Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku selfie-pommittaja oikeasti selittää?

Vierailija
07.02.2015 |

Miksi postaat lähes identtisiä naamakuviasi someen? Tarkoitan siis niitä kuvia, joita löytyy kenties useampi kymmen. Usein samasta kuvakulmasta otettuja ja lähes samanlaisella, tyypillisesti vakavalla ilmeellä otettuja. Mahdollisesti "se parempi puoli" naamasta käännettynä enemmän kameraan päin. Kuvia, jotka lähes poikkeuksetta on otettu kotona. Selityksiä kehiin!

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto on ihan ehdottomasti se isoin syy somehuoraamiseen

Vierailija
22/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan se jos ihmisen kokee olevansa silloin tärkeä kun saa olla koko ajan esillä ja julkisuudessa, että ikään kuin se julkisuus nyt tässä muka jotain minusta kertoisi, niin minusta se on jonkinlainen rakkausvaje ihmisessä, jota täytetään näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni selfienottamista seuranneena sanoisin, että tuo on tietynlaista suosion tsekkaamista. Sellaisetkin, jotka ei edes kadulla tervehdi, tykkää toistensa kuvista siksi, että jos mä tykkään, niin säkin tykkäät ja sitten kaikki näkee, että mulla on paljon tykkääjiä.

Vierailija
24/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:02"]

Tyttäreni selfienottamista seuranneena sanoisin, että tuo on tietynlaista suosion tsekkaamista. Sellaisetkin, jotka ei edes kadulla tervehdi, tykkää toistensa kuvista siksi, että jos mä tykkään, niin säkin tykkäät ja sitten kaikki näkee, että mulla on paljon tykkääjiä.

[/quote]Aina pitäisi muistaa se että on joskus itsekin ollut nuori, mutta onhan tämä silti ihan vammaista touhua

Vierailija
25/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta se laittoi silmään, että ihmeteltiin, kun laittaa hyvän kuvan. Kuka haluaa laittaa itsestään huonon kuvan faceen ? Esim. Krapula-aamuna tukka pystyssä. Ei kukaan.

Ja minä otan profiilikuvani aina kotona. En kylläkään tykitä niitä usein faceen.

Ei kai kukaan viikottain niitä postaa??

Vierailija
26/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:46"]Sitten tapaus erikseen on oikeasti ne jotka monta kertaa päivässä niitä päivityksiä ja kuviaan postailee jostain paskallakäynneistä ja roskien viemisestä, että eivät ihan oikeasti osaa rakastaa itseään vaan ovat koukussa siihen "virtuaalirakkauteen" mitä somesta muka saa niiden tykkäyksien ja muun hömpän kautta. Eli riippuvuudesta kyse, jotenkin rikkinäisillä ihmisillä.
[/quote]

Ei kai kukaan paskalla käymistä päivitä :D

Vierailija
27/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfie-pommittajia kummastellut psykologi tässä hei. Kuten moni täällä on arvellut, uskon minäkin selfie-pommituksen olevan yhteydessä itsetuntoon (sen pinnallisempaan puoleen). Halutaan testata omaa viehätysvoimaa, kiinnostavuutta, kauneutta, suosiota. Nämä ovat kaikki ihan luonnollisia haluja, mutta selfie-pommittajilla kenties menneet överiksi jostain syystä. Syy voisi olla vaikkapa a) kehuihin/tykkäyksiin koukuttuminen eli tietynlaisen riippuvuussuhteen synty b) äärimmäisen epävarmalla pohjalla oleva itsetunto, jolloin itseä pitää testata muiden silmissä jatkuvasti. Uskoisin, että puhdas "itserakkaus" tai jopa narsismipiirteisyys ovat yksinään harvoin syynä selfie-pommitukselle.

t. Psykologi, jolla ei tästä aihepiriistä ole kyllä minkään valtakunnan asiantuntemusta

Vierailija
28/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:06"]

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta se laittoi silmään, että ihmeteltiin, kun laittaa hyvän kuvan. Kuka haluaa laittaa itsestään huonon kuvan faceen ? Esim. Krapula-aamuna tukka pystyssä. Ei kukaan. Ja minä otan profiilikuvani aina kotona. En kylläkään tykitä niitä usein faceen. Ei kai kukaan viikottain niitä postaa??

[/quote]

Siis oikeasti on paljon ihmisiä, jotka postaavat selfiet faceen, instagramiin jne. JOKA PÄIVÄ. Ei vain silloin tällöin vaan ihan päivittäin. Vähintäänkin muutaman kerran viikossa. Näitä tässä ketjussa nyt lähinnä kummastellaan.

Vierailija
29/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ovat muut esittäneet arvioitaan, mutta yksikään pommittaja ei ole tunnustanut, että on epävarma itsestään. Eikö sitä uskalleta edes kasvottomasti täällä myöntää?

Vierailija
30/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:46"]Usein näin:

Ihminen on masentunut/huonoitsetuntoinen/yksinäinen/eronnut/sinkku/tuntee itsensä mitättömäksi. Hän haluaa tulla nähdyksi, saada kehuja ja huomiota. Hän ottaa itsestään selfieitä jatkuvalla syötöllä someen. Hän saa tykkäyksiä ja kehuvia kommentteja. Edes joskus, vaikka onkin ihan tavis tai jopa ruma.

Selfie-pommittajat ovat yleensä tyhmiä, koska eivät ymmärrä, että muut useimmiten näkevät tämän läpi. Kuka haluaisi paljastaa olevansa heikkoitsetuntoinen ja tuntevansa itsensä mitättömäksi? Eli vain tyhmät eivät ymmärrä paljastavansa sen postaamalla selfieitään nettiin.

Itse ainakin olen huomannut, että selfie-pommittajat ovat tavallista yksinkertaisempia.
[/quote]
Entä mungo ja xenia? Ovatko he tyhmiä kun molemmat päässeet oikikseen ekalla? Molemmat kuitenkin lataa paljon ankkaselfieitä huulet mutrussa.

Vierailija
31/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattibloggaajat lataavat pärstäkuviaan nettiin, koska se on heidän työtään.

Vierailija
32/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvailen syyksi myös kilpailuviettiä ja kateuttakin välillä. Joku toinen on laittanut jotain missä näyttää hyvältä ja saa huomiota, niin isketään takaisin. Näytetään exälle tai sen nykyiselle, että olen näin kaunis ja seksikäs. Ihmiset luo itsestään jotain illuusiota, mitä toivoisivat olevansa. Mä ymmärrän teineillä ja nuorilla paremmin, kun on vielä niin tärkeää kuulua joukkoon ja olla suosittu. Aikuisilla menee kyllä naurettavuuden puolelle. Selvästi on vaikuttanut jo kauneusihanteisiin jatkuva kuvien otto. Pitää olla ylipitkät ripset ja muhkeat huulet ja paljon meikkiä. Kuvissa voi näyttää vielä hyvältä, mutta livenä liika on liikaa. Ja näitä mimmejä näkyy katukuvassa paljon.

Vierailija
33/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:46"]Usein näin:

Ihminen on masentunut/huonoitsetuntoinen/yksinäinen/eronnut/sinkku/tuntee itsensä mitättömäksi. Hän haluaa tulla nähdyksi, saada kehuja ja huomiota. Hän ottaa itsestään selfieitä jatkuvalla syötöllä someen. Hän saa tykkäyksiä ja kehuvia kommentteja. Edes joskus, vaikka onkin ihan tavis tai jopa ruma.

Selfie-pommittajat ovat yleensä tyhmiä, koska eivät ymmärrä, että muut useimmiten näkevät tämän läpi. Kuka haluaisi paljastaa olevansa heikkoitsetuntoinen ja tuntevansa itsensä mitättömäksi? Eli vain tyhmät eivät ymmärrä paljastavansa sen postaamalla selfieitään nettiin.

Itse ainakin olen huomannut, että selfie-pommittajat ovat tavallista yksinkertaisempia.
[/quote]
Entä mungo ja xenia? Ovatko he tyhmiä kun molemmat päässeet oikikseen ekalla? Molemmat kuitenkin lataa paljon ankkaselfieitä huulet mutrussa.
[/quote]

En tiedä, ketä tarkoitat. Mutta tuskin ovat noilla specseillä. Ja onhan tässäkin ketjussa otettu esille myös muita mahdollisia syitä.

Vierailija
34/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan edelleen selityksiä ja lisäksi syventäviä analyyseja näiltä "koska olen kaunis" -vastaajilta!
Ap

Vierailija
35/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kuinka bloggaajat  kehtaavat laittaa itse itsestään ottamiaan kuvia päivästä toiseen. Vaatteet vaan vaihtuu, mutta naama pysyy samana. Ja usein kuvat otetaan vielä aina samasta kohdasta kämppää! Ja jututkin tuppaavat olemaan eilisen toistoa lempipuseroista, lempilaukuista, lempimeikeistä, lempihousuista, lempikemgistä.

Vierailija
36/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/92 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on monenlaista, sekä tilanteentajua, objektiiviseen ajatteluun kykeneväisyyttä. Voi olla opiskelussa pärjäävä, mutta samaan aikaan netissä huvittavaa kuvaa itsestään välittävä. Meitä on moneksi, ei se ole niin yks yhteen.

Vierailija
38/92 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:39"]

Kysymys kaikille:

Onko sinulle tärkeämpää olla kaunis, kuin pidetty ja ihana ihminen?

[/quote]

Tai ehkä paremminkin näin:

Onko sinulle tärkeämpää tuoda esille kauneuttasi, kuin olla muiden silmissä ihana ja pidetty ihminen?

71

[/quote]

Tähän tosiaan kaipaisin vastauksia.

Vierailija
39/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku psykologi kertoa? Kun ei noita selityksiä oikein näytä tulevan itse "syyllisiltä".

Vierailija
40/92 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein näin:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme