Tunnetteko yhtään normaalia rokotekriittistä?
Omassa tuttavapiirissä kukaan normaalijärkinen, fiksu henkilö ei vastusta rokotetta. Ja nyt puhutaan parista sadasta työkaverista, harrastetuttavasta, lasten kavereiden vanhemmista yms. Ei siis yhtään. Sen sijaan rokotekriittisistä miltei kaikki on entisiä koulukavereita, joiden koulunkäynti on jäänyt elämän kova koulu-tasolle.
Miten teidän tuttavapiirissä, onko jakauma suunnilleen sama?
Kommentit (287)
En tiedä muiden ihmisten rokotuksista, enkä halua tietää.
Jotkut tutut ovat keskustelun lomassa maininneet ottaneensa koronarokotteen, koska haluavat matkustaa tai koska kokivat tulleensa painostetuksi.
Muista rokotteista ei olla ikinä puhuttu mitään, joten en osaa sanoa miten jakautuu miun tuttavapiirissä, enkä haluakaan osata.
Tämä on sikäli vähän turha keskustelu, kun kaikki elämämkoululaisetkin voivat täällä kertoa olevansa korkeakoulutettuja ja siksi kriittisesti ajattelevia ihmisiä.
Tuntemani tai tietämäni ihmiset, jotka möykkäävät rokottamattomattomuudestaan, ovat melko kouluttamattomia. He eivät siten ole tottuneet arvioimaan tietoa eivätkä sitä, mitkä tiedon lähteet ovat luotettavia.
Lisäksi moni heistä on kotoisin muualta kuin Suomesta. Heitä yhdistää epäluulo viranomaisia ja hallitusta kohtaan yleensäkin eikä vain tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan pikkujouluissa ensi perjantaina se selviää. Vain koronapassilla sisään 😁. Jos tietyt henkilöt sattumalta puuttuu, tiedän kyllä miksi. Aavistuksia on.
Sinä ja työyhteisösi vaikutatte todella sympaattisilta ja älykkäiltä. Pisteet hymiöistä.
Oikeasti kuulostat entiseltä koulukiusaajalta. Etkä kovin välkyltä jos et ymmärrä että kaikki ei muutenkaan halua tai voi osallistua pikkujouluihin.
Tällaisessa porukassa ei muutenkaan ole hyvä työskennellä, saati juhlia yhdessä.
Itse olen yliopistotutkinnon suorittanut (hyvin arvosanoin, tavoiteaikaa lyhyemmässä ajassa) enkä ole ottanut koronarokotetta.
Muuten olen kyllä rokotettu, samoin kuin lapseni ja lemmikkini.
Tuntemani ihmiset, jotka ei ole rokotetta ottaneet ovat korkeasti koulutettuja, työssäkäyviä ihmisiä, kuten minäkin.
Itse en kenenkään rokotteista kysele ja pidän ihmistä, joka tuollaista kysyy hyvin käytöstavattomana, enkä kovin fiksuna.
Itse en rokotuksista puhu, yhdelle valitettavasti sanoin, ennen edes rokotusten alkamista, että en rokotetta ota ja hänen osaltaan rokotepropagandaa joudun kuuntelemaan. Yleensä en asiaa kommentoi, suoraan kysyttäessä valehtelen ottaneeni rokotuksen.
Määrittele normaali. Itse olen korkeastikoulutettu rokotekriittinen ja teen vaativaa asiantuntijatyötä.
Minun mielestä se on vain järkevää, ettei anna siruttaa itseään.
Minä olen ihan normaali rokotekriittinen.
Koronarokotteen olen ottanut sen jälkeen kun kävin läpi alkuperäistutkimusten tulokset.
Kriittinen saa olla. Se ei tarkoita etteikö jotain voi silti hyväksyä, vaikka haluaa vähän tarkempaa harkintaa.
Aletaan olla siinä kohtaa, että kieltäytyvät on joko välinpitämättömiä, tai niillä on joku anarkisti-ideologia. "Vastustan koska vastustan, ja minusta on hauskaa vastustaa"
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni on vain yksi rokotekrkitikko, siis niistä, joiden mielipiteistä koronarokotteen suhteen minulla on mitään tietoa. Hän on sisareni ja kyllä hän joskus ihan normaali ihminen oli. Valitettavasti enää ei voi näin sanoa. Aika syvälle näyttää kaikenmaailman salaliittojuttujen ja uhkakuvien keksimisen maailmaan menneen, ja se kyllä sekä surettaa, huolestuttaa että paikoin myös suututtaa minua. :(
Itsekin pidin eri spekulaatioita ja teorioita pitkään vain mielenkiintoisina spekulaatioina. Nyt on käynnissä sellainen propagandamyrsky ja yhteiskunnallinen muutos nopeasti kohti pimeää, että viime aikoina on joutunut nipistelemään itseään. Toivoisin että tämä kaikki on vain pahaa unta, mutta ei se ikävä kyllä ole.
Ei kenellekään olisi tullut pari vuotta sitten mielenkään, että kohta koko elämä on jonkun tunnisteen takana, mitä ilman et voi tehdä oileastaan mitään. Rokotetta en ole silti ottamassa, koska ei psykopatia lopu myötäilemällä vaan rohkeasti vastaan taistelemalla. Kyllä loput aikanaan heräävät kun ensimmäisiä kurmotetaan ja kyyditetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni on vain yksi rokotekrkitikko, siis niistä, joiden mielipiteistä koronarokotteen suhteen minulla on mitään tietoa. Hän on sisareni ja kyllä hän joskus ihan normaali ihminen oli. Valitettavasti enää ei voi näin sanoa. Aika syvälle näyttää kaikenmaailman salaliittojuttujen ja uhkakuvien keksimisen maailmaan menneen, ja se kyllä sekä surettaa, huolestuttaa että paikoin myös suututtaa minua. :(
Itsekin pidin eri spekulaatioita ja teorioita pitkään vain mielenkiintoisina spekulaatioina. Nyt on käynnissä sellainen propagandamyrsky ja yhteiskunnallinen muutos nopeasti kohti pimeää, että viime aikoina on joutunut nipistelemään itseään. Toivoisin että tämä kaikki on vain pahaa unta, mutta ei se ikävä kyllä ole.
Ei kenellekään olisi tullut pari vuotta sitten mielenkään, että kohta koko elämä on jonkun tunnisteen takana, mitä ilman et voi tehdä oileastaan mitään. Rokotetta en ole silti ottamassa, koska ei psykopatia lopu myötäilemällä vaan rohkeasti vastaan taistelemalla. Kyllä loput aikanaan heräävät kun ensimmäisiä kurmotetaan ja kyyditetään.
otahan jo se unohtunut harhoihin tarkoitettu aamulääke
Epävakaita ja helposti manipuloitavia. Itsekkäitä, jotka eivät piittaa muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta tunnen. Kaikki normaaleja työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä.
Et tunne. Se on fakta.
Rokottamattomat ovat kouluttomia tai huonosti koulutettuja, ja se taas johtuu siitä , että ovat tyhmiä.
Varsin suuri joukko työttömiä.
Monet äärioikeistolaisia ja ne jotka eivät ole, eivät ymmärrä, että toimivat äärioikeiston sätkynukkeina. Tämä on juuri tätä porukkaa, jolla ei ole normaaleja sosiaalisia suhteita, ovat yksinäisiä, 5-vuotiaan tasolla ja siksi kokevat samaa uhoa mölistessään rokotteita vastaan ja muka urheudestaan kuin juurkin nuo 5-vuotiaat uhoajat, jotka pelkäävät itse omassa leikissään. Laumaelukoita, jotka kokevat olevansa muka osa jotakin mölöttäessään rokotevastaista/kulkutautimyönteistä moskaansa.
😅😂 Ei nuo sunkaan horinat kauhean täyspäiseltä kuulosta.
Tänään juuri viimeksi valehtelin sujuvasti että olen rokotettu. Ette te voi edes tietää oikeasti joistain puolitutuista/työkavereista ainakaan että onko rokotettu vai ei.
Minä tunsin yhden, mutta hän kuoli koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä rokotekielteisyyttä. Lapsena sai pelätä kurkkumätää, lapsihalvausta, poliota ym. tauteja, mitkä katosivat rokotteilla. Olisiko tilanne rokotedenialistien mielestä parempi, kun nämä taudit olisivat edelleen keskuudessamme raivoamassa. Ehkäpä he todella haluaisivat niin.
Olisi kiva tietää, mikä on muuttunut noista ajoista, jolloin rokottaminen oli hyvä asia. Onko tieteen taso romahtanut, menetetty osaamista, olemmeko tulleet ääliöiksi tutkimuksissa?
Se on muuttunut, että mainitsemasi taudit olivat oikeasti suurelle osalle ihmisiä tappavia ja niihin kehitetyt rokotteet oikeasti toimivia. Hieman eri asia kuin nyt käsillä oleva tauti, johon kuolee reilusti alle prosentti tartunnan saaneista (ja heidänkin keski-ikänsä noin 84 vuotta) ja siihen rahankiilto silmissä kiireellä kehitetyt kokeelliset rokotteet, jotka ovat niinkin tehokkaita että a. eivät estä tartuntaa b. joiden kyseenalainen teho hiipuu parissa kuukaudessa.
Aika harva koronarokotteeseen kriittisesti suhtautuva on kaikkia muitakin rokotteita vastaan. Puhutaan niin eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Tänään juuri viimeksi valehtelin sujuvasti että olen rokotettu. Ette te voi edes tietää oikeasti joistain puolitutuista/työkavereista ainakaan että onko rokotettu vai ei.
Juuri näin. Aikaisemmin rokotenatsin kohdatessa yritin ensin kysellä kuinka paljon he kokeellisesta mRNA rokotteesta tietävät mutta tuloksena oli aina tyhjä katse ja sitten suu vaahdossa lisää propagandaa. Nykyään päivät menevät paljon helpommin puolituttujen kanssa kun valehtelee olevansa rokotettu.
Odottelen kun seuraavat tutkitut ja testatut rokotteet/lääkkeet saapuvat markkinoille ja harkitsen tarvetta uudelleen. Koronan olen sairastanut joten immuniteetti pitänee hengissä siihen saakka.
Tunnen yhden. Korkeakoulutettu ja vaativassa asiantuntijatyössä oleva henkilö, joka tästä huolimatta on hurahtanut salaliittoteorioihin ja muihin QAnon juttuihin mukaan lukien Trumpin "syrjäyttäminen".
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden. Korkeakoulutettu ja vaativassa asiantuntijatyössä oleva henkilö, joka tästä huolimatta on hurahtanut salaliittoteorioihin ja muihin QAnon juttuihin mukaan lukien Trumpin "syrjäyttäminen".
Älykkäät ja svistyneet tietävät jo historiasta valtaeliitin mädännäisyyden ja karjalaumojen pihalla olon ja typerehtämisen. Miksi mikään olisi nytkään toisin? Tuolta pohjalta voi lähteä etsimään vastauksia aukkoihin repaleisessa selitehötössä, jo aikaa ennen koronaa. Korona on vain tuonut kaiken oikeastaan väkisin silmille, joten pitää olla jo yksinkertainen tai erittäin hyväuskoinen ettei näe mitä silmien edessä tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinua suututtaa ei vielä tarkoita, etteikö hän voisi olla oikeassa.
Hän on siis keksinyt omasta päästään tarinoita sukulaistensa ja tuttaviensa saamista rokotehaitoista ja kertonut niistä jossain rokotevastaisten ryhmässä. On siellä mm. kertonut sisarensa toisen piikin jälkeen saamasta veritulpasta jalassa. Minä olen hänen ainoa sisarensa, enkä todellakaan ole saanut veritulppaa yhtään mihinkään minkään rokotteen jälkeen. En ollut tuolloin vielä ehtinyt edes saada toista rokotetta, kun siskoni satuilujen mukaan sen veritulpan mukamas olin saanut. Olin tuolloin kyllä perunut sovitun kävelylenkin hänen kanssaan, koska olin liukastunut kotonani ja reväyttänyt takareiteni. Tästä lenkin peruuntumisesta ja tosi kipeästä takareidestäni hän oli kyllä muistanut siellä ryhmässä mainita, mutta ei jostain syystä muistanut kuitenkaan, ettei sillä asialla ollut mitään tekemistä rokotteiden kanssa.
Katson kyllä olevani ihan oikeutetusti suutuksissani siitä, että hän levittelee valheita minusta ja sukulaisistamme vain jotta saisi sopivan dramaattisia tarinoita kerrottavakseen rokotevastaisille hengenheimolaisilleen. Erikoista on sekin, että nuo ihmiset tuossa ryhmässä ovat valinneet uskoa sokeasti kaiken mikä tukee heidän agendaansa. Minä liityin itse tuohon ryhmään ja kävin siellä oikaisemassa sisareni tarinoita niiltä osin kuin varmuudella tiesin niiden olevan valheita. Minut haukuttiin valehtelijaksi (ei sisareni toimesta), oikaisuni poistettiin ja minut blokattiin ulos ryhmästä. En tiedä mitä siskoni on sen jälkeen siellä ryhmässä puhunut, mutta meihin perheenjäseniin ja sukulaisiin hän on käytännössä katkaissut välit tuon jälkeen.
Enemmän kuin suutuksissani, olen kuitenkin surullinen ja huolissani. En tiedä mitä ihmettä sisarelleni on tapahtunut, kun hänestä on yhtäkkiä tuollainen fanaatikko tullut. Enkä tiedä kuinka perheemme selviää tästä, olemmeko me menettäneet sisareni lopullisesti.
Tunnen hyvin erään rokotekriittisen ja rokottamattoman henkilön, joka mahdollisen kriisitilanteen koittaessa on vastuussa eräästä meidän kaikkien turvallisuuden ja terveyden kannalta tärkeästä yhteiskunnan sektorista. Älykkäin tuntemani henkilö. Hän on saanut aiemmin hengenvaarallisia reaktioita aivan arkipäiväisestä lääkityksestä sekä influenssarokotuksesta.
Eivät tuon tason henkilöt somessa huutele, eikä heitä näy mediassa. Siksi en itsekään tarkemmin yksilöi, mistä toimialasta on kyse.
Näin on, päättymätön sarja.