En halua mennä enää ystäväni luo kylään sillä tappelevat miehensä kanssa jatkuvasti.
Kyseessä siis ystäväperhe joilla kolme pientä lasta joista vanhin ekalla. Tappelevat jatkuvasti ja varsinkin ystäväni huutaa ja meuhkaa miehelleen milloin mistäkin jolloin joudun sivulliseksi riitaan ja kuuntelemaan tahtomattani.
Pari kertaa olen lähtenyt vain kotiin sanomatta mitään ja siitä on ystäväni suuttunut koska en kuulemma "puolustanut häntä" ??
Lapsia käy sääliksi kun altistuvat tällaiselle jatkuvalle meuhkaamiselle ja ystäväni on käynyt mieheensä myös pari krt ihan fyysisesti käsiksi. Miten ottaa asia puheeksi ilman että toinen loukkaantuu kun taas kyseli iloisesti millon tulen kylään, tekisi mieli sanoa etten koskaan.
Kommentit (14)
Eihän siellä ole pakko käydä. Ja ystävien luulis osaavan jutella keskenään, sanot mikä siinä kyläilyssä tökkii. Ja ystävä voi käydä sun luona vaikka ilman lapsia, että saatte hetken kahvitella ja keskustella jostain muusta kun ystävän miehestä ja lapsista.
Taitaapi ystävä olla hieman pullukka
Käynyt fyysisesti käsiksi, ja häntä pitäisi puolustaa? Onko käsiksi käynti tapahtunut sinun aikana?
Loukkaantuu varmasti koska on muutenkin sivistymätön ja huonotapainen moukka joka ei osaa lopettaa raivoamistaan edes itse kutsumansa vieraan aikana. Eli jos haluat pitää yhteyttä (jota ihmettelen) niin pyydät vaan luoksesi/kahvilaan kaffelle yksistään. Tämä todennäkäisesti antaisi myös miehelleen hengähdystauon.
" Ei huvita tulla kuuntelemaan huutoa"?
Jos oon joskus joutunut jotain pariskunnan riitaa todistamaan, niin olen sanonut että tämä asia ei kuulu mulle ja puikaa se rauhassa kahdestaan.
Sano sille suoraan tuosta. Itsekin sanoin mun ystävälle. No suuttuihan se siitäkin, mutta siinäpähän suuttui, en todellakaan suostunut vaan sivustaseuraajaksi.
En tiedä mikä häntä silloin vaivasi, mutta on sittemmin rauhoittunut ja edelleen ovat yhdessä, lapsetkin jo aikuisia.
Kyllä tuosta saa sanoa!
Viranomaisinterventio ratkaisee kaikki ongelmat
Sano suoraan. "Ei huvita tulla teille, koska tuntuu vaivaannuttavalta ja ikävältä istua kuuntelemassa huutamista ja riitelyä. Voisit ajatella myös lapsia, ei varmaan tee hyvää heille."
Ystävä todennäköisesti suutahtaa ja loukkaantuu, mutta todennäköisesti se on hänelle myös pieni herätys siitä, että olisi syytä muuttaa käytöstä.
Kaverini teki tuota myös. Lapsille tuli oireilua myös. Yksi joutui sairaalaankin, kun tuli stressin vuoksi joku kohtaus. Koulussa oli oireilua myös.
Todella hankalassa välikädessä tuossa on.
Jotkut pitää riitelemisestä. Saavat huomiota sillä ja jos elämä on tylsää niin tuntevat olevansa elossa. Tai eivät uskalla kumppanille sanoa asioista ellei joku vieras ole paikalla. Toiset aloittaa heti riitelyn kun joku muu tulee paikalle. Kai pelkää että tulee neniin muuten.
0/5 Huono provo. Av-palstan mukaan naiset eivät ole väkivaltaisia.
Tilanne ei ole järkipuheella korjattavissa. He kyllä tietävät että heillä on siellä kutsuttu vieras paikalla mutta eivät siitä huolimatta osaa käyttäytyä.