Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?

Vierailija
10.11.2021 |

Yksi sivu itsellĂ€ đŸ€”

Kommentit (589)

Vierailija
361/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 sivu. 3.työpaikka, työvuosia 35 takana. NykyisessÀ 22 vuotta.

Sulla ei tosin taida olla kauheasti kokemusta nykyajan työnhausta 😅 mihin edes olet tarvinnut cv:tĂ€?

Vierailija
362/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikÀ on CV

Puhumalla sitÀ on aina ennenkin töihin pÀÀsty.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Paras yleensÀ pitÀÀ yhdessÀ, max kahdessa, sivussa. Selkeyden vuoksi. Onneksi on linkedin ja sellaiset, joihin voi linkata katsomaan tarkempia tietoja.

Vierailija
364/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lyhensin kahteen sivuun. CV:ni on mallia paljon melua tyhjÀstÀ - yhtÀ sillisalaattia, josta on vaikea saada muotoiltua jotain yhdenmukaista "tarinaa".

Vierailija
365/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

CV

Perus koulu 3 vuota

ElÀmÀm kolu

Vierailija
366/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KyllÀ minÀkin nÀkisin, ettÀ CV:n pituus on yksi sivu. Se on se sinun tilaisuutesi esitellÀ, mitÀ relevanttia olet saanut elÀmÀssÀsi aikaan sillÀ saralla, minne olet pyrkimÀssÀ. Jos se on pidempi, saa ÀkkiÀ kuvan ettÀ et oikein ymmÀrrÀ mikÀ on olennaista.

SieltÀ tippuvat ensimmÀisenÀ pois nÀmÀ:

”TET-harjoittelu Spar-kaupassa 7. luokalla”

”Ylioppilaskirjoitusten arvosanat: Reaali L, Ruotsi E
”

”Osaaminen: Word, Excel, Powerpoint
”

”Harrastukset: KĂ€vely, lukeminen”

LoppupÀÀssÀ uraa CV on enemmÀn tÀtÀ:

”Xyz Oy:n johtoryhmĂ€n jĂ€sen 2009-”

”KarvaperĂ€n kunnan luottamuselinten jĂ€senyyksiĂ€ 1990-2018”

”Valtioneuvoston kanslian elĂ€mĂ€ntyöpalkinto yhteiskunnallisista ansioista 2014”

”18 ohjattua vĂ€itöskirjaa”

”Kolme laajalevikkisintĂ€ itsenĂ€istĂ€ teosta: A., B., C.”

Ilmeisesti vain ne saavat hakea töitĂ€, jotka ovat uransa loppupuolella. 

EpĂ€selvĂ€ksi vain jĂ€i, miten sinne pÀÀsee, jos koskaan CV ei saa olla tuota jĂ€lkimmĂ€istĂ€ esimerkkiĂ€ huonompi. 

Ilmeisesti ja ilmeisesti. Jos cv:tÀ pyydetÀÀn huoltomiehen työpaikkaa hakevalta siinÀ kuin yliopistolehtorin paikkaa hakevaltakin, niin kai niissÀ kirjoitetuissa cv:issÀ vÀistÀmÀttÀ tiettyjÀ eroavaisuuksia sisÀllöllisesti on.

Loppujen lopuksi tuo cv-vaatimus on aika Àlytön muissa kuin juuri nÀissÀ vaativamman tason tehtÀvissÀ. Milloin cv-vaatimus on työpaikkailmoituksiin tullut, siis joka sortin tehtÀviin? Ihan ÀskettÀin? Ja todennÀköisesti sitÀ myötÀ ettÀ työhönotto on annettu konsulttien eli rekrytoimistojen tehtÀvÀksi. Ennen tavallisiin suorittaviin töihin riitti hakemusteksti, jossa yleensÀ koulutus- ja työhistoriaakin tulee mainittua, jos aihetta niin niitÀ vapaa-ajan tÀrkeitÀ luottamustoimia ja harrastussaavutuksiakin. Monessa paikassa aivan turhaa cv:ilyÀ. Monta muutakin kummallisuutta, kysytÀÀn työnhakulomakkeessa jopa 'onko sinulla henkilöllisyystodistus'.... Rekrytoimistoissa, jopa työnantajan omissa, nÀperrellÀÀn kun ei kai oikeita töitÀ ole tehtÀvÀksi riittÀvÀssÀ mÀÀrin. "Haetaan eteenpÀin pyrkivÀÀ" kun työtehtÀvÀ on rutiinityötÀ, kouluttautuvaa, uudistusmieluatÀ ja mitÀ milloinkin. Eduksi yliopistotutkinto työssÀ kuin työsdÀ, saahan työnantaja silloin toki ylpeillÀ maisteritason työntekijÀkaartillaan.

KyllĂ€ jo 90-luvulla tuskailin sen kanssa, ettĂ€ cv-ohjeissa kĂ€skettiin tiivistĂ€mÀÀn cv yhteen sivuun. ÄlyttömiĂ€ ohjeita. Jos on paljon työkokemusta niin osaa kyllĂ€ tehdĂ€ cv:n. Vaikeampaa on saada se yksi harjoittelupaikka venytettyĂ€ sivun mittaiseksi. TĂ€mĂ€ on ihan oikea este työuran alkuun pÀÀsemiseksi, jos cv:tĂ€ vaaditaan. Tosin en tiedĂ€ vaaditaanko enÀÀ nykyÀÀn, vai onko yleisemmin se niin ettĂ€ pitÀÀ tehdĂ€ video.

Vierailija
367/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ensimmÀistÀkÀÀn,en oikein edes tiedÀ mikÀ se on. Olen 46v ja ollut 30 vuotta samassa työpaikassa,aloitin heti peruskoulun jÀlkeen enkÀ ole kÀynyt muuta kouluja.

Vierailija
368/589 |
28.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulla on A3 jotta erottuisin paremmin.

Vierailija
369/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Yhdelle yritÀn mahduttaa

Vierailija
370/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minun VC:ssÀ ei ole ainakaan yhtÀÀn A4:sta, vain vessapaperia.

Vierailija
371/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka jÀtÀtte työpaikkoja pois. YmmÀrrÀn, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistÀ, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssÀ parempi kuin tuollainen työpÀtkÀ?

Omani on 2 sivua. Olen 32. 

Ne mitÀ minÀ olen jÀttÀnyt pois ovat lyhyitÀ ja merkityksettömiÀ keikka- ym. töitÀ opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun pÀÀlle 3-kymppisenÀ haen koulutusta vastaavia töitÀ, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.

Jokainen ymmÀrtÀÀ, ettÀ tuo onnistuu, jos silpputyötÀ ei ole parempien työpaikkojen lomassa, mutta mikÀ on neuvosi, jos kahden hyvÀn työn vÀlissÀ on viisi vuotta silpputyötÀ? Miten silloin merkitset työpaikat ilman aukkoja?

Vierailija
372/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YleensĂ€ pyrin siihen, ettĂ€ vain yksi sivu. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa ja työuraa takana noin 20 vuotta usealla eri työnantajalla. Mutta muokkailen CV:tĂ€ aina haettavan tehtĂ€vĂ€n mukaan, joten epĂ€olennaisimmat jutut jĂ€tĂ€n pois. Jokaista alkupÀÀn työtehtĂ€vÀÀ ei ole enÀÀ tarpeen mainita, vaan niitĂ€ voi myös niputtaa tyyliin "kesĂ€työt mm. kaupassa ja puutarhalla". 

Vierailija
373/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En tiedÀ, kun en ole koskaan tuollaista kirjoittanut.

Vierailija
374/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Yksi sivu. Olin melkein 30v. samalla työpaikalla. Plus koulutus. Lopetin sen sairauden takia. Haen nyt kevyempÀÀ työtÀ.

Vierailija
375/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No ei mulla ole varsinaisesti cv:tÀ. Jos haen jotain työpaikkaa niin kirjoitan lyhyen hakemuksen max. A4 sivun puoleenvÀliin asti. Nykyisen vakituisen osa-aikatyöni sain soittamalla ja tapaamalla kasvotusten työnantajan eli ei tarvinu hakemusta kirjoittaa. Edellisen kokoaikaisen työpaikan aikoinaan sain kaverin kautta. YhtÀkÀÀn työpaikkaa en ole saanut hakemuksella.

Vierailija
376/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

2 sivua, noin 5 työpaikkaa. NiitÀ on pakko avata tarkasti, kun ei ne muuten sano kellekÀÀn mitÀÀn.

Vierailija
377/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Juuri kevÀÀllÀ onnistuin kovalla vÀÀnnöllÀ yhdelle sivulle mahduttamaan, mutta nyt jos pitÀisi tehdÀ, niin luovuttaisin ja tekisin kaksisivuisen.

Joskus olen ollut myös CV:tÀ lukemassa ollut osapuoli ja voin kertoa, ettÀ kun vastaan tulee 10 sivun CV tiukkaa tekstiÀ koko sivun leveydeltÀ, niin lukematta jÀÀ.

Vierailija
378/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

2 sivua. Työuraa takana yli 35 vuotta. 

Valikoin sisĂ€ltöjĂ€ sen mukaan, mihin tarkoitukseen CV:tĂ€ kĂ€ytĂ€n. Ei kaikkea tarvi laittaa joka paikkaan. En tiedĂ€, vaihdanko enÀÀ työpaikkaa, ikÀÀ kohta 60 v. Vaikka mistĂ€ sen tietÀÀ, jos jotain mielenkiintoisempaa ilmaantuu, viimeksi vaihdoin 2 vuotta sitten. 

Vierailija
379/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka jÀtÀtte työpaikkoja pois. YmmÀrrÀn, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistÀ, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssÀ parempi kuin tuollainen työpÀtkÀ?

Omani on 2 sivua. Olen 32. 

Ne mitÀ minÀ olen jÀttÀnyt pois ovat lyhyitÀ ja merkityksettömiÀ keikka- ym. töitÀ opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun pÀÀlle 3-kymppisenÀ haen koulutusta vastaavia töitÀ, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.

Jokainen ymmÀrtÀÀ, ettÀ tuo onnistuu, jos silpputyötÀ ei ole parempien työpaikkojen lomassa, mutta mikÀ on neuvosi, jos kahden hyvÀn työn vÀlissÀ on viisi vuotta silpputyötÀ? Miten silloin merkitset työpaikat ilman aukkoja?

Ei kannata jĂ€ttÀÀ viiden vuoden aukkoa. Niputa silpputyöt yhden otsikon alle. Jos niillĂ€ ei ole suurta merkitystĂ€ nykyisten tehtĂ€vien kannalta, niin niistĂ€ riittÀÀ ihan lyhyt maininta. Jos olet tehnyt esim. asiakaspalvelutyötĂ€, se kannattaa aina mainita. 

Vierailija
380/589 |
06.09.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla mahtuu yhdelle sivulle. KesÀtyöt samassa paikassa 14 vuotiaasta lukioon. Armeijassa vuosi ja opiskelemaan, ekana kesÀnÀ pÀÀsiin isoon firmaan kesÀtöihin sen jÀlkeen ollut 12 vuotta saman työnantajan palveluksessa, vaikkakin eri tehtÀvissÀ.

En tiedÀ olisiko pitÀnyt vaihdella enemmÀn työpaikkoja?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kahdeksan viisi