Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joita liikunta lihottaa? 5 kiloa tullut sen jälkeen, kun aloitin kävelyn

Vierailija
10.11.2021 |

5x vkossa, tunnin ajan. Tätä tehny nyt 4kk.

Tuntuu, että jatkuvasti väsyttää liikunnan jälkeen ja ruokahalu valtava.

Ennen olin sohvaperuna, mutta paino pysynyt samassa 2 vuotta.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mahdollisesti ”palkinnut” itsesi kävelyn jälkeen suklaapatukalla tai muulla herkuilla, josta saat kaikki kalorit takaisin korkojen kera?

Vierailija
2/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa myös ruokavaliota, pelkkä liikunta ei riitä laihduttamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset painaa enemmän, niin voisi johtua ihan siitäkin.

Vierailija
4/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumalla ei juurikaan laihdu.

Vierailija
5/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet väsynyt liikuntasuorituksesi jälkeen niin kehosi toimii lähinnä glukoosia polttamalla eli insuliinisi on jatkuvasti koholla. Vähennä ensimmäisenä sokerin syömistä.

Vierailija
6/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset painaa enemmän, niin voisi johtua ihan siitäkin.

Neljän kuukauden kävelyllä ei viittä kiloa lihasta kasvateta.

Vierailija
7/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kävely ei polta juurikaan kaloreita, eli jos syöt sen aiheuttaman nälän takia enemmän, niin ei ihme että lihot.

Vierailija
8/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin kävely ei polta juurikaan kaloreita, eli jos syöt sen aiheuttaman nälän takia enemmän, niin ei ihme että lihot.

Eli ihan turha liikkua, ei edistä terveyttä koska lihottaa. Ap

Vierailija
9/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liikun ja syön mutta en liho.

Vierailija
10/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, älä sitten liiku.

Vierailija
11/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulla! Aloitin puoli vuotta sitten säännöllisen liikunnan ja 7kg tullut lisää painoa. Olo on virkeämpi ja parempi. Lisäkilot eivät ole lihasta. Maha on kasvanut eikä housut mahdu kiinni.

Vierailija
12/84 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sama ongelma! Kiva että on kohtalotovereita, koska tämä tuntuu niin järjenvastaiselta ja oudolta, että olen miettinyt olenko ainoa maailmassa, jonka kohdalla luonnonlait toimii näin. En tällä hetkellä harrasta mitään liikuntaa säännöllisesti ja pysyn vaivattomasti omassa ihannepainossani. Hyötyliikunta, työmatkapyöräilyt yms. menee, mutta aina jos yritän lenkkeillä, niin tuloksena on muutaman kilon painonnousu.

Varmasti johtuu nimenomaan lisääntyvästä ruokahalusta, mutta mulle ei toimi liian vähillä syömisillä kituuttaminen, koska se laukaisee hallitsemattoman syömisen ennemmin tai myöhemmin. Ja ahmiminen puolestaan nostaa sitä painoa vääjäämättä. Onneksi olen perusterve, mutta usein on kyllä takaraivossa ajatus, että "pitäisi" liikkua. Mutta muuten koen olevani onnellisimmillani näin; voin syödä mitä haluan, jopa herkutella, ahmimisimpulsseja ei tule ja olen tyytyväinen kroppaani & peilikuvaani.

Vierailija
13/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä liikun ja syön mutta en liho.

Olet luonnonihme!

Ap

Vierailija
14/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on syöminen, mikä lihottaa. Verrokkeja voi hakea huippu-urheilusta. Moni urheilija lihoo aktiiviuran loputtua, kun on opittu syömään suuria määriä, mutta uran jälkeen liikunnan määrä romahtaa.  

Vierailija
15/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se liikunta sua lihota vaan se ruoka mitä syöt. Tunnin kävely kuluttaa noin 300 kcal, toi kalorimäärä on voileivällä jo syöty.

Vierailija
16/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikuntaa aiheuttaa nälkää (näin voi oikeasti olla ja rauhallinen liikunta aiheuttaa jopa enemmän nälkää kuin kovempi liikunta), niin kannattaa miettiä sitä liikunnan ajankohtaa. Itse käyn usein lenkillä ennen ruokaa, joten kun tulen kotiin on muutenkin ruoka-aika. Syön normaalin annoksen ja vatsa on tyytyväinen. Näin ei tule syötyä ylimääräistä liikunnan takia ja pysyn normaalipainossa.

Vierailija
17/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain oikeanlaisen ruokavalion avulla voi laihtua. Liikunta tukee painonhallintaa ja hyvinvointia. Ilman muuta kannattaa liikkua. Itse olen kiinnittänyt huomiota kuinka paljon on huonosti liikkuvia ihmisiä, heitä on jo nuoremmissakin ikäluokissa, sitä yritän välttää pitämällä lihakset kunnossa liikkumalla. Raitis ulkoilma vaikuttaa myös ihon ja mielen hyvinvointiin, joten suosittelen kävelyn jatkamista. Mutta mieti, mitä laitat suuhusi. Ärsyyntyneenä painoni lisääntymisestä tarkastelin rehellisesti ruokavaliotani, jätin pois juuston, pasteijat ja karjalanpiirakat, karkit ja pullat. Paino laski ihan itsekseen, nyt olen normaalipainossa ja liikun säännöllisesti ja kunnon kasvettua entistä tehokkaammin. Voin myös taas herkutella.

Vierailija
18/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka mutta aloitettuani säännöllisen treenaamisen 2 vuotta sitten on minulla aina, varsinkin liikunnan jälkeen kamala nälkä. Ja helposti sitä ajattelee että okei, pitää syödä.

Mutta usein silloin on syönyt väärin tai liian vähän proteiinia. Jos syön oikean määrän proteiinia jaksan treenata, eikä tee yhtään mieli makeaa. Muuten syön kasviksia ja juureksia + proteiinia. Jos siltikin tekee mieli makeaa, syön leivän. Leivän hiilari on terveellisempää kuin sokerin.

Ja kun tätä jatkaa tarpeeksi pitkään ei makeaa enää tee mieli.

Vierailija
19/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kävely maisema ja maastossa kävelyyn ja ota tavoitteeksi stressitason lasku ja kehon kortisoliarvojen alentaminen. Niin ja jos liikunnan jälkeen on väsynyt niin sitä on liikaa, joten kävele vaikka joka toinen päivä kolme varttia näin aluksi. Kuntotasosi on vain hyvin matala ja aloitit liian rankasti.

Vierailija
20/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan jälkeen olisi hyvä syödä joku maitorahka tai raejuusto yms mikä pitää nälän poissa ja antaa proteiinia muttei hiilareita juurikaan.

Ja hyvä sääntö on että ei söisi hiilaripitoista ruokaa ilta kuuden jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi