Apua, joku hullu tori.fi - tyyppi piinaa mua :D
Laitoin siis yhden takin myyntiin muutama päivä sitten, ja melkein heti tulikin sitä koskeva sähköposti. Viesti oli todella huonolla Suomella ja caps lockilla kirjoitettu sanaoksennus, jonka sisältö oli tyyliin "HALUAAN TÄN TAKI SOITA HETI 0401234567 ASUN IHAN SU LÄHELÄ SOITA HETI!!!" ja nimi viittasi erääseen vähemmistöryhmään. Toi viesti oli sen verran aggressiivisen ja oudon kuulonen että jätin vastaamatta, mielestäni myyjän tehtävän ei ole soitella ostajille.
Nyt tää tyyppi oikeesti piinaa mua, lähettänyt kymmenisen viestiä parin päivän sisällä ja koko ajan samaa "MIX ET VASTA SOITA HETI 0401234567 VASTAA HETI JA SOITA!!!"
Siis vittu oikeesti :D muille tullut tällasia tyyppejä vastaan?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:11"]
Laita tekstari, jossa pyydät ostajaa itse soittamaan. Jos ei suostu, ilmoita, että viestien on loputtava nyt tai ilmoitat poliisille.
[/quote]
En halua että se saa mun puhelinnumeron. Myös sähköpostini on muotoa etunimi.sukunimi, eli jos vastaan sille jotain se saa myös mun tiedot.
Taidan vaan ignoorata, tai saiskohan sähköpostissa estettyä ton osotteen. Kaikkea sitä joutuukin kokemaan kun kamojaan myy :D -ap
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:11"]
Laita tekstari, jossa pyydät ostajaa itse soittamaan. Jos ei suostu, ilmoita, että viestien on loputtava nyt tai ilmoitat poliisille.
[/quote]
En halua että se saa mun puhelinnumeron. Myös sähköpostini on muotoa etunimi.sukunimi, eli jos vastaan sille jotain se saa myös mun tiedot.
Taidan vaan ignoorata, tai saiskohan sähköpostissa estettyä ton osotteen. Kaikkea sitä joutuukin kokemaan kun kamojaan myy :D -ap
[/quote]
Riippuu sähköpostista, mutta joissain saa klikattua "ilmoita roskapostiksi".
AP, tuliko laitettua kuva, jossa takki on edustavasti päälläsi? Ehkä se tyyppi eil olekaan kiinnostunut takistasi vaan haluaa päästä kanssasi ihan muuhun kontaktiin... Kannattaa olla tarkkana kaikessa nettijulkaisemisessa. Älä missään nimessä vastaa mitään, jottet anna yhteystietojasi. Delaa vaan viestit, niin kyllä se joskus lopettaa, tai jos ei lopeta niin poliisiasia.
Tyyppi haluis varmasti tulla sun luota hakemaan sen niin vois ottaa vähän kaupanpäällisiä mukaan.
Ota se ilmoitus pois ja laita johonkin muualle uudestaan :D toivottavasti tää tyyppi ei kyttää useammassa paikassa...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:11"]
[/quote]
[/quote]
Anteeksi, luin huonosti, enkä huomannut, että tyyppi laittoi sähköpostiviestiä.
Jättäisin vastaamatta kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:27"]
AP, tuliko laitettua kuva, jossa takki on edustavasti päälläsi? Ehkä se tyyppi eil olekaan kiinnostunut takistasi vaan haluaa päästä kanssasi ihan muuhun kontaktiin... Kannattaa olla tarkkana kaikessa nettijulkaisemisessa. Älä missään nimessä vastaa mitään, jottet anna yhteystietojasi. Delaa vaan viestit, niin kyllä se joskus lopettaa, tai jos ei lopeta niin poliisiasia.
[/quote]
No itseasiassa yhdessä kuvassa oli päällä mutta ei kyllä tosiaan mitenkään viettelevästi :D mutta joo eniten just häiritsi toin "asun sun lähellä" kun olin laittanut ilmoitukseen sijainnin kaupunginosan tarkkuudella. Näköjään virhe. -ap
Ei se välttämättä edes kovin lähellä asu, toi voi olla vaan tekosyy tosiaan päästä sun kotiis sitä takkia muka hakemaan, oikeastihan takki jäis ja muuta lähtis :)
?????
myytkö takin vai et? mikä ongelma? sovi treffit johonkin lähelle, pyydä ottamaan rahat mukaan ja myy se takki, onks vaikeeta?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:08"]
Laitoin siis yhden takin myyntiin muutama päivä sitten, ja melkein heti tulikin sitä koskeva sähköposti. Viesti oli todella huonolla Suomella ja caps lockilla kirjoitettu sanaoksennus, jonka sisältö oli tyyliin "HALUAAN TÄN TAKI SOITA HETI 0401234567 ASUN IHAN SU LÄHELÄ SOITA HETI!!!" ja nimi viittasi erääseen vähemmistöryhmään. Toi viesti oli sen verran aggressiivisen ja oudon kuulonen että jätin vastaamatta, mielestäni myyjän tehtävän ei ole soitella ostajille.
Nyt tää tyyppi oikeesti piinaa mua, lähettänyt kymmenisen viestiä parin päivän sisällä ja koko ajan samaa "MIX ET VASTA SOITA HETI 0401234567 VASTAA HETI JA SOITA!!!"
Siis vittu oikeesti :D muille tullut tällasia tyyppejä vastaan?
[/quote]
Myyjä ei soita ostajille? Miten se ostaja soittaa myyjälle jos sillä ei ole numeroa? Ootkohan sä ihan viisas?
Poista ilmoituksesi tori.fi:stä niin ostaja ei pysty enää lähettämään sinulle viestejä. Niin yksinkertaista.
Tarinan opetus lienee se, että myyntiä varten kannattaa avata vain sitä varten tehty email.
Mitä sähköpostia käytät? Monessa sähköpostissa voi tehdä itselleen varsinaisen sähköpostiosoitteen yhteyteen ns. alias-tilin, jonka kautta postit kulkevat varsinaiseen osoitteeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 13:27"]
?????
myytkö takin vai et? mikä ongelma? sovi treffit johonkin lähelle, pyydä ottamaan rahat mukaan ja myy se takki, onks vaikeeta?
[/quote]
Voisin tottakai myydä asialliselle ostajalle, en sellaselle joka käskyttää mua ja huutaa aggressiivisesti. Ja tohon soittamisasiaan: miksi ihmeessä asiaa ei voi hoitaa sähköpostilla, miten se hoituisi puhelimessa sen paremmin? Sähköpostien lähettäminen kun ei ainakaan näytä olevan ongelma. Ihme pakkomielle ostajalle tosta soittamisesta.
Ja ihan tarkoituksella, juuri tällaisten juttujen takia, en laita ilmoituksiin puhelinnumeroani. Nykyään kun ei tiedä millaista porukkaa on liikkeellä, ja aina aiemmin jutut on saatu hoidettua viestien avulla. -ap
No kyllä tuosta puhelinnumerosta jo huomaa, että tuo on pelkkä trolli. Ei ole aikeissa ostaa mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:14"]
No kyllä tuosta puhelinnumerosta jo huomaa, että tuo on pelkkä trolli. Ei ole aikeissa ostaa mitään.
[/quote]
Oliko tämä vitsi vai oletko vain tyhmä? :D
Oletko itse tyhmä? Katoppa tuota numeroa tarkkaa. 040 1234567 eli nopesti vai numero lyöty tuohon, ja muutenki tuo viestittely on vaan typerää trollailua.