Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko yhtään normaalia rokotekriittistä?

Vierailija
17.11.2021 |

Omassa tuttavapiirissä kukaan normaalijärkinen, fiksu henkilö ei vastusta rokotetta. Ja nyt puhutaan parista sadasta työkaverista, harrastetuttavasta, lasten kavereiden vanhemmista yms. Ei siis yhtään. Sen sijaan rokotekriittisistä miltei kaikki on entisiä koulukavereita, joiden koulunkäynti on jäänyt elämän kova koulu-tasolle.

Miten teidän tuttavapiirissä, onko jakauma suunnilleen sama?

Kommentit (287)

Vierailija
101/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tunnen aika paljon koronarokotekriittistä porukkaa, kun olen aktiivisesti mukana ryhmissä. Ihan kaikenlaista porukkaa mahtuu mukaan, nuorista ikäihmisiin, mutta esim. yhtään ainoaa alkoholiongelmaista ei taida olla, ei ole tullut ainakaan vastaan. Monenlaisia ammatteja, duunareista tohtoreihin, yrittäjiä ja eläkeläisiä, kotiäitejä ja opiskelijoita, työttömiäkin. Kaikki ns. yhteiskuntaluokat on kyllä edustettuna. On terveysintoilijoita, sitten perusihmisiä ja niitäkin, joita muuten ei terveysasiat kummoisesti kiinnosta. Eniten ehkä kuitenkin niitä, joita terveysasiat kiinnostaa tavanomaista enemmän, eli syövät terveellisesti, liikkuvat paljon, ulkoilevat, nukkuvat riittävästi, hoitavat itseään monella tavalla, käyttävät lisäravinteita jne.

Itse kuulun siihen aika tavisporukkaan, syön siis suht terveellisesti, harrastan liikuntaakin (enemmänkin voisin), pidän painon kurissa, en juopottele enkä polta, mutta teen vähän liikaa töitä ja menen liian myöhään nukkumaan. Nyt kun olen näissä ryhmissä tutustunut terveysintoilijoihin, niin olen alkanut itsekin kiinnostumaan enemmän terveysasioista ja pyrkinyt korjaamaan elämäntapojani ja ylipäätään ottamaan selvää, miten voisin itse hoitaa terveyttä ja ehkäistä sairauksia. 

...Ja tulit siihen tulokseen että suurin osa virologeista on väärässä ja pandemia on vaan flunssa ja rokote on vaarallinen? Miten ja mistä tutkit asiaa?

Sympaattisen naiivia, että kuvittelet virologeja kuunnellun laisinkaan tämän epidemian hoidossa. Osaatkohan nimetä sen ainoan eurooppalaisen valtion, jonka koronatyöryhmän johtajana toimi aito virologi?

Viiden pisteen vinkki: siinä maassa ei ole edes suunniteltu koronapassien käyttöönottoa.

Vierailija
102/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tunnen. Kaikki normaaleja työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä.

Et tunne.   Se on fakta.

Rokottamattomat ovat kouluttomia tai huonosti koulutettuja, ja se taas johtuu siitä , että ovat tyhmiä.

Varsin suuri joukko työttömiä.

Monet äärioikeistolaisia ja ne jotka eivät ole, eivät ymmärrä, että toimivat äärioikeiston sätkynukkeina.  Tämä on juuri tätä porukkaa, jolla ei ole normaaleja sosiaalisia suhteita, ovat yksinäisiä, 5-vuotiaan tasolla ja siksi kokevat samaa uhoa mölistessään rokotteita vastaan ja muka urheudestaan kuin juurkin nuo 5-vuotiaat uhoajat, jotka pelkäävät itse omassa leikissään.    Laumaelukoita, jotka kokevat olevansa muka osa jotakin mölöttäessään rokotevastaista/kulkutautimyönteistä moskaansa.

Todella oudolta tuntuu tuollainen yleistäminen. Esimerkiksi omalla työpaikallani tietämäni rokottamattomat eivät ihmisinä eroa millään tavalla rokotetuista. Kaikki olemme aivan tavallisia ihmisiä. Tunnen paljon rokottamattomia muutenkin enkä kuvailisi ketään heistä tyhmiksi, päinvastoin. Hyvin syvällisiä juttuja ja laajaa pohdintaa maailmantilasta. Valtaosa tietämistäni rokotetuista puolestaan on ottanut rokotteet tiettyjen vapauksien saavuttamiseksi, ei niinkään koronanpelossa eikä "yhteisen edun" nimissä. Suuri osa on myös sitä mieltä ettei halua kolmatta annosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne.

Koulutustason puute ja sosiaalinen status todella esillä näiden rokotekriittisten keskuudessa.

Vierailija
104/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunne.   Se on fakta.

Rokottamattomat ovat kouluttomia tai huonosti koulutettuja, ja se taas johtuu siitä , että ovat tyhmiä.

Monet äärioikeistolaisia ja ne jotka eivät ole, eivät ymmärrä, että toimivat äärioikeiston sätkynukkeina.  Tämä on juuri tätä porukkaa, jolla ei ole normaaleja sosiaalisia suhteita, ovat yksinäisiä, 5-vuotiaan tasolla ja siksi kokevat samaa uhoa mölistessään rokotteita vastaan ja muka urheudestaan kuin juurkin nuo 5-vuotiaat uhoajat, jotka pelkäävät itse omassa leikissään.    Laumaelukoita, jotka kokevat olevansa muka osa jotakin mölöttäessään rokotevastaista/kulkutautimyönteistä moskaansa.

Olet kovin vakuuttunut asiasta, joka on tutkimuksen osoitettu paikkaansapitämättömäksi. Rokotekriittisissä on sekä vähän koulutettuja että todella pitkälle koulutettuja (vähintään tohtoritasoa). Puolet siitä väestä on älykkäämpiä kuin sinä parhaana päivänäsi.

Monet tohtorit ovat pisteosaajia. Taitavia omalla alallaan, mutta yleensä keskinkertaisia, jopa ääliöitä, kun ollaan pisteosaamisen ulkopuolella. EI pidä kuvitella heidän olevan moniosaajia, kuten eräät uusfinskit.

Ja monilla muilla tohtoreilla puolestaan on niin korkea älykkyysosamäärä, että he pystyvät toimimaan pätevästi millä tahansa yhteiskunnan osa-alueella. Onko sinulle vielä muita aforismikirjasta vedettyjä latteuksia?

Ei pidä paikkaansa tuo väite. Kellään ei ole aikaa opiskella kaikkia eri tieteenaloja  huipulle saakka. Jo pelkästään niiden kaikkien alojen tutkimusten yhtaikainen seuraaminen vaatisi supertietokoneen nopeuksisia aivoja. Tietysti voi vaihtaa osaamisalueensa toiseen ja alkaa opiskella sitä ja päästä siinä pitkälle. Mutta kuvitelma heidän yhteisaikaisesta yleisneroudestaan joka alueen asiantuntijoina on pelkkää satua. Ei pidä huijata itseään uskomaan titteleiden voimaa osaamisalueen ulkopuolella.

Vierailija
105/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainotut eivät sano ääneen sitä mitä he tietävät. Ehkä tietävät liikaa? Miksi muuten pitää painostaa hiljaisiksi koneiston taholta?

Vierailija
106/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tunnen aika paljon koronarokotekriittistä porukkaa, kun olen aktiivisesti mukana ryhmissä. Ihan kaikenlaista porukkaa mahtuu mukaan, nuorista ikäihmisiin, mutta esim. yhtään ainoaa alkoholiongelmaista ei taida olla, ei ole tullut ainakaan vastaan. Monenlaisia ammatteja, duunareista tohtoreihin, yrittäjiä ja eläkeläisiä, kotiäitejä ja opiskelijoita, työttömiäkin. Kaikki ns. yhteiskuntaluokat on kyllä edustettuna. On terveysintoilijoita, sitten perusihmisiä ja niitäkin, joita muuten ei terveysasiat kummoisesti kiinnosta. Eniten ehkä kuitenkin niitä, joita terveysasiat kiinnostaa tavanomaista enemmän, eli syövät terveellisesti, liikkuvat paljon, ulkoilevat, nukkuvat riittävästi, hoitavat itseään monella tavalla, käyttävät lisäravinteita jne.

Itse kuulun siihen aika tavisporukkaan, syön siis suht terveellisesti, harrastan liikuntaakin (enemmänkin voisin), pidän painon kurissa, en juopottele enkä polta, mutta teen vähän liikaa töitä ja menen liian myöhään nukkumaan. Nyt kun olen näissä ryhmissä tutustunut terveysintoilijoihin, niin olen alkanut itsekin kiinnostumaan enemmän terveysasioista ja pyrkinyt korjaamaan elämäntapojani ja ylipäätään ottamaan selvää, miten voisin itse hoitaa terveyttä ja ehkäistä sairauksia. 

...Ja tulit siihen tulokseen että suurin osa virologeista on väärässä ja pandemia on vaan flunssa ja rokote on vaarallinen? Miten ja mistä tutkit asiaa?

Sympaattisen naiivia, että kuvittelet virologeja kuunnellun laisinkaan tämän epidemian hoidossa. Osaatkohan nimetä sen ainoan eurooppalaisen valtion, jonka koronatyöryhmän johtajana toimi aito virologi?

Ai että on mahtava tämä teidän tyyli hymistellä ja katsoa alaspäin. Tottakai kehitettiin rokote jolla tuhotaan ihmiset, ja ensimmäiseksi rokotettiin länsimaat, rikkaat, tiedeyhteisö ja valtionpäämiehet, koska se on vain järkevää. Vain todelliset tietäjät ja köyhät maat jää jäljelle ja saa nauttia uudesta maailman järjestyksestä. Kyllä te ootte niin paljon älykkäämpiä, oppineempia, valistuneempia ja kriittisempiä kuin kukaan muu maailmassa, näin se on nähtävä.

Vierailija
107/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunne.   Se on fakta.

Kylläpäs nyt sinua ahdistaa. En ole mikään noista mainitsemistasi, rokotettu on paljonkin, mutta tätä en ole ottanut, koska sitä ei ole mielestäni tutkittu tarpeeksi. Otan kyllä luotettavien tutkimusten jälkeen. Muutenkin erikoista:jos halutaan jonkin muun sairauden lääke markkinoille, tulee olla vuosien tutkimustyö ja kokeelliset rokotukset ja seurannat ennen kuin lääke hyväksytään markkinoille. Tämä koronarokote hyväksyttiin heti ja kansa kiirehti kuin markkinoille sitä ottamaan. Pelottaako sinua se, että nyt jo kolmesti rokotetutkin saattavat saada tartunnan, aika hurjaa, eikös?

Vierailija
108/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koronarokette on myrkkyä

Vierailija
109/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi. Toinen on lääkäri ja toinen insinööri. Asuvat molemmat maissa, joissa rokottamattomat 'suljetaan' yhteiskunnan ulkopuolelle. Perusteet molemmilla ovat hyvät, joihin uskon itsekin. Ihmettelen kyllä sitä sinnikkyyttä, kun paljon helpommalla pääsisi ottamalla rokotteen.

Vierailija
110/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi?

Vierailija
111/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Tuttavapiirissäni on fiksuja ihmisiä, ja:

Tutkitusti rokotusviha ja matala älykkyys korreloivat (Lähde: Brain Behav Immun -julkaisu 2021 August: "Pre-pandemic cognitive function and COVID-19 vaccine hesitancy: cohort study"). Keskeinen tutkimustulos: Erroneous social media reports might have complicated personal decision-making, leading to people with lower cognitive ability being vaccine-hesitant. With individuals with lower cognition also experiencing higher rates of COVID-19 in studies conducted prior to vaccine distribution, these new findings are suggestive of a potential additional disease burden.

Vierailija
112/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin. Sen sijaan en tunne ainuttakaan mikrosiruista ym meuhkaavaa rokottamatonta.

Sen sijaan kyllä tunnen (tai ehken paremminkin tunsin) montakin rokotettua, jotka meuhkaa mikrosiruista meuhkaavista ja mikä itselleni oli suurin yllätys; toivoo rokottamattomille tukehtumiskuolemaa ym. Erikoista on myös se, että nämä julistaa rokottamattomien olevan täysin vastuuttomia ja muista piittaamattomia ihmisiä ja seuraavassa lauseessa kertovat iloisena olevansa lähdössä milloin tallinnaan, milloin etelään tai sitten ainakin baariin juhlimaan.

Rokottamattomat tutut taasen kertoo lähtevänsä lenkille tai lukeneensa vihdoin sen tai tämä kirja(sarja)n tai aloittaneensa neulomaan riddaria.

Vierailija
113/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on mahtava tämä teidän tyyli hymistellä ja katsoa alaspäin. Tottakai kehitettiin rokote jolla tuhotaan ihmiset, ja ensimmäiseksi rokotettiin länsimaat, rikkaat, tiedeyhteisö ja valtionpäämiehet, koska se on vain järkevää. Vain todelliset tietäjät ja köyhät maat jää jäljelle ja saa nauttia uudesta maailman järjestyksestä. Kyllä te ootte niin paljon älykkäämpiä, oppineempia, valistuneempia ja kriittisempiä kuin kukaan muu maailmassa, näin se on nähtävä.

Olisiko vihreät, itämaan viisaat vai Siionin viisaat? Mutta ehkäpä ihmiskunnan vienti keskiaikaan antaisikin ihmiskunnalle lisäaikaa selviytyä.

Vierailija
114/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Hän osaa keskustella asiasta asiallisesti ja ottaa huomioon mielipiteitä ja faktoja puolesta ja vastaan. Viime viikolla hän kertoi lopulta ottaneensa rokotteen, mutta päätös oli hänelle todella vaikea. Ei osannut vielä sanoa, ottaako toista.

Vierailija
115/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden. Hän osaa keskustella asiasta asiallisesti ja ottaa huomioon mielipiteitä ja faktoja puolesta ja vastaan. Viime viikolla hän kertoi lopulta ottaneensa rokotteen, mutta päätös oli hänelle todella vaikea. Ei osannut vielä sanoa, ottaako toista.

Tähän vielä lisään, että hän ei kiistä koronaa ja on vastuullinen siinä mielessä, että on elänyt todella eristyksissä koko korona-ajan. Vähän siis eri tyyppiä kuin he jotka juoksee Pietarissa ja baareissa ilman huolen häivää.

Vierailija
116/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo kaikkien olemassaolevien lääkkeiden, terveystuotteiden ja ruokatuotteiden avulla olisi pystytty salakuljettamaan ihmisille vahingollisia aineita,bakteereita ja viruksia? Miksi nyt tuo rokote olisi ensimmäinen ase , jos pahaa salaliittotahtoa olisi.

Vierailija
117/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä myös valehtelee sosiaalisen paineen alla. Eli voi olla, että suurin osa tietämistäsi ihmisistä on saattanut valehdella sinulle päin naamaa kun on jo kaukaa haistanut, että kannattaa vastata olevansa rokotettu.

Oma lääkärini on rokottamaton, kampaaja on rokottamaton ja erittäin monet yhteistyökumppanit (yrittäjiä) myös. Meitä yhdistää se, että työn puolesta small talkina sanomme aina olevamme täysin rokotettuja, koska kuka jaksaa sitä vääntöä ja hillumista mitä siitä seuraa jos alkaa puhua totta. Keskenämme tottakai jaamme sitten enemmän ajatuksia maailmantilasta.

Tässähän se jo tuli tiivistetysti. Sama homma.

Vierailija
118/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ketä minä tunnen ovat kyllä näitä viissampia yksilöitä. Nää elämän koululaiset lampaat sen sijaan hyppää vaikka kaivoon jos joku korkeampi taho vaan käskee. Eivät kykene ottamaan asioista selvää.

Kirjoitustyylisi kielioppivirheineen kertoo juurikin elämänkoululaisuudesta.

Vierailija
119/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ketä minä tunnen ovat kyllä näitä viissampia yksilöitä. Nää elämän koululaiset lampaat sen sijaan hyppää vaikka kaivoon jos joku korkeampi taho vaan käskee. Eivät kykene ottamaan asioista selvää.

Kirjoitustyylisi kielioppivirheineen kertoo juurikin elämänkoululaisuudesta.

touché

Vierailija
120/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään sellaista rokotekriittistä, joka olisi vastaan _rokotteita_, kuten vaikkapa ihan pelkkä influenssarokote, saati nämä jäykkäkouristus, kurkkumätä jne.

Tunnen lukuisan määrän ihmisiä, jotka ovat kriittisiä nimenomaan _koronarokotetta_ kohtaan, eikä yksikään ole työtön, tai ns. ”elämän koululainen”.

Lisäksi tunnen useamman koronarokotekiihkouskovaisen, he puolestaan ovat pääsääntöisesti muutenkin mukana vietävissä. Nyt on vielä niin, että on se ihan kamalan vaikeaa kun on itse ottanut rokotteet tunnollisesti, mutta toiset ei ryhdy samaan! Samaten on kyllä vaikeaa, kun jatkuvasti sairastellaan vaikka ennen ei juuri milloinkaan; Oho, nyt tuli vyöruusukin kaiken päälle.. mutta yhteyttä ei suostuta näkemään, vain se, että TUO ON ROKOTTAMATON ja kun mun kuitenkin piti niin miksei tuon? Sanktiot päälle!

Joten yksyhteen, aloittaja voi katsoa peiliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä