Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan helvetin vihainen ja katkera edelliselle työnantajalle

Vierailija
16.11.2021 |

Minut houkuteltiin viime keväänä töihin tuonne suurilla puheilla siitä, miten tietyssä organisaatiossa ollaan nyt kehittämässä uusia juttuja ja niihin tarvitaan tekijä. Luvattiin suurinpiirtein kuu taivaalta.

No, irtisanouduin aiemmasta työpaikasta ja aloitin innolla. Tein koko kevään ja kesän ylitöitä, kun hirveällä kiireellä piti saada uusia aktiviteetteja kehitettyä.

Lokakuussa, koeajan viimeisenä päivänä, työsuhteen sitten purettiin noin vain. Perusteena vain koeaika.

Minut töihin houkutellut oli irtisanoutunut saatuaan paremman työpaikan ja tiimin vetäjä katsoi helpoimmaksi vain pysäyttää kaiken uuden kehittämisen. Ja antaa siksi minulle kenkää.

Nyt sitten työttömänä kun luovuin aiemmasta työpaikastani, täysin rahattomana kun edes ansiosidonnaista ei saa kun TE-palveluilla kestää joulukuuhun asti käsitellä selvitys koeaikapurusta. Ja niin helvetin vihainen ja katkera! Minun urani ja toimeentuloni tuhottiin vastuuttomasti, perusteettomien lupausten perusteella.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettäviä tunteita, vastaavassa tilanteessa itseänikin ottaisi päähän. Kuitenkin päätös vaihtaa työpaikkaa oli omasi, ja jonkinlainen riski on periaatteessa aina mahdollista. Ei muuta kuin hattu kourassa koputtelemaan entisen työpaikan ovea ja toivomaan, että eivät kanna kaunaa? 

Vierailija
2/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittämisten kanssa sietää olla varuillaan, ne karsitaan ensimmäiseksi jos jostakin joudutaan tinkimään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä juttu, AP. Nyt harmittelet aikasi ja sitten lähdet kohti uusia haasteita. Työelämä on kuoppaista ja välillä epäoikeudenmukaista. Älä odota mitään ihmeellistä, haet uusia töitä ja nautit nyt hetken vapaudesta.

Vierailija
4/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja tilanne. Miettisin sinuna jotain muuta hommaa jos alalla on töitä. Ei sitä paikkaa, mistä lähdit.

Maineesi on varmaan kiirinyt jos ala on pieni ja et välttämättä saa helposti mistään töitä.

Vierailija
5/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt ylitöitä ja saanut niistä korvaukset.

Ja nyt rahaton?

Onko elämänhallinnan taito hukassa kun olet hassannut ylityörahasikin?

Vierailija
6/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi eräässä pienessä organisaatiossa vähän samantyyppisesti. Mut otettiin töihin kehittämään organisaation toimintaa. Ehdin luomaan ja siirtämään käytäntöön pari uutta ja toimivaksi todettua juttua. Koko ajan hoettiin, että tee itsesi tarpeelliseksi tällä kehitystyöllä, eli painostettiin tekemään sitä jo koeaikana. Koeajan viimeisenä päivänä kenkää. Kivasti jäi kuitenkin mun tekemät uudistukset elämään organisaatioon. Vituttaa, ja syystä.

Vierailija
7/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurja tilanne. Miettisin sinuna jotain muuta hommaa jos alalla on töitä. Ei sitä paikkaa, mistä lähdit.

Maineesi on varmaan kiirinyt jos ala on pieni ja et välttämättä saa helposti mistään töitä.

Mikä helvetin maine? Se, että tein työni loistavasti ja minut heitettiin bussin alle? Tuon työnantajan mainehan tuossa kärsii.

Vierailija
8/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin maine? Se, että tein työni loistavasti ja minut heitettiin bussin alle? Tuon työnantajan mainehan tuossa kärsii.

Lähinnä siis mietin onko edellinen työnantajasi haukkunut sinut kaikille. Tätä tapahtuu jos ala on pieni.

Jos yrityksiä on alalla paljon, ketään ei kiinnosta.

Vierailija
9/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi eräässä pienessä organisaatiossa vähän samantyyppisesti. Mut otettiin töihin kehittämään organisaation toimintaa. Ehdin luomaan ja siirtämään käytäntöön pari uutta ja toimivaksi todettua juttua. Koko ajan hoettiin, että tee itsesi tarpeelliseksi tällä kehitystyöllä, eli painostettiin tekemään sitä jo koeaikana. Koeajan viimeisenä päivänä kenkää. Kivasti jäi kuitenkin mun tekemät uudistukset elämään organisaatioon. Vituttaa, ja syystä.

Mitä sun mielestä koeaikana olisi pitänyt tehdä, jos ei sitä duunia, johon sut oli palkattu?

Joo kakka juttu, että työsuhde loppui, mutta niinhän ne usein ennen pitkää loppuvat. Varsinkin kehittämishommat, koska niihin kaivataan aina uusia näkökulmia.

Vierailija
10/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen näin kävi itsellenikin. Loistavaa palautetta 6 kuukautta, jatkuvaa hehkutusta miten tärkeää tämä uusi toiminta on ja miten hienoa ja tärkeää työtä teen jota kukaan muu heistä ei osaisi ja purku viimeisenä koeajan päivänä.

Todennäköisesti halusivat jonkun tekemään heille uusien asioiden kehitystä ja arvelivat pääsevänsä halvemmalla näin kuin palkkaamalla konsultin. Ja tiesivät, että kaltaiseni ihmiset eivät mitään 6 kuukauden määräaikaisuutta ota. Kyseessä siis vaativa asiantuntijatehtävä, jota oli hakenut lisäkseni myös professoreita.

Ap

Vierailija
11/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit työsi niin loistavasti, ettet ole enää sitä tekemässä? Just joo, uskotaan?

Vierailija
12/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sun mielestä koeaikana olisi pitänyt tehdä, jos ei sitä duunia, johon sut oli palkattu?

Joo kakka juttu, että työsuhde loppui, mutta niinhän ne usein ennen pitkää loppuvat. Varsinkin kehittämishommat, koska niihin kaivataan aina uusia näkökulmia.

Vastaan sivusta, että jos haluaa harrastella lyhyitä kehitysprojekteja jotka kestävät max. 6 kuukautta, silloin pitää palkata konsultti, ei valheellisesti palkata jotakuta työsuhteeseen.

Onneksi työnantajien huono maine kiirii. Itse teen kaikkeni tuhotakseni nuo kaksi miestä jotka tämän tekivät.

Vierailija
13/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit työsi niin loistavasti, ettet ole enää sitä tekemässä? Just joo, uskotaan?

Et selvästi osaa lukea.

Vierailija
14/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikää ei ole niin pitkävihainen kun tunteensa loukannut nainen

Vierailija
15/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siis mietin onko edellinen työnantajasi haukkunut sinut kaikille. Tätä tapahtuu jos ala on pieni.

Mitä sitten? Kyseessä on heppu jota kaikki pitävät naurettavana luuserina, vaikuttaa vain entistäkin huonommalta jos puhuu paskaa.

Siksi itse aion tehdä hänen maineensa pilaamisen mahdollisimman hienovaraisesti.

Vierailija
16/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan dynamiikka muuttuu, kun esimiehet vaihtuu. Ensimmäisen esimiehen tiimiin olit sopiva, mutta hänen lähdettyään sulle ei enää ollut paikkaa. Ei se pelkästään siihen liity, miten sä olet työsi tehnyt. Ei töihin oteta parasta vaan sopivin. Turha tota on jäädä märehtimään, uutta kohti!

Vierailija
17/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt ylitöitä ja saanut niistä korvaukset.

Ja nyt rahaton?

Onko elämänhallinnan taito hukassa kun olet hassannut ylityörahasikin?

Et siis tunne yhteiskuntaa niin paljon, että tietäisit että akavalaisille ei makseta ylitöistä.

Ja kyllä, jos tulot pysähtyvät yllättäen, niin silloin rahantulo loppuu.

Vierailija
18/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan sivusta, että jos haluaa harrastella lyhyitä kehitysprojekteja jotka kestävät max. 6 kuukautta, silloin pitää palkata konsultti, ei valheellisesti palkata jotakuta työsuhteeseen.

Onneksi työnantajien huono maine kiirii. Itse teen kaikkeni tuhotakseni nuo kaksi miestä jotka tämän tekivät.

Mitäpä jos keskityt ihan oman uran edistämiseen. Kolahtaa pian omaan nilkkaan tuollaiset kostoretket.

Vierailija
19/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että se joka sinut alunperin uuteen paikkaan puhui, itse lähti pois, on kyllä todellinen red flag. Ap, jos olisit ollut valppaana, niin olisit jo silloin ymmärtänyt alkaa katsella muita paikkoja. Nyt on vähän turha ryppyillä kun on jo housuissa. Työttömiä ei juurikaan haluta palkata.  

Vierailija
20/128 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Haukkunut" eli kertonut totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi