Miehet: mikä siinä on niin jännää kun auto ajaa kovaa?
Monien miesten koko elämän keskipisteessä tuntuu olevan se, kun auto menee kovaa!
Vouhkataan ja hössötetään formuloista ja rallikisoista ja palvotaan jotain räikkösiä ja bottaksia, jotka ajavat autoa kovempaa kuin kukaan muu. Sukujuhlissa sun muissa miehet puhuvat puolet ajasta siitä, kenellä on millaisetkin tehot joko omassa autossa tai jossain unelmien autossa, josta on lukenut netistä tai autolehdestä.
Autopalstoja selataan illat pitkät ja unelmoidaan niistä voimakkaasti kiihtyvistä autoista. Pelataan lottoa ja kenoa ja haaveillaan palkankorotuksesta, että olisi rahaa ostaa joku ihmeen ferrari tms.
Miehet, selittäkää mikä siinä auton kovaa menemisessä on niin jännää? Asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se auto aja kovaa, vaan se kuljettaja.
Toisaalta autot ajaa ojaan, kuljettajahan sitä ei tee.
Ojaanajo vai ojaankuljetus?Ehkä ojaanajossa viitataan siihen, että kuljettaja on menettänyt autonsa hallinnan eli "auto ajaa"?
Siinä jollekin kielitieteilijälle tutkimuksen aihe. Auton inhimillistäminen.
Toisaalta talvi yllättää aina autoilijan, ei ikinä autoa.
Olen nainen, mutta pidän kovaa ajamisesta. Tuo jonkinlaisen vapauden tunteen.
Muiden ajamista en seuraa.
Meikäläinen on syntynyt bensaa suonissain. T: n53
kukahan katsoo noita kaahaus leffoja todella ajastaan jääneitä jopa suomi filmeissä renkaat kiljuu sora teilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Pienet munat niillä, ketkä ohittavat, kun taajama alkaa.
Näillä tyypeillä on yleensä ökyauto.
Suomessa on nopeus rajoitettu mutta ei kiihtyvyyttä 👍 Käy joskus koeajamassa auto mikä kiihtyy 0-100km/h vaikka 6sekuntiin niin onhan se mahtava fiilis kun kaasun painaa pohjaan. Itseäni ei siis se huippunopeus niin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nopeus rajoitettu mutta ei kiihtyvyyttä 👍 Käy joskus koeajamassa auto mikä kiihtyy 0-100km/h vaikka 6sekuntiin niin onhan se mahtava fiilis kun kaasun painaa pohjaan. Itseäni ei siis se huippunopeus niin kiinnosta.
Sähköautoilla kiihtyy 3 sekuntiin, jos kerran fiiliksiä haet.
Naisena tähän vastaan, että itse tykkäsin teini-ikäisenä autoista ja moottoripyöristä.
Tykkäsin vauhdista ja bensan tuoksusta. Äänet ei niinkään kiinnostaneet. En voinut ymmärtää kun jotkut virittivät moponsa niin äänekkäiksi. Turhaa meteliä.
Minulla oli honda monkey mopo ja muistelen, että sillä ajaessa päähän tuli semmoinen jännä tunne. Varmaan siinä erittyy jotain hormoneja, endorfiinia tms.
Haaveilin kovasti crossimoposta, jota en kuitenkaan saanut. Isä yritti ehdottaa skootteria, mutta en halunnut.
Olisin mielelläni ajannut jokkista ja kartingia jos se olisi ollut mahdollista. Samalla oli hieman syyllinen olo, koska olin ympäristötietoinen nuori. Harmitti, että ilmakehä saastuu pakokaasuista.
Telkkarista katsoin myös moottoriurheilua, formuloita, rallia ja motogp:tä. En ollut kiinnostunut katsomaan esim. yleisurheilukisoja tai jalkapalloa.
Nykyään olen aika vieraantunut kaikista noista. Vähän jopa hämmästyttää miten se kiinnostus on niin hävinnyt.
Jäin auton alle seitsemän vuotta sitten ja yhtä
moneen vuoteen en ole koskenut auton rattiin.
Varmaan jos minulla olisi ollut oma auto käytössä, niin olisin pakottanut itseni ajamaan. Mutta koska tavallaan ei ollut pakko ajaa, niin välttelin kuskina olemista.
Kolarin jälkeen minua pelotti varsinkin auton keulat, suojatiet ja risteykset. Joku trauma tuosta on varmaan jäänyt, kun autossa istuminen aiheuttaa vieläkin epämiellyttävän olon.
Liikenteessä homma on täysin järjetöntä. Mutta ajoradalla se ei ole itse nopeus, vaan kontrollin tunne, kun liikutaan pidon ja fysiikan lakien rajamailla. Aika harva rattisankarina itseään pitävä itseasiassa oikeasti on ajanut autoa limitillä, vaan tällännyt polkimen pohjaan suoralla tiellä.
Kova vauhti ja kiihtyvyys on sama kuin vuoristoradalla. Se tunne.
Minua pelottaa, jos ajetaan lujaa. Viimeksikin tapailumiehelle sanoin, että voisiko hän hiljentää vauhtia, olen peloissani.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, jos ajetaan lujaa. Viimeksikin tapailumiehelle sanoin, että voisiko hän hiljentää vauhtia, olen peloissani.
Puhutaanko me edelleen auton ajamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko me edelleen auton ajamisesta?
Kyllä, mutta muutenkin jouduin sanomaan, että hiljentää vauhtia. Nuoret miehet ovat niin innokkaita, että eivät aina huomaa miten lujaa mennään.
Se on sitä miesten järjen köyhyyttä. Päänuppi niin sekasin eikä ajatus kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet munat niillä, ketkä ohittavat, kun taajama alkaa.
Näillä tyypeillä on yleensä ökyauto.
Kyl ne pikkumunaset yrittää sitä kaasua painaa kun kaikki on niin pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä olekaan mitään jännää, mieluummin katselen kauniita suomalaisia naisia tuolla ulkona.
Toinen puoli idioottimiehistä.
Tiesi että ollaan menossa hänen luokseen "tutustumaan lähemmin" niin tämä sumensi hänen aivonsa ja talla oli pohjassa moottoritiellä!
Kyllä ihmisen pitää olla körtti joka murjottaa hiljaa nurkassa aina kun ei ole töissä tai jumalanpalveluksessa.
T: ap
Kattokeepas miten homma jakautuu mopoissa: pojilla on oltava räyhäkkäästi huutava 2- tahti jota sitten kans huudatetaan jopa paikallaan ollessa esim. valoissa. Tytöillä yleisin taitaa olla hiljaisempi 4- tahtiskootteri jolla vain ajetaan, ei keulita eikä huudateta. Sama hommeli sitten autoissakin- auto on miehelle osa egoa ja naisille kulkuväline, noin yksinkertaistaen. m 55
Toisaalta autot ajaa ojaan, kuljettajahan sitä ei tee.
Ojaanajo vai ojaankuljetus?
Ehkä ojaanajossa viitataan siihen, että kuljettaja on menettänyt autonsa hallinnan eli "auto ajaa"?
Siinä jollekin kielitieteilijälle tutkimuksen aihe. Auton inhimillistäminen.