Lähikaupan kassa sanoi miehelleni:
Vilkuttelin sulle töihin tullessa, mutta et huomannut.
Huolestuisitteko? Mies ei reagoinut mainittavasti, totesi vain jotain että on varmaan keskittynyt ajamiseen. Kassa on miestäni jonkin verran nuorempi, nätti tyttö. Itse menin miehen edellä ja olin jo pakkaamassa ostoksiani.
Tuntuu, että aika tuttavallista puhetta lähikaupan kassalta??
Kommentit (58)
Itse olen opiskelija ja satunnaisesti huoltsikan kassalla. Työ on rentoa ja vakioasiakkaita paljon, läppä lentää siis usein. Mutta en kyllä keksi mitään tilannetta miks sanoisin noin kellekään asiakkaalle kuin tuo kassatyttö. Ei mua niin paljoa kiinnostais vilkuttaako asiakas takas vai ei, enpä kyllä edes kellekään vilkuttelis. Joten joko niillä on sutinaa (epäilen kyllä) tai sitten tää kassatyttö on sellainen, joka yrittää väkisin kaveerata jokaisen asiakkaan kanssa ja päästä suosioon. Näitä on nähty paljon. Tokaa teoriaa tukis vielä toi, että on sen verran yksinkertainen ettei edes vaimon läsnäolosta välitä. Tajusko se ap, että oot hänen puoliso, esim juttelitteko miehes kaa mitään? Toki tää voi olla provokin kun ap hiljeni, mutta mitäs väliä, hauska aihe. :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:42"]
Mulle sanoi hottis miesasiakas eilen " mä oon sanonut sulle vain kerran ei" ;) eilen sanoi kyllä..mutta en paljasta mihin kysymyksen. t.kassakissa
[/quote]
"Otatko kuitin?"
Myyjän on vaikea tietää, miten reagoida, koska asiakkaat itse käyttäytyvät ristiriitaisesti. Jotkut asiakkaat on todella tuttavallisia ja kyselee yksityisasioita jne. Jotkut jopa vittuilevat, jos en ole moikannut heitä siviilissä, ikään kuin me tunnettaisiin! Eli turha vetää hernettä nenään myyjän käytöksestä.
eihän tuo nyt ihan asiallistakaan ole, noloa käytöstä tytöltä... jospa hän ei ole tajunnut että olette yhdessä?
Ihan normaalia. Ihminen se myyjäkin on.
Ne on nussinu ja sen takia se on niin tuttavallinen, mitä vittua se muuten jollekin randomille vilkuttelee saati sanoo siitä.
on ihminen mutta työpaikalle ei sovi tuollainen käytös. ei hän ole siellä viihdyttämässä itseään miesasiakkailla. Itse myyjänä pyrin tervehtimään pariskunnan molemmat osapuolet, palvelen asiakkaat ihmisinä en sukupuolen mukaan. Päinvastoin pyrin välttämään väärinkäsityksiä
Kassan työ ei nyt ole sitä vaativinta. Älä huoli, tuollainen amis on pahinta WT:tä, mistä kiinnostuu korkeintaan roskakuski;)
Kassa, siivooja ja tarjoilija. Siinä tärkeitä duuneja, joita ei kukaan oikeasti arvosta.
Miehesi on varmaan yksin käydessään mukava ja tuttavallinen. Myyjälle on tullut mielikuva, että välit ovat tuttavalliset. Miehesi olisi vastannut eri tavalla, jos olisi ollut asioilla yksin.
Kiitos kun jaoit tämän meille kaikille
Kyllä, just pahimpia noi lähikaupan myyjät, aina ovat paneskelemassa ukkomiehiä. Laita miehelles sellainen jäljitinkaulapanta niinkuin koirilla on, niin näät jos se menee epäilyttäviin paikkoihin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:00"]Kassa, siivooja ja tarjoilija. Siinä tärkeitä duuneja, joita ei kukaan oikeasti arvosta.
[/quote]
No ei jos käyttäytyy noin kuin kyseinen kassaneiti.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:10"]
Itse olen opiskelija ja satunnaisesti huoltsikan kassalla. Työ on rentoa ja vakioasiakkaita paljon, läppä lentää siis usein. Mutta en kyllä keksi mitään tilannetta miks sanoisin noin kellekään asiakkaalle kuin tuo kassatyttö. Ei mua niin paljoa kiinnostais vilkuttaako asiakas takas vai ei, enpä kyllä edes kellekään vilkuttelis. Joten joko niillä on sutinaa (epäilen kyllä) tai sitten tää kassatyttö on sellainen, joka yrittää väkisin kaveerata jokaisen asiakkaan kanssa ja päästä suosioon. Näitä on nähty paljon. Tokaa teoriaa tukis vielä toi, että on sen verran yksinkertainen ettei edes vaimon läsnäolosta välitä. Tajusko se ap, että oot hänen puoliso, esim juttelitteko miehes kaa mitään? Toki tää voi olla provokin kun ap hiljeni, mutta mitäs väliä, hauska aihe. :)
[/quote]
Hyvää pohdintaa, kiitti. Kyseinen kassa kyllä tietää että ollaan pari, muistaa sen myös, koska hänelle ei tarvitse erikseen sanoa että ostokset voi laittaa menemään samalle puolelle (kassan pakkauspäähän) vaikka maksamme erikseen.
kävin juuri äsken kaupassa, sama kassa taas. Ei ole minulle lähellekään yhtä iloinen ja jutteleva kuin miehelleni, ja itse asiassa olen aiemminkin kiinnittänyt huomiota siihen että puhuu aina miehelleni jotain "ylimääräistä".
Tarkkailen tilannetta. En kylläkään enää usko että tässä olisi mitään ihmeellistä.
ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:07"]
Miehesi on varmaan yksin käydessään mukava ja tuttavallinen. Myyjälle on tullut mielikuva, että välit ovat tuttavalliset. Miehesi olisi vastannut eri tavalla, jos olisi ollut asioilla yksin.
[/quote]
Yksin asioidessaan miehet ovat yllättävän flirttejä ja puheliaita, mutta vaimon ollessa mukana eivät sano juuri mitään ylimääräistä. Pidä miehellesi puhuttelu! ;)
Niinno, pitäskö mun miehen olla huolestunu ku meiän lähikaupan myyjäpoika jää monestiki juttelee mulle ja se asustelee naapurissa niin monesti myös tupakille jos samaa aikaa satutaa niin jutellaan. Ollaan tuttavallisia kaupassa ja jutellaan paljon muustaki ku säästä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:17"]
Kiitos kun jaoit tämän meille kaikille
[/quote]
En ymmärrä tätä kommenttia.
Kassakin on asiakaspalvelija ja hänen tulisi käyttäytyä asiallisesti. Luulisi, että sellainen asia opetettaisiin myös ammattikoulussa tms.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:17"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:42"]
Mulle sanoi hottis miesasiakas eilen " mä oon sanonut sulle vain kerran ei" ;) eilen sanoi kyllä..mutta en paljasta mihin kysymyksen. t.kassakissa
[/quote]
"Otatko kuitin?"
[/quote]
Ei vaan....pannaanko taas :)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 07:51"]Miksei nätit kassa tytöt ikinä juttele mulle mukavia?
Tuossa meidän siwassa on kyllä karseen näköisiä läskejä kassalla, huomaa että yrittäjä on vanha akka jota ei kiinnosta myyjien ulkonäkö, ehkä se s itten miten työt tekee on tärkeämpi kuin ulkonäkö.
Tv.mies
[/quote]
Sivistymätön urpo, ei Siwoissa ole mitään yrittäjiä tai kauppiaita, vaan myymäläpäälliköitä, jotka eivät käytännössä päätä mistään.