Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Älä jätä kaupan kassan hommia kokonaan pois. Se on arvokasta asiakaspalvelukokemusta ja osoittaa myös, että olet luotettava, sinulle voi antaa yrityksen kassan. Mutta kirjoita se lyhyesti.
Kaksi sivua perusCV, jota käytän esim työpaikalla projekteihin "hakuun".
Jos pitäisi uusiib töihin hakea, niin riippuen työpaikasta, tiivistäisin yhdelle sivulle aina per hakemani työpaikka tärkeimpiä juttuja. Aiemmin töitä hakiessa oli viisi eri cv pohjaa, parin sivun - sisältää kaiken- ja neljä joihin kerrottu tietyistä asioista tarkemmin ja toisista vain lyhyt maininta, joista valitsin halutun hakemukseen. Pääsin usein haastatteluihin ja muutamasta paikasta kieltäydyinkin.
1 sivu. Pyrin siihen, että on vain yksi sivu. Tiivistän ja jätän pois asioita, jos ei mahdu yhdelle sivulle.
Jos esim. Hakee diplomi-in sinöörin töitä, niin tuskin siihen kannataa pisttä jotain 2 viikoin kesätöitä vuodelta -94.
Tiivistetty versio menee yhdelle sivulle. On olemassa myös laajempi jossa kaikki mahdollinen lueteltu ja se on ainakin kolme sivua eikä sillä ole juurikaan ollut käyttöä.
Varmaan yksi sivu jos tekis.
Lukio ja yks turha amiksen tutkinto, muutama merkityksetön pikkutyö. Keväällä alkoi 7. vuosi samassa työpaikassa.
Ikä 28
Vierailija kirjoitti:
Yksi. 18-v asti samassa duunipaikassa, ikää nyt 33. CV:tä en ole koskaan joutunut tekemään.
Et ole koskaan JOUTUNUT tekemään CV: tä; johtuisiko ehkä siitä, että duunisi on sellaista, jossa ei tarvita näyttöä koulutuksista, tutkinnoista, kursseista, sertifikaateista,, kielitaidosta etc.etc.
Kuinka suurella fontilla sen saa kirjoittaa, jos mahtuu 3 kirjainta sivulle niin kyllä siitä näytti jopa 5 sivuinen tulla?
Rikosrekisteri mahtuu just kahdelle A4: lle. Siinä on CV:tä kyllikseen. Ei tullu töitä ja taas on velvoite hoidettu työkkäriin. Tuet juoksee. Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Firman pohjalle laitettuna 3 sivua. Nykyammattiin liittymättömät nuoruuden työpaikat jätetty pois.
Toi ehkä se maksimi/optimi.
Olen tainnut edelliseen CV:een lisätä 3 viimeistä työpaikkaa laajemmilla tiedoilla ja sitten aiemmat työt, harjoittelupaikat yms. vain listannut loppuun bulletteina.
Työpaikan rekryä kiinnostaa 99% vain ne pari viimeistä työpaikkaa ja onko uralla pitempiä 'tyhjiä välejä'. Toki, jos alaan liittyvää kokemusta jostakin kauempaa, niin ne voi erikseen listata vähän tarkemmin.
Yhdelle sivulle CV ja varsinainen hakemus toiselle.
2 sivua.
CV:ssa mainittu ensimmäinen työpaikka vuodesta 90 ja se jatkui 10 vuotta. En jätä pois, vaikka sille alalle en toivottavasti enää koskaan joudu. Pari ekaa vuotta tuossa oli opiskelun ohella tehtävää työtä.
Seuraavat 20 vuotta olin lähes samassa työtehtävässä, mutta 3 eri työnantajan palveluksessa, en voi jättää yhtään mainitsematta. Ja jokaisessa tuli jotain tehtävää lisää.
Toiseksi viimeisessä paikassa olin noin puolitoista vuotta, työnantajalla niin hyvä maine, että jää mukaan.
Tällä hain töitä viime syksyllä ja alkutalvesta kahteen paikkaan, molemmissa olin haastatteluissa ja toiseen pääsin töihin.
Laiska se tekemisiään laskeskelee :)
Eipä yhtään sivua vielä kun ei ole työpaikkaa tarvinnut vaihtaa koulun jälkeen. Ihan kivat työt ollut ja palkkakin noussut palkkioineen ja vuosilisineen.
Vierailija kirjoitti:
2 sivua.
CV:ssa mainittu ensimmäinen työpaikka vuodesta 90 ja se jatkui 10 vuotta. En jätä pois, vaikka sille alalle en toivottavasti enää koskaan joudu. Pari ekaa vuotta tuossa oli opiskelun ohella tehtävää työtä.
Seuraavat 20 vuotta olin lähes samassa työtehtävässä, mutta 3 eri työnantajan palveluksessa, en voi jättää yhtään mainitsematta. Ja jokaisessa tuli jotain tehtävää lisää.
Toiseksi viimeisessä paikassa olin noin puolitoista vuotta, työnantajalla niin hyvä maine, että jää mukaan.Tällä hain töitä viime syksyllä ja alkutalvesta kahteen paikkaan, molemmissa olin haastatteluissa ja toiseen pääsin töihin.
Toit lohtua minulle, itse olen ollut pitkään samalla työnantajalla muutamissa tehtävissä, CV:ni on lyhyt. Tuntuu, että kaikilla muilla on sivutolkulla työtehtäviä.
Nuorempana oli 2 sivua, nyt on 1 sivu. Kaikki yksittäiset viikon työpaikat jätän vallan pois ja muut turhanpäiväiset jargonit työkkärin HaistaWttu-kurseista.
en oo ikinä tehnyt mut eiköhän se yhden sivun mittainen olisi. 18-vuotiaasta asti samassa duunissa nyt 15 v. toivottavasti en koskaan joudu hakemaan muita töitä vaan saan olla tuolla eläkeikään asti.
En ole ikinä tehnyt CV; tä. En ole myöskään ikinä ollut työttömänä. Ikää nyt 51 vuotta.
Nykyiselle työnantajalle riittää määräyskirja joka on 2-sivuinen. Mutta siinä ei näy 2 aikaisemman ammattini tutkintoja tai työhistoriaa lainkaan.
Sain ekan työpaikkani nelikymppisenä joten cv:ni on todella lyhyt. Kuittasin siihenastisen elämäni opinnoilla ja yritystoiminnalla eikä sitä kyseenalaistettu.
Ajattelin että minulla on ihan yhtä suuri oikeus saada työpaikka kuin muillakin ja esittää itseni ja tekemiseni positiivisessa valossa. Hirveä tuuri mulla varmaan kävi, mutta jos en olisi yrittänyt ja uskonut itseeni, ei tuuri olisi päässyt auttamaan asiassa.
Pääsin äskettäin vaihtamaan työpaikkaakin, eli cv:ssä on jo yksi rivi lisää:D
Ehkä ennen, mutta ei nykyään! Tarvitset koulutuksen lisäksi jos jonkinlaista näyttöä, joten CV:t, Linkedin'it etc. on syytä pitää ajantasalla.