Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Just päivitin CV:tä ja kahden sivun sijaan se on enää yksi A4.
Siinä on 2016 lähtien työpaikat, koska sitä vanhemmat duunit ovat tällä hetkellä epärelevantteja.
Kaksi sivua.
Ekalla yhteystiedot ja kuva, lyhyt "hissipuhe", koulutus ja työpaikat. Kakkossivulla lisätietoja, esim. avoimen yliopiston kurssit, pätevyydet, kielitaito, it-taidot ja suosittelijat. Saisin yhteenkin mahtumaan, mutta menisi mielestäni liian tukalan näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Ne mitä minä olen jättänyt pois ovat lyhyitä ja merkityksettömiä keikka- ym. töitä opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun päälle 3-kymppisenä haen koulutusta vastaavia töitä, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.
No mä olen tehnyt koulutustani vastaavia oman alan 1/2 - 2 v kestäneitä projektitöitä ja muita määräaikaisuuksia 15 vuotta ilman aukkoja. Miten niitä karsii?
CV on kolme sivua. Työpaikoissa on ollut vaihtuvuutta ja opintoja on reilusti. Pakko listasta työtehtävät tarkemmin, jotta selviää miten ammattitaito on kehittynyt vuosien varrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Ne mitä minä olen jättänyt pois ovat lyhyitä ja merkityksettömiä keikka- ym. töitä opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun päälle 3-kymppisenä haen koulutusta vastaavia töitä, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.
No mä olen tehnyt koulutustani vastaavia oman alan 1/2 - 2 v kestäneitä projektitöitä ja muita määräaikaisuuksia 15 vuotta ilman aukkoja. Miten niitä karsii?
Työkokemusta 15 vuotta seuraavista vastuullisista tehtävistä mm. työnantajilla N ja N. Olen hoitanut seuraavia projekteja... ja kehittynyt näiden vuosien aikana paljon ammattilaisena.
Kaksi sivua. Työkokemusta 25 vuotta.
Olen kokeillut kaikkia versioita yksisivuisesta nelisivuiseen, mikään noista ei ole toiminut.
Näin viisikymppisenä, muutaman tuhannen työhakemuken jälkeen alkoi mieleen hiipimään ajatus ikäsyrjinnästä ja perustin oman yrityksen.
Nykyisellään CV on 11 sivua, jonka lisäksi on erillinen julkaisuluettelo (18 sivua) ja opetusportfolio (6 sivua). Tutkimuskentässä tulee julmetusti mittaa, jos luettelee kaikki tutkinnot, koulutukset, työtehtävät, palkinnot, luottamustoimet, ohjatut opinnäytetyöt yms. edes luettelonomaisesti.
Työpaikkoihin hakiessani typistän CV:stä hakuilmoituksesta riippuen 1-3 sivun tiivistelmän ja laitan tarvittaessa liitteeksi julkaisuluettelon ja/tai opetusportfolion.
M35
Miksi edes vääntää CV. Laitan muutaman linkin.
En tiedä.
En ole tehnyt CV:tä.
T. 5v työttömänä ollut
Mulla kaksi sivua. Tarkoitus on päivittää se, ja tehdä ulkoasusta vähän tyylikkäämpi.
Harmittaa joskus etsiä johtotehtäviä kun työkokemusten joukossa on jotain kaupan myyjän töitä. Mutta mitään ei kannata jättää pois CV:stä, se on mun mielipide. Kaikilla on tavalla tai toisella "liian tavis" kokemus, mutta olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä työtä hakee ja minkä ammatin edustaja on. Monella alalla joku kaupan kassa olisi miinusta, ja on melkein parempi naamioida se aika omaehtoiseksi opiskeluksi vaikka avoimessa.
Yksi. 18-v asti samassa duunipaikassa, ikää nyt 33. CV:tä en ole koskaan joutunut tekemään.
Yhdellä työllisyyskurssilla vuosi kymmniä sitten tein pakolla "weeceen". Sillä en päässyt töihin mutta ilman sitä päässy jo monesti. IKINÄ ei ole "weeceetä" kysytty paikoissa mihin olen hakunut! Mutta meninkin supraan paikaan ja pomon juttusille. Joko töitä tulee heti tai sitten ei. Yleensä en ole 3 enempää paikaa käynyt kysymässä, kun on tärpännyt. Nytkin olen töissä toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Ei siis ole loppumispäivää merkitty... Palkka 2 838 e /kk. Kevyt toimistotyö ja suuremman osan saan tehdä etänä. Tyhjää turhempi on mokoma weecee papru!
1 sivu, 41 vuotta työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei jokaista työpätkää luetella erikseen vaan esimerkiksi "opiskeluaikaisia töitä mm, kaupan kassalla vuosina 1982-1987". Sillä on kuitattu 5-sivuisen täydellisen cv:n yksi kokonainen sivu.
1-2 sivua, tilanteen mukaan.
Teen CV:n aina kohdennetusti siihen työpaikkaan, johon haen.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä työllisyyskurssilla vuosi kymmniä sitten tein pakolla "weeceen". Sillä en päässyt töihin mutta ilman sitä päässy jo monesti. IKINÄ ei ole "weeceetä" kysytty paikoissa mihin olen hakunut! Mutta meninkin supraan paikaan ja pomon juttusille. Joko töitä tulee heti tai sitten ei. Yleensä en ole 3 enempää paikaa käynyt kysymässä, kun on tärpännyt. Nytkin olen töissä toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Ei siis ole loppumispäivää merkitty... Palkka 2 838 e /kk. Kevyt toimistotyö ja suuremman osan saan tehdä etänä. Tyhjää turhempi on mokoma weecee papru!
Riippuu ihan alasta, miten turha. Ja siitä, minkälaiseen paikkaan aikoo työllistyä. Itse en halua et mun palkka on alle 4000€/kk, joten en olisi tyytyväinen. Toimistotyö, etänä juuri sen verran kuin haluan ja joustavat työajat.
Työnhakuvalmennuksessa, nk "pupukurssilla", sanottiin, että se saa olla korkeintaan kaksisivuinen, ja koska toiselle sivulle olisi tullut vain max. pari riviä, niin olen mahduttamut sen yhdelle sivulle.
M44
+1. Tämä on ihan totta, kun vanhenee tarpeeksi. En minäkään osaa sanoa suoraan montako vuotta olen, mutta syntymävuoteni sentään muistan.