Tein ihanaa pullapitkoa, eikä miniä suostunut edes maistamaan sitä
Ja ihan tiedoksi että olen mestarileipuri.
No, asia on selvä, tämä tarkoittaa sotaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan narsistinaiset. Kosta ensimmäisen tilaisuuden tullen.
Aivan varmasti. Minulla on jo muutama hyvä suunnitelma.
Ap
Kuka syö jotain pullaa? Ja varsinkin leipoo sitä.
En ikinä tarjoa miniälle mitään enkä kyllä lapsenlapsillekaan. Voi olla sokeria, maitoa, jotain vääränlaista jne., joten kun ei tyrkyttele tarjoiluja, niin pysyy välit hyvinä. Meillä ei viivytä tuntia pitempään!
Ei tule anoppilassa enää pullavati jäähtymään...koskaan! ;D
Leipominen on homojen hommia. Kunnon jätkät paistaa pihviä.
Mä olen samanlainen miniä, anopin pullat jää syömättä. Mulla on kohonnut diabetesriski, niin syön vähähiilarisesti. Sanonpa vielä senkin, että ruuan kaltaisten aineiden tuputtaminen on erittäin epäkohteliasta ja moukkamaista. Aina ei ole kysymys anopista ja hänen mestarillisista leipomislahjoistaan.
Epäkohteliasta. En ole koskaan kuullut että yhdestä pullaviipaleesta kukaan olisi ainakaan sairastunut.
Etkö sinä sitten taaskaan muistanut hänen useita mainitojaan keliakiasta ja laktoosi-intoleranssista?
En ole tuo miniä. Mutta mun äiti aina leipoo ja tuputtaa että syö syö syö. Pahoittaa mielensä jos en syö. Sitten hetken päästä kauhistelee, kun olen taas lihonut.
Antakaa ihmisten olla syömättä pullaa jos ne ei sitä halua.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä tarjoa miniälle mitään enkä kyllä lapsenlapsillekaan. Voi olla sokeria, maitoa, jotain vääränlaista jne., joten kun ei tyrkyttele tarjoiluja, niin pysyy välit hyvinä. Meillä ei viivytä tuntia pitempään!
Et tarjoa edes voileipiä? Ei ihme että eivät ole tuntia pidempään. Joutuvat nälissään olemaan.
Minulla on nimenomaan
yhä ikävä äitini ja mummini
mestarillisia, kuohkeanlehteviä
pullapitkoja, korvapuusteja,
tiikeri/porkkanakakkuja,
joulupipareita, kaneliässiä,
pannukakkuja,
(synttäri)kermakakkuja,
croissantteja, vappumunkkeja,
tippaleipiä, köyhiä ritareita,
laskiaispullia, runebergintorttuja,
mustikka/lohi piirakoita..
Todella kaihoisa ikävä.
>
Näitä saan toki leipomosta.
Mutta ei kukaan kuitenkaan
korvaa mummon ja oman äidin
tekemää. Milloinkaan.
So: 🥀 R.I.P.🥀
Itselläni on sukulainen, jonka herkkujen tuputtaminen on ihan järjetöntä. En edes muista milloin viimeksi olen hänen luona jotain herkkua syönyt ja silti se tuputtaminen, kyseenalaistaminen, mutina ja lähes loukkaantuminen.
Herkkuja on joka paikassa tarjolla. Itse tykkään vain tietyistä ja syön niitä kotona.
Jos se olisi oikeasti hyvää, olisit mielissäsi, että itsellesi jää enemmän
Vierailija kirjoitti:
Voita
Sokeria
Vehnäjauhoa
Ei helmiä sioille, kutsu pullakahville sukulaisia ja ystäviä, jotka niistä nauttivat ja arvostavat.
Vierailija kirjoitti:
No hyvin kaupan pullatkin menee ja konditorian tuotteet.
Kyllä se on vaan upea herkkuhetki kun uunikuuma tuoretta piktoa tai rusinapullaa saapi. Kahvi maistuu superhyvälle.
Korvapuustit on Ruottissakkii himoittuja. Laskiaispullat jos oikein osaa tehdä, pullapohjainen mustikkapiirakka ristikkoineen- Ai että.
Muttajos on elimellisiä syitä- niin miniänalku ei voi - saa syödä venhästä, se on siinä.
Tutkittu juttu: Pullan ja kahvin tuoksulla myydään kotejakin- se on sellaasta tsykologiaaaaaaa.
Meillä pakkaspäivinä on pullaa silloin tällöin ja uuniruokiakin.
Kaikki ei vaan osaa.
Ps. Muuten tutkittua on sekin, että nainen älköön tehkö pullaa kun ovuloi tai menstruoi. Se vaikuttaa jotenkin taikinaan- sen kemia.
Samoin älköön värjäyttäkö hiuksiaan ja hiusten leikkauksetkin epäonnistuu ko. ajankohtina.
Hauskaa Helluntaita kaikille- ootte te vaaan niin kivoja.
En ihmettele yhtään. En itsekään välitä pullasta, lapsena äitini leipoi usein pullaa ja tuntuu että pullakiintiö on edelleen täynnä näin nelikymppisenä. Piirakkaa tai kakkua voin toki syödä.
Nykyajan narsistinaiset. Kosta ensimmäisen tilaisuuden tullen.