Tuleva hygieniapassikoe vie mielenterveyden ja yöunet
Olen nyt harjoitellut hygieniapassikoetta varten kolme vuotta. Kyllä, kuulitte oikein KOLME vuotta! Ja nyt kun koe on enää kolmen viikon päässä, en enää tiedä, olenko valmis vai en. Olen lukenut kaiken mahdollisen, katsonut YouTube-videoita, tehnyt satoja harjoitustestejä, mutta silti pelkään epäonnistuvani.
Ongelma on siinä, että en enää pysty rentoutumaan. Päivisin pyörittelen mielessäni salmonellan elinolosuhteita ja elintarvikkeiden säilytyslämpötiloja, öisin herään hikisenä miettien, mikä on oikea järjestys käsienpesulle. Viime yönä näin unta, että olin ravintolassa töissä ja tarjoilin ruokaa ilman käsineitä heräsin paniikissa ja menin tarkistamaan hygieniapassin materiaalin.
Perhe ja kaverit eivät enää jaksa kuunnella minua. Heidän mielestään tämä on "helppo koe" ja "liioittelen turhaan". Mutta mitä jos en pääsekään läpi? Mitä jos kokeessa kysytään jotain täysin odottamatonta? Mitä jos musta vain ei ole tähän? Olen yrittänyt rentoutua kuunnellut musiikkia, käynyt lenkillä, jopa meditoinut (ei auttanut). Silti päässä pyörii vain riskielintarvikkeet ja ruoan lämpötilarajat. Alan olla jo vähän vainoharhainen tämän kanssa.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa stressiä tästä kokeesta? Tai jotain vinkkejä, miten rauhoittua ja saada edes vähän unta ennen koepäivää? Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastata. Tämä alkaa olla jo hermojen koettelemista.
Kommentit (138)
Ei ole niin vaikea juttu. Jos olet noin hyvin treenannut, niin läpi menee heittämällä
Et voi olla tosissasi. Sehän menee heittämällä läpi ihan kylmiltään, jos on vähäisintäkään käsitystä biologiasta ja hygieniasta. Ainoat kohdat, jotka kannattaa tarkistaa ovat jotkut omituiset mikrobien nimet ja muutamat numerot. Ei se ole mikään yliopiston pääsykoe, ja virheitäkin saa olla.
Ihanko toisissasi mietit jotain oikeaa käsienpesujärjestystä? Pese itse kätesi kerran elämässäsi, niin oikea järjestys paljastuu sinulle aivan itsestään.
Et ole tainnut käydä kovin usein oikeassa ravintolassa, jos et ole nähnyt, että tarjoilija tarjoilevat ruuat paljain käsin. Toki astioista ja ottimia käyttäen, mutta ilman hansikkaita.
Nyt on pakko kysyä mihin tarkoitukseen sinun on kyseinen passi suoritettava? Työpaikka tai opinnot edellyttävät passia?
Oppimisvaikeus, älyllinen jälkeenjääneisyys.
Normaalijärkisen ei tartte edes lukea tuohon niin läpäisee.
Keskivertoihmiselle ei ole vaikea. Jos on kovasti jotain oppimisvaikeuksia, niin sitten voi olla. Oletan että sulla ei ole kovin pahoja oppimisvaikeuksia, kun osasit noin pitkän ja järkevän tekstin kirjoittaa ymmärrettävästi. Hyvin se menee!
Jos olettaa että kaikkialla on viruksia ja bakteereja, eikä koske mihinkään, paitsi puhtaalla ja suu suodattimessa, ehkä toimii. Kylmäketju ei saa katketa. Kaiken pitää olla puhtaassa suojassa ja ilmassa. Oikeat lämpötilat.
Kokeet on jännittäviä älkää dissatko
Nyt olet vetänyt aivan överiksi tuon jutun. Kyllä siitä pääsee läpi lähes pelkällä maalaisjärjellä.
Saahan sen kokeen uusia, jos se ei mene ekalla kerralla läpi. Oletko tehnyt yhtään harjoituskoetta?
Yleensä tuohon kokeeseen valmistaudutaan lukemalla muutama tunti ja päästään helposti läpi. Onko sinulla jokin oppimisvaikeus vai miksi olet opiskellut kokeeseen näin pitkään etkä ole mennyt yrittämään koetta jo kaksi vuotta sitten?
Miten on edes mahdollista olla noin tyhmä? Kuka tahansa pääsee sen läpi :DDDDDDD
Voi hyvä jumala. Mitähän tapahtuisi jos joutuisit suorittamaan sote-alan LOVe-tentin aina viiden vuoden välein?
Mun lukiolainen pääsi tuosta läpi käytännössä lukematta. Jos tämä ei ole provo, niin jos kolmen vuoden opiskelun jälkeenkin tuntuu haastavalta, niin kannattaa kyllä miettiä samalla myös jotain ihan muuta alaa.
Mä en ees jaksa harjoitella kokeisiin
3 vuotta! Keskimääräinen keskenkqsvuinen peruskoululainen hoitaa tuon 3 viikossa.
Jos et pääse läpi, teet kokeen uudelleen. Ei ole maailmanloppu.
Muistaa ne tärpit eli yksi on ainakin se ettei alle +6 asteessa saa ruokia säilytellä.
No jos et varsinaista koetta ole ikinä tehnyt ja se menee nyt mönkään, niin tiedätpähän seuraavassa kokeessa vähän mitä kysymyksiä on. Mut on siinä melko helppojakin, et sit jos ei tiedä et kuumaa ruokaa ei pakastimeen saa laittaa,niin jo on.