Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Kun puhutte sivuista, lÀhetÀttekö työhakemukset kirjeitse?
0.
Ah, nyt saatte tuntea ylemmyyttÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme. Jo pelkÀstÀÀn julkaisuluettelo on yhden sivun.
Jos et hae yliopistolle tai muuten tiedetöihin, julkaisuluettelo kannattaa typistÀÀ "27 vertaisarvioitua tieteellistÀ julkaisua" tms.
Keskiverto rekryhenkilö ei valitettavasti ymmÀrrÀ julkaisuista yhtÀÀn mitÀÀn.
Minulla on linkki kotisivuille, joissa listaus julkaisuista.
Olisiko joku 70 sivua. On Englanninkielinen, alla linkki.
https://www.skruvat.fi/Haynes-Reparationshandbok-Citro%c3%abn-2CV-Ami-DâŠ
Ukko39 kirjoitti:
NeljÀsosasivua.
15v työura takana, kahdessa eri työpaikassa.
Lueteltu vain tÀrkeimmÀt koulutukset ja miljoonaluokan projektit. Muu on tilulilua.
Osui silmÀÀn tÀmÀ miljoonaluokan projektit. Oikeastiko luettelet jossain tietyssÀ työpaikassa olleita projekteja cv:ssÀ? Itse kun olen ollut projektityössÀ (myös vetÀnyt niitÀ) 20 vuotta ja sellaisella toimialalla jossa hankkeet ja projektit ovat lÀhes aina todella isoja, niin ei ole tullut mieleenikÀÀn listata niitÀ. Ja eikös ne ole sellaisia asioita, joita ei voi ulkopuolelle oikein edes kertoa? EhkÀpÀ riittÀisi vaikka kertoa se, ettÀ olet ollut esim. projektipÀÀllikkönÀ x vuotta?
Lieneekö puoli sivua, sivun koko A4.
CV kannattaa pitÀÀ oikeasti sivun pituisena. Siihen kannattaa listata viimeisimmÀt pari työpaikkaa + haettavalle paikalle olennaiset vanhemmat hommat. CV muokataan aina haettavan paikan mukaan.
Jos oot kolmikymppisenÀ tai vanhempana hakemassa duunia, niin ei ketÀÀn kiinnosta ettÀ oot ollu 18-vuotiaana postinlajittelijana tai jÀÀtelömyyjÀnÀ. EikÀ kukaan rekryÀjÀ lue mitÀÀn monisivuisia dokumentteja.
Hakukirje yksisiviuinen A4
CV yksisivuinen A4
Sitten portfolio jos sellainen on.
MÀ tein CV:n A1:lle. Ei ole tullut yhtÀÀn kutsua haastatteluun.
Yksi sivu, ei pidempÀÀ kannata tehdÀ, koska kukaan ei sitÀ lue. Yksi-kaksi lausetta riittÀÀ kertomaan työtehtÀvistÀ per työpaikka, sama pÀtee omiin taitoihin yms ylimÀÀrÀiseen mistÀ haluaa kertoa.
Jokaisen työpaikan olen saanut (IT-ala), jota olen hakenut.
Sellainen mÀssÀily, brassailu ja pitkÀsti itsestÀÀn selittÀminen on ihan turhaa. Lyhyt ja ytimekÀs viehÀttÀÀ. Haastattelussa voi sitten kertoa lisÀÀ.
2 sivua, olen toiminut suurimman osan urastani konsulttina tehden lyhyempiÀ ja pidempiÀ projekteja asiakasyrityksille. Jos listaisin kaikki yksityiskohtineen niin siitÀ tulisi sivu-pari lisÀÀ mutta olen pÀÀttÀnyt muotoilla sen niin ettÀ kaksi sivua on maksimi. EihÀn sen pidempÀÀ kukaan jaksa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko luettelet jossain tietyssÀ työpaikassa olleita projekteja cv:ssÀ?
Itse joudun ne luettelemaan, koska projektirooleja ja toimialoja on ollut useita. Olen niitÀ toki niputtanut niin, ettÀ jokaista ei mainita erikseen vaan lÀhinnÀ niin, ettÀ projekteihin liittyneet työkalut, projektimenetelmÀt ja työskentelyyn liittyneen jÀrjestelmÀn tyyppi tulee ilmi. NiillÀ tiedoilla on alallani hakuprosessissa merkitystÀ jo kun valitaan kuka pÀÀsee haastatteluun.
Ihan kuin jotain CV:tÀ olisi VAIN yksi kappale! NiitÀ tehdÀÀn tarpeen mukaan!
Ei ole koskaan vuosien takaisten aukkojen perÀÀn kyselty, jos relevanttia työkokemusta ja koulutusta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on sellainen tarve, jossa pitÀisi olla ihan eri sivumÀÀrÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on sellainen tarve, jossa pitÀisi olla ihan eri sivumÀÀrÀ.
TÀh? MinÀ olen tehnyt CV:tÀ vaihdellen noin 1 ja 4 sivun vÀlillÀ jo pitkÀÀn. Nyttemmin pitkÀaikaistyöttömÀnÀ lÀhetÀn, jos jÀrkeÀ lÀhettÀÀ, usein noin 1 sivun CV:n. CV:tÀ voi pidentÀÀ lisÀÀmÀllÀ työtehtÀviÀ ("dokumentoin työn", "tein hallintaohjelman tietojen lisÀÀmiseen tÀhÀn appiin"), kertomalla opinnoista (kurssi sisÀlsi hahmontunnistusta, josta tehtiin harjoitus), kertomalla laveasti osaamisestaan (olen kÀyttÀnyt töissÀni GittiÀ ... olen ohjelmoinut C:llÀ ... dokumentoinnin tein LaTeXilla ... olen opiskellut myös muutamia tÀmÀn alueen kieliÀ). MitÀ kummaa tÀssÀ on?
Onko pitkÀ cv hyvÀ vai huono? MeillÀ ei ainakaan katsota hyvÀllÀ sellaista, joka vaihtaa työpaikkaa muutaman kerran vuodessa.
Riippuu siitÀ mitÀ haen, esim mÀÀrÀrahoja hakiessa otan mukaan projekteja ja julkaisuja, silloin yleensÀ 3-4 sivua.
Yksi sivu. IkÀÀ 49 ja työkokemustakin yli 30v , jos kesÀtyöt ja osa-aika työt lasketaan. Pisin yhtÀjaksoinen työsuhde 22v, pÀÀttyi omasta pyynnöstÀ ja toisenlaiseen työpaikkaan vaihtoon. Olisin varmaan ihan painajainen työnhakijana, kun noin vÀhÀn eri paikkoja.
CV 1-12 riipouu tÀysin paikasta johon haen.
Laskutavasta sekÀ toimenkuvasta riippuen ~14 ... 20