Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokottomattomat saa irtisanoa

Vierailija
16.11.2021 |

Latvia on ensimmäinen EU maa uudessa trendissä, jossa rokottomattomat voidaan irtisanoa välittömästi. Sama on valmisteilla monessa muussa EU maassa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008408020.html

Kommentit (377)

Vierailija
81/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi jos on niin Urpo niin sou not. 

Vierailija
82/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tänne sama!  NOPEASTI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaturmaeläkkeellä odotan vakuutusyhtiön jatkopäätöstä. Työelämään en palaa. Korona rokotetta en ole ottanut enkä tule myöhemminkään ottamaan. Naurattaa koko touhu koronan ympärillä. Mulle sama mitä rokotteen osalta päätetään.

Vierailija
84/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä yksi vastustaa rokotuksia. Hänellä on kaikkein huonoin koulutustaso koko porukasta.

Meillä töissä minä olen korkeimmin koulutettu ja ainoa, joka ei ole ottanut rokotetta.

Rokottamattomien haukkumista jne olen sitten saanutkin kuunnella näiden rokotettujen toimesta, he kun luulevat, että minullakin on rokote.

Aivan käsittämätöntä toimintaa kyllä rokotetuilla, en keksi tuolle rokottamattomien pelolle muuta syytä kuin sen, että rokotteen otto kaduttaa, miksi rokotetut muuten niin pelkäisivät?

Vierailija
85/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika naurettavaa jopa rokotetun mielestä.

Niinpä! Olen itsekin täysin rokotettu ja menossa ottamaan kolmatta muutaman viikon päästä. Silti tämä ajojahti menee mielestäni nyt liian pitkälle.

Minä olen myös kahdesti rokotettu (jossain ihme houreessa otin ja VIRHE oli, koska sain kummallisia ja pahojakin haittavaikutuksia n. 4 kuukaudeksi) ja olen teidän kanssa samaa mieltä. Vastustan kaikkea pakkoa, passia ja syyllistämistä, ahdistamista, oikeuksien poistamista kaikilta kansalaisilta tässä kaikessa koronavouhotuksessa.

Mielestäni tämä uutisointi, hysteria, pakot, suositukset, ym. on liioiteltua kokonaisuudessaan ja siksi olen kääntynyt siihen uskoon ettei tässä todellakaan taistella tautia vastaan, vaan kehitellään oikeastaan suoraan kasvojemme edessä ihan jotain muuta päämme menoksi. Ei edes enää piilotella selkien takana ja yritetä uskotella että tässä on nyt pandemia menossa, vaan röyhkeästi toteutetaan ihmisten alistamista.

On kauhistuttavaa etteivät ihmiset näe tätä menoa, vaikka se heille tarjottimella tarjotaan. Mikä voisi olla syynä, että sokeasti luotetaan ns. auktoriteetteihin (ei tosin minua vakuuta nämä Suomen ja maailman "päättäjät") ja epäröimättä tehdään kuten vallan kahvassa olevat heille mairein ilmein ja sanoin kehottavat. Lupaavat kuut ja tähdet taivaalta, sekä autuaan vapaan elämän "tämän kymmenennen boosteripiikin, lockdownien ja koronapassin jälkeen". Sarjassamme mitä ei tule tapahtumaan. 

Minä tulen vissiin olemaan rokottamaton jossain vaiheessa, kun en aio ottaa enää jatkorokotuksia ja kysynkin sinulta yllä oleva, että miksi jatkat rokottautumista? Mitä kuvittelet jatkopiikeillä olevan hyötyä ja miten ne eroavat mielestäsi aiemmista k-rokotuksista?  Kuinka monta ajattelit ottaa ja miksi? Etkö yhtään kyseenalaista miksi pitää ottaa lisäboostereita ja näitähän tulee olemaan varmasti enemmän kuin tuo kolmas?

Toivottavasti et ajattele kuten monet, että otetaanhan influenssarokotuskin joka vuosi, mutta olen käsittänyt että noin 2 miljoonaa ottaa sen Suomessa, eli ei ole verrattavissa. Minäkään en ole koskaan ottanut, enkä tietääkseni sitä sairastanut. Olen jo 47- vuotias. 

Olen riskiryhmäläinen ja minulla on pieni lapsi. Uskon, että rokote estää minua saamasta vakavaa muotoa. Haluan olla jatkossakin hengissä ja osa lapseni elämää. Samasta syystä otan myös influenssarokotuksen vuosittain.

En usko salaliittoihin enkä muuhun roskaan. Rokottamattomien vainoaminen menee silti minusta liian pitkälle. Uskon, että kyse on enemmän keinojen puuttumisesta/loppumisesta pandemian edessä kuin mistään ennalta suunnitellusta kansan kontrolloinnista. En haluaisi olla päättäjä näinä aikoina. Ei ole olemassa kuin huonoja vaihtoehtoja.

Vierailija
86/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokoteuskovaiset on paskat housussa kun joku uskaltaa olla omanpään mukaan

Kyllä rokotevastaiset jäärät tulevat saamaan niskaansa nyt valtavan julkisen paineen. Aletaan käsipelillä etsimään rokottamattomia. Itse mietin, että tekevätkö nämä tollot rokotteesta kieltäytyjät tahallaan kiusaa koko yhteiskunnalle. Ilmeisesti.

Vierailija
87/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitten rokottamattomat ryhtyvät sairastuessaan koronaan maksamaan itse kulunsa, kun sairaalaan joutuvat. Näinhän on jo maailmalla.

Vierailija
88/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitten rokottamattomat ryhtyvät sairastuessaan koronaan maksamaan itse kulunsa, kun sairaalaan joutuvat. Näinhän on jo maailmalla.

Juu juu juu. Ja taas voidaan puhua siitä että myös läskit maksaa hoitonsa jatkossa. Tässä on ollut enemmän aikaa laihtua kuin hakea rokote.

Vierailija
89/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ap että itsārit lisääntyvät? On paljon ihmisiä jotka eivät piikkiä ota mistään hinnasta.

Miksi nämä ihmiset eivät ota piikkiä mistään hinnasta? Mikä heidän motiivinsa on??? Mutta silmukka kiristyy heidän kohdallaan, kunnes piikille on mentävä.

Vierailija
90/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta rokotetta pitää ottaa että pysyy rokotettuna?

Vierailija
91/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on rokottamattomien pandemia, joten ilman muuta rokottamattomat irtisanottava työpaikoiltaan tartuttamasta. Ja muutkin rajoitukset koskemaan vain rokottamattomia. Jos otat rokotteet, vapaudut rajoituksista ja saat pitää työpaikkasi, koska korona ei rokotuksen ottamisen jälkeen enää koske sinua. Rokotettuna et sairastu etkä tartuta. Rokotus tuo vapauden. Miksi tämä pitää aina rautalangasta vääntää.

Vierailija
92/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillähän on rokottamattomien pandemia, joten ilman muuta rokottamattomat irtisanottava työpaikoiltaan tartuttamasta. Ja muutkin rajoitukset koskemaan vain rokottamattomia. Jos otat rokotteet, vapaudut rajoituksista ja saat pitää työpaikkasi, koska korona ei rokotuksen ottamisen jälkeen enää koske sinua. Rokotettuna et sairastu etkä tartuta. Rokotus tuo vapauden. Miksi tämä pitää aina rautalangasta vääntää.

Hei vaan THL trolli.

Vierailija
93/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokoteyhtiöiden johtajat nauravat matkalla pankkiin :)

Vierailija
94/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen pitäisi tämä nyt ihan selkokielellä telkkarissa tiedottaa. Vähän samaan malliin kuin keväällä 2020 tiedotettiin rajoituksista. Asiasta tuntuu olevan edelleen väärinymmärrystä, koska jotkut eivät edelleenkään ole ottaneet rokotetta.

Vierailija
95/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ap että itsārit lisääntyvät? On paljon ihmisiä jotka eivät piikkiä ota mistään hinnasta.

Miksi nämä ihmiset eivät ota piikkiä mistään hinnasta? Mikä heidän motiivinsa on??? Mutta silmukka kiristyy heidän kohdallaan, kunnes piikille on mentävä.

Mitä jos he ovat jo sairastaneet koronan ja näin saaneet paremman suojan.

Vasta eilen poistettiin vanha ketju "Nohynek ihmettelee miksi kaikki eivät sairastu koronaan"

Vierailija
96/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.

Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.

Just ollaan kuin pikkukakaroita: emmää ainakaan, kun mua painostetaan.....Kyllä sinäkin rokotuksiin joudut, julkinen painostus tekee elämisesi perin ahtaaksi.

Vierailija
97/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset rokotteet ei taida tehota tähän uutuuteen? https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d1431476-c748-44e3-8e26-5df265be9aaf

Vierailija
98/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi semmoista.

Vierailija
99/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ONNEKSI SUOMESSA ON PERUSTUSLAKI.

No ainakin hoitajien osalta sillä hiton perustuslailla ei ollut mitään väliä kun pakkolaki tuli voimaan. Että v*tut siitä laista. Kun kerran pakottamisen linjalle on lähdetty niin sovelletaan sitä sitten muihinkin. 

Vierailija
100/377 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vielä ottanut rokotetta. Olen monta kertaa ollut menossa, mutta en vaan pysty, tulee niin vahva ennakkoaavistus että siitä ei seuraa mitään hyvää. Ja tämä on ollut ihan alusta asti, olen miettinyt että johtuu varmaan siitä kuinka sikainfluenssarokotteen kanssa kävi. Nyt myös mrna-rokotteista tulleet haittavaikutukset mietityttää. Olen yleensä luottanut intuitiooni, mutta paljon pohdin tätä asiaa.

Mutta jos mä nyt kävisin sen ottamassa, en ottaisi sitä siksi että sen vapaaehtoisesti haluan, vaan koen tulleeni painostetuksi siihen. Mitä enemmän rokottamattomia pelotellaan, syyllistetään ja haukutaan, sitä vähemmän intoa on mennä rokotukselle.

Just ollaan kuin pikkukakaroita: emmää ainakaan, kun mua painostetaan.....Kyllä sinäkin rokotuksiin joudut, julkinen painostus tekee elämisesi perin ahtaaksi.

En ymmärrä mihin tarvitsen rokotusta, kun teen työt koneella kotona, käyn kaupassa vain ruokaostoksilla ja nekin voi tilata kotiin, jos ei ruokakauppaankaan ilman passia jossain kohtaa pääse.