Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Just pÀivitin CV:tÀ ja kahden sivun sijaan se on enÀÀ yksi A4.
SiinÀ on 2016 lÀhtien työpaikat, koska sitÀ vanhemmat duunit ovat tÀllÀ hetkellÀ epÀrelevantteja.
Kaksi sivua.
Ekalla yhteystiedot ja kuva, lyhyt "hissipuhe", koulutus ja työpaikat. Kakkossivulla lisÀtietoja, esim. avoimen yliopiston kurssit, pÀtevyydet, kielitaito, it-taidot ja suosittelijat. Saisin yhteenkin mahtumaan, mutta menisi mielestÀni liian tukalan nÀköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jÀtÀtte työpaikkoja pois. YmmÀrrÀn, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistÀ, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssÀ parempi kuin tuollainen työpÀtkÀ?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Ne mitÀ minÀ olen jÀttÀnyt pois ovat lyhyitÀ ja merkityksettömiÀ keikka- ym. töitÀ opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun pÀÀlle 3-kymppisenÀ haen koulutusta vastaavia töitÀ, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.
No mÀ olen tehnyt koulutustani vastaavia oman alan 1/2 - 2 v kestÀneitÀ projektitöitÀ ja muita mÀÀrÀaikaisuuksia 15 vuotta ilman aukkoja. Miten niitÀ karsii?
CV on kolme sivua. Työpaikoissa on ollut vaihtuvuutta ja opintoja on reilusti. Pakko listasta työtehtÀvÀt tarkemmin, jotta selviÀÀ miten ammattitaito on kehittynyt vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jÀtÀtte työpaikkoja pois. YmmÀrrÀn, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistÀ, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssÀ parempi kuin tuollainen työpÀtkÀ?
Ne mitÀ minÀ olen jÀttÀnyt pois ovat lyhyitÀ ja merkityksettömiÀ keikka- ym. töitÀ opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun pÀÀlle 3-kymppisenÀ haen koulutusta vastaavia töitÀ, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.
No mÀ olen tehnyt koulutustani vastaavia oman alan 1/2 - 2 v kestÀneitÀ projektitöitÀ ja muita mÀÀrÀaikaisuuksia 15 vuotta ilman aukkoja. Miten niitÀ karsii?
Työkokemusta 15 vuotta seuraavista vastuullisista tehtÀvistÀ mm. työnantajilla N ja N. Olen hoitanut seuraavia projekteja... ja kehittynyt nÀiden vuosien aikana paljon ammattilaisena.
Kaksi sivua. Työkokemusta 25 vuotta.
Olen kokeillut kaikkia versioita yksisivuisesta nelisivuiseen, mikÀÀn noista ei ole toiminut.
NÀin viisikymppisenÀ, muutaman tuhannen työhakemuken jÀlkeen alkoi mieleen hiipimÀÀn ajatus ikÀsyrjinnÀstÀ ja perustin oman yrityksen.
NykyisellÀÀn CV on 11 sivua, jonka lisÀksi on erillinen julkaisuluettelo (18 sivua) ja opetusportfolio (6 sivua). TutkimuskentÀssÀ tulee julmetusti mittaa, jos luettelee kaikki tutkinnot, koulutukset, työtehtÀvÀt, palkinnot, luottamustoimet, ohjatut opinnÀytetyöt yms. edes luettelonomaisesti.
Työpaikkoihin hakiessani typistÀn CV:stÀ hakuilmoituksesta riippuen 1-3 sivun tiivistelmÀn ja laitan tarvittaessa liitteeksi julkaisuluettelon ja/tai opetusportfolion.
M35
Miksi edes vÀÀntÀÀ CV. Laitan muutaman linkin.
En tiedÀ.
En ole tehnyt CV:tÀ.
T. 5v työttömÀnÀ ollut
Mulla kaksi sivua. Tarkoitus on pÀivittÀÀ se, ja tehdÀ ulkoasusta vÀhÀn tyylikkÀÀmpi.
Harmittaa joskus etsiÀ johtotehtÀviÀ kun työkokemusten joukossa on jotain kaupan myyjÀn töitÀ. Mutta mitÀÀn ei kannata jÀttÀÀ pois CV:stÀ, se on mun mielipide. Kaikilla on tavalla tai toisella "liian tavis" kokemus, mutta olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitÀ työtÀ hakee ja minkÀ ammatin edustaja on. Monella alalla joku kaupan kassa olisi miinusta, ja on melkein parempi naamioida se aika omaehtoiseksi opiskeluksi vaikka avoimessa.
Yksi. 18-v asti samassa duunipaikassa, ikÀÀ nyt 33. CV:tÀ en ole koskaan joutunut tekemÀÀn.
YhdellÀ työllisyyskurssilla vuosi kymmniÀ sitten tein pakolla "weeceen". SillÀ en pÀÀssyt töihin mutta ilman sitÀ pÀÀssy jo monesti. IKINà ei ole "weeceetÀ" kysytty paikoissa mihin olen hakunut! Mutta meninkin supraan paikaan ja pomon juttusille. Joko töitÀ tulee heti tai sitten ei. YleensÀ en ole 3 enempÀÀ paikaa kÀynyt kysymÀssÀ, kun on tÀrpÀnnyt. Nytkin olen töissÀ toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Ei siis ole loppumispÀivÀÀ merkitty... Palkka 2 838 e /kk. Kevyt toimistotyö ja suuremman osan saan tehdÀ etÀnÀ. TyhjÀÀ turhempi on mokoma weecee papru!
1 sivu, 41 vuotta työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei jokaista työpÀtkÀÀ luetella erikseen vaan esimerkiksi "opiskeluaikaisia töitÀ mm, kaupan kassalla vuosina 1982-1987". SillÀ on kuitattu 5-sivuisen tÀydellisen cv:n yksi kokonainen sivu.
1-2 sivua, tilanteen mukaan.
Teen CV:n aina kohdennetusti siihen työpaikkaan, johon haen.
Vierailija kirjoitti:
YhdellÀ työllisyyskurssilla vuosi kymmniÀ sitten tein pakolla "weeceen". SillÀ en pÀÀssyt töihin mutta ilman sitÀ pÀÀssy jo monesti. IKINà ei ole "weeceetÀ" kysytty paikoissa mihin olen hakunut! Mutta meninkin supraan paikaan ja pomon juttusille. Joko töitÀ tulee heti tai sitten ei. YleensÀ en ole 3 enempÀÀ paikaa kÀynyt kysymÀssÀ, kun on tÀrpÀnnyt. Nytkin olen töissÀ toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Ei siis ole loppumispÀivÀÀ merkitty... Palkka 2 838 e /kk. Kevyt toimistotyö ja suuremman osan saan tehdÀ etÀnÀ. TyhjÀÀ turhempi on mokoma weecee papru!
Riippuu ihan alasta, miten turha. Ja siitĂ€, minkĂ€laiseen paikkaan aikoo työllistyĂ€. Itse en halua et mun palkka on alle 4000âŹ/kk, joten en olisi tyytyvĂ€inen. Toimistotyö, etĂ€nĂ€ juuri sen verran kuin haluan ja joustavat työajat.
Työnhakuvalmennuksessa, nk "pupukurssilla", sanottiin, ettÀ se saa olla korkeintaan kaksisivuinen, ja koska toiselle sivulle olisi tullut vain max. pari riviÀ, niin olen mahduttamut sen yhdelle sivulle.
M44
+1. TÀmÀ on ihan totta, kun vanhenee tarpeeksi. En minÀkÀÀn osaa sanoa suoraan montako vuotta olen, mutta syntymÀvuoteni sentÀÀn muistan.