Rokottomattomat saa irtisanoa
Latvia on ensimmäinen EU maa uudessa trendissä, jossa rokottomattomat voidaan irtisanoa välittömästi. Sama on valmisteilla monessa muussa EU maassa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008408020.html
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokoteuskovaiset on paskat housussa kun joku uskaltaa olla omanpään mukaan
Kyllä rokotevastaiset jäärät tulevat saamaan niskaansa nyt valtavan julkisen paineen. Aletaan käsipelillä etsimään rokottamattomia. Itse mietin, että tekevätkö nämä tollot rokotteesta kieltäytyjät tahallaan kiusaa koko yhteiskunnalle. Ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ap että itsārit lisääntyvät? On paljon ihmisiä jotka eivät piikkiä ota mistään hinnasta.
Miksi nämä ihmiset eivät ota piikkiä mistään hinnasta? Mikä heidän motiivinsa on??? Mutta silmukka kiristyy heidän kohdallaan, kunnes piikille on mentävä.
Itse kuolen mieluummin kuin otan rokotteen, ja siihen tämä kai meneekin mikäli ihmiset eivät ala heräillä. Parempi onkin kuolla kuin elää orjana alistettujen zombien kanssa. Mitä elämää sellainen on. Minä olen vapaa ihminen, ja vapaana tulen kuolemaan. Minua ei omista kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on rokottamattomien pandemia, joten ilman muuta rokottamattomat irtisanottava työpaikoiltaan tartuttamasta. Ja muutkin rajoitukset koskemaan vain rokottamattomia. Jos otat rokotteet, vapaudut rajoituksista ja saat pitää työpaikkasi, koska korona ei rokotuksen ottamisen jälkeen enää koske sinua. Rokotettuna et sairastu etkä tartuta. Rokotus tuo vapauden. Miksi tämä pitää aina rautalangasta vääntää.
Asiahan on tosi yksinkertainen mutta silti monille liian vaikea ymmärtää. Ota rokote, voit elää täysin rajoituksetta. Älä ota, elämääsi rajoitetaan, kunnes otat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona ei pysähdy vaikka kaikki työntekijät joka duunista irtisanottaisiin. Rokote ei estä tartuntoja.
Kyllä ne sen tietävät. Piikkien ja passien tarkoitus on vain ja ainoastaan alistaa kansa lopulta täyteen tyranniaan. Kun kehollinen itsemääräämisoikeus ja elinkeinonvapaus on viety, mitä enää edes on jäljellä? Valtiolla on täysi kuristusote kansalaisesta. Tottele tai kuole.
Jopas on paksua settiä. Piikkien ja passien tarkoitus on päästä edes joskus tästäkin korona-vitsauksesta eroon. Ei Suomen valtio ole koronaa tänne halunnut. Eikä mikään muukaan valtio. Kaksi vuotta ollaan jo kärvistelty ja taas rajoituksia, ei jaksais enää. S.....n rokotetta pelkäävät taukit tekevät kaikkensa, ettei vaan päästä avoimeen yhteiskuntaan.
Tämä on jo räikeää syrjintää jos rokottamattoman ihmisen saa irtisanoa töistä sen takia ettei hän ole ottanu rokotetta.
Minun mielestä rokote asioissa ollaa menty jo aivan liian pitkälle sekä monet ihmiset ovat seonneet rokotekeskustelussa ja seonneita ihmisiä löytyy rokotetuista ja rokottamattomista.
Kuinka suuri todennäköisyys edes 30v ihmisillä tai 80v ihmisellä on joutua sairaalaan koronan takia?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta rokotetta pitää ottaa että pysyy rokotettuna?
Niinpä. Aletaanko sitten syyllistää tuplarokotettuja, kun vihoviimeisetkin rokottamattomat on erilaisilla pakotteilla saatu kahdelle piikille ja korona siitä huolimatta edelleen leviää? Ollaanko menossa siihen, että rokotepassi vaaditaan joka paikassa ja viimeisimmästä rokotteesta saa olla enintään puoli vuotta aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvia ja Itävalta näyttää tietä ja välittää kansalaisistaan. Suomessa ei saada mitään aikaan. "Alueet voi päättää jotain jos haluaa ja viitsii ja on silleen kivaa" Ainakin passit käyttöön ja heti!
Eli kannatat totalitaaristadiktaattorijärjestelmää? Tulee mieleen historiasta muutamakin maa missä on harrastettu tätä samaa ensin lietsomalla enemmistö täysin kahjojen päätösten taakse ja sitten se on ollut menoa.
Jostain syystä erittäin moni suomalainen kannattaa totalitääristä yhteiskuntaa ja haluaa lisää valvontaa ja haluaa myöskin sulkea eri mieltä olevat suljettuihin leireihin.
Tuo mielentila on rokotuksen sivuvaikutus. Ei ole mahdollista, että normaalilla ihmisellä on halu tuollaiseen yhteiskuntaan ja halu eristää kaikki "toisinajattelijat". Se on sairautta.
Hölmöä, rokotuksen sivuvaikutus. Tässä koronakeississä ei ole kysymys toisinajattelijoista tai totalitääriseen yhteiskuntaan pyrkimisestä, päinvastoin. Mutta tartuntataudit ovat ennenkin vieneet ihmisiä eristyksiin omiin saariinsa jne.
Täähän olis Suomessa ihan mainio, kun jos ei kerran saa työtä tehdä niin täytyy valtion elättää :D siitä vaan lisäämään sossuelättien määrää, sinne terveitä ja nuoria, työkykyisiä ihmisiä tukien saajaksi. Latviassa voi toimiakin kun ei ole tukia, mutta meidän ihanassa sosiaalidemokratiassa tällainen kusisi omaan nilkkaan ja pahasti.
jospas siellä vähenee sitten väki niin ei ole tänne niin tunkua?
eipassille kirjoitti:
Vastustan koronapassin käyttöönottoa joka suhteessa. Olen toki saanut kaksi koronarokoteannosta, mutten sitä sen erityisemmin mainosta. En kysele töissä kenenkään perään, onko ottanut rokotusta vai ei. Se on mielestäni jokaisen oma asia niinkuin muutkin rokotteet.
Maailmalta löytyy ihan varmasti riittävästi faktaa rokotteen hyödyistä ja osin myös haitoista. On todettu, että mahdollisuus saada tartunta tai levittää tautia pienentyy rokotteen myötä. Myös mahdollisuus sairastua vakavasti on alentunut. Tämä ei tietentään tarkoita sitä, etteikö tautiin voisi sairastua tai levittää sitä. Tämä ei kuitenkaan poista rokotteen tuomaa hyötyä hidastaa ja lieventää taudin kulkua.
Koronatapaukset kuitenkin lisääntyvät vauhdilla, koska Suomi on avattu liian nopealla aikataululla. On myös oikein kannustettu, että nyt saa rokotettuna mennä ja tulla vapaasti ja huolettomasti. Käsien pesu, maskien käyttö ja turvavälit on usein kokonaan unohdettu. Ei ole riittävästi painotettu sitä, että rokotteen teho ei ole 100% ja varovaisesti pitäisi edelleen elää. Rajoituksia olisi pitänyt jatkaa. Tosin nyt niihin ollaan taas palaamassa niiden kohdalla, jotka rokotetta eivät ole ottaneet. Tauti leviää kuitenkin myös rokotettujen keskuudessa ja kulkeutuu sieltä edelleen rokottamattomiin.
Rokotteen mahdollisista haitoista puhutaan paljon ja osa niistä, varsinkin vaikeat tapaukset, jäävät netin keskustelupalstoille. Viranomaiset osaavat kyllä taidokkaasti peitellä haittoja laittamalla ne jonkin muun syyn aiheuttamaksi kuin itse rokotteen. Ja monikaan ei osaa yhdistää jotain oiretta juuri rokotteen aiheuttamaksi, varsinkin jos se tulee pitkän ajan kuluttua rokottamisesta. Osa ei uskalla ottaa rokotetta vaikeiden haittojen pelossa.
Miksi rokotetut pitäisi irtisanoa töistä? Siksikö, että he saattavat levittää tautia. No, niin levittävät rokotetutkin. Miksi terveydenhuoltoon ehdotetaan rokotepakkoa, kun monissa laitoksissa asukkaat ovat täysin rokotettuja. Ja niitä hoidetaan maskit ja käsineet päällä muutenkin riippumatta siitä onko hoitajat rokotettuja vai ei. Suojaukset on rokotteesta riippumatta asianmukaisesti hoidettu. Tai jos ei ole, niin sitten on hoitolaitoksen toiminnasta jotain pielessä. Asenne, terve järki, suojaus ja hygienia on monin verroin parempi yhdistelmä kuin rokotukset ja huoleton elämä eikä pelkästään hoitajien keskuudessa. Moni hoitaja ei uskalla ottaa rokotetta haittojen vuoksi ja tästä ei puhuta riittävästi. Voi olla ihan perusteltu syy olla ottamatta rokotetta. Jos nämä hoitajat sitten irtisanotaan, mistä tilalle uusia, kun hoitajapulaa on muutenkin.
Tai jos rokotepassi tulee pakolliseksi jokaiselle työpaikalle ja aletaan massoittain irtisanomaan porukkaa, niin voidaan varmaan unohtaa hyvinvointiyhteiskunta. Työttömyyttä, vähävaraisuutta, rikollisuutta jne.
Suomessa rokottamattomia on vain vähemmistö. 80% yli 12 vuotiaista on jo rokotettu. Joten ei mahdollinen rokotepassittomuus kaada hyvinvointiyhteiskuntaa. Kyllä rokotettuja halukkaita työntekijöitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sama tulee tänne ja saan potkut, perustan yrityksen.
Mitäpä muuten luulette, tuleeko yrittäjille rokotepakko?
Eikö ainakin Italiassa ole yrittäjilläkin koronapassipakko? Ja etätöissä myös. Mä haluaisin vaan kuulla kuinka se on perusteltu. Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä rokotepakotus. Ihan vilpittömästi, kuinka monen mielestä se vielä on vapaaehtoinen?
Siis mitä? Tuleeko poliisi päivittäin kotiin tarkistamaan rokotustilanteeni vai miten yksinyrittäjän rokotuspassia aiotaan valvoa?
Digitaalisen identiteetin avulla on helppo tarkastaa onko yrittäjällä piikit otettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.
Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.
Just ollaan kuin pikkukakaroita: emmää ainakaan, kun mua painostetaan.....Kyllä sinäkin rokotuksiin joudut, julkinen painostus tekee elämisesi perin ahtaaksi.
En ymmärrä mihin tarvitsen rokotusta, kun teen työt koneella kotona, käyn kaupassa vain ruokaostoksilla ja nekin voi tilata kotiin, jos ei ruokakauppaankaan ilman passia jossain kohtaa pääse.
Köyhää on elämäsi. Kökit kotona sitten vaan etkä pian saa edes kadulla kulkea passittomana.
Vierailija kirjoitti:
Ja eikö Latviassa ollut viety myös äänioikeus eduskunnan rokottamattomilta jäseniltä?
Jos viedään sillä perusteella työ ja äänioikeus, ettei ole ottanut vielä ehdollisella myyntiluvalla olevaa rokotetta?
Huolestuttavaan suuntaan ollaan menossa.
Laitoin tähän pitkän asallisen kommentin, jota ei julkaistu jostian syystä.
Olin huolissani siitä, ettei yksikään media Suomessa totea, että suuntaus on huolestuttava. Tai että jopa näyttäisi vähän ihmisoikeuksien rikkomiselta.
Me vaan rakennetaan aitaa Venäjän rajalle, se on se mikä puhuttaa. Ei Latvia, ei Itävalta, Eikä Australia, ei Kanada.
Voidaako jatkossa siis ihmisiltä evätä pääsy tapahtumiin jos hän ei ole ottanu influenssarokotusta? Koronapassi oli virhe koska sillä voidaan hallita ihmisen elämää aivan liikaa.
Koronapassi on vähän sama jos kun vaikka ylipainoisilta ihmisiltä evättäisiin pääsy yleisötapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sama tulee tänne ja saan potkut, perustan yrityksen.
Mitäpä muuten luulette, tuleeko yrittäjille rokotepakko?
Eikö ainakin Italiassa ole yrittäjilläkin koronapassipakko? Ja etätöissä myös. Mä haluaisin vaan kuulla kuinka se on perusteltu. Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä rokotepakotus. Ihan vilpittömästi, kuinka monen mielestä se vielä on vapaaehtoinen?
Siis mitä? Tuleeko poliisi päivittäin kotiin tarkistamaan rokotustilanteeni vai miten yksinyrittäjän rokotuspassia aiotaan valvoa?
Digitaalisen identiteetin avulla on helppo tarkastaa onko yrittäjällä piikit otettuna.
Mutta miksi yrittäjän pitäisi ottaa rokote, jos toimii täysin yksin ja kohtaa asiakkaita vain sähköisesti. Millaisin argumentein yksinyrittäjän rokotepakko tällöin perusteltaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Voidaako jatkossa siis ihmisiltä evätä pääsy tapahtumiin jos hän ei ole ottanu influenssarokotusta? Koronapassi oli virhe koska sillä voidaan hallita ihmisen elämää aivan liikaa.
Koronapassi on vähän sama jos kun vaikka ylipainoisilta ihmisiltä evättäisiin pääsy yleisötapahtumiin.
Kyllä, siitä passista näkee kätevästi kaikki muutkin rokotukset, mitä vain milloin päätetään pakollisiksi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillähän on rokottamattomien pandemia, joten ilman muuta rokottamattomat irtisanottava työpaikoiltaan tartuttamasta. Ja muutkin rajoitukset koskemaan vain rokottamattomia. Jos otat rokotteet, vapaudut rajoituksista ja saat pitää työpaikkasi, koska korona ei rokotuksen ottamisen jälkeen enää koske sinua. Rokotettuna et sairastu etkä tartuta. Rokotus tuo vapauden. Miksi tämä pitää aina rautalangasta vääntää.
"Rokotus tuo vapauden".
Yhtään ei kuulosta uskonlahkolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.
Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.
Just ollaan kuin pikkukakaroita: emmää ainakaan, kun mua painostetaan.....Kyllä sinäkin rokotuksiin joudut, julkinen painostus tekee elämisesi perin ahtaaksi.
En ymmärrä mihin tarvitsen rokotusta, kun teen työt koneella kotona, käyn kaupassa vain ruokaostoksilla ja nekin voi tilata kotiin, jos ei ruokakauppaankaan ilman passia jossain kohtaa pääse.
Köyhää on elämäsi. Kökit kotona sitten vaan etkä pian saa edes kadulla kulkea passittomana.
Olen eri, mutta mieluummin kävelen tuossa lähimetsässä kuin kadulla. Niin kauan kun luontoon pääsee, ei ole elämä köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Täähän olis Suomessa ihan mainio, kun jos ei kerran saa työtä tehdä niin täytyy valtion elättää :D siitä vaan lisäämään sossuelättien määrää, sinne terveitä ja nuoria, työkykyisiä ihmisiä tukien saajaksi. Latviassa voi toimiakin kun ei ole tukia, mutta meidän ihanassa sosiaalidemokratiassa tällainen kusisi omaan nilkkaan ja pahasti.
Seuraavaksi myönnetäänkin sossutuet vain rokotetuille.
Mitä jos olisi hoitajana vaan kieltäytynyt menemästä töihin ja meenyt vaikka siivoojaksi lähikauppaan. Mitä silloin olisi käynyt?
Olisiko siitä tullut sakkoja vai vankeustuomio?