Sweet Valley High-kirjat
Ihania. :D Luin penskanan ne kaikki,olikos niitä 60. Harmi että niitä trillereitä ei tullut enempää. Jessica oli mun suosikki <33
Kommentit (84)
Sen lihavan tytön nimi oli Robin, hyvin on jääny päähän. :D
Lizin huoneessa oli aina siisti ja tehosteseinä taivaasininen(?) ja Jessican sotkuinen ja täynnä Liziltä lainattuja/pöllittyjä vaatteita ja tehosteseinänä suklaanruskea. Ala-asteella tuli luettua paljon, sitten olikin jo noloon myöntää että lukee sitä sarjaa.
Lizin paras ystävä oli Enid tai jotain sensuuntaista, sellainen hajuton ja mauton tapaus jota Jessica luonnollisesti inhosi? Tosin ketä "erilaista" Jessica ei olisi varmuuden vuoksi inhonnut...
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:09"]Ärsytti se tv-sarja kun ne kaksoset erotti ihan helposti toisistaan ja Elizabethin näyttelijä oli vielä se kauniimpi minusta (kirjoissa tykkäsin Jessicasta). Luin joskus jonkun haastattelun ja Lizin näyttelijä oli nuorena kuin Jessica ja Jessican näyttelijä oli se kiltti tyttö oikeassa elämässä. Meillä näkyi tuo tv-sarja jollain "taivaskanavalla" jo ennen Suomea. En vaan ikinä oikeen huonolla kielitaidolla saanut selville et minä päivinä ja monelta ja taisi tulla jotenkin huonoon aikaankin, mutta joskus osuin kohdalle. Suomen kanavalta sitten nauhoitin useamman VHS-kasetin täyteen. :D
Minulla oli melkein kaikki ja olin tosi iso fani. Meidän kirjakaupasta sai englanninkielisinäkin joitain ja niitä ostin myös pari. Tukholmasta ostin ruotsinkielisen. Ala-asteella ja yläasteen alkuaikoina näitä tuli luettua.
Näitähän oli monta sarjaa englanniksi, Sweet Valley Twins, Sweet Valley Junior High, Sweet Valley High, Sweet Valley University ja kaikissa varmaan yli sata pokkaria.
[/quote]
Siis mitä!! Mulle oli tuttua vain sweet valley high, nyt mä joudun ebayhin tms etsii noi muutkin.. onneksi on vanhoja ja pokkareins tuskin paljoa maksaa :D
Haha mä loin kaverin kanssa Sims-peliin useamman kerran Wakefieldin perheen :D Niissä kirjoissa oli niin selkeästi kuvattu tosiaan talon sisustus ja kaikkien ulkonäkö niin hyvin pysty mukailemaan.
Mun yks yläastekaveri oli fani, niin mä luin pari kirjaa testiksi ja ei hemmetti ku ne tytöt oli ärsyttäviä mun mielestä. Aikuisiällä luin kyllä näitä sitten vähän lisää, kun kaipasin jotain helppoa aivot narikkaan -luettavaa. En kuitenkaan jäänyt koukkuun, että olisin sitten koko sarjaa lukenut.
Miten voitte muistaa? Olen 23 v ja lukenut kirjat 9 vuotiaana. Jotkut asiat palautuvat mieleen kuvailuista hatarasti.
Jotenkin outoa että näissä kirjoissa aina "suudeltiin intohimoisesti" mutta ei sen enempää.
Ja kun Liz sekosi siitä mp-onnettomuudesta ja alkoi hengata Brucen kanssa, niin yhdessä kohdassa Bruce teki aloitteen seksiin mutta Liz löi päänsä, palasi omaksi itsekseen ja kieltäytyi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:52"]Lilalla oli jossain vaiheessa joku ongelma etttä varasteli ja Liz sai sen siitä kiinni.
Ja kerran kaksosten serkku joku Susan tai suzannne tuli kylään ja yritti iskee Collinsia jja väitti että Collins yritti raiskata tämän ja oli muutenkin kamala
[/quote]
Eikös se ollu joku juttu, että Jessica meni sen tytön kotiin ja se tyttö niille. Ja yritti varastaa jotain Lizin rannekorua tms. :D ja Jessica yritti siellä toisessa päässä iskeä jotai jäbää, joka alko kourii sitä pimeässä huoneessa ja jne. :D
Muistaakseni niil oli vaan yks serkku, joka oli ylipainonen herkkusuu, ja fanitti Jessicaa täysin rinnoin.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:59"]Collins oli komea äikän ope. Oliko tuo Steven tyttis Tricia jotenkin huonosta wt-perheestä ja Jessica ei siksi hyväksynyt häntä veljen tyttöystäväksi?
[/quote]
Tricia oli joku köyhäläinen. Asu jossai huonolla alueella, ja ellen ihan väärin muista nii sen äiti oli kait kuollu ja isä joku juoppu.. Kaiketi. Mut köyhä se oli, siks Jessica ei tykänny. Sehä yritti monta kertaa saada ne eroomaan ja kaikkee.
Mua ärsytti Liz ihan sairaasti, kun Todd muutti pois, ja jossai vaihees se alko seukkaa Jeffreyn kaa. Niin sit ku Todd muutti takas, Liz dumppas Jeffin ja palas Todin kanssa yhteen. :D
Jep ja Jessica kutsui huonettaan "suklaanamuksi" :D.D:D
Eikö niiden ulkonäössä ainoo ero ollu että Lizillä oli jossain (näkymättömässä paikassa tietysti) joku luomi tai syntymämerkki :D
Yks mitä kans fanitin samaan aikaan oli Babysitters Club kirjat :D
Yritin joskus hakea kirjaston ainoalta alkeelliselta tietokoneelta 10-vuotiaan taidoin kirjailijan nimellä kirjoja. Nolotti jättää kone seuraavalle kun en tiennyt poistuiko hakuhistoria ja siellä luki jotain Pascal (jos edes osasin kirjoittaa sen oikein, en tiedä löytyivätkö kirjat koskaan).
Kirjoissa myös aina korostettiin sitä, että kaksosten neljän minuutin ikäero tuntui enemmänkin neljältä vuodelta. En ole ihan varma, oliko se juuri neljä minuuttia, mutta tuohon tyyliin.
Ja Jessican lempinumero oli 107, käytti sitä usein puheessaan.
omg pakko ehkä käydä huomenna kirjastossa
Jossain trillerissä joku ihme parivaljakko kidnappasi Reginan pitäen tätä vankina vanhempiensa kartanossa sillä aikaa kuin nämä olivat matkoilla.
Neuvokkaat ystävämme pelastivat hänet!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 17:10"]
Siis voi v, joka kirjan alussa piti mainita kaksosten auringon raidoittamat hiukset!
[/quote]
Ja aina oli myös maininta sinivihreistä, mantelinmuotoisista silmistä, jollaiset oli myös kaksosten äidillä! :D
Jossain vaiheessa Todd muutti toiselle paikkakunnalle ja he yrittivät etäsuhdetta mutta lopulta erosivat Lizin kanssa. En tykännyt Lizin uudesta bf.stä, vaikka olikin ah niin komeaksi kuvattu, mutta jotenkin hajuton ja mauton. Jeffrey nimeltään (?)