Voisiko joku selfie-pommittaja oikeasti selittää?
Miksi postaat lähes identtisiä naamakuviasi someen? Tarkoitan siis niitä kuvia, joita löytyy kenties useampi kymmen. Usein samasta kuvakulmasta otettuja ja lähes samanlaisella, tyypillisesti vakavalla ilmeellä otettuja. Mahdollisesti "se parempi puoli" naamasta käännettynä enemmän kameraan päin. Kuvia, jotka lähes poikkeuksetta on otettu kotona. Selityksiä kehiin!
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:26"]Mä ainakin haluan vittuilla päin naamaa kaikille rumille. Toimii näjöjään. :D
[/quote]
Aww, voi pientä, tuitui!
Mä tiedän olevani nätti ihan ilman sometykkäyksiäkin. Selfiepommittaminen on noloa ja massaa.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:26"]
Mä ainakin haluan vittuilla päin naamaa kaikille rumille. Toimii näjöjään. :D
[/quote]
Eli miten se toimii? Kuinka käytännössä huomaat onnistuneesi vittuilutavoitteessasi?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:39"]
Kysymys kaikille:
Onko sinulle tärkeämpää olla kaunis, kuin pidetty ja ihana ihminen?
[/quote]
Tai ehkä paremminkin näin:
Onko sinulle tärkeämpää tuoda esille kauneuttasi, kuin olla muiden silmissä ihana ja pidetty ihminen?
71
[/quote]
Kiitos Ap respecteistä:) Olen tuo eräs faktat kehiin kirjoittaja.
En myöskään ymmärrä, kuinka vaikeaa on myöntää asiat, vieläpä anonyymiyden takaa.
Onhan se noloa, mutta nolompaa tai ennemminkin epäoikeudenmukaista olisi valehdella faktoista, jopa itselleen. Sehän ei hyödyttäisi ketään, vielä vähemmin itse tekijää:)
Minulle oli ainakin kehittynyt hyvin pinnallinen kuva maailmasta. Kotona korostettiin materiaa, pinnallisuutta ja kilpailua, suorittamista.
Aikuistuin vasta hyvin myöhällä iällä. Olen ns.kiltti tyttö ilman isäsuhdetta, äitisuhde narsistinen.
Ehkä osansa antaa myöskin median tuoma pinnallisuus.
Itse, kun välillä tajusin nolostua, niin otin tietoisesti asenteen "hällä väliä", sillä olin niin rikki, että se antoi itselleni voimaa jaksaa.
Siis jollakin tapaa uskon kauniiden ja täydellisten kuvien huutavan taakseen liimaa avuksi.
Postaan selfien yleensä kun olen laittautunut (1-2 krt/vko). En ole aiemmin edes tullut ajatelleeksi syytä, mutta nyt kun mietin niin se on vain kiva tunne kun näyttää hyvältä. Tosin en spämmää samanlaisia selfieitä itsestäni enkä postaa niitä tyyliin joka päivä. Mutta ei mua kavereiden selfiet haittaa vaikka tilisi useinkin, päinvastoin, tykkään katsoa niitä.
Kolme selitystä asianomaisilta tullut, eli taustalla itserakkautta ja kehujen kerjäämistä. Lisää selityksiä ja tarkennuksia kaivataan!
Itserakkautta ja narsismia, epävarmuutta ja heikkoa itsetuntoa, tyhmyyttä, mielenterveysongelmia. En ole itse selfiepommittaja.
Se noissa tapauksissa usein ihmetyttää, että kyseessä harvemmin on erityisen kaunis ihminen. Ennemminkin tavis tai jopa (anteeksi) oudon/ruman näköinen. Eli miten se itsetunto siitä kasvaa, että laittaa vähemmän kauniin naamansa 40 kertaa nettiin? Eikä tämä ole pilkkaa, vaan puhdasta ihmettelyä.
Tyttäreni vastaa: saa paljon tykkäyksiä kuviin, haluua tietää, ketkä luokkakaverit tykkää kuvista, saa jonkun yhteyden luokan poikiin,
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:46"]Usein näin: Ihminen on masentunut/huonoitsetuntoinen/yksinäinen/eronnut/sinkku/tuntee itsensä mitättömäksi. Hän haluaa tulla nähdyksi, saada kehuja ja huomiota. Hän ottaa itsestään selfieitä jatkuvalla syötöllä someen. Hän saa tykkäyksiä ja kehuvia kommentteja. Edes joskus, vaikka onkin ihan tavis tai jopa ruma. Selfie-pommittajat ovat yleensä tyhmiä, koska eivät ymmärrä, että muut useimmiten näkevät tämän läpi. Kuka haluaisi paljastaa olevansa heikkoitsetuntoinen ja tuntevansa itsensä mitättömäksi? Eli vain tyhmät eivät ymmärrä paljastavansa sen postaamalla selfieitään nettiin. Itse ainakin olen huomannut, että selfie-pommittajat ovat tavallista yksinkertaisempia. [/quote] Entä mungo ja xenia? Ovatko he tyhmiä kun molemmat päässeet oikikseen ekalla? Molemmat kuitenkin lataa paljon ankkaselfieitä huulet mutrussa.
[/quote]
Ei tainnut Xenia päästä ekalla yrittämällä muistaakseni. Ja kumpikaan nyt ei ole vieläkään valmistunut mistään, aika moni heidän iässään on kyllä opintonsa jo suorittanut. Minusta kumpikaan ei ole tyhmä, mutta en nyt älykkäinäkään pitäisi. Monissa pääsykokeissa testataan paljon myös muistia, ei pelkästään älyä, mutta tuntuu että noilla tuskin mitään suurempia meriittejä on? Aika moni pääsee opiskelemaan, monet myös ensikerralla kun ovat tarpeeksi motivoituneita ja tekevät töitä sen eteen, älykkyysosamäärän ei tarvitse olla kovinkaan korkea kaikissa pääsykokeissa. Mutta ihmisiähän hekin, erikoista vain miten paljon kumpikin laittaa kuviaan itsestään blogeihin ja instaan, luulisi kiinnostavan kuvailla paljon muutakin:)
Näpäyttäminen. On kaunoja jotakuta kohtaan (eksä, eksän uusi, kusipää pomo, entinen ystävä, naapuri) ja halutaan muistuttaa omasta kauneudestaan ja suosiostaan. Tällänen mä oon, ihana kaunis ja suosittu
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:45"]
Kysymys kaikille:
[/quote]
Onko sinulle tärkeämpää tuoda esille kauneuttasi, kuin olla muiden silmissä ihana ja pidetty ihminen?
71
[/quote]
Tähän tosiaan kaipaisin vastauksia.
[/quote]
Parhaat naiset on niitä, jotka on kauniita, mutta eivät tuo sitä esille.
Kiva, hymyilevä selfie silloin tällöin on varmasti ihan paikallan. Esim. kerran kuussa, erilaisella kampauksella ja meikillä, eri paikoissa jne. Mutta nämä pommittajat...ladataan käytännössä samanlaisia kuvia, tehdään ihan kuin tutkielmaa siitä omasta naamasta. Eikä useinkaan tosiaan edes hymyillä. Mitä tämä tarkoittaa? Psykologeja paikalla?
Ilmeisesti selfiet kerää paljon tykkäyksiä ja kehuja, joten kai niitä jotkut tykkäävät katsoakin. Itse en käsitä miksi. Minulle tulee jotenkin vaivautunut olo jos joku pommittaa omaa naamaansa someen jatkuvasti. En yleensä tykkää näistä selfieistä saati kommentoi niitä mitenkään. Enkä esim. Instassa seuraa kovin pitkään tuollaisia tilejä.
Ymmärrän satunnaiset selfiet, jos niillä on jokin muukin tarkoitus kuin ilmiselvä kehujen kalastelu. Esim. kaverini osti uudet silmälasit ja julkaisi selfien ne päässään. Tää oli ihan kiva juttu minusta. Onhan se mukava nähdä miten uudet lasit hänelle sopivat kun emme välimatkan vuoksi kuitenkaan fyysisesti usein toisiamme tapaa. Ymmärrän myös jos joskus haluaa esitellä erityisen onnistuneen meikin tai kampauksen. Toinen ystäväni oli ottanut selfieitä yöllä hämärässä sängyssä jo ollessaan. Yhdessä kuvassa hän näytti melkein kuolleelta kun iho oli valmistuksesta johtuen lähes sininen. Sen kuvan hän laittoi Instagramiin. Minä laskisin sen lähinnä taiteelliseksi kuvaksi. Mutta näitä päivittäisiä samanlaisia selfieitä en tajua ollenkaan. Typeriltä vain tuntuvat.
js ottaa tyyliin joka päivä samasta kuvakulmasta (se paras kulma) niin eihän ne ihmiset tuola kaupungilla kulje se paras poski menosuuntaan?! :D LUONNOTONTA ja outoa ottaa aina se samanlainen kuva!? :D
olisko ihan vaan huomionhakua!?
ja en minäkään millään ymmärrä. vaikka olen kuinka yrittänyt.
Minun yksi Facebook kaveri alkoi tykittää selfieitä sen jälkeen kun erosi. Aina sama kuvakulma ja ilme. On toki kaunis, mutta vähän tylsäähän se on kun samanlainen kuva ilmestyy joka päivä. Itse laitan itsestäni uuden kuvan ehkä muutaman kerran vuoteen. Viimeksi tuli laitettua kuva kun leikkasin hiukset ihan uuteen malliin, ja olin niin mielissäni niistä.
Itse en ymmärrä tota, että sanotaan, että on huono itsetunto ja siksi postataan kuvia. Minulla on myös huono itsetunto, eikä todellakaan tulisi mieleenikään laittaa kuvia itsestäni toisten eteen tuijoteltaviksi! Kuka niitä nyt haluaisi nähdä? :D
Pakko olla jotain muuta takana, narsistinen luonne?
Selfiehuuma tullaan tulevaisuudessa näkemään itsekeskeisyyttä ja narsismia korostavan kulttuurin yhtenä noloimmista ilmiöistä. Ja jotkut ihmiset tulevat vielä toivomaan, että netistä voisi pyyhkiä pois menneet hölmöilyt.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:07"]
Xenian insta naurattaa kun joka päivä samanlainen selfie.
[/quote]
Mutta missään ei ole duckfacea, vaan joku luonnoton ilme.
Kysymys kaikille:
[/quote]
71