Mitä teen väärin?
Olen siis 23v, mitoiltani 165/68. Aloitin joulun jälkeen MyFitnessPal sovelluksen käyttämisen. Ohjelma laski minulle päiväkalorimääräksi 1480, ja pudotustahdiksi 0,5kg/vk. Olen noudattanut ohjetta, merkannut joka ikisen suklaapalan ja maitolasillisen ohjelmaan. Silti en laihdu! Muutamana päivänä raja on ylittynyt 20-50 kalorilla, mutta yleensä aina jäänyt alle. Syön terveellisesti, mutta sallin itselleni välillä myös herkuttelua. Liikkumaan en ole flunssan takia kuukauteen päässyt, mutta ymmärtääkseni eniten painonpudotukseen vaikuttaa ruokavalio. Painoa on siis joulun jälkeen pudonnut 1.6 kiloa. Missä mättää, mitä teen väärin!? Alan olla epätoivoinen, vinkkejä kehiin kiitos.
Kommentit (2)
Lisäyksenä tuohon siis, että syön aamu ja iltapalan, lämpimän ruuan ja jonkun salaatin/muuta kevyttä päivällisellä. En käytä sokeroituja jugurtteja, muroja, mehuja, limsoja enkä juo alkoholia juuri ollenkaan. Eineksiäkään en ole syönyt, enkä napostele aterioiden välillä mitään, mitä en merkkaisi ylös. Syönkö edelleen liikaa / pitäiskö jotain tiettyä ruoka-ainetta vähentää? Vaaleaa leipää en syö, ja leipää muutenkin melko harvoin. Lounaalla koulussa syön lisukkeena perunaa/pastaa, mutta en mielestäni liikaa. Lämpimillä ruoilla noudatan lautasmallia.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:20"]
Olen siis 23v, mitoiltani 165/68. Aloitin joulun jälkeen MyFitnessPal sovelluksen käyttämisen. Ohjelma laski minulle päiväkalorimääräksi 1480, ja pudotustahdiksi 0,5kg/vk. Olen noudattanut ohjetta, merkannut joka ikisen suklaapalan ja maitolasillisen ohjelmaan. Silti en laihdu! Muutamana päivänä raja on ylittynyt 20-50 kalorilla, mutta yleensä aina jäänyt alle. Syön terveellisesti, mutta sallin itselleni välillä myös herkuttelua. Liikkumaan en ole flunssan takia kuukauteen päässyt, mutta ymmärtääkseni eniten painonpudotukseen vaikuttaa ruokavalio. Painoa on siis joulun jälkeen pudonnut 1.6 kiloa. Missä mättää, mitä teen väärin!? Alan olla epätoivoinen, vinkkejä kehiin kiitos.
[/quote]
Ohjelman laskema peruskulutus ja siihen perustuvat kalorintarve ja laihtumistahti ovat vain viitteellisiä. Olet kuitenkin laihtunut 1,6 kiloa! Se on hieno alku. Nyt vain odottelet, että flunssa paranee ja pääset taas liikkumaan. Jos pudotustahti on silti liian hidasta, jätä hetkeksi loputkin herkut pois. :)