Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Yhdelle sivulle mahdutin, osan työpaikoista jätin myös pois. Ja myös iän.
Yksi tietenkin. Ei sitä enempää tarvitse.
Firman pohjalle laitettuna 3 sivua. Nykyammattiin liittymättömät nuoruuden työpaikat jätetty pois.
Neljäsosasivua.
15v työura takana, kahdessa eri työpaikassa.
Lueteltu vain tärkeimmät koulutukset ja miljoonaluokan projektit. Muu on tilulilua.
Pidän yhdessä sivussa, muokkaan niin että mahtuu, riippuu työpaikasta mitä tarvittaessa jätän pois.
Kaksi, pidempää ei pidä tehdä. Olen pätkätyöläinen ja minulla on kaksi eri koulutusta, jotka haluan molemmat siinä mainita. Työpaikkoja on karsittu aika paljonkin.
Yksi sivu. Kaikki "turha" työkokemus on jo tiputettu pois.
Riippuu asiayhteydestä, miten tarkka tarvitaan. Tärkeimmät saa alle kahden sivun, mutta jos laittaisin kaiken, tulisi varmaan neljä sivua.
Yksi sivu. Jos ei mahdu yhdelle, niin silloin karsitaan tarpeettomat. Ei niitä satasivuisia kukaan lue. Onnekas olet jos lukevat edes sen ensimmäisen sivun loppuun.
Kolme. Jo pelkästään julkaisuluettelo on yhden sivun.
Vierailija kirjoitti:
Kolme. Jo pelkästään julkaisuluettelo on yhden sivun.
Jos et hae yliopistolle tai muuten tiedetöihin, julkaisuluettelo kannattaa typistää "27 vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua" tms.
Keskiverto rekryhenkilö ei valitettavasti ymmärrä julkaisuista yhtään mitään.
Riippuu fonttikoosta ja rivivälistä.
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Yksi sivu. Olennaiset työkokemukset, koulutukset ja luvat näkyvät. Muu jätetty pois. Työuraa takana 3 vuotta, mutta näyttää kuin olisin ollut koko ajan töissä viimeisen 20 vuoden aikana.
Saatan ympätä epärelevantin työkokemuksen loppukappaleeseen luettelomaisesti "Lisäksi olen aiemmin ollut töissä Firma Oy:ssa, Paikassa X ja Yritys Ab:ssa"
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Ne mitä minä olen jättänyt pois ovat lyhyitä ja merkityksettömiä keikka- ym. töitä opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun päälle 3-kymppisenä haen koulutusta vastaavia töitä, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen aukko? Työkokemukset ja koulutukset listataan parhaasta huonoimpaan ja perään kesto. Esim. "Myyjä, Biltema 14 kk". Ei siinä mitään aukkoja synny.
Kaksi sivua. Työkokemusta 15 vuotta.