Tunnetteko yhtään normaalia rokotekriittistä?
Omassa tuttavapiirissä kukaan normaalijärkinen, fiksu henkilö ei vastusta rokotetta. Ja nyt puhutaan parista sadasta työkaverista, harrastetuttavasta, lasten kavereiden vanhemmista yms. Ei siis yhtään. Sen sijaan rokotekriittisistä miltei kaikki on entisiä koulukavereita, joiden koulunkäynti on jäänyt elämän kova koulu-tasolle.
Miten teidän tuttavapiirissä, onko jakauma suunnilleen sama?
Kommentit (287)
En oikeastaan tiedä kuin omien perheenjäsenteni rokotestatuksen, joten vaikea sanoa. En koe, että muiden rokotteen ottamiset kuuluisi minulle, joten enpä sitä koskaan kysykään keneltäkään.
Sen sijaan yhden koronakriittisen tunnen, hän on siis sitä mieltä, että koronaa ei ole edes olemassa, se on salaliitto yms. Ja hän on kyllä tällainen "elämän kovan koulun" käynyt.
- 20-v. amiksen käynyt poika, jonka perustelu on "en vaan haluu" ja hänen samanikäinen tyttöystävänsä, joka ei ota rokotetta, koska poikaystävä ei ota.
- 29-v. virolainen maataloustyöntekijä, joka on vahvasti taikauskoinen, käy esim. ennustajalla säännöllisesti.
Siinä tuntemani rokottamattomat henkilöt.
Ne, jotka kampanjoivat aktiivisesti rokotteita vastaan, ovat minun tuttavapiirissäni hyvin matalan koulutustason ihmisiä.
Korkeammin koulutetut eivät isosti rokotekantaansa huutele, ovat sitten rokotettuja tai eivät. Ihan sattumalta olen muutamien ihmisten kanssa keskustellessa saanut tietää onko heitä rokotettu vai ei. Molempaa löytyy lähipiiristäni.
Sitten on nämä muutamat hörhöt, jotka eivät muusta puhukaan kuin rokotteista. Heidän kantansa ei jää kenellekään epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Monta tunnen. Kaikki normaaleja työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä.
Minkähän alan koulutuksesta on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketä minä tunnen ovat kyllä näitä viissampia yksilöitä. Nää elämän koululaiset lampaat sen sijaan hyppää vaikka kaivoon jos joku korkeampi taho vaan käskee. Eivät kykene ottamaan asioista selvää.
Jos tarkoitat korkeammalla tasolla asiantuntijoita, niin eikö olisi aika loogista luottaa heidän suosituksiinsa, koska maallikko ei millään omalla ajattelulla voi näitä asioita kunnolla ymmärtää?
En ole nähnyt. Kaikki tavalla tai toisella vajaita.
Lähinna tunnen huonostikoulutettuja mutta myösmuutaman akateeisen koutuksen saaneen.Yhteistä heille kaikille on joku suureksi muodotunut trauma menneisyydessä kuten ero, lapsen kuolema ym josta ei ole päästy yli. Mt-palveluita köytetään ahkerasti. Myös uskonto vahvasti läsnä.Kaikk ovat hiemna narsistisia.
En. Tässä tuntemani rokote"kriittiset"
-korkeakoulutettu, mutta täysi sekopää. Patologinen valehtelija ja todella epävakaa tapaus, diagnoosilista on pitkä kuin nälkävuosi. Kavereita ei enää ole
-työtön, kouluttamaton "taiteilija". Päivittäinen dokaus ja/tai narkkaus osana elämäntapaa
-korkeakoulutettu, mutta 30-v neitsyt, vapaaehtoisesti työtön, hurahtanut kaiken maailman salaliittoteoroihin, uskoo täysillä QAnoniin
-syrjäytynyt skitsofreenikko, jonka elämään kuuluu myös lähes päivittäinen dokaus ja huumeet. Lääkkeitään ei syö vaikka pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotekrittinen ei voi olla normaalisti omilla aivoillaan ajtteleva. Eikä normaalijärkinen, tai maalaisjärkinen.
Keneltä nappasit tämän mielipiteen?
Eihän tämä ole pelkästään mielipide, vaan ihan tutkittua tietoa: Koronarokotuskielteisyys ja matala älykkyys kulkevat käsi kädessä.
(Lähde: Batty GD, Deary IJ, Fawns-Ritchie C, Gale CR, Altschul D. Pre-pandemic cognitive function and COVID-19 vaccine hesitancy: cohort study. Brain Behav Immun. 2021;96:100-105. doi:10.1016/j.bbi.2021.05.016)
Mun sukulainen on rokotekriittinen, mutta vain koronarokotekriittinen. Hän on ammatiltaan tuomari, valmistui nopeasti ammattiinsa. Kaikin puolin älykäs tyyppi, joka ottaa asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketä minä tunnen ovat kyllä näitä viissampia yksilöitä. Nää elämän koululaiset lampaat sen sijaan hyppää vaikka kaivoon jos joku korkeampi taho vaan käskee. Eivät kykene ottamaan asioista selvää.
Jos tarkoitat korkeammalla tasolla asiantuntijoita, niin eikö olisi aika loogista luottaa heidän suosituksiinsa, koska maallikko ei millään omalla ajattelulla voi näitä asioita kunnolla ymmärtää?
Dunning-Kruger-efektiksi kutsutaan asiantuntemuksen täydellisen puutteen muodostamaa harhakuvitelmaa täydellisestä ja muita paremmasta asiantuntemuksesta. Näin 'elämäm kova koulu' pohjalta voidaan suurella äänellä julistaa totuuksia, jotka ovat parempia kuin maailman johtavien todellisten asiantuntijoiden tietopohja.
Tunnen. Itse asiassa en henkilökohtaisesti tunne yhtään sekopäistä rokotteiden vastustajaa, vaikka somessa niitäkin tulee vastaan. Tuttavapiirissä rokottamattomat on kuitenkin ihan normaaleja ja kivoja tyyppejä, eivätkä vaahtoa asiasta. Minua lähinnä harmittaa heidän puolestaan, koska "rokottamaton" on nyt niin vahva leima.
Tunnen monta rokotettua, joiden koulutustaso jäänyt peruskouluun. Voiko tästä tehdä yleistyksiä, että kaikki rokotetut ovat kouluttamattomia?
Tunnen sekä rokotettuja että rokottamattomia, jotka koulutettuja tai kouluttamattomia.
Olenko tyhmä, kun veikkaan että molemmista löytyy molempia?
Aloittaja, rokotevastainen ja rokotekriittinen ovat eri asioita. En ole ottanut koronarokotetta mutta en ole myöskään rokotevastainen.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen usean yliopiston tai kauppakorkean käyneen rokotekriittisen henkilön. Tarkastelevat asioita laaja-alaisesti ilman hörhöilyjä tai tunnekuohuja. Kriittisyys kohdistuu rokotteeseen, ei yleiseen rokoteohjelmaan. Omalla työpaikallani on enemmän tunneperäistä hysteriaa kuin koulutetussa lähipiirissäni.
Kauppakorkean käynneellä ei ole minkänlaista kompetenssia arvioida koronarokotetta. Pitäsi itsekkin tajuta.
t KTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne.
Koulutustason puute ja sosiaalinen status todella esillä näiden rokotekriittisten keskuudessa.
Tai sitten tämä kertoo jotain omasta koulutustasostasi ja sosiaalisesta statuksestasi. Eliitti nimittäin ei ole rokotuttanut itseään.
Eliitti on ottanut rokotteet heti kun saivat. Osa lensi jopa toiseen maahan saadakseen rokotteen.
Eliitin rokotteet eivät ole samaa paskaa kuin sinut rokotteesi.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka kampanjoivat aktiivisesti rokotteita vastaan, ovat minun tuttavapiirissäni hyvin matalan koulutustason ihmisiä.
Korkeammin koulutetut eivät isosti rokotekantaansa huutele, ovat sitten rokotettuja tai eivät. Ihan sattumalta olen muutamien ihmisten kanssa keskustellessa saanut tietää onko heitä rokotettu vai ei. Molempaa löytyy lähipiiristäni.
Sitten on nämä muutamat hörhöt, jotka eivät muusta puhukaan kuin rokotteista. Heidän kantansa ei jää kenellekään epäselväksi.
Ehkä tuo kertoo enemmän sinusta itsestäsi. Minä tunnen kaksikin rokotekielteistä dosenttia enkä liene tunne edes samaa määrää kouluttamattomia ihmisiä.
Tunnenko mä ylipäänsä ketään "normaalia" ihmistä. Kaikki on jotain työnarkomaaneja, tai työttömiä, tai huonossa avioliitossa, tai teininä olleet itsetuhoisia, tai nyt kuppi maistuu liikaa, tai uskovat horoskooppeihin, tai ties mitä.
Kaikissa löytyy jotain, minkä kautta voidaan sitten selitellä hänen erilaiset mielipiteensä vähempiarvoisiksi.
Siihen peilaten kaikki mun tutut rokotekriittiset on ihan perustyyppejä, ei sen kummempia kuin minäkään, joka olen rokotteet hakenut. Ja noista tutuista kaksi on ilmiselvästi minua "fiksumpia" ja paremmin menestyneitä joka tavalla elämässään. Mutta on nekin silti outoja, kaikki on.
Eliitti on ottanut rokotteet heti kun saivat. Osa lensi jopa toiseen maahan saadakseen rokotteen.