Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Almost-poikaystäväni on joskus ajattelematon

Vierailija
31.01.2015 |

Kyllä hän minusta välittää, tiedän sen monesta asiasta, ja mikä on almost-poikaystävä? Henkilö jota ei voi kutsua kylmästi "säädöksi" ja jonka kanssa on puhuttu että hyvin pitkälti jo seurustellaan, mutta ihan vielä se ei ole Virällistäh! :-)

No, ongelma on se että saamme aikaan pieniä kinoja, koska hän on suoraan sanottuna joissain asioissa tosi aivoton ja tumpelo. Esim. vieraanvaraisuus on vähän siinä ja siinä eikä hän näköjään osaa ajatella toisen ihmisen puolesta vaan tarvitsee kauheasti ohjeita tavallisiin käytöstapoihin nähden. Hän antaa vähän liikaa 'vastuuta' vieraalle, joka tulee ekaa kertaa kylään. Ja sitten, kun osoitan, että sellainen käytös ei ole ihan ok, hän lähtee "miksi nyt taas tällaista?" -linjalle. Äh!!!

Minä en todellakaan tahdo haastaa riitaa, haluan vain tavallista kilttiä huomiointia ilman erillistä pyyntöä. Eikä hän ole edes socially awkward eikä mikään sisäänpäin kääntynyt ujo piimä, jolta voisi odottaa tahatonta epäkohteliaisuutta.

Muuten on kyllä oikein ihana ihminen :) Haluaisin vain lopettaa pienet kinastelut ennen kuin ne paisuvat ja kaikki menee pieleen!

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"]

Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää.

[/quote]

Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä.

Vierailija
102/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"]Jos tämä poikaystäväksi luulemasi on sellainen, jonka et näiden käyttäytymisoikkujen ja ominaispiirteiden takia ikinä voisi ajatella olevan paras ystäväsi, niin lopeta suhde.
[/quote]

Ja miten niin LUULEMANI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"]Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää.
[/quote]

:D Entä jos se vieras olen minä?
[/quote]

No voi sun! Mitäpä jos mies kokee että saat lähes-tyttöystävänä ottaa ihan itsekin kahvikupin kaapista, eikä tarvitse palvella kuin prinsessaa? Mitäpä jos hän haluaa että olisit jänen luonaan kuin kotonaan eikä kuin vieras? Mieti tältä kannalta. Oketko varma että haluat hänen kohtelevan sinua kuin vierasta mieluummin kuin tyttöystävää?

Vierailija
104/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"]

Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää.

[/quote]

Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä.
[/quote]

Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :)

Vierailija
105/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis oikeastaan ap teit tämän aloituksen?

Vierailija
106/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"]Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää.
[/quote]

[/quote]

No voi sun! Mitäpä jos mies kokee että saat lähes-tyttöystävänä ottaa ihan itsekin kahvikupin kaapista, eikä tarvitse palvella kuin prinsessaa? Mitäpä jos hän haluaa että olisit jänen luonaan kuin kotonaan eikä kuin vieras? Mieti tältä kannalta. Oketko varma että haluat hänen kohtelevan sinua kuin vierasta mieluummin kuin tyttöystävää?
[/quote]

Kyllä minä osaan ottaa kahvikupin kaapista? Mutta en voi syödä, jos minulle ei ole varattu syötävää.

Vierailija
107/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme prinsessa.

Vierailija
108/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]Miksi siis oikeastaan ap teit tämän aloituksen?
[/quote]

Mieti sitä.

Vierailija
109/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"] Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää. [/quote] Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä. [/quote] Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :)

[/quote]

Anna nyt niitä konkreettisia esimerkkejä. Mitä hän tekee, mitä ei? Mitä itse odotat hänen tekevän?

Vierailija
110/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"]Ihme prinsessa.
[/quote]

Niin, jos toivon vähän syötävää Mr. Almostilta ilman erillistä pyyntöä, niin olen prinsessa.

Vierailija
111/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en näe tässä mitään ongelmaa? Tai no, muuta kuin apeessa itsessään...

Vierailija
112/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän ei valmista ja tarjoile sinulle ruokaa? Vai ei ole ostanut sinulle lempiruokiasi? Mikset itse käy kaupassa ja laita ruokaa?

Vierailija
113/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko ongelma se, ettei hän osaa ennustaa oletko nälkäinen? Siinä tapauksessa ehdotan seuraavaa repliikkiä (kannattaa kirjoittaa ylös): "Minulla alkaa olla nälkä, laitettaisko jotain syötävää tai lähdettäiskö jonnekin ulos syömään?"

Vierailija
114/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"] Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää. [/quote] Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä. [/quote] Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :)

[/quote]

Anna nyt niitä konkreettisia esimerkkejä. Mitä hän tekee, mitä ei? Mitä itse odotat hänen tekevän?
[/quote]

Jos hän eksyy tänne (tietää minun käyvän av:lla) niin hän tunnistaa itsensä. Mutta menköön. Eli tulen ekaa kertaa hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, olen itse maksanut matkan ja tullut koko matkan yksin. Ja sitten perillä minua ei odotakaan syötävää, koska "emmä ehtiny kauppaan, kun oli niitä hommia X ja Y", "et sä sanonut että tarviit ruokaa" ja "ei nyt voi mitään. Mennään myöhemmin kauppaan."

Ei tuo nyt ole mielestäni kovin kohteliaasti reagoitu.

Vierailija
115/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä ei ole ruokaa sulle niin vie itse ensi kerralla mennessäs tai ehdota että käytte yhdessä kaupassa?

Vierailija
116/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:22"]Vai onko ongelma se, ettei hän osaa ennustaa oletko nälkäinen? Siinä tapauksessa ehdotan seuraavaa repliikkiä (kannattaa kirjoittaa ylös): "Minulla alkaa olla nälkä, laitettaisko jotain syötävää tai lähdettäiskö jonnekin ulos syömään?"
[/quote]

Ymmärrätkö, että ruokaa _ei ollut_. Minun olisi pitänyt erikseen toivoa saavani syötävää tullessani vierailulle. Ymmärrätkö?

Vierailija
117/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"]Jos siellä ei ole ruokaa sulle niin vie itse ensi kerralla mennessäs tai ehdota että käytte yhdessä kaupassa?
[/quote]

Kyllä minä käyn kaupassa vierasta varten ja huolehdin, että kaikkea tarvittavaa löytyy. Mies voi sen verran itsekin tehdä minun takiani. Se vain on aivan täysin päivänselvä kohtelias juttu, että vierasta varten varataan jotain pientä syötävää.

Vierailija
118/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]

[/quote]

[/quote]

Jos hän eksyy tänne (tietää minun käyvän av:lla) niin hän tunnistaa itsensä. Mutta menköön. Eli tulen ekaa kertaa hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, olen itse maksanut matkan ja tullut koko matkan yksin. Ja sitten perillä minua ei odotakaan syötävää, koska "emmä ehtiny kauppaan, kun oli niitä hommia X ja Y", "et sä sanonut että tarviit ruokaa" ja "ei nyt voi mitään. Mennään myöhemmin kauppaan."

[/quote] no onhan tuo vähän damia, mutta ehkä se siitä kehittyy.

Vierailija
119/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"]Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä minä osaan ottaa kahvikupin kaapista? Mutta en voi syödä, jos minulle ei ole varattu syötävää.
[/quote]

Ehkäpä mies haluaa että menet omaan kotiisi syömään. Emme ole meedioita, emmekä tiedä millaisesta "vieraanvaraisuudesta" on kyse. En minäkään vieraille mitään ruokaa tarjoa välttämättä. Ja osa ei tajua muuten lähteä millään. Ehkä sinä kuvittelet suhteestanne enemmän. Teepä niin että sitten lähdetkin kotiisi, jos ruokaa ei ole varattu sinulle. Jos mies ei harmistu lähdöstä, todennäköisesti haluaa myös omaakin aikaa. Yksi vaihtoehto on puhua asiasta, että miten homma käytännössä hoidetaan. Jos olette vain miehen kämpällä ja on sovittu että olet siellä pidempäänkin, niin ehkä voisit maksaakin omista ruuistasi? Mies ei ole elatusvelvollinen kuitenkaan.

Vierailija
120/128 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Ai tulit aivan itse ja aivan yksin! Kuinka oikein selvisit? Ei kukaan ollut syöttämässäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi