Rokottomattomat saa irtisanoa
Latvia on ensimmäinen EU maa uudessa trendissä, jossa rokottomattomat voidaan irtisanoa välittömästi. Sama on valmisteilla monessa muussa EU maassa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008408020.html
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaako jatkossa siis ihmisiltä evätä pääsy tapahtumiin jos hän ei ole ottanu influenssarokotusta? Koronapassi oli virhe koska sillä voidaan hallita ihmisen elämää aivan liikaa.
Koronapassi on vähän sama jos kun vaikka ylipainoisilta ihmisiltä evättäisiin pääsy yleisötapahtumiin.Kyllä, siitä passista näkee kätevästi kaikki muutkin rokotukset, mitä vain milloin päätetään pakollisiksi laittaa.
Siihen voisi myös laittaa painon, tupakoinnin ja päihteidenkäytön. Näiden mukaan sitten saa mennä tai olla menemättä ravintolaan.
Vaikka keskenmeno voi tulla lukuisista syistä, NELJÄLLÄ naisella lähipiiristäni (suku ja ystävät) on näin käynyt rokotusten jälkeen.
En todellakaan ole ottamassa vaikken raskaana olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikki alkaa muistuttaa jotain scifi-maailmanloppuelokuvaa. Alati harveneva joukko ihmisiä joutuu kamppailemaan olemassaolostaan ihmiskuntaa tuhoavaa vihollista vastaan.
Pentagonin myöntämät ufo-havainnot, kaikenlaiset ääri-ilmiöt, syrjintä, viha, rakkauden puute, kahtiajako, sananvapauden menettäminen, korona, pakkorokotukset, itsemääräämisoikeudet, etc..
Älä ota rokotetta!
Olen aina ollut salaliittoteorioita vastaan, uskonut sen mitä meille sanotaan, mutta päivä päivältä alan kallistua sille linjalle että tässä kaikessa on kyse jostain aivan muusta kuin koronasta.
Olen seurannut tätä menoa huvittuneena. Ensin huvitti salaliittoteoreetikot. Nyt huvittaa korotehullut passeineen. Olette kaikki sitä samaa sakkia johon en koe kuuluvani. Minut saa eristää yhteiskunnasta.
Pelottelulla ja uhkailulla saadaan isot ihmismassat tottelemaan, se toimi korona asioissa sekä toimi myös eräässä euroopan maassa toisen maailmansodan aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sama tulee tänne ja saan potkut, perustan yrityksen.
Mitäpä muuten luulette, tuleeko yrittäjille rokotepakko?
Eikö ainakin Italiassa ole yrittäjilläkin koronapassipakko? Ja etätöissä myös. Mä haluaisin vaan kuulla kuinka se on perusteltu. Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä rokotepakotus. Ihan vilpittömästi, kuinka monen mielestä se vielä on vapaaehtoinen?
Siis mitä? Tuleeko poliisi päivittäin kotiin tarkistamaan rokotustilanteeni vai miten yksinyrittäjän rokotuspassia aiotaan valvoa?
Digitaalisen identiteetin avulla on helppo tarkastaa onko yrittäjällä piikit otettuna.
Mutta miksi yrittäjän pitäisi ottaa rokote, jos toimii täysin yksin ja kohtaa asiakkaita vain sähköisesti. Millaisin argumentein yksinyrittäjän rokotepakko tällöin perusteltaisiin?
Eihän tälle passille olekaan mitään järjellisiä perusteita. Rokotetut levittävät koronaa samalleen ja paskon teho hiipuu onnettomaksi jo kuukausissa. Varsinen suoja ja rokote. Ihmiset on vain peloteltu massiivisella propagandalla sekaisin, jotta saadaan käyttöön digitaalinen identiteetti. Ei sen käyttö rokotteeseen ole jäämässä.
Suomalaisten kannattaa jo ensi lauantaina ilmaantua klo 14.00 mielenosoitukseen vapauden puolesta rautatientorille.
Muutan mieluummin hyvän sään aikaan Ruotsiin. Siellä on aina osattu hoitaa asiat tyylikkäästi ja rauhanomaisesti. Nythän sinne vielä voi vapaasti matkustaa ilman rokotuksia.
Ruotsi kuuluu Euroopan unioniin ja digitaalinen identiteetti tulee unionin kautta, ehkä viimeisenä mutta tulee kuitenkin. Aivan sama miten hyvin koronaa on hoidettu. Nyt Tanska ja Norjakin on kääntymässä passipakkoa kohti, vaikka hetken näytti muulta. Pakopaikat tulevat oikeasti olemaan vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaikki alkaa muistuttaa jotain scifi-maailmanloppuelokuvaa. Alati harveneva joukko ihmisiä joutuu kamppailemaan olemassaolostaan ihmiskuntaa tuhoavaa vihollista vastaan.
Pentagonin myöntämät ufo-havainnot, kaikenlaiset ääri-ilmiöt, syrjintä, viha, rakkauden puute, kahtiajako, sananvapauden menettäminen, korona, pakkorokotukset, itsemääräämisoikeudet, etc..
Älä ota rokotetta!
Olen aina ollut salaliittoteorioita vastaan, uskonut sen mitä meille sanotaan, mutta päivä päivältä alan kallistua sille linjalle että tässä kaikessa on kyse jostain aivan muusta kuin koronasta.
Olen seurannut tätä menoa huvittuneena. Ensin huvitti salaliittoteoreetikot. Nyt huvittaa korotehullut passeineen. Olette kaikki sitä samaa sakkia johon en koe kuuluvani. Minut saa eristää yhteiskunnasta.
Ei todellakaan pitäisi tällaisen passihulluttelun huvittaa sinuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen passihullut pitä itseään hyvinä ihmisinä, ja vihaamiaan ihmisiä pahoina, ja kieltävät näkemästä mitään yhtymäkohtia 30-luvun Saksaan. Kyllä tässä on näköjään pakko alkaa puolustautumaan ihan oikeasti. Tässä on ihan täysi kansan m urhan ilmapiiri nyt Suomessa, täällä vauvan kommenteissakin sen näkee.
Vihapuhetta olen kuullut vain rokotevastaisilta ihmisiltä. Tässä on kyse pandemiasta eikä rotuerottelusta. Tässä pandemiassa on nyt 2 vaihtoehtoa: saada tauti rokotettuna tai saada tauti rokottamattomana. Rokotetut joutuvat paljon suuremmalla todennäköisyydellä sairastamaan sen rajumpana ja siksi kuormittavat kohtuuttomasti terveydenhuoltoa. Heidän vuokseen joudutaan siirtämään tärkeitäkin muita toimenpiteitä. Heidän valinsa takia joku muu saattaa menettää henkensä (koska ei voi saada hoitoa ajoissa terv.huollon kuormittumisen vuoksi). Ei tässä voida tuuduttautua yksilön oikeuksiin maailman tappiin.
Niin no, vaikea uskoa tätäkään propagandaa, kun samaan sikaan Suomi ottaa koronapotilaita hoitoon Virosta. Vai onkohan koulutustasoni vaan liian alhainen kun en ymmärrä tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka keskenmeno voi tulla lukuisista syistä, NELJÄLLÄ naisella lähipiiristäni (suku ja ystävät) on näin käynyt rokotusten jälkeen.
No niin. Nyt jo valhetta tuli niin paljon ett minullakin riitti rokotevastaisten iditoottien kanssa. Heippa!
Saanko minä vielä ajaa autoa tai onko minulla äänioikeus vielä kun olen rokottamaton?
Työnteko minulta ehkä kielletään jos rokotepassi tulee työpaikoille.
Yleisötapahtumiin minulta on pääsy evätty jo sekä baareissa olemista on rajoitettu minulta.
Tälläistäkö se elämä on sorrettuna ja syrjittynä?
Vierailija kirjoitti:
Alkaa käydä naurettaviksi kumpikin ääripää. 🙄
1) työnantaja ei tiedä rokotusstatustani, eikä minulla ole mitään velvollisuutta sitä heille paljastaa.
2) jos työnantaja irtisanoisi minut rokottamattomuuden vuoksi, niin miksi hän (ts. organisaatio) tekisi niin? Eikö rokotus vähennä mahdollisen tartunnan oireita sensijaan että estäisi tartunnan ja sen eteenpäin levittämisen? Tähän nyt jotain lähdettä.
3) kiinnostaako työnantajaa, onko minua rokotettu tetanusta, rabiesta yms tauteja vastaan? Vai onko vain covid-19 oleellista? Kiinnostaako työnantajaa onko minulla muita tarttuvia tauteja, malariaa, hiv:ta, jne?4) jos minä nyt rokoterummuttajan märkänä päiväunena saisin kenkää, kuinka kauan hän iloitsee maksaessaan minun työttömyyskorvauksia?
T. Rokottamaton, mutta ei rokoitevastainen
Onko siinä nyt jotain äärimmäistä että puolustaa normaaleja ihmisoikeuksia ja tervettä järkeä? Siitähän tässä on kyse nyt.
1) Nimenomaan tulisi velvolliseksi se.
2. Koska työnantajallesi on ohjelmoitu median ja poliitikkojen taholta viskeraalinen, irrationaalinen viha, pelko ja inhoreaktio sinua kohtaan ihmisenä. Tai oikeastaan et edes näyttäydy hänelle ihmisenä vaan jonkinlaisena vihollisena ja torakkana. Ei sillä ole mitään väliä ettet ihan faktisesti ole kenellekään vaaraksi mitenkään. Siitä ei ole kyse.
3. Vain c19 on oleellista.
4. Seuraavaksihan kiellettäisiin työttömyystuet rokottamattomilta. Miksi hulluus muka yhtäkkiä vaan loppuisi sen sijaan että ajautuisi loogiseen päätepisteeseensä? Täälläkin on viestejä missä kannatetaan tukien lakkauttamista rokottamattomilta. Perustuslaki on jo käytännössä lakkautettu, valtiovalta ei kunnioita sitä mitenkään, eikä sen rikkomisia edes tutkita.
T. Toinen rokottamaton ei-rokotevastainen. Tässä hulluudessa nyt vaan ei ole kyse mistään rokotteesta, vaan ihmisten ottamisesta täydelliseen kontrolliin. Uuden Pohjois-Korean luomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Nyt jo valhetta tuli niin paljon ett minullakin riitti rokotevastaisten iditoottien kanssa. Heippa!
Harmittaako sinua totuus, vai alkoiko pelottaa lapsesi ja itsesi puolesta?
Jos olet raskaana niin toivottavasti kaikki menee hyvin ja lapsi syntyy terveenä.
Vierailija kirjoitti:
minulla taas alkoi yllättäen kuukautiset 5 päivää 1. rokotuksen jälkeen - niitä ei ollut ollut ehkä kuuteen vuoteen (vain ehkä kerran vuodessa joku päivän tiputteluvuoto) (en ole vaihdevuosi-ikäinen) ja gynekologi oli tutkimusten jälkeen sanonut, että jostain syystä näin nyt on, mutta mistään vakavasta ei ole kyse. Onnitteli kyllä, koska kyllähän se kuukautisvuoto aikamoinen riesa on. Nyt sitten on ollut 1. rokotteesta lähtien hyvin tasaiset kierrot ja koska minulle nyt yhtäkkiä ilmaantui kuukautiset, niin toki kävin gynekologilla tutkimuksissa muutamaankin kertaan ja todettiin, että nyt on sitten toisin ja ilmiselvästi munasarjani tuottavat oikein mallikkaasti munasoluja (minut on ultrattu useampaan kertaan parinkin kierron aikana ja niitä jatketaan, kun gynekologiakin kiinnostaa tämä ilmiö) ja kohdun limakalvo ja kohtu näyttää kuin olisi 25-vuotiaan hedelmällisen naisen kohtu. Piti sitten aloittaa ehkäisy, eli mies pääsi kumipukuostoksille kunnes saamme päätettyä mihin ehkäisyratkaisuun päädymme.
Kaverini tuli vahinkoraskaaksi toisen rokotuksen jälkeen ja oli alussa ihan paniikissa, kun pelkäsi, että rokote aiheuttaa keskenmenon. Ei ola aiheuttanut, lapsi hänen mahassaan on kasvanut jo niin isoksi, että jos synnytys käynnistyy, voi hyvinkin selvitä hengissä + lääkärit vakuttelivat hänelle koko ajan ettei rokote aiheuta keskenmenoja - se näkyisi tilastoistakin, jos näin olisi.
Että näitä tapauksia on sitten toistakin puolta kuin vain sieltä pelkopuolelta, että rokotteet on totaalisen pahasta. Minunkaan kohdallani ei voida olla varmoja, että rokote teki tämän muutoksen, asiaa tutkitaan, eikä minua nyt kiinnosta mikä tuon aiheutti. Kirjoitinpa vain vastakkaisen kokemuksen tasapainon vuoksi tuolle keskenmenopelottelulle. (Ehkä jopa toivoisin kuukautisvuotoja taas pois ja sen vuoksi saatan asennuttaa itselleni hormonikierukan ehkäisyksi. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ainakin Italiassa ole yrittäjilläkin koronapassipakko? Ja etätöissä myös. Mä haluaisin vaan kuulla kuinka se on perusteltu. Mua on ruvennut ihmetyttämään tämä rokotepakotus. Ihan vilpittömästi, kuinka monen mielestä se vielä on vapaaehtoinen?
Siis mitä? Tuleeko poliisi päivittäin kotiin tarkistamaan rokotustilanteeni vai miten yksinyrittäjän rokotuspassia aiotaan valvoa?
Digitaalisen identiteetin avulla on helppo tarkastaa onko yrittäjällä piikit otettuna.
Mutta miksi yrittäjän pitäisi ottaa rokote, jos toimii täysin yksin ja kohtaa asiakkaita vain sähköisesti. Millaisin argumentein yksinyrittäjän rokotepakko tällöin perusteltaisiin?
Eihän tälle passille olekaan mitään järjellisiä perusteita. Rokotetut levittävät koronaa samalleen ja paskon teho hiipuu onnettomaksi jo kuukausissa. Varsinen suoja ja rokote. Ihmiset on vain peloteltu massiivisella propagandalla sekaisin, jotta saadaan käyttöön digitaalinen identiteetti. Ei sen käyttö rokotteeseen ole jäämässä.
Suomalaisten kannattaa jo ensi lauantaina ilmaantua klo 14.00 mielenosoitukseen vapauden puolesta rautatientorille.
Muutan mieluummin hyvän sään aikaan Ruotsiin. Siellä on aina osattu hoitaa asiat tyylikkäästi ja rauhanomaisesti. Nythän sinne vielä voi vapaasti matkustaa ilman rokotuksia.
Ruotsi kuuluu Euroopan unioniin ja digitaalinen identiteetti tulee unionin kautta, ehkä viimeisenä mutta tulee kuitenkin. Aivan sama miten hyvin koronaa on hoidettu. Nyt Tanska ja Norjakin on kääntymässä passipakkoa kohti, vaikka hetken näytti muulta. Pakopaikat tulevat oikeasti olemaan vähissä.
Viimeiseen asti on kuitenkin yritettävä pitää vapauden rippeistä kiinni joten hejsan vaan alla, kanske vi ses där!
Tässä on hyvää keskustelua. Ne jotka eivät pidä spekulaatioista koronan ympärillä, niin ei kannata katsoa. En sano, että kaikkea keskustelussa uskon, mutta mielenkiintoista kerrontaa on tuossa ja uutta tietoa koronapassistakin.
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä vielä ajaa autoa tai onko minulla äänioikeus vielä kun olen rokottamaton?
Yleisötapahtumiin minulta on pääsy evätty jo sekä baareissa olemista on rajoitettu minulta.
Tälläistäkö se elämä on sorrettuna ja syrjittynä?
Ei sinua ole sorrettu eikä syrjitty. Sinä olet itse tehnyt elämääsi vaikuttavan valinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistäkö se elämä on sorrettuna ja syrjittynä?Ei sinua ole sorrettu eikä syrjitty. Sinä olet itse tehnyt elämääsi vaikuttavan valinnan.
Miksi ylipainoiset saa elää normaalia elämää? Miksi yksi mitätön rokote on avain normaaliin elämään?
Rokotetut levittävät virusta myös joten miksi vain rokottamattomia syrjitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoin perustellaan kuin nykyään perustellaan se, ettei esim Italiassa ja monessa muussa maassa voi olla rokottamaton edes etätöissä. Eli ei mitenkään.
Mutta työttömänäkö sitten saa rokottamattomat hengata ja kuluttaa aikaa muiden työttömien kanssa?
Italiassa taitaa olla noin? Ei tunnu kyllä olevan logiikan häivääkään. En muista, että työttömiä tuo passi koskisi, paitsi tietysti ei pääse minnekään ravintoloihin tai julkisiin paikkoihin tai oikein minnekään, ja jotkut maat vetää vielä ulkonaliikkumiskiellonkin päälle, joten....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläistäkö se elämä on sorrettuna ja syrjittynä?Ei sinua ole sorrettu eikä syrjitty. Sinä olet itse tehnyt elämääsi vaikuttavan valinnan.
En minä sinua ryöstänyt. Ihan itse valitsit antaa minulle lompakkosi luodin sijaan.
Rokotevastaiset ovat vapaamatkustajia ja vastuuttomia. Luulivat ettei heidän tarvitse kun ovat nuoria ja pääsevät baareihin - elämä on pelkkää laiffia. Heille tuli yllätyksenä, että joutuvat siitä vastuusta maksamaan.
Ennemmin tai myöhemmin he voittavat piikkipelkonsa ja ylittävät laiskuutensa ja menevät rokotukseen.
Se on jo nähtävissä oleva FAKTA.