Kuinka salata sossulta lomareissun?
Olen työtön ja saan toimeentulotukea ja asumislisää. Olen säästänyt jo 500 euroa lomaan ja aion säästää vielä toiset 500 euroa ennen lomaa, joka on joskus kesällä tai alkusyksyllä. Ajattelin lähteä Turkkiin. En ole vielä varannut mitään.
Nyt murehdin sossua. Mitä mieltä ne ovat lomailusta? Jos menen viikoksi ulkomaille, niin kostaako ne sen jotenkin? Katsovat että kun tuo pystyy säästämään tonnin lomaan, niin sille ei tarvitse antaa pariin kuukauteen rahaa.
Ajattelin kysyä, voiko lomailla niin että tiliotteeseen ei jää jälkeä lomasta? Maksaa lennot käteisellä, samoin hotellihuoneen. Tai hostelli, jos sellaiseen menen?
Ja vielä lisään että menisin töihin jos sellaisen saisin. Ihan vain niille tiedoksi joiden mielestä olen lusmu joka ei tee töitä koska ei huvita. Olen syönyt halpaa ruokaa ja kituuttanut kaikessa näiden lomarahojen eteen. Tuo loma on ainoa ilo elämässäni pitkään aikaan.
Kommentit (222)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:01"]Ja voithan soittaa nimettömänä salaisesta numerosta jonkun muun kaupungin sossuun, ja kysyä suoraan matka-asioista? Laki/säännöt ovat samat koko maassa.
[/quote]
Voisihan sitä soittaa ja selvittää tilanne. Ap
Ap, pyydän että vastaat etkä katoa taka-alalle. Koska et ole vastannut työnhakukysymykseen, oletan, että et töihin haluakaan, "saman rahan saa kotona makaamalla", kuten klisee sanoo.
Miksi ajattelet, että sinulla on oikeus tähän? Saat ilmaista rahaa lähes pienipalkkaisen duunarin palkan verran. Sinusta se on ok, että muut käyvät töissä maksaakseen kaltaisesi lomailut, ja sinä vielä mietit miten huijata sossua. Onko tämä sinusta ok?
Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli?
Täytyy sanoa, että tämä ketju on ollut erittäin opettavaista lukemista. Suomalaiset on ihan sairaan KATEELLISTA kansaa, nyt se sitten viimeistään todistettu.
Siis ei käy järkeen tää katkeruus ja kateus sellaisesta asiasta jos joku kituuttaa sossun rahoilla työttömänä ja sitkeenä ihmisenä saa säästettyä sivuun. Niin eikö tänne tule työssä käyvät huutelemaan, että ei saisi köyhä säästää, ei saisi köyhä käydä lomamatkalla.
Mikä teitä KATEELLISIA ihmisiä vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:55"]Voin kirjoittaa omasta kokemuksestani, ei tarvitse salata reissua. 5-7 päivää saa olla poissa omalta paikkakunnalta ilman, että vaikuttaa tukeen. Tietysti kannattaa mielummin hoitaa asia niin, ettei siitä mainitse. Varasin lennot ebookersilta, supersaverilta tai travellinkilta, maksoin electronilla ja näkyi tiliotteessa, kukaan ei mitään kysellyt, kyseessähän voisi olla vaikka kotimaan hotellivaraus. Hotellin varasin booking.comista ja maksoin paikan päällä käteisellä. Onnistuu muuten melkein joka hotellissa, tarkista kuitenkin varausehdoista. Käyttörahat matkalle nostin muutamassa erässä muistaakseni jo kotimaassa, en maksanut kortilla kohteessa varmuuden vuoksi. Ei tullut ongelmia sosiaalitoimiston kanssa. Kivaa matkaa, nauti! :)
[/quote]
Kiitos vinkeistä. Kirjoitin nuo ylös myöhempää käyttöä varten. Ap
[/quote]
Tarkennan, se taisi olla jotakin 5-7 päivää per vuosi, ei esim. kuukausi.
[/quote]
Hyvä tietää. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:13"]Ap, pyydän että vastaat etkä katoa taka-alalle. Koska et ole vastannut työnhakukysymykseen, oletan, että et töihin haluakaan, "saman rahan saa kotona makaamalla", kuten klisee sanoo.
Miksi ajattelet, että sinulla on oikeus tähän? Saat ilmaista rahaa lähes pienipalkkaisen duunarin palkan verran. Sinusta se on ok, että muut käyvät töissä maksaakseen kaltaisesi lomailut, ja sinä vielä mietit miten huijata sossua. Onko tämä sinusta ok?
[/quote]
Sanoin jo aloituksessa että töihin menen jos töitä saan. Nykyään ei noin vain päästä edes paskaduuniin. Olen hakenut kaupan kassallekin, en ole päässyt.
Tottakai minulla on oikeus toimeentulotukeen ja saan lomailla niistä säästämilläni rahoilla. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli?
[/quote]
Ei ole minun vika isäsi eläke. Ihan kuten ei ole minun vika Suomen lama ja suurtyöttömyyskään. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]
Täytyy sanoa, että tämä ketju on ollut erittäin opettavaista lukemista. Suomalaiset on ihan sairaan KATEELLISTA kansaa, nyt se sitten viimeistään todistettu. Siis ei käy järkeen tää katkeruus ja kateus sellaisesta asiasta jos joku kituuttaa sossun rahoilla työttömänä ja sitkeenä ihmisenä saa säästettyä sivuun. Niin eikö tänne tule työssä käyvät huutelemaan, että ei saisi köyhä säästää, ei saisi köyhä käydä lomamatkalla. Mikä teitä KATEELLISIA ihmisiä vaivaa.
[/quote]
Pointti lienee se, että ap:n ilmaiset rahat ovat aika suuria, sossustakin yli 600eur plus asumislisä. Eikä ap edes halua töihin. Miksi haluaisikaan? Jotakin on jossain vialla. Se on hyvä, ettei ketään pulaan jätetä, mutta se ettei kannata mennä töihin, ei kai ole oikein?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli? [/quote] Ei ole minun vika isäsi eläke. Ihan kuten ei ole minun vika Suomen lama ja suurtyöttömyyskään. Ap
[/quote]
Ohis, mut sun työttämyys taitaa olla sun vika? Et ole vastannut tuolle yhdelle jankkaajalle, mikset hae töitä. Nyt rupeaa jo muakin kiinnostamaan.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:53"]Onko sinulla s-bonuskortti, silloin sinulla on s-tili. Sieltä voit maksaa matkasi ihan kuten normi tililtä, eikä tarvitse avata eri pankista uutta tiliä eikä sotkea kavereita mukaan kuvioon.
[/quote]
Ei ole s-bonuskorttia. Eikö sossu saa jotenkin selvää siitäkin tilistä?
Ap
[/quote]
En usko, että saa tietää, sehän on ikäänkuin sen bonusjärjestelmän tili. Kannattaa muuten hankkia se bonuskortti! Keskitän ruokaostokset ko.ketjun paikkoihin, vuodessa bonustilille kilahtaa säästämäsi etelänmatkan+käyttörahan verran bonuksia, jotka voin tärvätä ihan mihin lystään. Vähän kuin itse ois säästänyt ne :)
Täytyy sanoa, että tämä ketju on ollut erittäin opettavaista lukemista. Suomalaiset on ihan sairaan KATEELLISTA kansaa, nyt se sitten viimeistään todistettu. Siis ei käy järkeen tää katkeruus ja kateus sellaisesta asiasta jos joku kituuttaa sossun rahoilla työttömänä ja sitkeenä ihmisenä saa säästettyä sivuun. Niin eikö tänne tule työssä käyvät huutelemaan, että ei saisi köyhä säästää, ei saisi köyhä käydä lomamatkalla. Mikä teitä KATEELLISIA ihmisiä vaivaa.
[/quote]
Pointti lienee se, että ap:n ilmaiset rahat ovat aika suuria, sossustakin yli 600eur plus asumislisä. Eikä ap edes halua töihin. Miksi haluaisikaan? Jotakin on jossain vialla. Se on hyvä, ettei ketään pulaan jätetä, mutta se ettei kannata mennä töihin, ei kai ole oikein?
[/quote]
Jossain vaiheessa Ap:n tukea aletaan leikata ja tuo tt-tuen suuruus on poliittinen valinta. Sen on katsottu mahdollistavan nippanappa ihmisarvoinen elämä. Kun kulutustavaroiden hinnat ovat niin kalliita Suomessa, niin aikamoinen köyhyystaiteilija saa olla, että pärjää tt-tuella.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:15"]Mun vuosi sitten kuollut isä oli maanviljelijä ja sai saman verran eläkettä kuin ap rahaa. Onko hyvä mieli? [/quote] Ei ole minun vika isäsi eläke. Ihan kuten ei ole minun vika Suomen lama ja suurtyöttömyyskään. Ap
[/quote]
Ohis, mut sun työttämyys taitaa olla sun vika? Et ole vastannut tuolle yhdelle jankkaajalle, mikset hae töitä. Nyt rupeaa jo muakin kiinnostamaan.
[/quote]
Ok, tässä välissä olit ehtinyt vastata. Jossain sanoin, ettet orjatyöhön halua. Kai tarkoitit paskaduuneja? Nyt olit kuitenkin sellaisia hakenut? On toi kuussataa kyllä helkkarinmoinen summa, en tiennyt et se on noin korkea.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"]
[/quote]
[/quote]
Onko 500 000 työttömän vika että Mo.fi:ssä on 13 788 ilmoitusta? Suurtyöttömyys on huonon ja tehottoman politiikan seurausta.
[/quote]
[/quote]
Jaa, missä lukee, että ap ei halua töihin?
Minä taas ymmärsin ap:n viesteistä, että ap hakee töitä ja haluaa töihin, mutta tänä aikana töitä ei niin vain saa. Luetaanko me edes samaa ketjua?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote]
Jossain vaiheessa Ap:n tukea aletaan leikata ja tuo tt-tuen suuruus on poliittinen valinta. Sen on katsottu mahdollistavan nippanappa ihmisarvoinen elämä. Kun kulutustavaroiden hinnat ovat niin kalliita Suomessa, niin aikamoinen köyhyystaiteilija saa olla, että pärjää tt-tuella.
[/quote]
Sun teksti on hieman ristiriidassa tähän ketjuun nähden... :-DDD Nippanappa elämiseen, kun tyyppi saa ilmaista rahaa Kela mukaan lukien 900-1000e (en muista tarkkoja summia) :-DDD Mut hyvä jos leikataan edes joskus, tän tiedon turvin on edes vähän parempi mieli lähtee yövuoroon! :) Toivottavasti ap lähettää meille veronmaksajille kortin sieltä etelästä!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:53"]Onko sinulla s-bonuskortti, silloin sinulla on s-tili. Sieltä voit maksaa matkasi ihan kuten normi tililtä, eikä tarvitse avata eri pankista uutta tiliä eikä sotkea kavereita mukaan kuvioon.
[/quote]
Ei ole s-bonuskorttia. Eikö sossu saa jotenkin selvää siitäkin tilistä?
Ap
[/quote]
En usko, että saa tietää, sehän on ikäänkuin sen bonusjärjestelmän tili. Kannattaa muuten hankkia se bonuskortti! Keskitän ruokaostokset ko.ketjun paikkoihin, vuodessa bonustilille kilahtaa säästämäsi etelänmatkan+käyttörahan verran bonuksia, jotka voin tärvätä ihan mihin lystään. Vähän kuin itse ois säästänyt ne :)
[/quote]
Pitää hankkia tuo kortti. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:32"]Ei se musta sossun asia ole jos olet SÄÄSTÄNYT itse rahat etkä tienannu niitä pimeästi. Itselläkin n. 4000€ säästössä ja olen parhaillaan työtön ja saan toimeentulotukea. Jos elää säästeliäästi ja tiukasti niin ei siitä kuulu sakottaa. Anna palaa vaan, oot lomasi ansainnut :) Kyllä niitä töitä vielä kerkee tehdä.
[/quote]
Kiitos kommentista. Ajattelin juuri että sossulla tuskin on oikeutta katkaista tukea vaikka lomailenkin. Itse olen rahat säästänyt toimeentulotuesta.
Ap
[/quote]
No et kai sä niille sitä kerro!!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:26"]
[/quote]
[/quote]
Jaa, missä lukee, että ap ei halua töihin?
Minä taas ymmärsin ap:n viesteistä, että ap hakee töitä ja haluaa töihin, mutta tänä aikana töitä ei niin vain saa. Luetaanko me edes samaa ketjua?
[/quote]
Pitkin ketjua joku on kysellyt miten työnhaku, eikä siihen tullut vastausta kuin nyt äsken. Kieltäytyi pitkään vastaamasta ollenkaan. Jossain vaiheessa ap sanoi, ettei "orjatyöhön halua", nyt on hakenut kaupan kassankin töitä. En tiedä, sekavalta vaikuttaa koko ketju.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:01"]Ja voithan soittaa nimettömänä salaisesta numerosta jonkun muun kaupungin sossuun, ja kysyä suoraan matka-asioista? Laki/säännöt ovat samat koko maassa.
[/quote]
Voisihan sitä soittaa ja selvittää tilanne. Ap
[/quote]
No helvetti. Ethän sä mikään vanki ole!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:55"]Voin kirjoittaa omasta kokemuksestani, ei tarvitse salata reissua. 5-7 päivää saa olla poissa omalta paikkakunnalta ilman, että vaikuttaa tukeen. Tietysti kannattaa mielummin hoitaa asia niin, ettei siitä mainitse. Varasin lennot ebookersilta, supersaverilta tai travellinkilta, maksoin electronilla ja näkyi tiliotteessa, kukaan ei mitään kysellyt, kyseessähän voisi olla vaikka kotimaan hotellivaraus. Hotellin varasin booking.comista ja maksoin paikan päällä käteisellä. Onnistuu muuten melkein joka hotellissa, tarkista kuitenkin varausehdoista. Käyttörahat matkalle nostin muutamassa erässä muistaakseni jo kotimaassa, en maksanut kortilla kohteessa varmuuden vuoksi. Ei tullut ongelmia sosiaalitoimiston kanssa. Kivaa matkaa, nauti! :)
[/quote]
Kiitos vinkeistä. Kirjoitin nuo ylös myöhempää käyttöä varten. Ap
[/quote]
Tarkennan, se taisi olla jotakin 5-7 päivää per vuosi, ei esim. kuukausi.