Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme. Jo pelkästään julkaisuluettelo on yhden sivun.
Jos et hae yliopistolle tai muuten tiedetöihin, julkaisuluettelo kannattaa typistää "27 vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua" tms.
Keskiverto rekryhenkilö ei valitettavasti ymmärrä julkaisuista yhtään mitään.
Minulla on linkki kotisivuille, joissa listaus julkaisuista.
Olisiko joku 70 sivua. On Englanninkielinen, alla linkki.
https://www.skruvat.fi/Haynes-Reparationshandbok-Citro%c3%abn-2CV-Ami-D…
Ukko39 kirjoitti:
Neljäsosasivua.
15v työura takana, kahdessa eri työpaikassa.
Lueteltu vain tärkeimmät koulutukset ja miljoonaluokan projektit. Muu on tilulilua.
Osui silmään tämä miljoonaluokan projektit. Oikeastiko luettelet jossain tietyssä työpaikassa olleita projekteja cv:ssä? Itse kun olen ollut projektityössä (myös vetänyt niitä) 20 vuotta ja sellaisella toimialalla jossa hankkeet ja projektit ovat lähes aina todella isoja, niin ei ole tullut mieleenikään listata niitä. Ja eikös ne ole sellaisia asioita, joita ei voi ulkopuolelle oikein edes kertoa? Ehkäpä riittäisi vaikka kertoa se, että olet ollut esim. projektipäällikkönä x vuotta?
CV kannattaa pitää oikeasti sivun pituisena. Siihen kannattaa listata viimeisimmät pari työpaikkaa + haettavalle paikalle olennaiset vanhemmat hommat. CV muokataan aina haettavan paikan mukaan.
Jos oot kolmikymppisenä tai vanhempana hakemassa duunia, niin ei ketään kiinnosta että oot ollu 18-vuotiaana postinlajittelijana tai jäätelömyyjänä. Eikä kukaan rekryäjä lue mitään monisivuisia dokumentteja.
Hakukirje yksisiviuinen A4
CV yksisivuinen A4
Sitten portfolio jos sellainen on.
Yksi sivu, ei pidempää kannata tehdä, koska kukaan ei sitä lue. Yksi-kaksi lausetta riittää kertomaan työtehtävistä per työpaikka, sama pätee omiin taitoihin yms ylimääräiseen mistä haluaa kertoa.
Jokaisen työpaikan olen saanut (IT-ala), jota olen hakenut.
Sellainen mässäily, brassailu ja pitkästi itsestään selittäminen on ihan turhaa. Lyhyt ja ytimekäs viehättää. Haastattelussa voi sitten kertoa lisää.
2 sivua, olen toiminut suurimman osan urastani konsulttina tehden lyhyempiä ja pidempiä projekteja asiakasyrityksille. Jos listaisin kaikki yksityiskohtineen niin siitä tulisi sivu-pari lisää mutta olen päättänyt muotoilla sen niin että kaksi sivua on maksimi. Eihän sen pidempää kukaan jaksa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko luettelet jossain tietyssä työpaikassa olleita projekteja cv:ssä?
Itse joudun ne luettelemaan, koska projektirooleja ja toimialoja on ollut useita. Olen niitä toki niputtanut niin, että jokaista ei mainita erikseen vaan lähinnä niin, että projekteihin liittyneet työkalut, projektimenetelmät ja työskentelyyn liittyneen järjestelmän tyyppi tulee ilmi. Niillä tiedoilla on alallani hakuprosessissa merkitystä jo kun valitaan kuka pääsee haastatteluun.
Ihan kuin jotain CV:tä olisi VAIN yksi kappale! Niitä tehdään tarpeen mukaan!
Ei ole koskaan vuosien takaisten aukkojen perään kyselty, jos relevanttia työkokemusta ja koulutusta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on sellainen tarve, jossa pitäisi olla ihan eri sivumäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on sellainen tarve, jossa pitäisi olla ihan eri sivumäärä.
Täh? Minä olen tehnyt CV:tä vaihdellen noin 1 ja 4 sivun välillä jo pitkään. Nyttemmin pitkäaikaistyöttömänä lähetän, jos järkeä lähettää, usein noin 1 sivun CV:n. CV:tä voi pidentää lisäämällä työtehtäviä ("dokumentoin työn", "tein hallintaohjelman tietojen lisäämiseen tähän appiin"), kertomalla opinnoista (kurssi sisälsi hahmontunnistusta, josta tehtiin harjoitus), kertomalla laveasti osaamisestaan (olen käyttänyt töissäni Gittiä ... olen ohjelmoinut C:llä ... dokumentoinnin tein LaTeXilla ... olen opiskellut myös muutamia tämän alueen kieliä). Mitä kummaa tässä on?
Onko pitkä cv hyvä vai huono? Meillä ei ainakaan katsota hyvällä sellaista, joka vaihtaa työpaikkaa muutaman kerran vuodessa.
Riippuu siitä mitä haen, esim määrärahoja hakiessa otan mukaan projekteja ja julkaisuja, silloin yleensä 3-4 sivua.
Yksi sivu. Ikää 49 ja työkokemustakin yli 30v , jos kesätyöt ja osa-aika työt lasketaan. Pisin yhtäjaksoinen työsuhde 22v, päättyi omasta pyynnöstä ja toisenlaiseen työpaikkaan vaihtoon. Olisin varmaan ihan painajainen työnhakijana, kun noin vähän eri paikkoja.
Laskutavasta sekä toimenkuvasta riippuen ~14 ... 20