Matematiikkaopiskelijan blogi
Joku pitää jo blogia lääketieteen opiskelusta, mutta olisiko kiinnostusta matematiikan opiskelijan blogiin? Kertoisin opiskelusta ja opiskelijoista, laitoksesta ja vastaisin yleisön kysymyksiin.
Kommentit (14)
Heti otsikon nähtyäni innostuin, että nyt löytyi minullekin sentään jokin kiinnosva blogi. Harmi, ettei aloitus sisältänytkään linkkiä (vielä). Aloita ihmeessä bloggaus ja laita linkki tänne, että minäkin pääsen lukemaan!
Mistä tarkemmin ottaen haluatte lukea?
En usko että olet matematiikan opiskelija. Ratkaise yhtälö: 69x + 2 = sqrt(16) + 69x
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:18"]En usko että olet matematiikan opiskelija. Ratkaise yhtälö: 69x + 2 = sqrt(16) + 69x
[/quote]69x + 2 = 4 + 69x
69x - 69x = 4-2
0 = 2
IDENTTISESTI EPÄTOSI YHTÄLÖ
6 oli alkuperäinen. Älkää viitsikö. Mistä siis haluatte lukea?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:18"]En usko että olet matematiikan opiskelija. Ratkaise yhtälö: 69x + 2 = sqrt(16) + 69x
[/quote]
Olen nyt lorvilomalla, ja kuten tuo yksi kertoo niin ensisilmäyksellä yhtälösi näyttäisi olevan epätosi. Tekisi tosin mieli lähteä tutkimaan jos se voi olla tosi jossain toisessa lukujärjestelmässä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:18"]En usko että olet matematiikan opiskelija. Ratkaise yhtälö: 69x + 2 = sqrt(16) + 69x
[/quote]
Olen nyt lorvilomalla, ja kuten tuo yksi kertoo niin ensisilmäyksellä yhtälösi näyttäisi olevan epätosi. Tekisi tosin mieli lähteä tutkimaan jos se voi olla tosi jossain toisessa lukujärjestelmässä.
[/quote]Elimistö tekee hiilihydraattia proteiinista ja se on myös mahdollista tehdä jotain sellaista mitä voisit viedä kenelle tahansa.
Minua kiinnostaisi lukea vähän siitä polusta, joka johdatti matematiikan opintojen pariin. Missä vaiheessa alkoi tuntua siltä, että matematiikka on kivaa? Missä vaiheessa tuli sellainen ylenpalttinen innostus, joka vei mennessään? Mikä siinä matematiikassa oikein kiehtoo? Minkälaisesta urasta ap haaveilee - tai mitä vaihtoehtoja ylipäätään on olemassa?
Mä niiiiin ihailen naisia, jotka oikeasti osaa matikkaa. Opiskeluajoilta muistan yhden tytön, jolla oli paksut linssit ja joka veti kaikista kokeista hirmu hyviä pisteitä. Jälkeenpäin olen seurannut hänen uraansa (ihan vaan netistä googlettamalla) ja muistan yhden artikkelin, jossa hän kertoi haaveilleensa siitä, että pystyisi tekemään matematiikalla rahaa. Ja oli iloinen, että oli siinä onnistunut. Hän tienasi Fortumilla sellaista 300000€ vuodessa. Mä niin ihailen tällaisia naisia! Toi on niin hieno homma, että pystyy tekemään jotain mikä on itselle intohimo JA repiä siitä hulluna rahaa <3
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:18"]
En usko että olet matematiikan opiskelija. Ratkaise yhtälö: 69x + 2 = sqrt(16) + 69x
[/quote]
En ole matikan opiskelija mutta silkalla brute-forcella tuosta supistamalla jää 2 = 4 jolle ei ole ratkaisuja. Ohjelmoinnissa lausekkeen arvo olisi false.