Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pissi silmään :(

Vierailija
05.02.2015 |

Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.

Kommentit (416)

Vierailija
121/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkia kaason tehtäviä ehdit hoitamaan jo ap? Teitkö jotain ihan konkreettista vai juttelitte vaan ja katsoitte lehdistä kuvia? Mitä oli se apu jota morsiammelle tarjosit?

Meinaan, ettei vaan ole väärinkäsitys alunperin. Morsian ei ole ajatellutkaan kutsua häihin, mutta ap on ymmärtänyt olevansa "kaaso" kun häistä on puhuttu ja haaveiltu.

Vierailija
122/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistaisin lasta silti. Laittaisin postikortteja lapsen nimellä, veisin lahjan ovelle ihan pokkana tms. Ei se lapsi ole syyllinen ja näkisi morsian samalla, kuinka aikuiset toimii. Morsianta itseään kohtelisin kuin ärsyttävää kärpästä. Kieppukoon tuossa ympärillä, kunhan ei kädelle laskeudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyväksikäytetty siis kaikin keinoin. Kummihan on nykyisin pelkkä lahja-automaatti. En pitäisi ikinä tuollaiseen ihmiseen yhteyttä, ja kummiudenkin katkaisisin samantien.

Vierailija
124/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kannalta harmi, mutta valitettavasti näissä kummijutuissa se menee paljolti niin, että lapseen on käytännössä mahdotonta pitää normaalia ja luontevaa suhdetta yllä, jos välit lapsen vanhempiin ovat hyytyneet. Pienten lasten kanssa se yhteydenpito lapseen tapahtuu kuitenkin aina hänen vanhempiensa kautta.

Vierailija
125/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:28"]Ei ole ystävä vastannut mitään. Taidan avata kaljan. AP
[/quote]

:D

Vierailija
126/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:30"]

Älä nyt ainakaan suostu lapsenvahdiksi. Katkaise kaikki välit. Älä lahjo lasta. Kummin tehtävä on huolehtia kristillisestä kasvatuksesta. Lähetä vaikka sähköpostilla tietoja niitten alueen pyhäkoulusta ja linkkaa raamattu.uskonkirjat.net sitten isompana, mutta mitään kalliita lahjoja ei tarvitse ostella. Kummin homma on sillä hoidettu ja kaveerata ei tarvitse enää tuollaisen kanssa. Jos alkaa urputtaa kummihommasta, voit laittaa viestin, että olet joskus rukoillut kummilapsen puolesta, kyllä Jumala kuulee, mutta et sen kummempaa rupea selittelemään, miksi et ole lahjoja lähettänyt, juhliinhan tuskin kutsutaankaan...

[/quote]

No ei nyt kyllä kannata lapselle alkaa kostaa äitinsä moukkamaisuutta, IMO.

[/quote]

No voi hyvä tavaton, mikä lahja-automaatti se kummi sinusta on? Aikaansa voisi lapselle lahjoittaa, mutta siinä pitäisi olla tekemisissä äidinkin kanssa, kun kyse on vielä niin pienestä lapsesta.

[/quote]

Minulla ei ole lapsia, joten en todellakaan odota kummien olevan mitään lahja-automaatteja. Mutta minulla on kyllä kummilapsia, ja kyllä se nyt kuuluu nykypäivän kummiuteen muistaa jouluna ja syntymäpäivänä. Jos ei kerran muuten olla väleissä, niin ihan hyvin voi lähettää lapselle postissa kortin ja pienen lahjan. Sen voi osoittaa ihan vain lapselle itselleen, eikä lapsen äitiä ole pakko koskaan nähdä tai olla missään yhteydessä.

Näin minä itse tekisin; kokisin edes "olevani kummi" jollain tasolla, kun ei läheisemmin pystyisi olemaan. Kun se lapsi nyt ei kuitenkaan minun tilalleni uutta kummia mistään saisi, eikä riita pienen lapsen vika ole.

Vierailija
127/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:44"]Mitä kaikkia kaason tehtäviä ehdit hoitamaan jo ap? Teitkö jotain ihan konkreettista vai juttelitte vaan ja katsoitte lehdistä kuvia? Mitä oli se apu jota morsiammelle tarjosit?

Meinaan, ettei vaan ole väärinkäsitys alunperin. Morsian ei ole ajatellutkaan kutsua häihin, mutta ap on ymmärtänyt olevansa "kaaso" kun häistä on puhuttu ja haaveiltu.
[/quote]

Morsian pyysi mukaan pukuostoksille, katsomaan juhlapaikkoja ja vertailemaan yhdessä kuvastudioita. Pyysi minut mukaan myös hääkakun maisteluun, askarreltiin kutsuja ja photobooth-rekvisiittaa. Ja ihan on itse pyytänyt aina avuksi. AP

Vierailija
128/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:30"]

Älä nyt ainakaan suostu lapsenvahdiksi. Katkaise kaikki välit. Älä lahjo lasta. Kummin tehtävä on huolehtia kristillisestä kasvatuksesta. Lähetä vaikka sähköpostilla tietoja niitten alueen pyhäkoulusta ja linkkaa raamattu.uskonkirjat.net sitten isompana, mutta mitään kalliita lahjoja ei tarvitse ostella. Kummin homma on sillä hoidettu ja kaveerata ei tarvitse enää tuollaisen kanssa. Jos alkaa urputtaa kummihommasta, voit laittaa viestin, että olet joskus rukoillut kummilapsen puolesta, kyllä Jumala kuulee, mutta et sen kummempaa rupea selittelemään, miksi et ole lahjoja lähettänyt, juhliinhan tuskin kutsutaankaan...

[/quote]

No ei nyt kyllä kannata lapselle alkaa kostaa äitinsä moukkamaisuutta, IMO.

[/quote]

No voi hyvä tavaton, mikä lahja-automaatti se kummi sinusta on? Aikaansa voisi lapselle lahjoittaa, mutta siinä pitäisi olla tekemisissä äidinkin kanssa, kun kyse on vielä niin pienestä lapsesta.

[/quote]

Minulla ei ole lapsia, joten en todellakaan odota kummien olevan mitään lahja-automaatteja. Mutta minulla on kyllä kummilapsia, ja kyllä se nyt kuuluu nykypäivän kummiuteen muistaa jouluna ja syntymäpäivänä. Jos ei kerran muuten olla väleissä, niin ihan hyvin voi lähettää lapselle postissa kortin ja pienen lahjan. Sen voi osoittaa ihan vain lapselle itselleen, eikä lapsen äitiä ole pakko koskaan nähdä tai olla missään yhteydessä.

Näin minä itse tekisin; kokisin edes "olevani kummi" jollain tasolla, kun ei läheisemmin pystyisi olemaan. Kun se lapsi nyt ei kuitenkaan minun tilalleni uutta kummia mistään saisi, eikä riita pienen lapsen vika ole.
[/quote]

Samaa mieltä. Eikä se lapsi ikuisesti pieni ole, vielä tulee se päivä, kun lapsi osaa itse tulla kylään, omistaa puhelimen ja kaipaa muita aikuisia ympärilleen kuin vanhempansa.

Vierailija
129/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:44"]Mitä kaikkia kaason tehtäviä ehdit hoitamaan jo ap? Teitkö jotain ihan konkreettista vai juttelitte vaan ja katsoitte lehdistä kuvia? Mitä oli se apu jota morsiammelle tarjosit?

[/quote]

Morsian pyysi mukaan pukuostoksille, katsomaan juhlapaikkoja ja vertailemaan yhdessä kuvastudioita. Pyysi minut mukaan myös hääkakun maisteluun, askarreltiin kutsuja ja photobooth-rekvisiittaa. Ja ihan on itse pyytänyt aina avuksi. AP
[/quote]

Niin ja ollaan suunniteltu Viron matkaa. Ensi kuulle, juomia varten. Sen kyllä perun. AP

Vierailija
130/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:43"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:30"] Älä nyt ainakaan suostu lapsenvahdiksi. Katkaise kaikki välit. Älä lahjo lasta. Kummin tehtävä on huolehtia kristillisestä kasvatuksesta. Lähetä vaikka sähköpostilla tietoja niitten alueen pyhäkoulusta ja linkkaa raamattu.uskonkirjat.net sitten isompana, mutta mitään kalliita lahjoja ei tarvitse ostella. Kummin homma on sillä hoidettu ja kaveerata ei tarvitse enää tuollaisen kanssa. Jos alkaa urputtaa kummihommasta, voit laittaa viestin, että olet joskus rukoillut kummilapsen puolesta, kyllä Jumala kuulee, mutta et sen kummempaa rupea selittelemään, miksi et ole lahjoja lähettänyt, juhliinhan tuskin kutsutaankaan... [/quote] No ei nyt kyllä kannata lapselle alkaa kostaa äitinsä moukkamaisuutta, IMO. [/quote] No voi hyvä tavaton, mikä lahja-automaatti se kummi sinusta on? Aikaansa voisi lapselle lahjoittaa, mutta siinä pitäisi olla tekemisissä äidinkin kanssa, kun kyse on vielä niin pienestä lapsesta. [/quote] Minulla ei ole lapsia, joten en todellakaan odota kummien olevan mitään lahja-automaatteja. Mutta minulla on kyllä kummilapsia, ja kyllä se nyt kuuluu nykypäivän kummiuteen muistaa jouluna ja syntymäpäivänä. Jos ei kerran muuten olla väleissä, niin ihan hyvin voi lähettää lapselle postissa kortin ja pienen lahjan. Sen voi osoittaa ihan vain lapselle itselleen, eikä lapsen äitiä ole pakko koskaan nähdä tai olla missään yhteydessä. Näin minä itse tekisin; kokisin edes "olevani kummi" jollain tasolla, kun ei läheisemmin pystyisi olemaan. Kun se lapsi nyt ei kuitenkaan minun tilalleni uutta kummia mistään saisi, eikä riita pienen lapsen vika ole. [/quote] Samaa mieltä. Eikä se lapsi ikuisesti pieni ole, vielä tulee se päivä, kun lapsi osaa itse tulla kylään, omistaa puhelimen ja kaipaa muita aikuisia ympärilleen kuin vanhempansa.

[/quote]

Totta. Mutta jos siihen kummiin ei ole ollut sitä ennen mitään luontevaa kontaktia, niin tuskin sitä syntyy myöhemminkään. Kovin monilla sitä ei ole, vaikka vanhempiin olisi välit kunnossakin.

Vierailija
131/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen varata Viron matka ja jätä menemättä!

Vierailija
132/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:44"]Mitä kaikkia kaason tehtäviä ehdit hoitamaan jo ap? Teitkö jotain ihan konkreettista vai juttelitte vaan ja katsoitte lehdistä kuvia? Mitä oli se apu jota morsiammelle tarjosit? Meinaan, ettei vaan ole väärinkäsitys alunperin. Morsian ei ole ajatellutkaan kutsua häihin, mutta ap on ymmärtänyt olevansa "kaaso" kun häistä on puhuttu ja haaveiltu. [/quote] Morsian pyysi mukaan pukuostoksille, katsomaan juhlapaikkoja ja vertailemaan yhdessä kuvastudioita. Pyysi minut mukaan myös hääkakun maisteluun, askarreltiin kutsuja ja photobooth-rekvisiittaa. Ja ihan on itse pyytänyt aina avuksi. AP [/quote] Niin ja ollaan suunniteltu Viron matkaa. Ensi kuulle, juomia varten. Sen kyllä perun. AP

[/quote]

Totta kai perut!!

Vierailija
133/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:02"]Anna sen varata Viron matka ja jätä menemättä!
[/quote]

Tämä oliskin hyvä. Ollaan menossa siis minun autolla. Nyt kun nämä kaikki asiat on listannut niin alkaa näyttämään aika selkeältä tämä tapaus. AP

Vierailija
134/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä jää mua ainakin vituttamaan jos tämä morsian ei vastaa mitään... Jää juttu ihan kesken :D Mutta tosiaan ap:lle tsemppiä ja unohda tuollainen kusipää vaan! Ansaitset parempia kavereita :)

Vierailija
135/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas elättelen toivoa että morsmaikku ilmestyis tänne ja saatais kunnon riita aikaiseksi :D jos vaikka tunnistais häänsä.

Vierailija
136/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry ap. Olen pahoillani puolestadi, mutta ansaitset kyllä parempaa. Sulla on oikeus suuttua ja olla vihainen.

Mun kohdalla näin toimi ihan oikea sisko. Yo-juhlista kyse. Kaikki mihin tarvittiin rahaa - apu kelpasi. Mutta se hauskuusosio sitten meni mm. toisen siskon kanssa. 

Ei käytä hyväksi enää. Kumpikaan.

Vierailija
137/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:02"]Anna sen varata Viron matka ja jätä menemättä!
[/quote]

Tämä oliskin hyvä. Ollaan menossa siis minun autolla. Nyt kun nämä kaikki asiat on listannut niin alkaa näyttämään aika selkeältä tämä tapaus. AP
[/quote]

Älä huoli ap, ympäri mennään, yhteen tullaan. Tulee vielä se päivä, kun "ystäväsi" kaipaa sinua. Ehkäpä silloin ymmärtää katsoa peiliin.

Vierailija
138/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:46"]Ap on tainnut suututtaa ystävänsä jotenkin, vastaus oli aika tylytys! Oletko ap tehnyt ystävällesi jotain kurjaa?
[/quote]

Mun mielestä on ihan sama, vaikka morsian olisi jostain suuttunut. Ystävät puhuu asiat halki eikä anna minkään mökötyksen estää häihin kutsumista! Niin aikuiset ihmiset tekee, puhuu asioista suoraan eikä ilmoita asiaa noin...
[/quote]

Kauan on vihaansa hautonut jos kutsutkin lähteneet ajat sitten ja lähipäivinä kuitenkin oltu ystävinä.

Vierailija
139/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 18:02"]Anna sen varata Viron matka ja jätä menemättä! [/quote] Tämä oliskin hyvä. Ollaan menossa siis minun autolla. Nyt kun nämä kaikki asiat on listannut niin alkaa näyttämään aika selkeältä tämä tapaus. AP

[/quote]

Voi luoja, kyllä on härski tapaus tämä "ystäväsi". Hiljaiseksi vetää.

Vierailija
140/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:16"]

Mulla tuli tosi paha mieli ap:n puolesta. Mulle on tapahtunut vähän samantapaisia juttuja ja enää en edes halua ystävystyä isommin kenenkään kanssa. Naiset ovat ihan hiton törkeitä!

[/quote]

Minä kanssa tiedän miltä tuollainen tuntuu. Meitä oli sellainen äiti-porukka, joilla kaikilla oli suurin piirtein samoihin aikoihin syntyneitä vauvoja, osalla lapsia enemmänkin. Tutustuttiinkin suurin piirtein yhtä aikaa toisiimme. Ja yksi meistä sitten oli menossa naimisiin ja häitä suunniteltiin porukalla. Minä olin kuitenkin ainoa, joka ei saanutkaan kutsua. Se tuntui todella pahalta, ja tunnelmaa pahensi vielä että yksi äiti tästä porukasta soitti innoissaan että "sä kun et ole tulossa niin saanko lainata sitä sun mekkoa sinne häihin?" eli mekkoa, jonka itse olin ajatellut laittaa... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi