Vela: ajatteletko pilanneesi äitisi elämän?
Millaiset välit sinulla on äitiisi? Pilasiko syntymäsi hänen elämänsä? Jos lapset kerran elämän pilaavat.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:20"]Voi vattu mikä aloitus nyt taas. Olen vela, mutta ei liity mitenkään siihen, että ajattelisin lasten pilaavan elämäni. Ei minua kenenkään porsimiset hetkauta, miksi siis niin monia porsivia hetkauttaa toisten lapsettomuus? [/quote] Siis myös oma äitisi on porsinut = olet sika? Miksi toisten lisääntymisestä ja jälkeläisistä pitää käyttää tällaisia loukkaavia termejä, siinä nostat oman valintasi pikkuisen paremmaksi kuin sen valinnan, joka on halunnut lapsia. Nimittäin tuon porsimis-sanan yhteydessä olen törmännyt myös termiin persehedelmä.
[/quote]
Tämä! Kyllä sitä ollaan yleensä niin suvaitsevaista, niin suvaitsevaista. Ei kiinnosta muiden päätökset lapsista. Mutta perheellisistä kyllä käytetään todella ikävää kieltä, eikä se kielenkäytön sävy jätä kenellekään epäselväksi, että parempia ihmisiä ne lapsettomat sitten kuitenkin ovat. Miksi pitää esittää, että ei ylenkatso, jos ylenkatsoo kuitenkin? Ja miksi ei silloin ylenkatso myös omia (porsineita) vanhempiaan?
Aika jännä keskustelu. Minun äitini hankki minut itsensä korvaajaksi. Että minä eläisin tasan sen elämän mitä hän ei saanut. PAskat välit tietenkin on minun puoleltani. Hän kun ei koskaan tajunnut tehneensä mitään väärin. Eli minä en edes koskaan ollut lapsi vaan joku joka on hänen tarpeitaan varten.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:20"]Voi vattu mikä aloitus nyt taas. Olen vela, mutta ei liity mitenkään siihen, että ajattelisin lasten pilaavan elämäni. Ei minua kenenkään porsimiset hetkauta, miksi siis niin monia porsivia hetkauttaa toisten lapsettomuus? [/quote] Siis myös oma äitisi on porsinut = olet sika? Miksi toisten lisääntymisestä ja jälkeläisistä pitää käyttää tällaisia loukkaavia termejä, siinä nostat oman valintasi pikkuisen paremmaksi kuin sen valinnan, joka on halunnut lapsia. Nimittäin tuon porsimis-sanan yhteydessä olen törmännyt myös termiin persehedelmä.
[/quote]
No en todellakaan nosta, kuten sanoin, ei kiinnosta suuntaan tai toiseen. Ja se on totta, että äitininkin on porsinut, kun itse tässä olen. Mä jopa tykkään lapsista, mutta itse en niitä halua. En vaan voi käsittää, miksi tällä palstalla meuhkataan tästä asiasta jatkuvasti, ja meuhkaajina juuri nämä lapselliset ihmiset. Miksi se toisen vapaaehtoinen lapsettomuus on niin kova paikka? Ja miksi kuvitellaan, että kaikki velat inhoavat ja lapsia ja uskovat lasten pilaavan elämän?
mistä ihmeestä johtuu tämä velojen tyyli hyökätä ja haukkua?
onko teillä kuitenkaan niin hyvä elämä kuin väitätte?
nyttekkin ap esitti kysymyksen ja selitti viellä perään, mitä sillä kysymyksellään tarkoittaa ja miksi sen esitti. ja ei kun sieltä hyökätään kiukkuisena vastaamaan ja haukkumaan ap.tä.
enkä tarkoita nyt ainoastaan tätä ketjua vaan olen tämän havainnut hyvin useasti.
relatkaa velat vähän ja pysykää pois palstalta jos se ahdistaa.
Kaikista ei ole vastuuta ottamaan pienestä ihmisestä. Johan se näkyy huostaanottoina. Joten hyvä, kun velat tietävät, ettei heistä ole äideiksi. Silloin on parempi olla tekemättä lapsia. Mitä tuosta. Ollaan tyytyväisiä, etteivät tee, ettei tule kalliimmaksi yhteiskunnalle, kun on ei-toivottuja lapsia.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:46"]
Kaikista ei ole vastuuta ottamaan pienestä ihmisestä. Johan se näkyy huostaanottoina. Joten hyvä, kun velat tietävät, ettei heistä ole äideiksi. Silloin on parempi olla tekemättä lapsia. Mitä tuosta. Ollaan tyytyväisiä, etteivät tee, ettei tule kalliimmaksi yhteiskunnalle, kun on ei-toivottuja lapsia.
[/quote]
Tästä olen kyllä samaa mieltä! Toisista ei ole vanhemmiksi, toisista on. (Ja jo se, ettei niitä lapsia oikeasti halua, tarkoittaa, ettei olisi vanhemmaksi. Sehän on kuitenkin se ensimmäinen ehto hyvään vanhemmuuteen, että haluaa olla vanhempi.)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:45"]
mistä ihmeestä johtuu tämä velojen tyyli hyökätä ja haukkua? onko teillä kuitenkaan niin hyvä elämä kuin väitätte? nyttekkin ap esitti kysymyksen ja selitti viellä perään, mitä sillä kysymyksellään tarkoittaa ja miksi sen esitti. ja ei kun sieltä hyökätään kiukkuisena vastaamaan ja haukkumaan ap.tä. enkä tarkoita nyt ainoastaan tätä ketjua vaan olen tämän havainnut hyvin useasti. relatkaa velat vähän ja pysykää pois palstalta jos se ahdistaa.
[/quote]
Ai velojen tyyli hyökätä ja haukkua???
Luitko aloitusta ollenkaan? Ei yhtään ole hyökkäys tai haukkumista veloja kohtaan ei!
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:45"]
mistä ihmeestä johtuu tämä velojen tyyli hyökätä ja haukkua? onko teillä kuitenkaan niin hyvä elämä kuin väitätte?
[/quote]
Kyllä minulla ainakin on. Oliko oma elämäsi tyhjää ja merkityksetöntä, ennen kuin sait lapsesi, vai etkö vain muista, kuinka mukavaa se oli?
En ole pilannut äitini elämää koska minut ja siskoni on halunnut.
Itse en lapsia halua vaikka voin väittää jopa niistä pitäväni! Mikä vittu siinä on niin vaikeaa tajuta en halua lapsia... en vain halua - PISTE!
En tietenkään ole pilannut äitini elämää, hän halusi minut. Sen sijaan lapsen saaminen voisi potentiaalisesti pilata minun elämäni, koska en halua lasta. Simppeliä.
Äiti: oletko ajatellut pilaavasi lapsesi elämän koska huijasit itsesi raskaaksi vaikka miehesi ei sitä halunnut? Jos mies ei painu matkoihinsa niin ainakin elää katkeroituneena kuollessa parisuhteessa jossa ei perheelämää ole nimeksikään?
En pilannut äitini elämää vaan olin erittäin toivottu lapsi, kauan odotettu esikoinen. Hän halusi lapsia ja on ollut elämäänsä tyytyväinen äitinä. Meillä on aina ollut hyvin läheiset välit.
Hän olisi varmasti kyllä ollut onnellinen myös lapsettomana, kuten itse olen. Olemme monessa asiassa tosi samanlaisia, rakastamme yksinäisyyttä ja yksinoloa ja vaadimme omaa tilaa. Paras mahdollinen vapaapäivä kummallekin merkitsee sitä, että saa yksin ja rauhassa käpertyä kirjapinon ääreen.
Äidillä kuitenkin lapsenkaipuu voitti yksinolon tarpeen, ehkä 51-49. Minulla taas kallistuu juuri ja juuri toisin päin (vaikka pidänkin lapsista kovasti), joten itse valitsin yksin elämisen ja lapsettomuuden. Olemme molemmat hyvin tyytyväisiä valintoihimme.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:45"]
mistä ihmeestä johtuu tämä velojen tyyli hyökätä ja haukkua? onko teillä kuitenkaan niin hyvä elämä kuin väitätte?
[/quote]
Kyllä minulla ainakin on. Oliko oma elämäsi tyhjää ja merkityksetöntä, ennen kuin sait lapsesi, vai etkö vain muista, kuinka mukavaa se oli?
[/quote]
oli tyhjää ja merkityksetöntä! siksi minä olen niitä hirveitä ihmisiä jotka palstalla täysin tuomitaan, eli lapseni on lapsettomuushoidoilla alkunsa saanut erittäin toivottu lapsi. jokainen tyylillään katsos! silti minun ei tarvitse palstalla moittia teitä veloja elämäntyylistänne. olen vain hyvin usein palstalla huomannut tämän velojen äkäisen hyökkäystyylin.
Niin minä kuin reilusti vanhemmat sisarukseni ovat pilanneet äitini urahaaveet aikoinaan vaikka toivottuja ollaan oltu. Mistäkö tiedän? Äitini kertoi minulle.
En koe pilanneeni äitini elämää ja tiedän, että hän rakastaa minua enemmän kuin mitään. Tiedostan kuitenkin, että äitini on tehnyt valtavia UHRAUKSIA oman elämänsä suhteen huolehtiakseen minusta ja sisarestani sekä seistäkseen isämme rinnalla (ei mikään maailman helpoin mies).
Äiti onkin sanonut, että vaikka hän ei kadu mitään niin ajat ovat todellakin muuttuneet: saamme sisarukseni kanssa ihan vapaasti päättää menemmekö naimisiin ja hankimmeko lapsia. Hän ei tule meitä päätöksistämme koskaan moittimaan.
En, äiti on lapsirakas lto ja halunnut paljon lapsia nuorena. En ole äitini kopio, ajatteletko ap, että lapsesi ovat?
Hei, eikö ole ihanaa että saamme kaikki vapaasti päättää, hankimmeko lapsia vai emme. Iloa elämäänne, niin te lapsettomat kuin lapsellisetkin! :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:46"]
[/quote]
Oma kokemukseni on, että on monia lapsia hankkivia ihmisiä, joilla on hyvin puutteelliset elämänhallinnan taidot (ja yleensä niin, että mitä enemmän lapsia, sitä puutteellisempi elämänhallinta). Sitten on monia erittäin vastuullisia ihmisiä, jotka tiedostavat mitä lastenhankinta tarkoittaa (lapsi menee kaikessa etusijalle) ja jättävät sen vuoksi lapset hankkimatta.
Monet velat päihittäisivät nämä superäidit ja -isät vastuullisuudessa mennen tullen.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 12:58"]...niin ja muuten: ei minulle ole todellakaan "opetettu", että lapset ovat ihania. Vaan tasan päin vastoin!!! Olen pitse ihan käytännön kautta oppinut, että ne perkeleet todellakin OVAT IHANIA! terkuin: edellinen eli 65 (myös 56) [/quote] Miksi lapselliset saavat sanoa lapsista "ne perkeleet" kun velat eivät saa sanoa "pershedelmät" tai "porsitut"? :D
[/quote]
No kun se "perkeleet" on sanottu kaikella rakkaudella, samaan tyyliin kuin jotkut tavatessaan sanovat "Arska perkele!" "Porsiminen" ja "pershedelmä" taas ovat selkeästi halventavia termejä. Jos meidät on kaikki porsittu, niin sittenhän olemme sikoja koko ihmiskunta, eikös niin? Porsaita äidin, siiiiinää ja miiinäää...
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 09:11"]
Uskon, että äitini olisi ollut onnellisempi ilman lapsia. Tuohon aikaan ei vain ollut tapana jäädä lapsettomaksi. Mitään moitittavaa en hänen vanhemmuudestaan kyllä löydä, ja välimme ovat edelleen läheiset.
[/quote]
olisiko äitisi tälläkin hetkellä onnellisempi ilman sinua?
[/quote]
Mistä hitosta sen voi tietää? Joko olisi tai ei. Ei tuollaiseen voi kukaan vastata, ei edes äiti itse.
[/quote]
Miksei voi? Kai se nyt on aika helppo sanoa tuoko joku tietty ihminen omaan elämään enemmän positiivisia vai negatiivisia asioita.
[/quote]
Ei sitä voi tietää, jos sitä ihmistä ei olisi koskaan ollutkaan. Ei se silloin tuo kumpiakaan.