Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottomattomat saa irtisanoa

Vierailija
16.11.2021 |

Latvia on ensimmäinen EU maa uudessa trendissä, jossa rokottomattomat voidaan irtisanoa välittömästi. Sama on valmisteilla monessa muussa EU maassa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008408020.html

Kommentit (377)

Vierailija
121/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sama tulee tänne ja saan potkut, perustan yrityksen.

Mitäpä muuten luulette, tuleeko yrittäjille rokotepakko?

Eikö ainakin Italiassa ole yrittäjilläkin koronapassipakko? Ja etätöissä myös. Mä haluaisin vaan kuulla kuinka se on perusteltu. Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä rokotepakotus. Ihan vilpittömästi, kuinka monen mielestä se vielä on vapaaehtoinen?

Siis mitä? Tuleeko poliisi päivittäin kotiin tarkistamaan rokotustilanteeni vai miten yksinyrittäjän rokotuspassia aiotaan valvoa?

Digitaalisen identiteetin avulla on helppo tarkastaa onko yrittäjällä piikit otettuna.

Mutta miksi yrittäjän pitäisi ottaa rokote, jos toimii täysin yksin ja kohtaa asiakkaita vain sähköisesti. Millaisin argumentein yksinyrittäjän rokotepakko tällöin perusteltaisiin?

Esim. tasavertaisuus? En tiedä, mutta Italiassahan tämä malli jo on.

Vierailija
122/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö Latviassa ollut viety myös äänioikeus eduskunnan rokottamattomilta jäseniltä?

Jos viedään sillä perusteella työ ja äänioikeus, ettei ole ottanut vielä ehdollisella myyntiluvalla olevaa rokotetta?

Huolestuttavaan suuntaan ollaan menossa.

Laitoin tähän pitkän asallisen kommentin, jota ei julkaistu jostian syystä.

Olin huolissani siitä, ettei yksikään media Suomessa totea, että suuntaus on huolestuttava. Tai että jopa näyttäisi vähän ihmisoikeuksien rikkomiselta. 

Me vaan rakennetaan aitaa Venäjän rajalle, se on se mikä puhuttaa. Ei Latvia, ei Itävalta, Eikä Australia, ei Kanada.

Aitaidea on tainnut tullat siitä että porukkaa pyrkiikin Venäjälle, eikä Venäjältä tänne. Itse olen jo hetken tutkinut että minne tätä hulluutta voi oikein paeta, mutta vähissä on kolkat. Taisi Venäjäkin nyt aloittaa passivalmistelut. Unioni ja anglosaksiset maat ovat jo pois listalta. Etele-Amerikka taitaa kulkea vapainta polkua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt, koskeeko rokotuspakko vain tyontekijöitä vai myös yrittäjiä? Joudunko etätyötä tekevänä yksinyrittäjänä laittamaan firman konkurssiin, jos en ota rokotetta?

Tulee koskemaan myös yrittäjiä!

Terveiset Latviasta

Vierailija
124/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ainakin Italiassa ole yrittäjilläkin koronapassipakko? Ja etätöissä myös. Mä haluaisin vaan kuulla kuinka se on perusteltu. Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä rokotepakotus. Ihan vilpittömästi, kuinka monen mielestä se vielä on vapaaehtoinen?

Siis mitä? Tuleeko poliisi päivittäin kotiin tarkistamaan rokotustilanteeni vai miten yksinyrittäjän rokotuspassia aiotaan valvoa?

Digitaalisen identiteetin avulla on helppo tarkastaa onko yrittäjällä piikit otettuna.

Mutta miksi yrittäjän pitäisi ottaa rokote, jos toimii täysin yksin ja kohtaa asiakkaita vain sähköisesti. Millaisin argumentein yksinyrittäjän rokotepakko tällöin perusteltaisiin?

Esim. tasavertaisuus? En tiedä, mutta Italiassahan tämä malli jo on.

Lähteekö Y-tunnus alta rokottamattomalta yrittäjältä vai miten tämä kontrolli käytännössä toimii? Voi sitä virkamiesten määrää, joka näitäkin papereita pyörittelee...

Vierailija
125/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki alkaa muistuttaa jotain scifi-maailmanloppuelokuvaa. Alati harveneva joukko ihmisiä joutuu kamppailemaan olemassaolostaan ihmiskuntaa tuhoavaa vihollista vastaan.

Pentagonin myöntämät ufo-havainnot, kaikenlaiset ääri-ilmiöt, syrjintä, viha, rakkauden puute, kahtiajako, sananvapauden menettäminen, korona, pakkorokotukset, itsemääräämisoikeudet, etc..

Älä ota rokotetta!

Olen aina ollut salaliittoteorioita vastaan, uskonut sen mitä meille sanotaan, mutta päivä päivältä alan kallistua sille linjalle että tässä kaikessa on kyse jostain aivan muusta kuin koronasta.

Vierailija
126/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ap että itsārit lisääntyvät? On paljon ihmisiä jotka eivät piikkiä ota mistään hinnasta.

Miksi nämä ihmiset eivät ota piikkiä mistään hinnasta? Mikä heidän motiivinsa on??? Mutta silmukka kiristyy heidän kohdallaan, kunnes piikille on mentävä.

Itse kuolen mieluummin kuin otan rokotteen, ja siihen tämä kai meneekin mikäli ihmiset eivät ala heräillä. Parempi onkin kuolla kuin elää orjana alistettujen zombien kanssa. Mitä elämää sellainen on. Minä olen vapaa ihminen, ja vapaana tulen kuolemaan. Minua ei omista kukaan.

Onhan tästä paljon hyötyä kansanterveydelle. Seuraavaksi ne läskit laihduttaa tai heidät irroitetaan yhteiskunnasta ja niin edes päin kunnes jäljelle jää vain virallisesti luokiteltuja terveitä.

Vierailija
127/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän olis Suomessa ihan mainio, kun jos ei kerran saa työtä tehdä niin täytyy valtion elättää :D siitä vaan lisäämään sossuelättien määrää, sinne terveitä ja nuoria, työkykyisiä ihmisiä tukien saajaksi. Latviassa voi toimiakin kun ei ole tukia, mutta meidän ihanassa sosiaalidemokratiassa tällainen kusisi omaan nilkkaan ja pahasti.

Seuraavaksi myönnetäänkin sossutuet vain rokotetuille.

No tähän Suomessa ei mennä. Kun ihmiset alkaa nälissään ja kylmissään ryöstelemään ja rettelöimään, on pyhien rokotettujenkin Turvallisuus niin suuressa vaarassa ettei siihen Suuret Rokotteetkaan enää auta.

T. Rokotettu

Vierailija
128/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tälle passille olekaan mitään järjellisiä perusteita. Rokotetut levittävät koronaa samalleen ja paskon teho hiipuu onnettomaksi jo kuukausissa. Varsinen suoja ja rokote. Ihmiset on vain peloteltu massiivisella propagandalla sekaisin, jotta saadaan käyttöön digitaalinen identiteetti. Ei sen käyttö rokotteeseen ole jäämässä.

Suomalaisten kannattaa jo ensi lauantaina ilmaantua klo 14.00 mielenosoitukseen vapauden puolesta rautatientorille.

Vierailija
129/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkaa näyttämään siltä, että pääasia on se rokottaminen, eli niiden elämä tehdään mahdottomaksi, jotka eivät koronarokotetta ota. Yrittäjällä se voi merkitä sitä, että yritystoiminta estetään lainsäädännöllisesti, jos k-rokotetta ei ole otettu. Kukin tahollaan voi miettiä, miksi normaalia kausi-influenssaa vaarattomampi sairaus aiheuttaa näin massiiviset ja totalitaariset toimenpiteet. Onko koko korona vain kulissi sille rokotepakottamiselle, eli toimii alibina tälle piikitysraivolle ja ennennäkemättömälle pelko- ja vihalietsonnalle rokottamattomia kohtaan valtamedian kautta.

Vierailija
130/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt, koskeeko rokotuspakko vain tyontekijöitä vai myös yrittäjiä? Joudunko etätyötä tekevänä yksinyrittäjänä laittamaan firman konkurssiin, jos en ota rokotetta?

Tulee koskemaan myös yrittäjiä!

Terveiset Latviasta

Hyvä, kaikkia se pitääkin koskea. Kyllä voi myös sanoa että rokotevastaiset onkin niitä lampaita kun uskovat höpöhöpöteoerioihin sun muihin, se on uskonlahkomaista eikä se että uskoo tutkittuun tieteeseen. Että se siitä rokotevastaisten turhasta höpinästä. Samaa myös siitä että rajoitetaan liikaa, mielestäni on myö soltava velvoitteita ei vain oikeuksia. JOku järki päähän nyt jo. 

Vierailija
131/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanka täynnä Pietari trollien paskaa. Ottakaa rokotteet niin voi elää melko normaalia elämää.

Vierailija
132/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.

Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.

Just ollaan kuin pikkukakaroita: emmää ainakaan, kun mua painostetaan.....Kyllä sinäkin rokotuksiin joudut, julkinen painostus tekee elämisesi perin ahtaaksi.

En ymmärrä mihin tarvitsen rokotusta, kun teen työt koneella kotona, käyn kaupassa vain ruokaostoksilla ja nekin voi tilata kotiin, jos ei ruokakauppaankaan ilman passia jossain kohtaa pääse. 

Köyhää on elämäsi. Kökit kotona sitten vaan etkä pian saa edes kadulla kulkea passittomana.

Mistä kohtaa se on köyhää? Elän kuten aina ennenkin. Liikun luonnossa, harrastan, teen päivisin kaikkea mitä haluan, olen yhteydessä ihmisiin puhelimitse jne. Ei kaikki halua pyöriä shoppailemassa ja baareissa. Itse nautin suuresti, kun saan rauhassa olla luova, lukea, valokuvata, urheilla. Ihmisten seura on minusta aina ollut käsittämättömän väsyttävää. Korona on helpottanut elämääni, kun kaikki turhat kissanristiäiset ja muut jäivät pois. Sulla taitaa olla aika suppea maailmankuva?

Vierailija
133/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoin perustellaan kuin nykyään perustellaan se, ettei esim Italiassa ja monessa muussa maassa voi olla rokottamaton edes etätöissä. Eli ei mitenkään.

Vierailija
134/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lanka täynnä Pietari trollien paskaa. Ottakaa rokotteet niin voi elää melko normaalia elämää.

Sinä voit ottaa sen rokotteen minunkin puolestani niin lähtee se pelko siel tä perseestä

Vierailija
135/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoin perustellaan kuin nykyään perustellaan se, ettei esim Italiassa ja monessa muussa maassa voi olla rokottamaton edes etätöissä. Eli ei mitenkään.

Miten Italiassa toimii tämä yrittäjien rokotekontrolli? Poistuuko yrittäjätunnus tms. jos ei rokotetta ota, tietääkö joku? Eli onko siellä oikeasti palkattu joku virkamieskoneisto näitä yrittäjien rokotusstatuksia tsekkailemaan?

Vierailija
136/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa käydä naurettaviksi kumpikin ääripää. 🙄

1) työnantaja ei tiedä rokotusstatustani, eikä minulla ole mitään velvollisuutta sitä heille paljastaa.

2) jos työnantaja irtisanoisi minut rokottamattomuuden vuoksi, niin miksi hän (ts. organisaatio) tekisi niin? Eikö rokotus vähennä mahdollisen tartunnan oireita sensijaan että estäisi tartunnan ja sen eteenpäin levittämisen? Tähän nyt jotain lähdettä.

3) kiinnostaako työnantajaa, onko minua rokotettu tetanusta, rabiesta yms tauteja vastaan? Vai onko vain covid-19 oleellista? Kiinnostaako työnantajaa onko minulla muita tarttuvia tauteja, malariaa, hiv:ta, jne?

4) jos minä nyt rokoterummuttajan märkänä päiväunena saisin kenkää, kuinka kauan hän iloitsee maksaessaan minun työttömyyskorvauksia?

T. Rokottamaton, mutta ei rokoitevastainen

Vierailija
137/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton levittää tahallisesti tartuntatautia. Koska pakkorokotuksia ei vielä tehdä, yhteiskunnan on käytettävä miedompia kienoja ensin, kuten irtisanominen, estäminen pääsy yleisiin tiloihin ja iloihin. 

Lait ja asetukset kiristyy täälläkin. Se on jo selvää.  AVI:lla on jo nyt suuri valta päättää asoista.

Vierailija
138/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta työttömänäkö sitten saa rokottamattomat hengata ja kuluttaa aikaa muiden työttömien kanssa?

Vierailija
139/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.

Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.

Minä olen kaksi kertaa varannut rokotusajan ja kaksi kertaa olen sen myös peruuttanut. En vain voi ottaa sitä kun tiedän millaisia jälkioireita tuttavilleni on tullut. Yksi sai jonkinlaisen vapinakohtauksen, yhden piikitetty käsi kipeytyi muutamaksi päiväksi niin pahasti ettei hän kyennyt tekemään sillä juuri mitään ja yksi sai kuukautihäiriöitä sekä lähes jatkuvaa pääkipua joka on jatkunut toisen rokotteen ottamisesta asti.

Vierailija
140/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamaton levittää tahallisesti tartuntatautia. Koska pakkorokotuksia ei vielä tehdä, yhteiskunnan on käytettävä miedompia kienoja ensin, kuten irtisanominen, estäminen pääsy yleisiin tiloihin ja iloihin. 

Lait ja asetukset kiristyy täälläkin. Se on jo selvää.  AVI:lla on jo nyt suuri valta päättää asoista.

Nimenomaan rokotettu levittää tahallisesti tartuntatautia, ei rokottamaton.

Rokotettu sairastaa taudin todennäköisemmin vähäoireisena tai kokonaan oireettomana ja näin ollen tietämättään altistaa kaikki lähellä olevat virukselle.