Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku selfie-pommittaja oikeasti selittää?

Vierailija
07.02.2015 |

Miksi postaat lähes identtisiä naamakuviasi someen? Tarkoitan siis niitä kuvia, joita löytyy kenties useampi kymmen. Usein samasta kuvakulmasta otettuja ja lähes samanlaisella, tyypillisesti vakavalla ilmeellä otettuja. Mahdollisesti "se parempi puoli" naamasta käännettynä enemmän kameraan päin. Kuvia, jotka lähes poikkeuksetta on otettu kotona. Selityksiä kehiin!

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenemisen pelko. Tiedän ihmisiä, jotka retusoivat kuvansa ennen postaamista. Ja kuvia saattaa tulla useampikin päivässä. Sumennetaan vähän kuvaa, ettei rypyt näy. Kai siinä tulee joku kuolemattomuuta ja ikinuoruus-tunne kun lähettää oman kuvansa päivästä toiseen paranneltuna nettiin kaikkien nähtäville. 

Vierailija
82/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:33"]

Eiköhän siinä tykkäys/peukku huoraamisessa vaan ole kyse oman itsetunnon kohottamisesta.

[/quote]

Tätä se mulla oli. Ja saatoin peilailla itseäni paljon, katsoin myös hyvin kriittisesti kroppaani, vaikka toisaalta myös ihaillen.

Olin tosi huono itsetuntoinen ja mielenterveysongelmainen.

Mitäkö hain?Hmmm...ehkä kaiken takana oli hyväksynnän hakeminen. Tunsin olevani paha ja huono.Siitä tuli hyvä olo.

Jälkeenpäin tervepäisenä todella noloahan tuo oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:46"]Usein näin: Ihminen on masentunut/huonoitsetuntoinen/yksinäinen/eronnut/sinkku/tuntee itsensä mitättömäksi. Hän haluaa tulla nähdyksi, saada kehuja ja huomiota. Hän ottaa itsestään selfieitä jatkuvalla syötöllä someen. Hän saa tykkäyksiä ja kehuvia kommentteja. Edes joskus, vaikka onkin ihan tavis tai jopa ruma. Selfie-pommittajat ovat yleensä tyhmiä, koska eivät ymmärrä, että muut useimmiten näkevät tämän läpi. Kuka haluaisi paljastaa olevansa heikkoitsetuntoinen ja tuntevansa itsensä mitättömäksi? Eli vain tyhmät eivät ymmärrä paljastavansa sen postaamalla selfieitään nettiin. Itse ainakin olen huomannut, että selfie-pommittajat ovat tavallista yksinkertaisempia. [/quote] Entä mungo ja xenia? Ovatko he tyhmiä kun molemmat päässeet oikikseen ekalla? Molemmat kuitenkin lataa paljon ankkaselfieitä huulet mutrussa.

[/quote]

Se onko päässyt "oikikseen ekalla" ei kerro mitään henkilön älykkyydestä tai kyvystä tehdä fiksuja ratkaisuja. Se kertoo siitä, että on hyvä muisti ja pystyy muistamaan lukemansa tiedon. Ihan samanlaisia tötteröitä löytyy joka ammattikunnasta, juristeista lääkäreihin ja haalarityöläisiin. En siis viittaa mainitsemiisi naisiin, vaan tarkoitan yleisesti sitä että tietty asema tai ammatti ei kerro mitään henkilön älykkyydestä tai sosiaalisista kysyvyistä tai paljon muustakaan.

Vierailija
84/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:33"]

Eiköhän siinä tykkäys/peukku huoraamisessa vaan ole kyse oman itsetunnon kohottamisesta.

[/quote]

Tätä se mulla oli. Ja saatoin peilailla itseäni paljon, katsoin myös hyvin kriittisesti kroppaani, vaikka toisaalta myös ihaillen.

Olin tosi huono itsetuntoinen ja mielenterveysongelmainen.

Mitäkö hain?Hmmm...ehkä kaiken takana oli hyväksynnän hakeminen. Tunsin olevani paha ja huono.Siitä tuli hyvä olo.

Jälkeenpäin tervepäisenä todella noloahan tuo oli.

[/quote]

Kiitos!! Lopultakin! Olin jo lähes menettänyt uskoni. Respektiä sinulle, olet selvästi tullut järkiisi! :) Löytyisikö vielä muita silmänsä avanneita? Tai pommittajia, jotka vaikka tämän ketjun avulla ovat juuri avaamassa silmiään?

Ap

Vierailija
85/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluan vittuilla päin naamaa kaikille rumille. Toimii näjöjään. :D

Vierailija
86/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari ihmistä keitä tykkään oikeasti seurata. On ihanaa jos he päivittävät useamman kerran päivässä vaikka sitten vaan oman naaman kuvia. Minusta on vaan ihan oikeasti mukava katsella kiinnostavien ihmisten kuvia. Ja tällä tavalla "seurata" heidän elämäänsä. Minulle se on mukavaa ajanvietettä. Itse postaan kuvan noin kerran viikossa joko itsestäni tai jostain tekemästäni asiasta ihan vain siksi, että jos joku pitäisi minua tälläisenä kiinnostavana ihmisenä ja ilahtuisi samalla tavalla minun postauksista.

Vierailija
87/92 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kaikille:

Onko sinulle tärkeämpää olla kaunis, kuin pidetty ja ihana ihminen?

Vierailija
88/92 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä turpeahuulista törö huulista, tulee mieleen vain,pumpattava Barbara? Kuka on Xenia ja mungo,never heard.

Vierailija
89/92 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän red flagina selfieiden pommittamista.

Tai ylipäätään että sometili koostuu pelkästään oman naaman kuvista. Maailmassa olisi niin paljon kaunista kuvattavaa. Kuka jaksaa kuvata vain omaa naamaansa, saatika että olettaa muiden haluavan katsella niitä naamakuvia.

Mielestäni tämä kertoo jonkinlaisesta yksinkertaisuudesta, itserakkaudesta ja mielikuvituksen puutteesta.

Vierailija
90/92 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän asian vierestä mutta mua ihmetyttää että miksi selfieitä postaavilla julkkiksilla suu laitetaan aina niin naurettavaan ankkahuuliasentoon. Se on niin pellen näköistä! Eikö ne tyypit näe sitä vai onko se oikeasti heistä hyvän näköistä.

Vähän samasta syystä kuin minä esitän vanhoillisia junttimaisia kommentteja. Ehkä leikitään kontekstin rajoilla. Mutta tyhmät ei ymmärrä muuta huumoria kuin alleviivattuja vitsejä.

Vierailija
91/92 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:39"]

Kysymys kaikille:

Onko sinulle tärkeämpää olla kaunis, kuin pidetty ja ihana ihminen?

Tai ehkä paremminkin näin:

Onko sinulle tärkeämpää tuoda esille kauneuttasi, kuin olla muiden silmissä ihana ja pidetty ihminen?

71

Tähän tosiaan kaipaisin vastauksia.

Parhaat naiset on niitä, jotka on kauniita, mutta eivät tuo sitä esille.

Pukeutuu kaapuun? Pussi päässä..

Vierailija
92/92 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä hyvin älykkäitä ihmisiä jotka ovat selfiepommittajia. Kyse on joko siitä ettei ao hlö ymmärrä virtuaalimaailman olevan kytköksissä todellisuuteen tai jopa erityisesti päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän