Voisiko joku selfie-pommittaja oikeasti selittää?
Miksi postaat lähes identtisiä naamakuviasi someen? Tarkoitan siis niitä kuvia, joita löytyy kenties useampi kymmen. Usein samasta kuvakulmasta otettuja ja lähes samanlaisella, tyypillisesti vakavalla ilmeellä otettuja. Mahdollisesti "se parempi puoli" naamasta käännettynä enemmän kameraan päin. Kuvia, jotka lähes poikkeuksetta on otettu kotona. Selityksiä kehiin!
Kommentit (92)
Aivan varmasti löytyy av:lta asianomaisia, selittäkää meille tietämättömille!
Eiköhän siinä tykkäys/peukku huoraamisessa vaan ole kyse oman itsetunnon kohottamisesta.
Ei ole vielä yksikään itse vastannut. Haluan oikeasti tietää!
Ap
Voisin sanoa et se on itserakkautta, hyvää fiilistä, onnistunut look, tykkäysten kalastelu, omaan kasvokuvaan rakastuminen/ihannointi.. jne
t. entinen selffiejä (enää ei jaksa)
Sitten tapaus erikseen on oikeasti ne jotka monta kertaa päivässä niitä päivityksiä ja kuviaan postailee jostain paskallakäynneistä ja roskien viemisestä, että eivät ihan oikeasti osaa rakastaa itseään vaan ovat koukussa siihen "virtuaalirakkauteen" mitä somesta muka saa niiden tykkäyksien ja muun hömpän kautta. Eli riippuvuudesta kyse, jotenkin rikkinäisillä ihmisillä.
Yksi selitys tullut, kiitos siitä! Eli itserakkaus. Lisää? Teitä on palstailemassa, tiedän sen!
Xenian insta naurattaa kun joka päivä samanlainen selfie.
Yksi kaveri on kertonut, että hänellä on huono itsetunto. Hän on juuri tällainen selfie tykittäjä. Eli itsetunnon kohottaminen taitaa olla yksi syy. Harmi vaan, että tuommoinen joka päiväinen miljoonien selfieiden lisäily ei kyllä yhtään kannusta kehumaan kyseistä ihmistä, lähinnä ärsyttää moinen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:07"]
Xenian insta naurattaa kun joka päivä samanlainen selfie.
[/quote]
Mä lopetin Xenian seuraamisen instassa just tuon takia. Siis nainen asuu yhdessä Suomen kauneimmista kaupungeista eikä muuta kuvattavaa instaan keksi kuin tuhat identtistä duckface selfietä...
Olen 20-vuotias ja kuten kuvitella saattaa, instagram feedini on täynnä tuttujen naamakuvia. Olen kaunis, mutta en vaan oikeasti jaksa ottaa kuvia naamastani. Jotenkin silti kokee, että olisi "pakko" ottaa joskus joku tuore selfiekuva, mutta en muista. Ei vaan tule mieleenkään.
Muutenkin tuntuu, että kaikki muut miettivät koko ajan mitä kuvia voisi laittaa instagramiin. Itse tykkään elää ja nauttia hetkistä ilman että olen koko ajan ikuistamassa niitä someen. Sen takia varmaan vaikutankin tosi tylsältä somen kautta katsottuna...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:47"]Monestihan näissä on jollain tavalla luonnoton ilme. Eli huulet mutristettuna, silmät suurina tms. Eikö teitä HÄVETÄ, kun tajuatte, että fiksut ihmiset ajattelevat kuvianne katsoessaan: "Voi, kun tuokin raukka yrittää näyttää kauniilta ja hakea hyväksyntää. Ja luulee näyttävänsä kauniilta mutristamalla huuliaan ja avaamalla silmänsä epänormaaliin tuijotukseen."
[/quote]
Sehän siinä onkin, että he eivät tajua. Edes tämän luettuaan. Jatkavat vain samalla tavalla ja ajattelevat, että "haters will hate".
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:22"]
Jonkinlaista riippuvuutta se jopa on joidenkin kohdalla. Säälittävää ja eivät tajua kuinka naurettavan tekevät itsestään.
[/quote]
Täytyyhän noin toimivan ihmisen olla myös jotenkin normaalia tyhmempi, ei kukaan tuntemani järkevä tapaus harrasta tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:41"]Ei ole vielä yksikään itse vastannut. Haluan oikeasti tietää!
Ap
[/quote]
Pidän itseäni kauniina :) siksi.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:46"]
Usein näin:
Ihminen on masentunut/huonoitsetuntoinen/yksinäinen/eronnut/sinkku/tuntee itsensä mitättömäksi. Hän haluaa tulla nähdyksi, saada kehuja ja huomiota. Hän ottaa itsestään selfieitä jatkuvalla syötöllä someen. Hän saa tykkäyksiä ja kehuvia kommentteja. Edes joskus, vaikka onkin ihan tavis tai jopa ruma.
Selfie-pommittajat ovat yleensä tyhmiä, koska eivät ymmärrä, että muut useimmiten näkevät tämän läpi. Kuka haluaisi paljastaa olevansa heikkoitsetuntoinen ja tuntevansa itsensä mitättömäksi? Eli vain tyhmät eivät ymmärrä paljastavansa sen postaamalla selfieitään nettiin.
Itse ainakin olen huomannut, että selfie-pommittajat ovat tavallista yksinkertaisempia.
[/quote]
Ja kun mainitsin "tyhmiä", en tarkoittanut haukkua tai lytätä heitä, vaan ilmaista vain, että he eivät ole useinkaan kovin älykkäitä. Sanaa "tyhmä" voi mielestäni käyttää neutraalisti älykkään vastakohtana, vaikka se usein mielletäänkin haukkumasanaksi. Ilmaus ei tietenkään ole ainakaan tällä hetkellä aivan poliittisesti korrekti, mutta olisiko esim. vähä-älyinen parempi? Totuushan on, että kansalaisista löytyy aivokapasiteetiltaan heikompaa porukkaa, siinä missä niitä fiksujakin.
28
[/quote]
Äo:ni on 132. postaan n. 2x vkossa selfien.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:15"]
Voisiko joku selfieloukkaantuja selittää, miksi ei vaan lopeta selfiepommittajan seuraamista, vaan harmistuu siitä? Antakaa olla?
[/quote]
Minä olen jo kertonutkin etten jaksa näitä selfiepommittajia pitkään seurata. Silti minua kiinnostaa syyt sellaisen toiminnan takana. Itselleni kun on niin vieras ajatuskin, että ottaisin omasta pärstästäni päivittäin kuvia ja tyrkkäisin someen. Eikö siinä itselle jo tule sellainen olo, että se oma naama on viikossa jo niin nähty, että ketä enää kiinnostaa katsoakaan? Toisaalta ihan yhtälailla ihmettelen niitä, jotka tykkäilyillään ylläpitävät selfiepommittajien pommituksia. Mitä niin ihmeellistä on niissä päivittäisissä lähes identtisissä kuvissa, että aina löytyy syy tykätä? Jaksaisitteko tykätä vaikka samasta kukka-asetelmasta päivästä toiseen?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:02"]Itse en ymmärrä tota, että sanotaan, että on huono itsetunto ja siksi postataan kuvia. Minulla on myös huono itsetunto, eikä todellakaan tulisi mieleenikään laittaa kuvia itsestäni toisten eteen tuijoteltaviksi! Kuka niitä nyt haluaisi nähdä? :D
Pakko olla jotain muuta takana, narsistinen luonne?
[/quote]
Samaa mieltä, mulla ihan sama enkä omista enään edes face profiilia enkä ees oikein tiiä mikä se insta on. Oon 21v
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:41"]Ei ole vielä yksikään itse vastannut. Haluan oikeasti tietää! Ap [/quote] Pidän itseäni kauniina :) siksi.
[/quote]
Eihän tuo ole se oikea syy. Eivät kaikki kauniit ihmiset kuitenkaan tunne tarvetta jatkuvaan itsekorostukseen. Miksi sinä tunnet? Pelkäätkö että ihmiset unohtavat kauneutesi jollet lähes päivittäin muistuta heitä siitä?
Oi minäkin tahdon kuulla nämä miksi!? Tiedän liiankin monta jotka ottavat päivittäin kuvia, ja ne on AINA samanlaisia! Onko heillä niiiiin itserakkautta omaan ulkonäköön vai pönkötetäänkö vastaavasti huonoa omaatuntua että saisi pieniä kehuja...
Puuf... En ymmärrä en..