Ajattelin huomenna mennä Stockmannille tai Sokokselle kokeilemaan
Saako siellä palvelua. Olen nuori, +20v. Haluaisin hankkia hyvät meikit tummille silmänalusille ja kaipaisin apua valintaan kun en meikeistä tiedä oikeastaan mitään. Myös mahdollisesti meikkivoide ja ripsari voisi lähteä mukaan. Budjettia varattu sellaset 300€, mitä en aio mitenkään tuoda esille kuin vasta kassalla jos löydän mieluisat tuotteet ja saan hyvää palvelua. Aiemmin minua on kohdeltu kuin halpaa makkaraa, Katotaan kuin käy ;)
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:25"]Kyllä noissa kaupoissa saa apua, sitä tungetaan niin paljon että alkaa ahdistaa.
T. 23v
[/quote]
Höh, ei mulle vaan :D
Voi kyllä olla sekin että näytän ihan 15 vuotiaalta...
Ap
[/quote]
Sama täällä :) Jos olen äitini kanssa liikenteessä niin VAIN hänelle tullaan juttelemaan. Ei ikinä mulle. Olen jo päälle 30-v.
Tai kerran alettiin juttelemaan kyllä että:
-Kuule,sitten kun olet täysi-ikäinen niin tämä vaatteet sopisivat paremmin...
Suutuspäissäni Stockmannilta ostin kolme Furlaa kerralla. Myyjä tuli kysymään minulta "olenko unelmoimassa laukusta" johon totesin vielä että "kyllä", koska enhän voinut vielä tietää kyseenalaistiko hän varallisuuteni. Tämän jälkeen myyjä nyrpeänä totesi, että "mene muualle unelmoimaan". Hetken kuluttua asiaa miettiessäni otin mukaani kolme Furlaa ja marssin kyseisen myyjän viereiselle kassalle. Kassa sanoi hinnan ja maksoin kortilla, enkä millään luotolla. Totesin kyseenalaistavalle myyjälle maksun jälkeen "tässä sinullekkin niin ei tarvitse sitten sinun unelmoida tästä, ole vitun hyvä" ja paiskasin yhden laukuista myyjälle ja marssin ulos. En vielä tänäkään päivänä tiedä miten maksamalleni laukulle kävi :D Sinällään jälkeenpäin harmittaa mutta toisaalta ei, kiinostaisi tietää laukun kohtalo.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 16:45"]Suutuspäissäni Stockmannilta ostin kolme Furlaa kerralla. Myyjä tuli kysymään minulta "olenko unelmoimassa laukusta" johon totesin vielä että "kyllä", koska enhän voinut vielä tietää kyseenalaistiko hän varallisuuteni. Tämän jälkeen myyjä nyrpeänä totesi, että "mene muualle unelmoimaan". Hetken kuluttua asiaa miettiessäni otin mukaani kolme Furlaa ja marssin kyseisen myyjän viereiselle kassalle. Kassa sanoi hinnan ja maksoin kortilla, enkä millään luotolla. Totesin kyseenalaistavalle myyjälle maksun jälkeen "tässä sinullekkin niin ei tarvitse sitten sinun unelmoida tästä, ole vitun hyvä" ja paiskasin yhden laukuista myyjälle ja marssin ulos. En vielä tänäkään päivänä tiedä miten maksamalleni laukulle kävi :D Sinällään jälkeenpäin harmittaa mutta toisaalta ei, kiinostaisi tietää laukun kohtalo.
[/quote]
Ja sitten heräsit
Eipä ihme että Stockan myyjät eivät ole kovin palvelualttiita, sillä tavaratalo kohtelee henkilökuntaansakin kuin varkaita. Ilmoittaudu vartijalle, kulje useiden hälytysporttien läpi ja muuta mukavaa töihin tullessasi ja lähtiessäsi. Melkein sosiaalitiloihin yltävästä kameravalvonnasta puhumattakaan. Ah mikä luottamus.
Itse kävin 15- vuotiaana (4 vuotta sitten) stockmannilla tarkoituksena ostaa todella kallis hajuvesi. Mulla oli siis kesätyöllä ansaitut 260e käteisenä taskussa, kun kävelin hajuvesihyllylle. Siellä sitten katselin eri kokovaihtoehtoja noin 10 minuutin ajan, kun myyjä tuli sanomaan että mun pitäisi poistua, kun maksavien asiakkaiden pitäis päästä siihen katselemaan. Paikalla tais mun lisäks olla ehkä kaks vanhempaa naista, joten en mitenkään voinut 'viedä liikaa tilaa'. Vedin sitten ne setelit taskustani, näytin ne sille myyjälle ja sanoin että "sori, tää maksava asiakas lähtee nyt". Eikä muuten ollut ainoa kerta kun olen stockmannilla tollaseen törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:02"]Itse kävin 15- vuotiaana (4 vuotta sitten) stockmannilla tarkoituksena ostaa todella kallis hajuvesi. Mulla oli siis kesätyöllä ansaitut 260e käteisenä taskussa, kun kävelin hajuvesihyllylle. Siellä sitten katselin eri kokovaihtoehtoja noin 10 minuutin ajan, kun myyjä tuli sanomaan että mun pitäisi poistua, kun maksavien asiakkaiden pitäis päästä siihen katselemaan. Paikalla tais mun lisäks olla ehkä kaks vanhempaa naista, joten en mitenkään voinut 'viedä liikaa tilaa'. Vedin sitten ne setelit taskustani, näytin ne sille myyjälle ja sanoin että "sori, tää maksava asiakas lähtee nyt". Eikä muuten ollut ainoa kerta kun olen stockmannilla tollaseen törmännyt.
[/quote]
Mikä oli myyjän reaktio? :DD
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 17:02"]
Itse kävin 15- vuotiaana (4 vuotta sitten) stockmannilla tarkoituksena ostaa todella kallis hajuvesi. Mulla oli siis kesätyöllä ansaitut 260e käteisenä taskussa, kun kävelin hajuvesihyllylle. Siellä sitten katselin eri kokovaihtoehtoja noin 10 minuutin ajan, kun myyjä tuli sanomaan että mun pitäisi poistua, kun maksavien asiakkaiden pitäis päästä siihen katselemaan. Paikalla tais mun lisäks olla ehkä kaks vanhempaa naista, joten en mitenkään voinut 'viedä liikaa tilaa'. Vedin sitten ne setelit taskustani, näytin ne sille myyjälle ja sanoin että "sori, tää maksava asiakas lähtee nyt". Eikä muuten ollut ainoa kerta kun olen stockmannilla tollaseen törmännyt.
[/quote]
Siis ihan järkkyä, miten kukaan myyjä voi olla noin tyhmä? Luulis nyt tietävän että jos teinit saa hyvää kohtelua niin he tulevat takaisin sitten muutaman vuoden päästä kun on enemmän rahaa.
En käy Sokoksella mutta Stockalla sitäkin enemmän, en yleensä edes ajattele sitä fiinimpänä kauppana vaan laadukkaampana kuin esim Anttila ja siksi siellä tulee tehtyä vaate- ja kosmetiikkaostoja. Vain silloin kun olin viimeisilläni raskaana niin mahtavan pallomahan kanssa ettei farkut sopineet jalkaan eikä takki kiinni enkä jaksanut meikatakaan, oli sellainen olo että saankohan palvelua ja kehtaanko mennä Stockalle. No menin ja sain OIKEIN hyvää palvelua vaikka ilmoitin että tarvitsen meikkivoiteen joka kestää tuoreena pitkään kun en vauva-aikana aio useasti meikkailla. No sain kotiin testailtavaksi KAKSI näytepurkillista Diorin meikkivoidetta (rutistivat siis purkkeihin niistä testereistä mulle purnukoihin) että saan kotona kokeilla kumpi on parempi. Meikkasin niillä purkeilla ekat neljä kuukautta ennen kuin nyt vähitellen haen oikean meikkivoidepurkin, ei siis ollut mitään pieniä määriä laadukasta meikkivoidetta. Eli hyvää palvelua sain.
Ja tarkoituksenani ei ole mennä mitenkään nokkapystyssä maailmanomistajan elkein sinne, ihan samanlaisena asiakkaana kuin ne kaikki muutkin.. Olen vain huomannut että vanhempaa väestöä kohdellaan ja palvellaan paremmin kuin minun ikäluokkaa tuolla. Tai sitten myyjät notkuvat kassan tuntumassa juoruamassa toisilleen eivätkä välitä minusta
Ap
Ja jos on vinkkejä mistä muualta kannattaisi käydä laadukkaita meikkejä etsimässä niin vinkatkaa! :)
Ap
Kyllä noissa kaupoissa saa apua, sitä tungetaan niin paljon että alkaa ahdistaa.
T. 23v
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:25"]Kyllä noissa kaupoissa saa apua, sitä tungetaan niin paljon että alkaa ahdistaa.
T. 23v
[/quote]
Höh, ei mulle vaan :D
Voi kyllä olla sekin että näytän ihan 15 vuotiaalta...
Ap
Raportoi sitten! Sokoksella olen saanut niin tympeää palvelua ettei missään. Kerran olin katselemassa meikkejä, kun vieressäni ollut mies pysäytti myyjän ja näytti puhelimesta kuvaa ja kysyi että onko täällä jossain tällaisia? Myyjä katsoi kuvaa ja kysyi niin halveksivalla äänellä, että "mikä tuo oikein on, joku merkki vai?" sitten mies meni ihan hiljaseks eikä sanonut mitään. Myyjä jatkoi matkaansa. En ostanut sitten minäkään meikkejä, jotka olin aikonut. Vitutti niin sen ylimeikatun barbienuken äänensävy ja ylimielisyys.
Hyvä ap, mä haluaisin joskus mennä tuulipuvussa stokkalle kokeileen että saako hyvää palvelua :)
En voi ymmärtää sitä että asiakkaita palvellaan ulkonäön mukaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:31"]Hyvä ap, mä haluaisin joskus mennä tuulipuvussa stokkalle kokeileen että saako hyvää palvelua :)
En voi ymmärtää sitä että asiakkaita palvellaan ulkonäön mukaan.
[/quote]
Mä tässä just mietin et pitäskö verkkarit, toppatakin ja vaelluskengät vai yrittäiskö pukeutua siististi :D
Ap
Sokoksen kosmetiikkapuolella on tosiaan lähes joka kaupungissa tosi tympeitä myyjiä. Itse olen tällä hetkellä Sokoksen kodinosastolla viimeisessä harjoittelussa ennen valmistumista ja siellä taas on ihan toisin päin; vaikka itse olet iloinen ja kohtelias niin asiakaskunta on niin vaativaa ja äkäistä suurin osa, että joskus sieltä tulee ihan sellaistakin matskua, josta voisi nostaa kunnianloukkaussyytteen. :D
Tuo ikä on jännä juttu. Minulla on koko ikäni ollut sama tyyli, eli tällainen klassinen, mutta värikäs. Myyjien palvelu muuttui joskus n 37-40 ikävuoden välillä. Jos olen tiskillä rinnakkain monen ihmisen kanssa, usein he tulevat minulle ekaksi. Saan ihan käsittämättömän hyvää palvelua nykyään, kaupassa kuin kaupassa. Nyt olen 45 v.
Jotain hyvää vanhenemisessakin :-).
En ole tainnut koskaan saada Sokokselta palvelua, vaikka ostan sieltä usein yli 80e hajuvesiä. Ja jos satun kysymään testeriä jostain hajuvedestä josta en ole varma tykkäänkö ja tekisi mieli kotona tuoksutella, saan vain ihme mulkailuja, jotka selvästi viestivät ''mene köyhä teini muualle ronkumaan ilmaisia hajuvesiä''. Voi se ilme kun päätänkin ostaa lähemmäs 100e hajuveden tuon mulkoilun jälkeen :DD
Nykyään tilaan netistä, saa halvemmalla ja ilman mulkailuja ja vartijaa perässä seuraamassa etten vain varasta mitään..
t. mies 18v
Keskustan Stockalla mä sain ainakin Lancomen pisteen myyjältä tosi hyvää palvelua, vaikka sanoin jo alkuun että rahat on loppu :D Jutteli mun kanssa pitkään meikeistä ja mitkä voisi mulle sopia! T. 22-vuotias nainen
Ap täällä hei!
Menin pyörimään stockalle meikkiosastolle ja katselin siinä vähän aikaa yksinäni eri tuotemerkkejä. Sitten eräällä osastolla vanhempi naismyyjä kysyi voiko hän auttaa ja kerroin että etsin tummille silmänalusille sopivaa peittoainetta. Hän esitteli (ilmeisesti omalta osastoltaa?) kolmen tuotteen pakettia jonka hinta oli vähän vajaa 100€. Sanoin ettei hinta ole ongelma ja hän esitteli tuotetta lisää ja mallasi jopa kasvoilleni sitä. Pakko sanoa että tuote oli erinomainen ja juuri sitä mitä etsin :D lisäksi sain jonkun saman tuotemerkin kylkiäisen joka kuulemma annetaan yleensä kahden tuotteen ostajalle mutta myyjä sanoi antavansa sen minulle koska halusin panostaa tähän meikkiin ja kylkiäisessä oli kuulemma minun iholle sopivia tuotteita. Kassalle mennessä ei siellä näkynyt ketään ja jouduin odottamaan jonkun aikaa että sain maksaa. Mutta iso kiitos tälle myyjälle joka halusi palvella minuakin:)
T. Tyytyväinen ap