Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTD-Nata mässäilee hanhenmaksalla - epäeettistä! =(

Vierailija
07.02.2015 |

Nata on laittanut instagramiin kuvan ravintola Gaijin annoksesta ja on näemmä syönyt hanhenmaksaa. Hyh hyh! Suomessa hanhenmaksan tuotannossa on hanhien pakkosyöttö kielletty, mutta ilmeisesti ravintola Gaijin hanhenmaksa ei ole suomalaista? Ainakin Gaijin on Animalian hanhenmaksalistalla, joka pitää sisällään ravintolat "jotka joko eivät ole vastanneet mistä maasta tarjottu hanhenmaksa on peräisin tai ovat vastanneet sen olevan ulkomaalaista ja siten todennäköisesti pakkosyötettyä."

Nata hei, kerro meille onko syömäsi hanhenmaksa suomalaista vai ulkomaista julmaa eläinrääkkäystä? Jos Gaijin hanhenmaksa on ulkolaista, niin tippuu kyllä pisteet jos Nata haluaa tuollaista tukea!

Nimimerkillä katsokaa videoita hanhien pakkosyötöstä...

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 01:01"]

Noniin, Nata on vastannut instassa jonkun kommenttiin hanhenmaksasta.

"mä tuen kulutusvalinnoillani lähinnä paikallisia ravintolayrittäjiä. Kannattaa olla heihin mielummin yhteydessä, koska siellä se ankanmaksa seisoo, tilasin minä tai en."

EI VITTU uskooko Nata itse noihin naurettaviin väitteisiinsä? Ei se hanhenmaksa ole listalla jos ei sitä kukaan tilaa. Nata tukee omalla valinnallaan eläinrääkkäystä - ei kyse ole mistään "ravintolayrittäjyyden tukemisesta".

Miten voi joku olla nöin törkeä ihminen luonteeltaan. Suorastaan häikäilemätön. Oksettaa.

Samalla linjalla voisi vetää vaikka orjuuttamisen kanssa. "No olkaa niihin orjien omistajiin yhteydessä, ei oo mun vika, mä vaan ostan niiden orjien tekemiä tuotteita, en oo itse vastuussa mistään" :D

[/quote]

Nyt mulla tuli paha mieli tosta sun syyllistämisestä :( Minä syön vegaaniliiton oppien mukaan lapsiorjien poimimia soijapapuja ja pähkinöitä ja etelän hedelmiä, joiden myrkytysten vuoksi orjapoimijat sairastuvat. Just luin yhdestä lehdestä, että soijanviljely tuhoaa maapallon ja minä vaan puputan soijaa kuola suupielistä valuen. Mulla on niin paha olla :(

Vierailija
162/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:53"]

Hanhenmaksaa saa ilman pakkosyöttöäkin. En tiedä miltä pakkosyötetyn hanhen maksa maistuu, me syömme lemmikkihanhenmaksaa. On muuten hyvää.

[/quote]

No saa saa, mutta ilmeisesti juuri tuon raflan hanhemaksa on peräisin pakkosyöttöä käyttäviltä tiloilta kun eivät ole Animalialle vastanneet että se olisi suomalaista ja näin ollen ei-pakkosyötettyä.

[/quote]

Miksi Animalialle pitäisi vastata yhtään mitään? Ei se ole mikään viranomainen vaan terroristijärjestö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nata ei taida oikein tietää millaisesta asiasta on kyse. Hänen kommenteistaan Instassa tuli sellainen mielikuva, kun hän aluksi luuli hanhenmaksan epäeettisyyden perustuvan lentokuljetuksiin. Hän ei selvästikään myöskään ollut itse kysynyt ravintolassa hanhenmaksan alkuperästä ennen tilaamista, koska oletti sen olevan ulkomaalaista. Aika lapsellinen tuo kommentti paikallisten ravintolayrittäjien tukemisesta. Sellainenhan olisi täysin mahdollista vaikkei juuri hanhenmaksaa tilaisikaan. Tässä asiassa eettinen ajattelu ei vaikeuttaisi mitenkään Natan pyrkimystä tukea ravintoloita. Ja sanomattakin on selvää että sellaista tuotetta ei myydä, jota ei riittävästi osteta. Näin ollen Natankin tilauksilla on merkitystä.

Vierailija
164/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 01:01"]Noniin, Nata on vastannut instassa jonkun kommenttiin hanhenmaksasta.

"mä tuen kulutusvalinnoillani lähinnä paikallisia ravintolayrittäjiä. Kannattaa olla heihin mielummin yhteydessä, koska siellä se ankanmaksa seisoo, tilasin minä tai en."

EI VITTU uskooko Nata itse noihin naurettaviin väitteisiinsä? Ei se hanhenmaksa ole listalla jos ei sitä kukaan tilaa. Nata tukee omalla valinnallaan eläinrääkkäystä - ei kyse ole mistään "ravintolayrittäjyyden tukemisesta".

Miten voi joku olla nöin törkeä ihminen luonteeltaan. Suorastaan häikäilemätön. Oksettaa.

Samalla linjalla voisi vetää vaikka orjuuttamisen kanssa. "No olkaa niihin orjien omistajiin yhteydessä, ei oo mun vika, mä vaan ostan niiden orjien tekemiä tuotteita, en oo itse vastuussa mistään" :D
[/quote]

Sama vikinä jatkuu edelleen kun sillon syksylläkin, että hänen valintojaan ei saisi kritisoida vaan ottaa yhteys raflaan...hohhoijaa. Tyyppi luulee olevansa joku Putin, jolle ei saa sanoa mitään pahaa yhyy

Vierailija
165/170 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriiraiset fiilikset. Välillä olen ajatellut Natan olevan hyvä ja tiedostava ihminen ja sitten tulee tällaista. Ei taida Nataa eläinten hyvinvointi kiinnostaa, tärkeämpää hänelle on ruuan herkullinen maku ja ravintolan trendikkyys. :(

Vierailija
166/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:15"]

Tietotulva nykymaalmassa on siin suuri, joten ihan ymmärrettävää, että kaikki tieto ei kaikkia tavoita.

[/quote]

Suuri osa tuosta tietotulvasta on myös kyseenalaista propagandaa ja median värittämää legendaa, joten tottakai melkein kaikesta menee uskottavuus. Olen aina sanonut että jos en ole jotain omin silmin nähnyt niin en voi allekirjoittaa sitä.

Jotkut ihmiset saattavat jopa olla niin äärimmäisyyksiin meneviä että haluavat tehdä hallaa naapurin hanhitilan omistajille koska eivät kestä sitä kaakatusta ja paskomista, ja kuvaavat feikkivideon jossa hanhea pakkosyötetään väkivaltaisesti jotta saadaan videot nopeasti nettiin, ihmiset lopettaisivat maksan oston ja hanhitila saadaan lopetettua. Kaikki kun on mahdollista tänä päivänä, tässä korruptoituneessa some-maailmassa.
[/quote]

Voihan foliohattu. "Suurin osa uutisista ja tutkimuksista on propagandaa --> kaikki hanhenmaksavideot on feikkejä"... No, onhan tuokin tietysti yksi tapa hiljentää omatunto ja jatkaa elämää laput silmillä.

Vierailija
167/170 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:15"]

Tietotulva nykymaalmassa on siin suuri, joten ihan ymmärrettävää, että kaikki tieto ei kaikkia tavoita.

[/quote]

Suuri osa tuosta tietotulvasta on myös kyseenalaista propagandaa ja median värittämää legendaa, joten tottakai melkein kaikesta menee uskottavuus. Olen aina sanonut että jos en ole jotain omin silmin nähnyt niin en voi allekirjoittaa sitä.

Jotkut ihmiset saattavat jopa olla niin äärimmäisyyksiin meneviä että haluavat tehdä hallaa naapurin hanhitilan omistajille koska eivät kestä sitä kaakatusta ja paskomista, ja kuvaavat feikkivideon jossa hanhea pakkosyötetään väkivaltaisesti jotta saadaan videot nopeasti nettiin, ihmiset lopettaisivat maksan oston ja hanhitila saadaan lopetettua. Kaikki kun on mahdollista tänä päivänä, tässä korruptoituneessa some-maailmassa.

[/quote]

No joo-o. Tiedot hanhenmaksan tuotantotavoista eivät todellakaan ole mitään uutta some-propagandaa, vaan samasta aiheesta ovat eläinsuojelijat olleet todistettavasti jo 1800-luvulla huolissaan - luultavasti aiemminkin. (Eläinten hyvinvoinnista välittäminen kun ei ole mikään uusi ilmiö, vaikka se aiemmin olikin harvojen, sivistyneiden ihmisten harrastus.)

Vierailija
168/170 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä karma kostaa rahahu0rille ja he syntyvät seuraavassa elämässä hanhina tai turkiseläiminä. Siinä sitten on oikein luksuselämää

Vierailija
169/170 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyse siis foie grasista vai hanhenmaksasta? Hanhenmaksaa varten hanhia ei pakkosyötetä vaan on aivan tavallista hanhenmaksaa.

Foie gras on pakkosyötetyn hanhen maksaa. Ovat aivan eri asioita, maistuvat ja näyttävätkin aivan eriltä. 

Vierailija
170/170 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Nata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan