Kuinka usein vatsasi on ripulilla?
Kaikilla menee joskus pakki sekaisin. Mutta toisilla ripuli on jatkuvaa.
Mikä on ns. normaalia?
Kommentit (5)
Kyllähän tuo jatkuva "pakki sekaisin" riippuu paljolti siitä mitä ja kuinka paljon suuhunsa laittaa. Terveellisellä ruokavaliolla ja pienillä annoksilla aika harvalla on "pakki sekaisin".
Ehkä kerran kuussa jos silloinkaan.
Aika usein.
Asia varmaan korjaantuisi jos söisin supersäännöllisesti ja vain tiettyjä juttuja. Täytyisi varmaan olla täysin vhh-ruokavaliolla ja vältellä myös rasvaa.
Syön välillä harvakseltaan ja jos olen vaikka viikonkin syönyt tosi huonosti niin sitten on kyllä vatsa sekaisin jos syön vähänkään enemmän. Silloin jo omenan syöntikin aiheuttaa ripulin ja vatsakipuja.
Hesessä en käy enää ollenkaan. Takuuvarma ripuli! Myös joku rasvainen ja mausteinen liha aiheuttaa varsakipuja ja ripulin. Skipoaan grillikyljet ja vastaavat ihan suosiolla. Jos olen syönyt vähän huonommin eli tosi vähän niin silloin en voi syödä oikeastaan mitään rasvaista/kaloripitoista koska silloin istun vessassa kyllä.
Olen aika herkkävatsainen. En usko siis että minun vatsantoimintani on mitenkään normaalia.
Mutta viikoittain on ripulia. Välillä päivittäin. Välillä parempia kausia.
Mulla oli viime yönä. Mutta tämäkin johtui siitä, kun söin tuotetta joka saattoi sisältää soijaa.