Almost-poikaystäväni on joskus ajattelematon
Kyllä hän minusta välittää, tiedän sen monesta asiasta, ja mikä on almost-poikaystävä? Henkilö jota ei voi kutsua kylmästi "säädöksi" ja jonka kanssa on puhuttu että hyvin pitkälti jo seurustellaan, mutta ihan vielä se ei ole Virällistäh! :-)
No, ongelma on se että saamme aikaan pieniä kinoja, koska hän on suoraan sanottuna joissain asioissa tosi aivoton ja tumpelo. Esim. vieraanvaraisuus on vähän siinä ja siinä eikä hän näköjään osaa ajatella toisen ihmisen puolesta vaan tarvitsee kauheasti ohjeita tavallisiin käytöstapoihin nähden. Hän antaa vähän liikaa 'vastuuta' vieraalle, joka tulee ekaa kertaa kylään. Ja sitten, kun osoitan, että sellainen käytös ei ole ihan ok, hän lähtee "miksi nyt taas tällaista?" -linjalle. Äh!!!
Minä en todellakaan tahdo haastaa riitaa, haluan vain tavallista kilttiä huomiointia ilman erillistä pyyntöä. Eikä hän ole edes socially awkward eikä mikään sisäänpäin kääntynyt ujo piimä, jolta voisi odottaa tahatonta epäkohteliaisuutta.
Muuten on kyllä oikein ihana ihminen :) Haluaisin vain lopettaa pienet kinastelut ennen kuin ne paisuvat ja kaikki menee pieleen!
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:00"]Tutustuminen on eri asia kuin seurustelu. Ja tuo kinastelu kertoo aika paljon.
[/quote]
Ai onko? Silloinkin, kun molemmat ovat sitä mieltä, että kyllä tässä jo lähestulkoon seurustellaan :D
Luoja että on katkeraa porukkaa... - ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:00"]Tutustuminen on eri asia kuin seurustelu. Ja tuo kinastelu kertoo aika paljon.
[/quote]
Ai onko? Silloinkin, kun molemmat ovat sitä mieltä, että kyllä tässä jo lähestulkoon seurustellaan :D
[/quote]
Kyllä se ero sinullekin valkenee. Ja jos olette kerran asiasta puhuneet, niin miksi edes enää "lähestulkoon" seurustelette? Ihme teineilyä. Mikä on ap:n ikä?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:22"]Vai onko ongelma se, ettei hän osaa ennustaa oletko nälkäinen? Siinä tapauksessa ehdotan seuraavaa repliikkiä (kannattaa kirjoittaa ylös): "Minulla alkaa olla nälkä, laitettaisko jotain syötävää tai lähdettäiskö jonnekin ulos syömään?"
[/quote]
Ymmärrätkö, että ruokaa _ei ollut_. Minun olisi pitänyt erikseen toivoa saavani syötävää tullessani vierailulle. Ymmärrätkö?
[/quote]
Yleensä vieraaksi tuleva kysyy pitäisikö hänen tuoda jotakin tullessaan, tarkoittaen ruokaa tai juomaa. Sinä sen sijaan odotat kaiken olevan valmiina sinua varten. Tietysti on kohteliasta huolehtia sen vieraan ruokkimisesta, mutta vastuu on myös vieraalla. Samanlaisia tolvanoita olette kumpikin :D
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:00"]Tutustuminen on eri asia kuin seurustelu. Ja tuo kinastelu kertoo aika paljon.
[/quote]
[/quote]
Kyllä se ero sinullekin valkenee. Ja jos olette kerran asiasta puhuneet, niin miksi edes enää "lähestulkoon" seurustelette? Ihme teineilyä. Mikä on ap:n ikä?
[/quote]
Joo kyllä minulla on eksiä joten tiedän seurustelusta kyllä jotain :)
Lähestulkoon seurustelemme mutta vielä emme ole sanoneet ääneen, että nyt olemme virallisesti pariskunta. Mikä siinäkin on niin vaikea ymmärtää? Eiköhän suhde virallistu ihan näinä hetkinä :)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:22"]Vai onko ongelma se, ettei hän osaa ennustaa oletko nälkäinen? Siinä tapauksessa ehdotan seuraavaa repliikkiä (kannattaa kirjoittaa ylös): "Minulla alkaa olla nälkä, laitettaisko jotain syötävää tai lähdettäiskö jonnekin ulos syömään?"
[/quote]
Ymmärrätkö, että ruokaa _ei ollut_. Minun olisi pitänyt erikseen toivoa saavani syötävää tullessani vierailulle. Ymmärrätkö?
[/quote]
Yleensä vieraaksi tuleva kysyy pitäisikö hänen tuoda jotakin tullessaan, tarkoittaen ruokaa tai juomaa. Sinä sen sijaan odotat kaiken olevan valmiina sinua varten. Tietysti on kohteliasta huolehtia sen vieraan ruokkimisesta, mutta vastuu on myös vieraalla. Samanlaisia tolvanoita olette kumpikin :D
[/quote]
Ai, en minä vain odota että vieras kyselee. Kyllä mimä hankin jotain syötävää vieraalle, se on mielestäni päivänselvää.
Ei oikeasti näitä vastauksia
Ap.lla on kyllä pointti tuossa. Kyllä minäkin pahastuisin jos esim työpäivän jälkeen lähtisin toiselle paikkakunnalle, saapuisin yömyöhään eikä edes kyläpaikassa (jonne on varmaan kutsuttu) olisi voileipätarvikkeita. Ette kai tekään, jos vieraita saatte kotiinne, odota vierasta jääkaappi tyhjänä, etenkin jos tullaan yökylään ja tiedätte että vieraat tulevat myöhään?
Jessus, ja minä luulin olevani kädetön emäntä.
Ja kyllä, osaisin minäkin olla itsenäinen ja tilata vaikka pitsan ja maksaa just omilla rahoillani, tai tehdä eväät mukaan kyläreissulle jos tietäisin että yökylässä ei ole tarjolla mitään. Ja se joka nyt kohta aikoo tähän kommentoida "loinen" niin tunge pää sinne jonnekin. On olemassa hyviä tapoja. Niihin kuuluu toisen huomioiminen. Minulla ei ole tapana vierailla maksattaa kahvit ja pullat, saati yöpala jos tullaan toisesta kaupungista myöhään.
Olette kuitenkin keskustelleet olevanne lähestulkoon pariskunta, kun tiedät miehen olevan samaa mieltä? Tämä on vaan jotenkin hulvatonta. Enkä viitannut ettetkö ymmärtäisi seurustelusta sinänsä mitään. Kuulostaa vaan siltä ettet ymmärrä seurustelun ja tutustumisen eroa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:08"]Ei oikeasti näitä vastauksia
Ap.lla on kyllä pointti tuossa. Kyllä minäkin pahastuisin jos esim työpäivän jälkeen lähtisin toiselle paikkakunnalle, saapuisin yömyöhään eikä edes kyläpaikassa (jonne on varmaan kutsuttu) olisi voileipätarvikkeita. Ette kai tekään, jos vieraita saatte kotiinne, odota vierasta jääkaappi tyhjänä, etenkin jos tullaan yökylään ja tiedätte että vieraat tulevat myöhään?
Ja kyllä, osaisin minäkin olla itsenäinen ja tilata vaikka pitsan ja maksaa just omilla rahoillani, tai tehdä eväät mukaan kyläreissulle jos tietäisin että yökylässä ei ole tarjolla mitään. Ja se joka nyt kohta aikoo tähän kommentoida "loinen" niin tunge pää sinne jonnekin. On olemassa hyviä tapoja. Niihin kuuluu toisen huomioiminen. Minulla ei ole tapana vierailla maksattaa kahvit ja pullat, saati yöpala jos tullaan toisesta kaupungista myöhään.
[/quote]
Ah, ihanaa että edes joku viitsii ymmärtää! :) Thank you.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:09"]Olette kuitenkin keskustelleet olevanne lähestulkoon pariskunta, kun tiedät miehen olevan samaa mieltä? Tämä on vaan jotenkin hulvatonta. Enkä viitannut ettetkö ymmärtäisi seurustelusta sinänsä mitään. Kuulostaa vaan siltä ettet ymmärrä seurustelun ja tutustumisen eroa.
[/quote]
Jos tutustumme yli 500 tuntia kuukaudessa niin siinä ehtii yllättävän paljon.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:49"]Ja tästä samasta asiastako olette saaneet aikaiseksi useammankin kinan aikaan? Siinä tapauksessa teillä on perustavanlaatuinen ongelma: Mies ei haluakaan varautua tuloosi (ehkä oikeasti haluaa sinun maksavan itse ruokasi) etkä sinä osaa useankaan kerran jälkeen varautua. [/quote] :D Juttelimme asiasta mutta keskustelu junnasi paikallaan. Olen käynyt hänen luonaan kerran ja hän minun luonani kerran. Itse asiassa olen täällä tälläkin hetkellä. Miksi roikun av:lla? Koska hän ei ole kotona. Ja tulin silti, vaikka tiesin joutuvani tähän tilanteeseen muutamaksi tunniksi.
[/quote]
Siis täh? Olette tavanneet kahdesti ja seurustelette? Is this even real life? Kai se on edes hyvä sängyssä?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:49"]Ja tästä samasta asiastako olette saaneet aikaiseksi useammankin kinan aikaan? Siinä tapauksessa teillä on perustavanlaatuinen ongelma: Mies ei haluakaan varautua tuloosi (ehkä oikeasti haluaa sinun maksavan itse ruokasi) etkä sinä osaa useankaan kerran jälkeen varautua. [/quote] :D Juttelimme asiasta mutta keskustelu junnasi paikallaan. Olen käynyt hänen luonaan kerran ja hän minun luonani kerran. Itse asiassa olen täällä tälläkin hetkellä. Miksi roikun av:lla? Koska hän ei ole kotona. Ja tulin silti, vaikka tiesin joutuvani tähän tilanteeseen muutamaksi tunniksi.
[/quote]
Siis täh? Olette tavanneet kahdesti ja seurustelette? Is this even real life? Kai se on edes hyvä sängyssä?
[/quote]
Jep ;) Erittäin hyvä ja kiihkeä. Ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:09"]Olette kuitenkin keskustelleet olevanne lähestulkoon pariskunta, kun tiedät miehen olevan samaa mieltä? Tämä on vaan jotenkin hulvatonta. Enkä viitannut ettetkö ymmärtäisi seurustelusta sinänsä mitään. Kuulostaa vaan siltä ettet ymmärrä seurustelun ja tutustumisen eroa. [/quote] Jos tutustumme yli 500 tuntia kuukaudessa niin siinä ehtii yllättävän paljon.
[/quote]
Siis tutustutte miten? Ootteko jotain outoja nettitreffailijoita? :DD
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:55"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:49"]Ja tästä samasta asiastako olette saaneet aikaiseksi useammankin kinan aikaan? Siinä tapauksessa teillä on perustavanlaatuinen ongelma: Mies ei haluakaan varautua tuloosi (ehkä oikeasti haluaa sinun maksavan itse ruokasi) etkä sinä osaa useankaan kerran jälkeen varautua. [/quote] :D Juttelimme asiasta mutta keskustelu junnasi paikallaan. Olen käynyt hänen luonaan kerran ja hän minun luonani kerran. Itse asiassa olen täällä tälläkin hetkellä. Miksi roikun av:lla? Koska hän ei ole kotona. Ja tulin silti, vaikka tiesin joutuvani tähän tilanteeseen muutamaksi tunniksi. [/quote]
Siis täh? Olette tavanneet kahdesti ja seurustelette? Is this even real life? Kai se on edes hyvä sängyssä? [/quote] Jep ;) Erittäin hyvä ja kiihkeä. Ap
[/quote]
Ja tämän tiedät sanoa kahden kerran perusteella?
Tulin siihen tulokseen, että tää on joku ylilaudan trolli. Terkkuja vaan laudalle!
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:09"]Olette kuitenkin keskustelleet olevanne lähestulkoon pariskunta, kun tiedät miehen olevan samaa mieltä? Tämä on vaan jotenkin hulvatonta. Enkä viitannut ettetkö ymmärtäisi seurustelusta sinänsä mitään. Kuulostaa vaan siltä ettet ymmärrä seurustelun ja tutustumisen eroa. [/quote] Jos tutustumme yli 500 tuntia kuukaudessa niin siinä ehtii yllättävän paljon.
[/quote]
Siis tutustutte miten? Ootteko jotain outoja nettitreffailijoita? :DD
[/quote]
Soittelemme ja viestittelemme? Emme ole tavanneet netissä. En tosin ymmärrä, mitä :DDDDD:tä siinä on.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:55"] [quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 09:49"]Ja tästä samasta asiastako olette saaneet aikaiseksi useammankin kinan aikaan? Siinä tapauksessa teillä on perustavanlaatuinen ongelma: Mies ei haluakaan varautua tuloosi (ehkä oikeasti haluaa sinun maksavan itse ruokasi) etkä sinä osaa useankaan kerran jälkeen varautua. [/quote] :D Juttelimme asiasta mutta keskustelu junnasi paikallaan. Olen käynyt hänen luonaan kerran ja hän minun luonani kerran. Itse asiassa olen täällä tälläkin hetkellä. Miksi roikun av:lla? Koska hän ei ole kotona. Ja tulin silti, vaikka tiesin joutuvani tähän tilanteeseen muutamaksi tunniksi. [/quote]
Siis täh? Olette tavanneet kahdesti ja seurustelette? Is this even real life? Kai se on edes hyvä sängyssä? [/quote] Jep ;) Erittäin hyvä ja kiihkeä. Ap
[/quote]
Ja tämän tiedät sanoa kahden kerran perusteella?
[/quote]
Kyllä :) En voi seurustella, jos en tiedä toimivatko kemiat myös sängyssä. Hassua, eikös?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:28"]Tulin siihen tulokseen, että tää on joku ylilaudan trolli. Terkkuja vaan laudalle!
[/quote]
Okei :D - ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:08"]Ei oikeasti näitä vastauksia
[/quote]
Tarjoan kyllä itsekin vieraille ja se kuuluu kohteliaisuuteen. MUTTA ap haluaa kinastelun loppuvan. Jos toinen ei nyt vaan tajua asiaa, niin turha siitä on vääntää. Ja kyse on nyt siitä yhdestä ja ainoasta kerrasta kun tyyppi ei tajunnut. Hänhän tässä asiasta kinaa. Mies ei sitä asiaa enää muuta miksikään, ap:n olisi vaan hyvä sitten lopettaa asiasta valitus ja jatkaa eteenpäin.
Tutustuminen on eri asia kuin seurustelu. Ja tuo kinastelu kertoo aika paljon.