Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi motarilla, kun annan liittyville tilaa ja siirryn vasemmalle kaistalle

Vierailija
14.11.2021 |

niin takana tuleva, joka on hidastellut viimeiset 100 km laittaa nyt kaasun pohjaan, siirtyy perääni vasemmalle kaistalle ja on valehtelematta alle 10 cm päässä. Kun siirryn takaisin oikealle kaistalle niin tuo ei mene edes ohi vaan palaa itse jonoon taakse.

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä miten pääsette sinne, jos kukaan ei koskaan jousta. 

Ap

Vierailija
62/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan vaikka tuhannet sakot kuin otan kenenkään henkeä omatunnolleni.

Ap

Oletko huomannut, kuinka usein siellä vasemmalla kaistalla olijat joutuvat tekemään äkkijarrutuksia, kun olet täysin arvaamattomasti vaihtanut kaistaa jonkun sinua ohittavan eteen? Itse olen näitä äkkijarrutuksia ainakin joutunut siellä vasemmalla kaistalla tekemään sinun kaltaistesi liittyjien väistäjien takia tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se niin on toki, että liittyvä väistää motarilla ajavia. Mutta ihmiset pitää siellä motarilla ajaessaan jotain 5m turvavälejä, nii siihen on hieman ikävä tsuijailla väliin. Pitäkää nyt edes 10m väliä edellä ajavaan, niin pystyy muut liittymään turvallisesti.

Vierailija
64/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä miten pääsette sinne, jos kukaan ei koskaan jousta. 

Ap

Jos on lain mukaiset turvavälit niin vetoketju-systeemillä, niin kuin tähänkin saakka.

-Ja kiihdytyskaistalla kuuluu kiihdyttää samaan nopeuteen, kun mitä tiellä on, jotta limittäytyminen sujuu ongelmitta.

Noudattakaa lakia, muuten olette maksumiehinä, jos jotakin tapahtuu!

Vierailija
65/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneraivo näkyy jo viestiketjussa. Toivottavasti näillä ei ole oikeasti ajokorttia, jos pinna on tätä luokkaa 😂😂

Vierailija
66/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko huomannut, kuinka usein siellä vasemmalla kaistalla olijat joutuvat tekemään äkkijarrutuksia, kun olet täysin arvaamattomasti vaihtanut kaistaa jonkun sinua ohittavan eteen? Itse olen näitä äkkijarrutuksia ainakin joutunut siellä vasemmalla kaistalla tekemään sinun kaltaistesi liittyjien väistäjien takia tekemään.

Mitkä vasemmalla kaistalla olevat? Siellä ei kukaan ole silloin ollut. Paitsi tämä uuvatti, joka minun jälkeeni liittyy ja yrittää ajaa perääni. 

Ap

Vierailija
67/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi väistää ja antaa tilaa liittyvälle? Ohitustilannehan se on.

Vierailija
68/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenneraivo näkyy jo viestiketjussa. Toivottavasti näillä ei ole oikeasti ajokorttia, jos pinna on tätä luokkaa 😂😂

Tarkoitat varmaan näitä liikennesääntöjä vastaan ajelevia, heiltä tosiaan kortit pois ja heti!

Vierailija
69/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku jo olisi vasemmalla kaistalla niin en minä silloin tietenkään vaihtaisi kaistaa.

Ap

Vierailija
70/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä joku muukin kuin minä.

Ap

Vierailija
71/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tota mieltä, niin kortti pois tai takaisin autokouluun opettelemaan liittymissäännöt ja yleensäkin liikennesäännöt!

Asasta on nimittäin lakikin olemassa, mutta sinä et sitä muista, niin ei koske sinua vai mitä tarkoitat?

Vierailija
72/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormititko tissejä samalla?

Vierailija
73/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennesäännöt pitää tuntea. Sujuva liikenne edellyttää silti ennakointia, joustavuutta, hyvää havainnointia ja tilannekuvaa mitä muut autoilijat ovat tekemässä. Miksi sinä, joka luet lakia kuin piru Raamattua, ajat motarilla silti sillä 5m turvavälillä? 

Vierailija
74/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinä räpläät värkkejäsi julkisilla paikoilla ja sikailet niin kaikki eivät sitä tee.

Ap

Vierailija
75/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti moni nyt lukee tämän eikä enää väistä liittyviä ollenkaan. Luulen, että heillä, jotka täällä vänkäävät ei ajotaito riitä sitten liittymiseen enää jatkossa. Niin makaa kuin petaa. 

Ap

Vierailija
76/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sinä räpläät värkkejäsi julkisilla paikoilla ja sikailet niin kaikki eivät sitä tee.

Ap

Täh?

Vierailija
77/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Häh? Ei kukaan täysjärkinen vaihda ohituskaistalle kenenkään eteen. Silloin kun annan tilaa liittyvälle, niin ohituskaista on tyhjä vähintään 100 metrin matkalta, joten mikä ongelma?

Vierailija
78/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti moni nyt lukee tämän eikä enää väistä liittyviä ollenkaan. Luulen, että heillä, jotka täällä vänkäävät ei ajotaito riitä sitten liittymiseen enää jatkossa. Niin makaa kuin petaa. 

Ap

Älä Ap turhaan provosoidu ja muutu mulkuksi. Kaikki minä-minä-minä kuskit ovat vaarallisia liikenteessä.

Vierailija
79/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tota mieltä, niin kortti pois tai takaisin autokouluun opettelemaan liittymissäännöt ja yleensäkin liikennesäännöt!

Asasta on nimittäin lakikin olemassa, mutta sinä et sitä muista, niin ei koske sinua vai mitä tarkoitat?

Lukeeko laissa "käytä vasenta kaistaa ohitustilanteissa, paitsi silloin kun ohitat rampista saapuvaa"?

Vai miksi silloin ei saa ohittaa??

Vierailija
80/179 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ohitustilanne, jos et tuon vertaa liikennesäännöistä tiedä, lopeta ajaminen kokonaan.

Googletappa itsellesi vielä tieliikennelaki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän