Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä käydä töissä 1400 € nettotuloilla

Vierailija
12.11.2021 |

Onko järkee käydä töissä jos jää noin 200 € päälle rahaa bensoihin ja ruokiin kk kaikki muu menee?

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanottuna ei ole. Rahaa ei jää mihinkään, et voi harrastaa etkä tehdä mitään mikä maksaa. Omistusasunnosta et voi edes haaveilla.

Niinpä kannattaa hakea parempia paikkoja ja kouluttaa itseään, ei heittäytyä yksinomaan tukien varaan. Tiukoissa paikoissa tietenkin tankataan selvittää tt-tuen mahdollisuus TYÖSSÄ OLLESSA.

Omistusasunto ei ole ihmisoikeus eikä oikotie onneen. En omista asuntoa itsekään.

Ei hyvää päivää. Kyllä kokopäivätyöstä täytyy saada sen verran palkkaa, että sillä saa asunnon ostettua.

Jep. Sitten on vaan itsestä kiinni onko se kämppä Rivieralla vai Taka-Hikiällä. Kelan tuilla ensimmäinen vaihtoehto saattaa olla haaste :D

Mutta tyøttömän pahin vihollinen on hän itse, jos kerran ei työ maistu. Siinä sitten ruikutetaan joka asiasta.

Vierailija
82/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan sanottuna ei ole. Rahaa ei jää mihinkään, et voi harrastaa etkä tehdä mitään mikä maksaa. Omistusasunnosta et voi edes haaveilla.

Niinpä kannattaa hakea parempia paikkoja ja kouluttaa itseään, ei heittäytyä yksinomaan tukien varaan. Tiukoissa paikoissa tietenkin tankataan selvittää tt-tuen mahdollisuus TYÖSSÄ OLLESSA.

Omistusasunto ei ole ihmisoikeus eikä oikotie onneen. En omista asuntoa itsekään.

Ei hyvää päivää. Kyllä kokopäivätyöstä täytyy saada sen verran palkkaa, että sillä saa asunnon ostettua.

Jep. Sitten on vaan itsestä kiinni onko se kämppä Rivieralla vai Taka-Hikiällä. Kelan tuilla ensimmäinen vaihtoehto saattaa olla haaste :D

Mutta tyøttömän pahin vihollinen on hän itse, jos kerran ei työ maistu. Siinä sitten ruikutetaan joka asiasta.

...kun kuitenkin jokainen luo tulevaisuutensa itse omilla valinnoillaan. Ei se työkkäri sulle sitä kultalusikkaa suuhun kotiisi kanna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot tuet suomessa, jos 1400 euroa tuntuu liian pieneltä palkalta.

Toki tuolla palkalla ei ole kovin paljon työtunteja. Joten sikäli helppo työ. Tälläinen lähihoitajakin tienaa noin 2000 euroa nettona täysillä viikkotunneilla.

Vierailija
84/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani suunnilleen tuon verran. Teen puolikasta työaikaa ja tykkään työstäni. Veroa ei juuri mene noista summista. Työpaikkakin sijaitsee parin kilsan päässä, joten ei matkaankaan mene turhaa aikaa ja rahaa. Ihan ok korvaus on näistä tunneista.

Vierailija
85/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta ratkaisu ei ole heittäytyä tukien varaan, vaan miettiä, mitkä ovat ne keinot millä pystyy nettopalkķaa tai pakollisten menojen jälkeen käyttöön jäävää rahasummaa nostamaan.

Onko urakehitys mahdollista, ylityöt/lisätyöt, työn ohella kouluttautuminen, toinen työ, kustannusten karsiminen, muutto halvempaan, alan vaihto jne.

Vierailija
86/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä mielessä että todennäköisemmin voit saada parempaa työtä.

Vierailija
87/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Onhan se rahaa. On kunniallisempaa käydä töissä kuin...

Vierailija
88/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työkyvyllisistä työttömistä on selkärangattomia bullshit masentujia laiskapaskoja.

Yyyh yhteiskunta sitä Nyyh oon oikeasti yrittäny...vi,tut olet. 

MIstä helvetistä teitä megaluusereita sikiää.

Ketuttaako🤗? Loisin tasan just niin kauan kun palkkoja ei nosteta. Ja mitään et voi sille.

Ei ketään sun tilanne ketuta. Oma valintasi.

5 pisteen vihje: Palkat eivät nouse koskaan. Sun palkkatasosi nousee sitten tehtyjen työvuosien ja kokemuksen myötä. Eläkettä et koskaan saa 1400 euroa ja sit oletkin jo vanha ja katkera, kun valitat, miten noilla toisilla kuitenkin asiat on paremmin.

Ei Ki. Mä oon järjestänyt asiat niin että mulla on jo nyt kaikki pelit ja vehkeet mitä tarvii. Autokin on. Ei ki joku eläke mitä en muutenkaan sais.

Vierailija
89/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitti joku hr-pelle ja sönkäs että duunia varastotöitä olis tarjolla jotain hikistä. 10e tuntipalkalla. Meninkö? No en tasan jos arvostus on tuota luokkaa.

Vierailija
90/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tuolla palkalla ei ole kovin paljon työtunteja. Joten sikäli helppo työ. Tälläinen lähihoitajakin tienaa noin 2000 euroa nettona täysillä viikkotunneilla.

Aika moni tekee täyttä työviikkoa 1400e palkalla.

Vierailija
91/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no menemäänhän saa vaikka 10 000 kuukausitulot, jos se on joku mittari. Kannattavuushan riippuu ihan siitä mitä arvostaa tai miten paljon muualta saa nyhdettyä rahaa ja mitkä on menot. 

Vierailija
92/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin muuhun se palkka sitten menee? Töissä käyminen on järkevää, sillä työllisen on helpompi saada uusi työ. Myös palkka nousee kokemuksen myötä. Ja mikä parasta, ei ole kenellekään tilivelvollinen ajan ja rahan käytöstä.

Ei kaikilla aloilla palkka nouse kokemuksen myötä. Meillä PAM-liitto poisti Selinin johdolla vuosilisät. Vain TES-palkka.

Vierailija
93/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä menisin.

Tämä kotona kykkiminen alkaa olla jo niin nähty.

Vierailija
94/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu yksin jossain pienellä paikkakunnalla niin tulee toimeen ihan ok.

Vierailija
95/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn paljon pienemmälläkin palkalla töissä. Tällä hetkellä saan soviteltua palkan päälle, mutta toivon pääseväni tilanteeseen (eli noin tonnin palkkaan), jotta ei tarvitse enää roikkua Kelan tai TE-toimiston listoilla. Minulle se on itseisarvo. 1400 euron palkka olisi mahtava, mutta en tule edes sellaista ikinä saamaan.

Mutta aina on ihmisiä, jotka tykkäävät täytellä Kelan lomakkeita ja mahdollisesti joutua tulevaisuudessa aktiivimallien pyörteisiin. Sitten he valittavat täällä, kun joutuvat hakemaan pakolla neljää työpaikkaa kuussa, vaikka haluaisivat saada rahansa tekemättä mitään (en tarkoita niitä, jotka aidosti haluavat työllistyä). 

Ällistyttää, miten tosiaan ihminen viitsii vapaaehtoisesti kerjätä yhteiskunnan tukia/avustuksia. Joka kuukausi lippua ja kaavaketta sinne tänne. Pakkotyönhakua. Tuota pyöritystä en jaksaisi ollenkaan. Hyvä käydä töissä, on sentään itsellinen. Eipä minunkaan palkalla autoja ja taloja ostella; riittää, kun pitää niukankin talouden tasapainossa.

Vierailija
96/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työkyvyllisistä työttömistä on selkärangattomia bullshit masentujia laiskapaskoja.

Yyyh yhteiskunta sitä Nyyh oon oikeasti yrittäny...vi,tut olet. 

MIstä helvetistä teitä megaluusereita sikiää.

Ketuttaako🤗? Loisin tasan just niin kauan kun palkkoja ei nosteta. Ja mitään et voi sille.

Ei ketään sun tilanne ketuta. Oma valintasi.

5 pisteen vihje: Palkat eivät nouse koskaan. Sun palkkatasosi nousee sitten tehtyjen työvuosien ja kokemuksen myötä. Eläkettä et koskaan saa 1400 euroa ja sit oletkin jo vanha ja katkera, kun valitat, miten noilla toisilla kuitenkin asiat on paremmin.

Ei Ki. Mä oon järjestänyt asiat niin että mulla on jo nyt kaikki pelit ja vehkeet mitä tarvii. Autokin on. Ei ki joku eläke mitä en muutenkaan sais.

Ei ki. Siis sinä ja sun järjestelyt. Ei ki. Ei ki että ei ki ;D kamalaa toi uusslangi :D

Vierailija
97/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko yhteiskunnan tuilla omistusasunnon ostaa? Riittäkö ne Kelan rahat pitämään sut tyytyväisenä?

Vierailija
98/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ kannattaa siinä vaiheessa, jos vaihtoehtona on esim. johonkin työkokeilun joutuminen.

Joo mutta melkee joudut elämää velalla velan perään.. kun on niin pienet tulot.. ja ei tässä vain ole järkee.

Kai ymmärrät, että sun tulot on nyt niin pienet koska oot saanut alkuvuoden liian isoa palkkaa kun veroprosentti ei ole ollut kohdallaan. Noin käy monelle marras-joulukuussa.

Vierailija
99/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko yhteiskunnan tuilla omistusasunnon ostaa? Riittäkö ne Kelan rahat pitämään sut tyytyväisenä?

Mistä ihmeestä vedit johtopäätöksen, että elän Kelan tuilla? En elä, ja asuntokin on jo melkein maksettu.

Kunhan totesin, että 1400 on naurettava palkka kokoaikatyöstä kun ottaa huomioon tämän maan kulutason.

Vierailija
100/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunan lajittelu n. 9€/h 37,5h/vk.

Laskepa siitä, tuleeko 2000€/kk/netto?

Ettei vain tulisi n. 1500€/kk/brutto...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi