Almost-poikaystäväni on joskus ajattelematon
Kyllä hän minusta välittää, tiedän sen monesta asiasta, ja mikä on almost-poikaystävä? Henkilö jota ei voi kutsua kylmästi "säädöksi" ja jonka kanssa on puhuttu että hyvin pitkälti jo seurustellaan, mutta ihan vielä se ei ole Virällistäh! :-)
No, ongelma on se että saamme aikaan pieniä kinoja, koska hän on suoraan sanottuna joissain asioissa tosi aivoton ja tumpelo. Esim. vieraanvaraisuus on vähän siinä ja siinä eikä hän näköjään osaa ajatella toisen ihmisen puolesta vaan tarvitsee kauheasti ohjeita tavallisiin käytöstapoihin nähden. Hän antaa vähän liikaa 'vastuuta' vieraalle, joka tulee ekaa kertaa kylään. Ja sitten, kun osoitan, että sellainen käytös ei ole ihan ok, hän lähtee "miksi nyt taas tällaista?" -linjalle. Äh!!!
Minä en todellakaan tahdo haastaa riitaa, haluan vain tavallista kilttiä huomiointia ilman erillistä pyyntöä. Eikä hän ole edes socially awkward eikä mikään sisäänpäin kääntynyt ujo piimä, jolta voisi odottaa tahatonta epäkohteliaisuutta.
Muuten on kyllä oikein ihana ihminen :) Haluaisin vain lopettaa pienet kinastelut ennen kuin ne paisuvat ja kaikki menee pieleen!
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"] Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää. [/quote] Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä. [/quote] Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :)
[/quote]
Anna nyt niitä konkreettisia esimerkkejä. Mitä hän tekee, mitä ei? Mitä itse odotat hänen tekevän?
[/quote]
Jos hän eksyy tänne (tietää minun käyvän av:lla) niin hän tunnistaa itsensä. Mutta menköön. Eli tulen ekaa kertaa hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, olen itse maksanut matkan ja tullut koko matkan yksin. Ja sitten perillä minua ei odotakaan syötävää, koska "emmä ehtiny kauppaan, kun oli niitä hommia X ja Y", "et sä sanonut että tarviit ruokaa" ja "ei nyt voi mitään. Mennään myöhemmin kauppaan."
Ei tuo nyt ole mielestäni kovin kohteliaasti reagoitu.
[/quote] no onhan tuo vähän damia, mutta ehkä se siitä kehittyy.
[/quote]
Niin. Ja tätä tarkoitan. En _todellakaan_ tahdo riidellä ruuan takia ja pilata ihanaa juttua :D Mutta mielestäni miehen pitäisi tajuta, että tämä on asia jossa hän itse aiheuttaa kränät.
Huolehdipa nainen itse itsestäsi, älä oleta että kukaan muu tekisi sitä puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"]Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää.
[/quote]
:D Entä jos se vieras olen minä?
[/quote]
No voi sun! Mitäpä jos mies kokee että saat lähes-tyttöystävänä ottaa ihan itsekin kahvikupin kaapista, eikä tarvitse palvella kuin prinsessaa? Mitäpä jos hän haluaa että olisit jänen luonaan kuin kotonaan eikä kuin vieras? Mieti tältä kannalta. Oketko varma että haluat hänen kohtelevan sinua kuin vierasta mieluummin kuin tyttöystävää?
[/quote]
Kyllä minä osaan ottaa kahvikupin kaapista? Mutta en voi syödä, jos minulle ei ole varattu syötävää.
[/quote]
Ehkäpä mies haluaa että menet omaan kotiisi syömään. Emme ole meedioita, emmekä tiedä millaisesta "vieraanvaraisuudesta" on kyse. En minäkään vieraille mitään ruokaa tarjoa välttämättä. Ja osa ei tajua muuten lähteä millään. Ehkä sinä kuvittelet suhteestanne enemmän. Teepä niin että sitten lähdetkin kotiisi, jos ruokaa ei ole varattu sinulle. Jos mies ei harmistu lähdöstä, todennäköisesti haluaa myös omaakin aikaa. Yksi vaihtoehto on puhua asiasta, että miten homma käytännössä hoidetaan. Jos olette vain miehen kämpällä ja on sovittu että olet siellä pidempäänkin, niin ehkä voisit maksaakin omista ruuistasi? Mies ei ole elatusvelvollinen kuitenkaan.
[/quote]
... - Ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:11"] Lopeta ongelman tekeminen asioista jotka ei sinulle kuulu. Hän saa kotonaan ottaa vieraita vastaan kuten haluaa. Minusta on ihan hyvä piirre ettei ajatella toisten ihmisten puolesta. Et voi muuttaa häntä, mutta voit muuttaa oikeasti oman asenteesi ja anna miehen olla sellainen kun on. Harvoin mies haluaakaan hössöttää. [/quote] Ap taisi tarkoittaa "vierailla" itseään. Ei saa toivomaansa kohtelua Mr. Almostin residenssissä. [/quote] Ei hän ole mikään käytöstavaton juntti, ei todellakaan. Joissain pienissä asioissa hän on vain tumpelo ja minun täytyy "vaatia" tavallisia kohteliaita tapoja, joiden täytyisi olla ihan päivänselviä kaikille aikuisille ihmisille. Mutta edelleen ihanin tuntemani ihminen hän on :)
[/quote]
Anna nyt niitä konkreettisia esimerkkejä. Mitä hän tekee, mitä ei? Mitä itse odotat hänen tekevän?
[/quote]
Jos hän eksyy tänne (tietää minun käyvän av:lla) niin hän tunnistaa itsensä. Mutta menköön. Eli tulen ekaa kertaa hänen luokseen toiselle paikkakunnalle, olen itse maksanut matkan ja tullut koko matkan yksin. Ja sitten perillä minua ei odotakaan syötävää, koska "emmä ehtiny kauppaan, kun oli niitä hommia X ja Y", "et sä sanonut että tarviit ruokaa" ja "ei nyt voi mitään. Mennään myöhemmin kauppaan."
[/quote]
Ai tulit aivan itse ja aivan yksin! Kuinka oikein selvisit? Ei kukaan ollut syöttämässäkään.
[/quote]
Olisin voinut sanoa, että en laita vähiä rahojani matkaan enkä tule yksin pitkää matkaa miehen luokse yömyöhään.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] no onhan tuo vähän damia, mutta ehkä se siitä kehittyy.
[/quote]
Niin. Ja tätä tarkoitan. En _todellakaan_ tahdo riidellä ruuan takia ja pilata ihanaa juttua :D Mutta mielestäni miehen pitäisi tajuta, että tämä on asia jossa hän itse aiheuttaa kränät.
[/quote]
Ei se mies sitä silti aiheuta vaan sinä marmattaessa asiasta. Minä lähtisin tuossa vaiheessa mukisematta kauppaan. En oleta muiden maksavan ruokiani.
Sinähän tässä sitä kränää aiheutat, kerran et osaa reissun päällä itseäsi ruokkia.
Mitä vittua ap oikein selität? En tajua. Pitääkö sen syöttää sulle viinirypäleitä kun makaat sohvalla vai mitä palvelua oikein haluat?
Se oli sitten tässä. Ei tarvi enää tulla tännepäin.pysy poissa. T. Almost single