WTD-Nata mässäilee hanhenmaksalla - epäeettistä! =(
Nata on laittanut instagramiin kuvan ravintola Gaijin annoksesta ja on näemmä syönyt hanhenmaksaa. Hyh hyh! Suomessa hanhenmaksan tuotannossa on hanhien pakkosyöttö kielletty, mutta ilmeisesti ravintola Gaijin hanhenmaksa ei ole suomalaista? Ainakin Gaijin on Animalian hanhenmaksalistalla, joka pitää sisällään ravintolat "jotka joko eivät ole vastanneet mistä maasta tarjottu hanhenmaksa on peräisin tai ovat vastanneet sen olevan ulkomaalaista ja siten todennäköisesti pakkosyötettyä."
Nata hei, kerro meille onko syömäsi hanhenmaksa suomalaista vai ulkomaista julmaa eläinrääkkäystä? Jos Gaijin hanhenmaksa on ulkolaista, niin tippuu kyllä pisteet jos Nata haluaa tuollaista tukea!
Nimimerkillä katsokaa videoita hanhien pakkosyötöstä...
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:13"]
Muotibloggaajia nyt ei muutenkaan mitkään eläinten oikeudet kiinnosta... Turkikset, Canada Goose -takit, untuvatakit jne.... Kerran kyselin Tickle your fancy -blogin pitäjältä onko hän tietoinen untuvan tuotannosta, ja hänen perustelunsa olivat hienot: "Mun mielestä tää on normaalia elämän kiertokulkua, mä myös syön näitä eläimiä." ... Hei mä tässä vaan nyljen kettuja, pakkosyötän hanhia ja nypin elävältä sulkia ankoilta, koska elämän kiertokulkua tää vaan on. :)
[/quote]
Missään muissa maissa ei ole noin kateellisia ihmisiä jotka lukee blogeja ja vaatii että bloggaaja vastaa kysymyksiin kalliiden ostostensa "eettisyydestä" ja selittäisi teille asioita! Teitä ei edes kiinnosta ne vastaukset, haluatte bloggaajille ja muille pahan mielen koska ovat saaneet jotain kivaa johon teillä ei ole varaa. Todella naurettavaa!
Jos auttaisitte lähimmäisiä, kärsiviä ihmisiä kuten pieniä avuttomia lapsia tai soisitte heille positiivisen ajatuksen, sen sijaan että mietitte tuntemattoman tuotantoeläimen kohtaloa, koska totuus on se että ihmisiä kärsii maapallolla enemmän kuin eläimiä.
[/quote]
Kerros nyt vielä minkäkielisiä blogeja luet suomalaisten lisäksi? Voidaan sitten vertailla. Tosiassahan sinulla ei ole tietoakaan blogiskenestä muualla.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:13"] Muotibloggaajia nyt ei muutenkaan mitkään eläinten oikeudet kiinnosta... Turkikset, Canada Goose -takit, untuvatakit jne.... Kerran kyselin Tickle your fancy -blogin pitäjältä onko hän tietoinen untuvan tuotannosta, ja hänen perustelunsa olivat hienot: "Mun mielestä tää on normaalia elämän kiertokulkua, mä myös syön näitä eläimiä." ... Hei mä tässä vaan nyljen kettuja, pakkosyötän hanhia ja nypin elävältä sulkia ankoilta, koska elämän kiertokulkua tää vaan on. :) [/quote] Jos lähdetään kaivamaan kaikkea eettistä ja epäeettistä niin ostelevathan nuo Chanelin ja Vuittonin laukkuja kilpaa, ja molemmat firmat olivat natsien suurimpia tukijoita ja neiti Chanel oli jopa näiden natsien rakastajatar kun he rahoittivat hänen putiikkejaan, Hitler ajeli Bemarilla ja Volkkarilla joten niidenkin omistaminen on epäeettistä ja viittaa lähimmäistemme kaasukammiokuolemiin. [/quote] Mitä ihmettä? Ruvetaan kaivamaan kaikkea epäeettistä?? Siis onko ihmisen oltava 111% super vegaani tai 111% super lihansyöjä maailmantuhooja? Eikö saadaan enää valita? Vaikka sinä syöt lihaa voit silti valita että et tue turkistarhatuotantoa, koe-eläimillä testattua kosmetiikkaa yms. Tekisit ainakin JOTAIN paremman tulevaisuuden puolesta, mutta ei tälläisiä käsitteitä on nähtävästi mahdotonta ymmärtää.
[/quote]
Olen ihmetellyt ihan samaa, ja tähän asenteeseen tuntuu törmäävän koko ajan vain enemmän. Että täytyisi siis olla 111% eettinen kaikissa kulutusvalinnoissa ennen kuin kannattaa yrittää mitään. Jos yksikin valinta menee väärin, peli on hävitty, eikä kannata yrittää koskaan enää mitään.
Sen lisäksi, että kulutusvalintojen pitää olla 111% eettisiä, pitää myös tietysti elintapojen olla 150% eettisiä muutenkin. Eli jos ylipäätään omistat tietokoneen ja käytät sähköä, peli on hävitty. Sitten voikin hyvällä omallatunnolla pistää retteliksi ja ostaa vaikka 50 kappaletta mummonnahkalaukkuja, jokaisessa sateenkaaren värissä!
Eihän sen noin pitäisi olla. Miten olisi sellainen tasapaino, että yrittäisi edes välttää niitä kaikista epäeettisimmiksi todettuja valintoja, ja pikkuhiljaa muuttaisi muutenkin tapojaan eettisempään suuntaan?
Mihin asti tuo Gajin on auki tänään? Alkoi tekemään mieli japanilaista härkää ja ranskalaista hanhenmaksaa :P Kiitos teille koska tuo ravintola saa vain enemmän asiakkaita mitä enemmän täällä eläinoikeuksista marmatatte!!
Paljonko tuollainen annos maksaa???
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:11"]
Taidat olla vähän sairas? Mun on tosi vaikea kuvitella että älykäs ihminen kirjoittaisi jotain noin vastenmielistä tekstiä.
[/quote]
Hah! Et osaa edes argumentoida, vaan huutelet ihmisille että ovat tyhmiä, kusipäitä, sairaita. Noloa!
Mitä järkeä muuten on eettisyyskeskusteluissa tuoda aina esille sitä, että vuonna 1971 kuollut Coco Chanel heilasteli natsien kanssa ja oli muutenkin aikamoinen kusipää?
Nykypäivän muotitalot ovat monella tavalla epäeettisiä ihan nykypäivänäkin, ei siihen tarvitse mitään väsyneitä natsikortteja vetää. Nykypäivän epäkohdilla on ihan oikeasti merkitystä, eikä sillä, että Coco Chanel, Louis Vuitton ja Hugo Boss aikoinaan olivat yhteistyössä sellaisen hirmuhallinnon kanssa, joka lopetettiin jo 1045.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:21"]Mihin asti tuo Gajin on auki tänään? Alkoi tekemään mieli japanilaista härkää ja ranskalaista hanhenmaksaa :P Kiitos teille koska tuo ravintola saa vain enemmän asiakkaita mitä enemmän täällä eläinoikeuksista marmatatte!!
[[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:21"]Mihin asti tuo Gajin on auki tänään? Alkoi tekemään mieli japanilaista härkää ja ranskalaista hanhenmaksaa :P Kiitos teille koska tuo ravintola saa vain enemmän asiakkaita mitä enemmän täällä eläinoikeuksista marmatatte!!
[/quote]
Moi. Eikös sulla olisi vaikka jotain läksyjä tehtävänä, että ei tarvitsisi trollata täällä? Pyydä vaikka äitiä auttamaan jos on vaikeita tehtäviä. :)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:28"]
Mitä järkeä muuten on eettisyyskeskusteluissa tuoda aina esille sitä, että vuonna 1971 kuollut Coco Chanel heilasteli natsien kanssa ja oli muutenkin aikamoinen kusipää?
Nykypäivän muotitalot ovat monella tavalla epäeettisiä ihan nykypäivänäkin, ei siihen tarvitse mitään väsyneitä natsikortteja vetää. Nykypäivän epäkohdilla on ihan oikeasti merkitystä, eikä sillä, että Coco Chanel, Louis Vuitton ja Hugo Boss aikoinaan olivat yhteistyössä sellaisen hirmuhallinnon kanssa, joka lopetettiin jo 1045.
[/quote]
Siis 1945, ennen kuin joku takertuu tuohon typoon.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:26"]
Taidat olla yhtä vajaa kuin ne seuraamasi ja sokeasti ihailemasi bloggaajat. Mene takaisin niiden blogeihin imemään niiden pyllyä, susta tuskin muuhunkaan on, jos sun argumentaatiotaidoista voi jotain päätellä.
[/quote]
Minä en edes lue blogeja, enkä käytä alapääsanoja koska olen koulutettu ja sivistynyt. Sinun surkealle päättelykyvyllesi ei ainakaan voi mitään Nobelin palkintoa antaa.
Hmm. Tiettyjen kommenttien kirjoitustyylistä voisi arvella, että Nata itse eksyi tähän keskusteluun...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"]
Xenia nyt tosissaan pöyristytti kanien nylkemisen tukemisella!
[/quote]
Syynä taisi lähinnä olla se että kyseinen kaninkaulustakki on luksusmerkki Burberryn ja maksaa 1595 euroa, ja koska sinulla ei ole varaa matkia sitä? :DDD
[/quote]
Luksusmerkki Burberryn - söpöä. Minulla on kyllä rahaa ja aivot päättää siitä mitä tuen, vaikka muodin parissa työskentelenkin. Sopuloimisen jätän niille, joilla ei ole mielikuvitusta, eikä mitään omaa päättelykyä.
Kiitos AP kun sait meidät haluamaan lisää ja lisää hanhenmaksaa! Nami!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:13"] Muotibloggaajia nyt ei muutenkaan mitkään eläinten oikeudet kiinnosta... Turkikset, Canada Goose -takit, untuvatakit jne.... Kerran kyselin Tickle your fancy -blogin pitäjältä onko hän tietoinen untuvan tuotannosta, ja hänen perustelunsa olivat hienot: "Mun mielestä tää on normaalia elämän kiertokulkua, mä myös syön näitä eläimiä." ... Hei mä tässä vaan nyljen kettuja, pakkosyötän hanhia ja nypin elävältä sulkia ankoilta, koska elämän kiertokulkua tää vaan on. :) [/quote] Jos lähdetään kaivamaan kaikkea eettistä ja epäeettistä niin ostelevathan nuo Chanelin ja Vuittonin laukkuja kilpaa, ja molemmat firmat olivat natsien suurimpia tukijoita ja neiti Chanel oli jopa näiden natsien rakastajatar kun he rahoittivat hänen putiikkejaan, Hitler ajeli Bemarilla ja Volkkarilla joten niidenkin omistaminen on epäeettistä ja viittaa lähimmäistemme kaasukammiokuolemiin. [/quote] Mitä ihmettä? Ruvetaan kaivamaan kaikkea epäeettistä?? Siis onko ihmisen oltava 111% super vegaani tai 111% super lihansyöjä maailmantuhooja? Eikö saadaan enää valita? Vaikka sinä syöt lihaa voit silti valita että et tue turkistarhatuotantoa, koe-eläimillä testattua kosmetiikkaa yms. Tekisit ainakin JOTAIN paremman tulevaisuuden puolesta, mutta ei tälläisiä käsitteitä on nähtävästi mahdotonta ymmärtää.
[/quote]
Tää on muuten jännä ilmiö, olen huomannut saman.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:21"]Mihin asti tuo Gajin on auki tänään? Alkoi tekemään mieli japanilaista härkää ja ranskalaista hanhenmaksaa :P Kiitos teille koska tuo ravintola saa vain enemmän asiakkaita mitä enemmän täällä eläinoikeuksista marmatatte!! [[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:21"]Mihin asti tuo Gajin on auki tänään? Alkoi tekemään mieli japanilaista härkää ja ranskalaista hanhenmaksaa :P Kiitos teille koska tuo ravintola saa vain enemmän asiakkaita mitä enemmän täällä eläinoikeuksista marmatatte!! [/quote] Moi. Eikös sulla olisi vaikka jotain läksyjä tehtävänä, että ei tarvitsisi trollata täällä? Pyydä vaikka äitiä auttamaan jos on vaikeita tehtäviä. :)
[/quote]
luuletko aikuisten oikeasti että jotkut koululaiset söisivät hanhenmaksaa......?
Ot onko nata lesbo? Näyttää ja kuulostaa
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:32"]
luuletko aikuisten oikeasti että jotkut koululaiset söisivät hanhenmaksaa......?
[/quote]
Luuletko aikuisten oikeasti, että kyseinen keravalainen ylilautajonne on nähnyt edes hanhenmaksaa IRL?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:31"]
Hmm. Tiettyjen kommenttien kirjoitustyylistä voisi arvella, että Nata itse eksyi tähän keskusteluun...
[/quote]
Joo, niin eksyi, huomaa ihan selvästi :D
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:31"]
[/quote]
Joo, niin eksyi, huomaa ihan selvästi :D
[/quote]
Sama mukahauska sarkasmi ja hyökkäävä itsekorostus...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:01"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:42"] Kannattaa muistaa että on olemassa myös eettistä hanhenmaksaa, mutta eihän porukka tajua sitä kun kateellisina kantturoina täällä huutavat ja mollaavat kun joku saa jotain hintavaa ruokaa :-D Menkää siis syömään niitä omia roiskeläppäpitsaeinekisiänne ja antakaa niiden joilla rahaa herkutella rauhassa miten lystäävät ! [/quote] Kalahtiko kalikka, kun ihan kolme viestiä tilitit katkerista ja kateellisista? Eipä ole sinunlaisella ihmisellä mitään arvoa - tyhmä kuin saapaskin vielä. [/quote] Minulla on rahaa ja voin ostaa sillä ihmisarvoa kaikkien silmissä :) Jos olisin tyhmä niin en olisi samassa asemassa kuin olen tänä päivänä, eikä minulla olisi omaisuuttani. Itse asiassa voisin ihan piruuttani ostaa muutaman hanhitilan Ranskasta joka takaisi minulle hanhenmaksan saannin myös jatkossa. Mene sinä vaikka köyttämään itsesi puuhun tai pelastamaan jonkun minkin jostain häkistä, tai vaihtoehtoisesti hankkia oikeita harrastuksia. [/quote] Taidat olla vähän sairas? Mun on tosi vaikea kuvitella että älykäs ihminen kirjoittaisi jotain noin vastenmielistä tekstiä.
[/quote]
En ole sairas, vaan rikas ja olen saanut omaisuuteni älyllä. Minun tuhlaamiseni pitää tämän maan talouden rattaat pyörimässä, mitä sinä teet edistääksesi sitä? Jarruttelet pikemminkin! Se vasta sairasta on.
[/quote]
Joo, olet todellinen älynjättiläinen - kyllä sen huomaa!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:19"]
:D Kateuskortti vedetty. Hitlerkortti vedetty. + Nämä peruskysymykset, joihin jokaisen muiden epäeettisiä kulutustottumuksia arvostelevan tulee tietenkin vastata: "Mitäs sitten ITSE syöt/ miten pukeudut et kai vaan käy H&M:ssä/ mutta maailmassa on sotia ja nälänhätä lopeta ne ensin/ Afrikassa kärsii lapset ja Suomen vanhainkodeissa kärsii vanhukset auta niitä ensin/ animalia on perseestä ja soija on saatanasta/ paljon muuten matkustelet/ ja et kai VAAN omista autoa. "
[/quote]
Mutta tottahan se on. Jos kyseinen henkilö ei itse noudata eettisiä valintoja, niin eipä hänellä ole mitään oikeutta toisenkaan valintoja arvostella.