Miten paljon pitää vuorokaudessa syödä että tulee esim. 20 kg ylipainoa?
Kommentit (26)
Kyllä nyt on taas niin helvetin hölmöjä kyselyikäisten juttuja.. Taidan lähteä ulos kun työtkin jo loppuivat.
Ei siihen mitään kaavaa ole. Riippuu niin monesta muustakin asiasta kuin ruuan määrästä.
Noin 7000 kcal per painokilo pitää syödä extraa lihoakseen kilon.
No, se 20 kiloa. Eikä saa käydä paskalla.
Jos vuorokaudessa haluaa 20 kg painoa lisää. Pitää syödä 20 kg + perusaineenvaihdunnan+lepoaineenvaihdunnan määrä.
Jos haluaa vuorokaudesa lihoa 20 kg niin syö kokonainen lehmä aluksi.
Monella läskillä on turvotusta siis nestettä suurinosa painosta. Jotenkin se aineenvaihdunta ei toimi. Kauhea nälkähän tulee siitä jos syö väärää ruokaa ja keho ei saa ravintoaineita.
Ei voi. Hyvinkin pieni ylimääräinen syönti tuottaa esimerkiksi 40 vuoden aikana 20kg ylipainoa. Puolikiloa vuodessa on vähän reilu gramma päivässä. Joka on käytännössä n. 10 kcal päivässä. eli vaikkapa 30 grammaa porkkanaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 7000 kcal per painokilo pitää syödä extraa lihoakseen kilon.
Öh. Olipa huonosti kirjoitettu taas.. siis syömällä noin 7000 kcal extraa lihoo noin kilon.
Taas joku ei ymmärrä perusasioita ollenkaan. 100 kaloria liikaa tulee hitaammin. Kuin esim. 300 kaloria...
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä ajassa 20 kg?
Ja mitä/miten paljon syömällä ylläpitää sen painon?
kuulin sivusta, kun joku kertoi illalla harmistukseensa keittäneensä 400g makaroria ja söi yksin kaikki. oli tehnyt sitä jonkun aikaa, lihoi sillä muutaman 10 kiloa
Yksi viineri päivässä ylimääräistä, niin hoituu vuodessa. 7000 kcal per kilo, 140 000 kcal 20 kiloa varten eli vajaat 400 kaloria päivässä.
Yllättävän helppoa! Eikun mussuttamaan!
(tietenkään ei ole aivan näin simppeliä kun esim peruskulutus nousee painon noustessa, mutta antaa osviittaa).
Moni syö saman verran kuin ennenkin, mutta vain kuluttaa vähemmän.
Esimerkiksi iän myötä perusaineenvaihdunta hidastuu, ja jos ei vähennä syömistä niin lihoo. Vaikeaksi asian tekee, että perusaineenvaihdunta ei hidastu tasaisesti minkään kaavan mukaan, jonka voisi helposti ennakoida, vaan sen yleensä huomaa vasta siitä että hups, olenpas lihonut.
Minä syön ksalolia, alproxia ja lyricaa jokapäivä jotka lihottavat minua vaikka en söisi päivisin kuin salaattia. Olen 154cm pitkä nainen ja painan noin 138kg.
Koska AV aloitusten hautausmaa on täynnä? tämäkin menee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vuorokaudesa lihoa 20 kg niin syö kokonainen lehmä aluksi.
En syö lehmiä en ole kannibaali! Olen vegaani!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Hyvinkin pieni ylimääräinen syönti tuottaa esimerkiksi 40 vuoden aikana 20kg ylipainoa. Puolikiloa vuodessa on vähän reilu gramma päivässä. Joka on käytännössä n. 10 kcal päivässä. eli vaikkapa 30 grammaa porkkanaa.
Itse tiivistiin kaavaasi vuoteen ja se tekisi noin 400 kcal ylimääräistä per päivä.
Riippuu missä ajassa 20 kg?