Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WTD-Nata mässäilee hanhenmaksalla - epäeettistä! =(

Vierailija
07.02.2015 |

Nata on laittanut instagramiin kuvan ravintola Gaijin annoksesta ja on näemmä syönyt hanhenmaksaa. Hyh hyh! Suomessa hanhenmaksan tuotannossa on hanhien pakkosyöttö kielletty, mutta ilmeisesti ravintola Gaijin hanhenmaksa ei ole suomalaista? Ainakin Gaijin on Animalian hanhenmaksalistalla, joka pitää sisällään ravintolat "jotka joko eivät ole vastanneet mistä maasta tarjottu hanhenmaksa on peräisin tai ovat vastanneet sen olevan ulkomaalaista ja siten todennäköisesti pakkosyötettyä."

Nata hei, kerro meille onko syömäsi hanhenmaksa suomalaista vai ulkomaista julmaa eläinrääkkäystä? Jos Gaijin hanhenmaksa on ulkolaista, niin tippuu kyllä pisteet jos Nata haluaa tuollaista tukea!

Nimimerkillä katsokaa videoita hanhien pakkosyötöstä...

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:59"]

Hanhenmaksa on todella hyvää, kyllä sitä tulee joskus syötyä. Eeettisyysjutut eivät kiinnosta tippaakaan, täytyy myöntää.

[/quote]

Minä ostan eettisesti tuotettua luomuhanhenmaksaa joka pitää tilata erikseen, tosin sen kilohinta on kolminkertainen eli 1300 euroa kilo, verrattuna halvempaan normi hanhenmaksaan jonka alkuperästä ei tietoa.

Vierailija
102/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:13"]

Muotibloggaajia nyt ei muutenkaan mitkään eläinten oikeudet kiinnosta... Turkikset, Canada Goose -takit, untuvatakit jne.... Kerran kyselin Tickle your fancy -blogin pitäjältä onko hän tietoinen untuvan tuotannosta, ja hänen perustelunsa olivat hienot: "Mun mielestä tää on normaalia elämän kiertokulkua, mä myös syön näitä eläimiä." ... Hei mä tässä vaan nyljen kettuja, pakkosyötän hanhia ja nypin elävältä sulkia ankoilta, koska elämän kiertokulkua tää vaan on. :)

[/quote]

Jos lähdetään kaivamaan kaikkea eettistä ja epäeettistä niin ostelevathan nuo Chanelin ja Vuittonin laukkuja kilpaa, ja molemmat firmat olivat natsien suurimpia tukijoita ja neiti Chanel oli jopa näiden natsien rakastajatar kun he rahoittivat hänen putiikkejaan, Hitler ajeli Bemarilla ja Volkkarilla joten niidenkin omistaminen on epäeettistä ja viittaa lähimmäistemme kaasukammiokuolemiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mitä kommentteja taas..

Animalia terroristijärjestö, pakottaa syömään multaa:DDDD ihan oikeasti ette voi olla tosissanne?

Ja joo olen myös aivan kuolemaisillani kateellinen tälle nadatytölle joka syö kidutettuja lintuja ja vaikuttaa tyhmältä ja itsekkäältä.. ei vitsi kun itsekkin saisin olla tyhmä ja itsekäs ja saisin rääkättyjä eläimiä ruoaksi....

Vierailija
104/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä.

Vierailija
105/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:44"]

Aivan kuin ystävänsä Hanna G joka taitaa myös uskoa olevansa resepteineen vastuussa siitä että avokadot ja sitruunat loppuvat kaupasta. Avokadot taisi kyllä joskus ensimmäisen pastareseptin ilmestyttyä loppuakin, mutta en sitten tiedä pitääkö siitä syyttää Hannaa, sopulisuomalaisia ja somea, sesongin vaihtelua vai mitä.

[/quote]

Minä tutustuin avokadoa sisältävään pastaan Meksikossa noin 15 vuotta sitten, sen nimi on guacamole pasta :D Joku suomalainenko siis omi sen???!

Vierailija
106/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:42"]

Kannattaa muistaa että on olemassa myös eettistä hanhenmaksaa, mutta eihän porukka tajua sitä kun kateellisina kantturoina täällä huutavat ja mollaavat kun joku saa jotain hintavaa ruokaa :-D Menkää siis syömään niitä omia roiskeläppäpitsaeinekisiänne ja antakaa niiden joilla rahaa herkutella rauhassa miten lystäävät !

[/quote]

Kalahtiko kalikka, kun ihan kolme viestiä tilitit katkerista ja kateellisista? Eipä ole sinunlaisella ihmisellä mitään arvoa - tyhmä kuin saapaskin vielä. 

Vierailija
107/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvät hyssykät, valittakaa sille ravintolalle joka myy tuollaista tuotetta!!!!!

miksi valitatte sen ravintolan yhdelle maksavalle asiakkaalle????  vaikka ne myisi tuota samaa tuotetta 50 muulle asiakkaalle päivässä???

Vierailija
108/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:13"]

Muotibloggaajia nyt ei muutenkaan mitkään eläinten oikeudet kiinnosta... Turkikset, Canada Goose -takit, untuvatakit jne.... Kerran kyselin Tickle your fancy -blogin pitäjältä onko hän tietoinen untuvan tuotannosta, ja hänen perustelunsa olivat hienot: "Mun mielestä tää on normaalia elämän kiertokulkua, mä myös syön näitä eläimiä." ... Hei mä tässä vaan nyljen kettuja, pakkosyötän hanhia ja nypin elävältä sulkia ankoilta, koska elämän kiertokulkua tää vaan on. :)

[/quote]

Jos lähdetään kaivamaan kaikkea eettistä ja epäeettistä niin ostelevathan nuo Chanelin ja Vuittonin laukkuja kilpaa, ja molemmat firmat olivat natsien suurimpia tukijoita ja neiti Chanel oli jopa näiden natsien rakastajatar kun he rahoittivat hänen putiikkejaan, Hitler ajeli Bemarilla ja Volkkarilla joten niidenkin omistaminen on epäeettistä ja viittaa lähimmäistemme kaasukammiokuolemiin.
[/quote]

Mitä ihmettä? Ruvetaan kaivamaan kaikkea epäeettistä?? Siis onko ihmisen oltava 111% super vegaani tai 111% super lihansyöjä maailmantuhooja?

Eikö saadaan enää valita? Vaikka sinä syöt lihaa voit silti valita että et tue turkistarhatuotantoa, koe-eläimillä testattua kosmetiikkaa yms. Tekisit ainakin JOTAIN paremman tulevaisuuden puolesta, mutta ei tälläisiä käsitteitä on nähtävästi mahdotonta ymmärtää.

Vierailija
109/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:01"]

Kannattaa muistaa että on olemassa myös eettistä hanhenmaksaa, mutta eihän porukka tajua sitä kun kateellisina kantturoina täällä huutavat ja mollaavat kun joku saa jotain hintavaa ruokaa :-D Menkää siis syömään niitä omia roiskeläppäpitsaeinekisiänne ja antakaa niiden joilla rahaa herkutella rauhassa miten lystäävät !

[/quote]

Kalahtiko kalikka, kun ihan kolme viestiä tilitit katkerista ja kateellisista? Eipä ole sinunlaisella ihmisellä mitään arvoa - tyhmä kuin saapaskin vielä. 

[/quote]

Minulla on rahaa ja voin ostaa sillä ihmisarvoa kaikkien silmissä :) Jos olisin tyhmä niin en olisi samassa asemassa kuin olen tänä päivänä, eikä minulla olisi omaisuuttani. Itse asiassa voisin ihan piruuttani ostaa muutaman hanhitilan Ranskasta joka takaisi minulle hanhenmaksan saannin myös jatkossa.

Mene sinä vaikka köyttämään itsesi puuhun tai pelastamaan jonkun minkin jostain häkistä, tai vaihtoehtoisesti hankkia oikeita harrastuksia.

Vierailija
110/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"]

Xenia nyt tosissaan pöyristytti kanien nylkemisen tukemisella!

[/quote]

Syynä taisi lähinnä olla se että kyseinen kaninkaulustakki on luksusmerkki Burberryn ja maksaa 1595 euroa, ja koska sinulla ei ole varaa matkia sitä? :DDD

Vierailija
111/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh teidän kanssanne. 

Täällä pari vuotta sitten vegaaniksi ryhtynyt, jota naurattaa tämä ketju. Miten se hanhenmaksa nyt on NIIN erilaista kuin joku broileri, jota monet tämän keskustelun mammat varmasti syövät? Broilerintuotanto on yksi hirveimmistä. Melkein yhtä kauheita ovat sikalat. 

Ehkei kannattaisi hyökätä yhden yksittäisen kuluttajan kimppuun, vaan miettiä esimerkiksi lainsäädäntöä, joka sallii kyseisen kohtelun, tai ihan vaikka omia kulutustottumuksiaan, jos haluaa ruohonjuuritasolle mennä.

Vierailija
112/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:38"]

Pakkosyötetyn hanhen maksan syöminen on oodi eläinten kiduttamiselle ihmisen uskomattoman turhamaisuuden ja itsensä palvonnan nimissä. En ole vegaani, mutta joku raja tulee mullakin vastaan.

[/quote]

Sen rajan nimi on kateuden kirpaisupiste? ;-D

Vierailija
113/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

Minulla on rahaa ja voin ostaa sillä ihmisarvoa kaikkien silmissä :) Jos olisin tyhmä niin en olisi samassa asemassa kuin olen tänä päivänä, eikä minulla olisi omaisuuttani. Itse asiassa voisin ihan piruuttani ostaa muutaman hanhitilan Ranskasta joka takaisi minulle hanhenmaksan saannin myös jatkossa.

Mene sinä vaikka köyttämään itsesi puuhun tai pelastamaan jonkun minkin jostain häkistä, tai vaihtoehtoisesti hankkia oikeita harrastuksia.
[/quote]

Taidat olla vähän sairas? Mun on tosi vaikea kuvitella että älykäs ihminen kirjoittaisi jotain noin vastenmielistä tekstiä.

Vierailija
114/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti ihmiset eivät näe mitään eroja siinä, kuinka PALJON elävä olento joutuu kärsimään? Jos X kärsii ja Y kärsii vielä enemmän, niin se tarkoittaa, että molempien kärsimys on ok?

Koska lihateollisuus on yleisesti ottaen perseestä ja eläimiä kärsii, niin sitten on ok tuottaa vielä mahdollisimman paljon LISÄÄ kärsimystä eläimelle, joka kuolee kuitenkin? En ymmärrä tätä logiikkaa.

Ilmeisesti monikaan ei tajua, että hanhien pakkosyöttäminen on ihan todellista kidutusta.

Minäpäs keksin tässä nyt uuden luksusruokalajin nimeltä nylkypossu. Se perustuu siihen, että otetaan sika, joka nyljetään elävältä. Se täytyy nylkeä elävältä, jotta sen lihasta tulisi juuri sopivan mureaa. Sitten sen vielä elävän nyljetyn sian päälle heitetään suolaa. Se täytyy tosiaan suolata vielä elävänä, koska muuten maku ei ole JUURI oikein. Sitten se elävältä nyljetty sika täytyy ripustaa takajaloistaan roikkumaan kunnes se kuolee. Ihan muuten vaan.

Olisiko tämä siis ihan yhtä ok kuin normaalisti teurastetun sian syöminen?

Vierailija
115/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:57"]

Voi apua mitä kommentteja taas.. Animalia terroristijärjestö, pakottaa syömään multaa:DDDD ihan oikeasti ette voi olla tosissanne? Ja joo olen myös aivan kuolemaisillani kateellinen tälle nadatytölle joka syö kidutettuja lintuja ja vaikuttaa tyhmältä ja itsekkäältä.. ei vitsi kun itsekkin saisin olla tyhmä ja itsekäs ja saisin rääkättyjä eläimiä ruoaksi....

[/quote]

Ekoterrorismiähän he harrastavat. Ovat vapauttaneet eläimiä luontoon jotka eivät sinne kuulu sekä ovat murtautuneet maatiloille, sekä valehdelleet kuvissa ja videoissa ongelmista joita ei todellisuudessa ole. 

Hyvällä asiallahan ne on, sitä en kiellä, mutta en samalla voi ottaa tosissaan porukkaa jonka käsitykset oikeudesta on noin vääristyneet. Käyttäytyisivät kunnolla, niin luulisin, että heidän mielipidettään kuunneltaisiin, mutta kun ei näytä menevän heillä kaaliin niin linnaan vaan koko poppoo. Samalla sinne voisi heittää Greenpeacen joka on myös yksi maailman älyttömimmistä järjestöistä toiminnallaan.

Vierailija
116/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:43"]

Oho, tähän oli tullut tosi samantyyppinen kommentti kun kirjoitin omaani :D 41 ja 42 ei siis ole sama kirjoittaja!

[/quote]

Minä olen kommentoija 41, ja ärsyttää kun rääsyläisen näköiset tytöt huutelevat kaupungilla murhaajaa, jopa niille joilla on selvästi tekoturkikset päällä. Eikö nimenomaan sellaiset ole tyhmiä jotka eivät erota kuollutta oikeaa eläintä tekokuidusta? Kateus nähtävästi sokaisee heidätkin kun kotona äitinsä opettaneet heitä inhoamaan kaikkea mikä kuuluu porvariuteen ja elitismiin?

Vierailija
117/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:19"]

Nata on laittanut instagramiin kuvan ravintola Gaijin annoksesta ja on näemmä syönyt hanhenmaksaa. Hyh hyh! Suomessa hanhenmaksan tuotannossa on hanhien pakkosyöttö kielletty, mutta ilmeisesti ravintola Gaijin hanhenmaksa ei ole suomalaista? Ainakin Gaijin on Animalian hanhenmaksalistalla, joka pitää sisällään ravintolat "jotka joko eivät ole vastanneet mistä maasta tarjottu hanhenmaksa on peräisin tai ovat vastanneet sen olevan ulkomaalaista ja siten todennäköisesti pakkosyötettyä."

Nata hei, kerro meille onko syömäsi hanhenmaksa suomalaista vai ulkomaista julmaa eläinrääkkäystä? Jos Gaijin hanhenmaksa on ulkolaista, niin tippuu kyllä pisteet jos Nata haluaa tuollaista tukea!

Nimimerkillä katsokaa videoita hanhien pakkosyötöstä...

[/quote]

Kaikki tehotuotettu (sic!) liha on epäeettistä. terv. kasvissyöjä

Vierailija
118/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:39"]

TYYPILLISTÄ SUOMALAISTA KATKERUUTTA ja käytetään taas eläinsuojelua pelkkänä tekosyynä sille omalle rumalle kateudelle!

Jos joku ostaa KALLISTA hanhenmaksaa, KALLIIN minkki- tai kettuturkin, KALLIIN auton tai jotain muuta KALLISTA LUKSUSTA niin suomalainen katkera porukka alkaa kateuksissaan vuodattamaan eläinsuojelusta, luonnon saastuttamisesta jne!

[/quote]

Olet venäläinen?

Ihan vain tiedoksi ettei lännessä ajatella noin, ja eettisyys on enemmän statusarvo lännessä kuin eläinten rääkkäminen niin kuin venäjällä ja kiinassa.

Venäläisenä sitä on varmasti vaikeaa ymmärtää, koska olette vielä niin alkutekijöissä näissä asioissa kehitysmaa menneisyyden takia. Kaikki ei ihan oikeasti ihannoi lännessä eläinrääkkäystä statusarvona, ja ole kateellisia eläinrääkkääjille.

Ihan sama kuin väittäisit meidän olevan kateellisia esim. kiinalaisille liikemiehille, jotka syö elävän apinan aivoja jne.

[/quote]

Kommenttisi on erittäin rasistinen ja leimaava! Tajuatko edes sitä itse?

Olen suomalainen ja jos haluat vielä täsmennyksen niin olen suomenruotsalainen ja meidät on kotikasvatettu ajattelemaan että suomalaiset, venäläiset, ruotsalaiset ovat saman arvoisia ihmisinä.

Tuossa sen näkee että te "eläinaktivistit" olette pohjimmiltanne pelkkiä ihmisvihaajia! Tervettä?

Vierailija
119/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Kateuskortti vedetty. Hitlerkortti vedetty. + Nämä peruskysymykset, joihin jokaisen muiden epäeettisiä kulutustottumuksia arvostelevan tulee tietenkin vastata: "Mitäs sitten ITSE syöt/ miten pukeudut et kai vaan käy H&M:ssä/ mutta maailmassa on sotia ja nälänhätä lopeta ne ensin/ Afrikassa kärsii lapset ja Suomen vanhainkodeissa kärsii vanhukset auta niitä ensin/ animalia on perseestä ja soija on saatanasta/ paljon muuten matkustelet/ ja et kai VAAN omista autoa. "

Vierailija
120/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:01"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:42"] Kannattaa muistaa että on olemassa myös eettistä hanhenmaksaa, mutta eihän porukka tajua sitä kun kateellisina kantturoina täällä huutavat ja mollaavat kun joku saa jotain hintavaa ruokaa :-D Menkää siis syömään niitä omia roiskeläppäpitsaeinekisiänne ja antakaa niiden joilla rahaa herkutella rauhassa miten lystäävät ! [/quote] Kalahtiko kalikka, kun ihan kolme viestiä tilitit katkerista ja kateellisista? Eipä ole sinunlaisella ihmisellä mitään arvoa - tyhmä kuin saapaskin vielä.  [/quote] Minulla on rahaa ja voin ostaa sillä ihmisarvoa kaikkien silmissä :) Jos olisin tyhmä niin en olisi samassa asemassa kuin olen tänä päivänä, eikä minulla olisi omaisuuttani. Itse asiassa voisin ihan piruuttani ostaa muutaman hanhitilan Ranskasta joka takaisi minulle hanhenmaksan saannin myös jatkossa. Mene sinä vaikka köyttämään itsesi puuhun tai pelastamaan jonkun minkin jostain häkistä, tai vaihtoehtoisesti hankkia oikeita harrastuksia. [/quote] Taidat olla vähän sairas? Mun on tosi vaikea kuvitella että älykäs ihminen kirjoittaisi jotain noin vastenmielistä tekstiä.

[/quote]

En ole sairas, vaan rikas ja olen saanut omaisuuteni älyllä. Minun tuhlaamiseni pitää tämän maan talouden rattaat pyörimässä, mitä sinä teet edistääksesi sitä? Jarruttelet pikemminkin! Se vasta sairasta on.