Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä käydä töissä 1400 € nettotuloilla

Vierailija
12.11.2021 |

Onko järkee käydä töissä jos jää noin 200 € päälle rahaa bensoihin ja ruokiin kk kaikki muu menee?

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että suurin osa oman ryhmänikään vanhemmista ei tajua palkkani pienuutta. Kyllä siitä eriarvoinen olo tulee kun ryhmän lapset viettävät lomia kylpylöissä jne, omieni kanssa ei ole varaa mihinkään. Sama koskee harrastuksia. Mutta se on Suomessa hyshys täytyy esittää että kaikki tulevat toimeen ok jos käy kokopäivätyössä. Lähinnä asetelma muistuttaa jotain 1800 luvun lopun Suomea kun köyhä sukulainen hoitaa herrasväen lapsia omien lastensa ollessa heitteillä ryysyissään.

Vierailija
42/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on minimieläke, vuokra 630 €.

Ei tukia, syynä puolison eläke.

Kunpa kuolisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä miettiny itekki ettei jaksa enää olla köyhänä.

Vierailija
44/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte nämä nirppanokat sara siepit tienaa 5000-6000 € kk rahaa,, ajelee 40 tuhatta range roverilla.. 50 tuhatta.. on tää elämä ihan sairasta

Vierailija
45/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei tässä ole silti mitää järkee... ei ees kiinnosta lähtee töihin kun ei jää mitää rahaa käteen.

Ja minä maksan sun laiskanpaskan loisimisen. Oot luultavasti vielä masentunut tai jotain muuta bullshittiä.

V.ttu jengillä ei ole mitään selkärankaa nykyjään. pelle.

Eniten matalapalkkoja kannattaa kokoomuslaiset narsisti audi kuskit. 

Vierailija
46/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400 on miniminetto, jolla itse ainakaan lähtisin tekemään täyttä työviikkoa. Satkun voi vähentää tuostakin siinä tapauksessa mikäli duuni on ihan helvetin mukavaa noin muuten.

Vierailija
47/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jos työ on leppoisaa ja esim max 30h/viikossa. Muuten alle köyhyysrajan töissäkäynti tietenkään kannata, kun saman rahan saa kelasta.

Kelasta 1400e?

Mä saan vaan 600e.

Vierailija
48/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta ei tässä ole silti mitää järkee... ei ees kiinnosta lähtee töihin kun ei jää mitää rahaa käteen.

Ja minä maksan sun laiskanpaskan loisimisen. Oot luultavasti vielä masentunut tai jotain muuta bullshittiä.

V.ttu jengillä ei ole mitään selkärankaa nykyjään. pelle.

No sinähän sen sanoit. Alipalkattuna työnsä tekevä on PELLE. Eikä ansaitse senkään tähden mitään kunnioitusta.

Vierailija
49/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn paljon pienemmälläkin palkalla töissä. Tällä hetkellä saan soviteltua palkan päälle, mutta toivon pääseväni tilanteeseen (eli noin tonnin palkkaan), jotta ei tarvitse enää roikkua Kelan tai TE-toimiston listoilla. Minulle se on itseisarvo. 1400 euron palkka olisi mahtava, mutta en tule edes sellaista ikinä saamaan.

Mutta aina on ihmisiä, jotka tykkäävät täytellä Kelan lomakkeita ja mahdollisesti joutua tulevaisuudessa aktiivimallien pyörteisiin. Sitten he valittavat täällä, kun joutuvat hakemaan pakolla neljää työpaikkaa kuussa, vaikka haluaisivat saada rahansa tekemättä mitään (en tarkoita niitä, jotka aidosti haluavat työllistyä). 

Vierailija
50/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jos työ on leppoisaa ja esim max 30h/viikossa. Muuten alle köyhyysrajan töissäkäynti tietenkään kannata, kun saman rahan saa kelasta.

Kelasta 1400e?

Mä saan vaan 600e.

Max asumistuki 400e, 500e elämiseen, harkinnanvarainen asumistuki normiasumistuen päälle asumisen ylimeneviltä menoilta300e. Yhteensä 1400e.

Tiku kela pitää huolen että suomalaiselle jää se 500euroa kuussa käteen.

Vierailija
51/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tienaan 1400 € ei tässä ole mitää järkee.. 1000 € pitäs saada enempi

2400 käteen on jo enemmän kuin mitä valtaosa suomalaisista tienaa.

Itselleni jää kuussa käteen 1800, ja siitä puolet menee säästöön. Asumiskulut on tällä hetkellä luokkaa 160€/kk (omistusyksiö).

Abouttis samoissa. Työ on mielekästä ja olen oikealla alalla minulle. Työkkärin armoilla ollessa helvetillinen paperisota ja tilien tsekkaus, ettei vaan ole erehtynyt 5 centtiä tallettamaan joka vähentää jotain tukea tai on Kelan mielestä rahanpesua :D

Ei kiitos enää paluuta siihen ruljanssiin ja tukien kanssa arpomiseen ja passivoitumiseen. Työnteko tuo kuitenkin sulle buustia omaan itseluottamukseen, vaikka se duuni ei sitten olisikaan se oikea. Jos teet monenlaisia töitä, niin kyllä niitä taitoja ja sitten ajan mittaan parempiakin hommia vastaan tulee. Perse ylös sohvalta vaan! Jos ei muuten kuin, että sitten on varaa ostaa parempi sohva.

Vierailija
52/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ei... no ei saa ei.. emmäkää saa mitää töitä muuta enää.. Bensan hintaki on aivan liian paljon.. että meinaa seota tässä.

Mä tekisin niin että koittaisin sopia työantajan kanssa mahd vähät työtunnit, niin ettei tarttis stressata noin naurettavalla palkalla. Jos ei suostuisi tekisin johtopäätökset. Töissä käydään rahan takia.

Vierailija
53/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tuolla kuukausipalkalla 3 vuorotyötä elektroniikka alalla. Saan kahdesti kuussa n. 730 € tilille. Työtämme kellotetaan, taukojamme kytätään ja tavoitemäärää nostetaan viikoittain. Työ on epäergonomista istumista 20 vuotta sitten hankituilla työtuolilla (joiden säädöt ei enää toimi) 8 tuntia päivässä. Siitä johtuen selkä ja niskat ovat kipeät kokoajan. Työpaikka on vieläpä niin syrjässä, että bensoihin menee 80€ viikossa. Lisäksi töiden jatkumisesta ei koskaan ole takuita. Työnantaja voi lähettää vuokratyöntekijän kotiin vaikka samana päivänä, jos tulosta ei synny tarpeeksi. Sopimukset ovat 3 kk kerrallaan ja jatkosta saa tietää vain pari päivää ennen sopimuksen loppumista.

Vierailija
54/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitte nämä nirppanokat sara siepit tienaa 5000-6000 € kk rahaa,, ajelee 40 tuhatta range roverilla.. 50 tuhatta.. on tää elämä ihan sairasta

Kateus pitää kääntää itseä motivoivaksi positiiviseksi voimaksi, jos toi pystyy tohon, niin kyllä hemmetti sitten minäkin voin tulla winneriksi.

Somejulkkiksen nostavat juuri ne pienituloiset kadehtijat, joilla on päivät pitkät aikaa haista sohvallaan ja vihaseurata näiden menestyjien tai bb-"julkkisten" somea.

Vierailija
55/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan opintotukea 250e ja asumistukea 400e. Osa-aikatöistä lisäksi 100-400e kk.

Vierailija
56/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan opintotukea 250e ja asumistukea 400e. Osa-aikatöistä lisäksi 100-400e kk.

Minä saan 20euroa päivässä tyhmän suomaalaisen työpaikan vieden. Nauran rahoineni matkalla viroon.

Vierailija
57/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1400 on miniminetto, jolla itse ainakaan lähtisin tekemään täyttä työviikkoa. Satkun voi vähentää tuostakin siinä tapauksessa mikäli duuni on ihan helvetin mukavaa noin muuten.

Niin, kyllä varmasti kaikki ketjulaiset menisivät duuniin 1400€ VIIKKOpalkalla, mäkin voisin vaihtaa alaa mihin vaan :D

Vierailija
58/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus pitää kääntää itseä motivoivaksi positiiviseksi voimaksi, jos toi pystyy tohon, niin kyllä hemmetti sitten minäkin voin tulla winneriksi.

Somejulkkiksen nostavat juuri ne pienituloiset kadehtijat, joilla on päivät pitkät aikaa haista sohvallaan ja vihaseurata näiden menestyjien tai bb-"julkkisten" somea.

Höpöhöpö. Jos saa suomessa pelkästään silmiä räpsyttelemällä 5000 netto kuussa, asettaa se muun työnteon arvostuksen nollaan.

Vierailija
59/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei töitä kannata enää tehdä paitsi jos löydät jonkun pimeän homman niin silloin tietenkin,eipä pääse verottaja niihin rahoihin.itse olen tehnyt jo vuosia pimeetä hommaa.tienaa hyvin eikä tartte lähtee 7 töihin.

Vierailija
60/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin tilanteissa kannattaa. Tuosta ei paljoa mene veroja, työmatkat verovähennyksiin ja sitten kannattaa kokeilla Kelalta, mita etuuksia saa noilla tuloilla. Aina työnteko ei ole kannattavaa, joten kannattaa miettiä. Varsinkin fyysisesti raskas työ ei ole tuon palkan arvoista. Viisikymppisenä voit olla jo sen verran työkyvytön, ettet enää kelpaa työnantajille, mutta et pääse eläkkeellekään. Ei se satojen kilometrien päivittäinen työmatkakaan mitään herkkua ole, varsinkaan pimeässä ja liukkaalla.

Ai onko suurin menoerä pienipalkkaisella, eli ALV ja bensavero alempi pienipalkkaiselle. Kyllä se on se 24% tuloista palkkaveron jälkeen kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme