Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joita liikunta lihottaa? 5 kiloa tullut sen jälkeen, kun aloitin kävelyn

Vierailija
10.11.2021 |

5x vkossa, tunnin ajan. Tätä tehny nyt 4kk.

Tuntuu, että jatkuvasti väsyttää liikunnan jälkeen ja ruokahalu valtava.

Ennen olin sohvaperuna, mutta paino pysynyt samassa 2 vuotta.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liikunta lihota, vaan se, että olet alkanut syödä enemmän kuin ennen kävelyä. Äläkä missään nimessä juo mehuja kun tulee jano, vaan juo vettä. Itselläni kyllä liikunta tehoaa suoraan, kun ruokavalio ei muutu.  Monella ajatus on, että syö kuten ennen, mutta unohtaa mitä juo. Esim. tuoremehut on kaloripitoisia, koska hedelmätkin ovat. 

Vierailija
22/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin kävely ei polta juurikaan kaloreita, eli jos syöt sen aiheuttaman nälän takia enemmän, niin ei ihme että lihot.

Eli ihan turha liikkua, ei edistä terveyttä koska lihottaa. Ap

Ei se liikunta sua lihota vaan se ruoka mitä syöt. Tunnin kävely kuluttaa noin 300 kcal, toi kalorimäärä on voileivällä jo syöty.

Järkyttävää. Eihän tässä uskalla syödä enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ja liikunta yhdessä toimivat useimmilla painonpudotuksessa. Käyn itse päivittäin noin tunnin lenkillä ja mulla nälkä katoaa sen aikana. Tulen töistä ja lähden samantien lenkille, jolloin onkin luonnollista syödä lenkin jälkeen. Lykkään syömistä juomalla vettä. Joku tuossa puhui proteiineista ja niitä koitankin syödä enemmän jos tuntuu, että on kova nälkä. Hiilihydraatit olen karsinut itselleni sopivaksi määräksi eli syön aamulla kaurapuuroa, ruoan kanssa perunan/pastaa ja illalla pari leipää.

Joku tuossa sanoi, että lihas painaa enemmän. Faktaahan on, että kilo lihasta ja kilo läskiä painaa saman verran eli kilon. Sanonta 'lihas painaa enemmän' lienee peruja siitä, että kilo lihasta menee tiiviimpään muotoon kuin kilo rasvaa. Eli senttejä voi kehosta lähteä mutta paino pysyy samana.

Vierailija
24/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on semmonen ongelma et lihakset ei kipeydy kuntosalitreenin jälkeen. Vaikka lisäsin vastuksia nii että jaksan vaa joku kaheksan sarjaa ni häthätää joku olkapää pikkusen kipeytyy seuraavana päivänä.

Vierailija
25/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin liikkuu ja paino nousee muutaman kilon kuin että ei liikkuisi ja paino pysyisi alhaisempana. Liikunta on joka tapauksessa terveellistä, vaikka sen seurauksena söisitkin vähän enemmän.

Vierailija
26/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakset painaa enemmän, niin voisi johtua ihan siitäkin.

Satavarmasti ei lihakset kasva 4 kuukaudessa ja vielä kävellen.

Vierailija
27/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely vaihtelevissa maastoissa ON tehokasta ja kuluttaa kaloreita. Ja jos se tuo sinulle iloa, niin älä vaan lopeta vaikka täällä joku väittäisi sen olevan tehotonta.

Ala hiljalleen lisätä juoksupätkiä kävelyihisi tai tekemään vaihteeksi lyhyitä juoksulenkkejä. Ruokavaliosta voi karsia kaiken missä on sokeria ja syödä kasvispainotteisesti, niin kyllä varmasti alkaa paino putoamaan. Jos alat tankkaamaan rahkaa tms niin varmasti lihoatkin, kun se ei terveellistä ole eikä oikeasti pidä edes nälkää.

Vierailija
28/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on semmonen ongelma et lihakset ei kipeydy kuntosalitreenin jälkeen. Vaikka lisäsin vastuksia nii että jaksan vaa joku kaheksan sarjaa ni häthätää joku olkapää pikkusen kipeytyy seuraavana päivänä.

Ei se tarkoita, että treeni on ollut huono jos lihakset ei kipeydy. Mulla kipeytyy nykyään vain silloin, kun teen jotain poikkeavaa tai nesteytys on ollut huonoa. Kehitystä kuitenkin tapahtuu.

Kannattaa seurata sitä omaa kehitystä ihan kirjaamalla ylös. Helpompi vertailla, kuin muistin varassa.

Vierailija
29/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laihdutin 10 kiloa, eli normaalipainoon, aloittamalla päivittäiset kävelylenkit.

Vierailija
30/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta 20%, ruokavalio 80%

Mutta toki on totta että on helpompaa syödä vähän jos ei kuluta.

Vierailija
31/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tämä käsittämätön prorestanttinen päähänpinttymä että liikunta olisi paras laihdutuskeino.

Melkein väittäisin että osa lihaavuudesta johtuu ihan tästä. Väärästä ajattelusta.

Ruokavalio on se päälaihdutuskeino.

Vierailija
32/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan vähän sama juttu kuin minulla se, että minkään yksittäisen lihottavan herkun jättäminen ruokavaliosta ei laihduta. Korvaan sen vaan muilla kaloreilla.

Vierailija
33/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta lisää ruokahalua.

Voimaharjoittelun jälkeen lihakset saattavat palautua jopa viikon ja kulutus siis jatkuu koko tuon ajan.

Vierailija
34/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas laihdutin 10 kiloa, eli normaalipainoon, aloittamalla päivittäiset kävelylenkit.

Minä laihduin 42 kiloa syömällä vähemmän.

Vierailija
35/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelmana on lihovat jalat. Nuorempana oli suorat ja hoikat jalat. Nyt kun liikkunut usean vuoden niin jalat on kuin tukit. On vähän ylipainoa mutta jalat tuntuvat valtavan lihavilta ja paksuilta. Olen vähän persjalkainen eli en pitkäraajainen mutta olisin vähiten koskaan uskonut että jalat eivät hoikkene liikkunalla vaan paisuvat ja paisuvat?? En omista autoa ja kaikki liikunta tapahtuu jalan ja joskus pyörällä. 

Vierailija
36/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildamariia kirjoitti:

Vain oikeanlaisen ruokavalion avulla voi laihtua. Liikunta tukee painonhallintaa ja hyvinvointia. Ilman muuta kannattaa liikkua. Itse olen kiinnittänyt huomiota kuinka paljon on huonosti liikkuvia ihmisiä, heitä on jo nuoremmissakin ikäluokissa, sitä yritän välttää pitämällä lihakset kunnossa liikkumalla. Raitis ulkoilma vaikuttaa myös ihon ja mielen hyvinvointiin, joten suosittelen kävelyn jatkamista. Mutta mieti, mitä laitat suuhusi. Ärsyyntyneenä painoni lisääntymisestä tarkastelin rehellisesti ruokavaliotani, jätin pois juuston, pasteijat ja karjalanpiirakat, karkit ja pullat. Paino laski ihan itsekseen, nyt olen normaalipainossa ja liikun säännöllisesti ja kunnon kasvettua entistä tehokkaammin. Voin myös taas herkutella.

En ole huomannut positiivisia vaikutuksia mieleen, oikeastaan päinvastoin : v - käyrä nousee, koska tietää, että kohta pitää lähteä tarpomaan. Kävelyn jälkeen on hiki, pitää mennä suihkuun, rasvata iho, kuivata hiukset (eli aikaa kuuluu vapaa-ajasta)

Tähän päälle vielä hirveä nälkä plus lihominen, mieli ei kyllä parane

AP

Vierailija
37/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan jälkeen olisi hyvä syödä joku maitorahka tai raejuusto yms mikä pitää nälän poissa ja antaa proteiinia muttei hiilareita juurikaan.

Ja hyvä sääntö on että ei söisi hiilaripitoista ruokaa ilta kuuden jälkeen

Syön monesti rahkan ennen tai jälkeen kävelyn! Mutta en huomaa sen auttavan, ihan samalla tavalla ahmin suihkun jälkeen.

Välillä jätän välistä rahkan, siinä kuitenkin 200 kcal

Ap

Vierailija
38/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin puolisen vuotta sitten kunnon lenkkeilyn (reipasta kävelyä 3 kertaa viikossa väh. tunnin) ja kerran viikossa ohjattua hikiliikuntaa. Ruokakin alkoi maistua paremmin ja herkuttelu jäi. Paino pysynyt samana (tai jopa vähän noussut), mutta vyötäröltä lähtenyt senttejä. Ja voin henkisesti JA fyysisesti paljon aikaisempaa paremmin!

Vierailija
39/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on tämä käsittämätön prorestanttinen päähänpinttymä että liikunta olisi paras laihdutuskeino.

Melkein väittäisin että osa lihaavuudesta johtuu ihan tästä. Väärästä ajattelusta.

Ruokavalio on se päälaihdutuskeino.

Kyllä se liikunta on hyvä laihdutuskeino silloin, kun se polttaa kunnolla kaloreita! Joku kävelylenkki ei paljon kaloreita polta, mutta kyllä se parempi on, kuin sohvalla makoilu. Toki ihmisen pitää myös tiedostaa se, että vaikka nyt liikkuu, niin se ei oikeuta lisäämään esimerkiksi herkkuja ruokavalioon.

Vierailija
40/84 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas sillä tavalla, että kun liikun ja olen aktiivinen niin ei tee mieli mussuttaa niin paljon kaikkea epäterveellistä. Keho alkaa huutamaan kunnon polttoainetta hötön sijaan. Laihdun liikkumalla kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän