Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?

Vierailija
10.11.2021 |

Yksi sivu itsellĂ€ đŸ€”

Kommentit (589)

321/589 |
21.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei yhtÀkÀÀn kokonaista aanelosta.

Vierailija
322/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jonkin verran rekryÀ tehneenÀ ja sivusta seuranneena voin sanoa, ettÀ rekryÀjÀt harvoin lukevat työhakemuksia/CV:tÀ ensimmÀisiÀ rivejÀ pidemmÀlle. Varsinkin jos hakemuksia on kymmeniÀ tai satoja.

Potentiaaliset rekryt rajataan kouralliseen ihmisiÀ ja heidÀt sitten kutsutaan haastatteluun.

TyöelÀmÀssÀ kaikki kehittyy nykyÀÀn niin nopeasti, ettÀ oikeastaan vain lÀhivuosien kokemuksella on arvoa.

Jotkut 2-4 sivun CV:t on aivan turhia. Ei ketÀÀn työnantajaa kiinnosta ettÀ oot ollu mansikanpoimijana 20 vuotta sitten, tai 5+ vuoden takaiset työkokemukset edes samalta alalta, jos siinÀ vÀlissÀ on tehnyt muita hommia.

Toki riippuu vÀhÀn alasta ja hommista, mutta pÀÀasiassa nÀin.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulla on useita akateemisia cv-versioita, vakio 6 sivua, lyhyempi tasan 2 sivua ja sitten laaja noin 30 sivua, jossa on kaikki tuotokset eritelty jos jotain kiinnostaa. Joskus tarvitaan vain 10 riviÀ.

Vierailija
324/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ööö... Minulla on LinkedIn sivu, ja 4-5 lauseen esittely osaamisalueistani, joka menee joskus sĂ€hköpostin viestiosaan, jos haetaan lomakkeella niin johonkin osaan siellĂ€. Työkokemus menee lomakkeen eri osioihin jos on sellainen, muussa tapauksessa sen nĂ€kee LinkedInistĂ€, jossa ovat myös linkit nettisivuihin josta kĂ€denjĂ€lkeni nĂ€kyy.

Vierailija
325/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minun WC menee tukkoon jo vÀhemmÀstÀkin vessapaperista.

Vierailija
326/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

1 sivu. 3.työpaikka, työvuosia 35 takana. NykyisessÀ 22 vuotta.

Vierailija
327/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Yksi sivu. Ei sinne enÀÀ tarvi mitÀÀn opiskeluaikaisia kesÀtöitÀ listata.

Vierailija
328/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pari riviÀ

Vierailija
329/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

VĂ€kisin menee toiselle sivulle, jos tekee asettelut oikein.

Kolmannelle, jos laitan julkaisutkin.

Riippuu sitten paikasta, minkÀ version laitan.

Vierailija
330/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ se luettelon pituus yleensÀkin riippuu alasta ja asiayhteydestÀ. Tutkijan ansioluettelon malli ei varmaan ole kaikille tuttu. Useampi sivu tulee, vaikka turhat pois. Monilla on ollut useita mÀÀrÀaikaisia työsuhteita/apurahoituksia. Kun hakee tutkimusrahoitusta, ne haluavat joskus julkaisuluettelon erikseen. Joskus julkaisut ovat samassa paketissa. Eri asia varmaan, jos hakee myyjÀksi Giganttiin.

Vierailija
331/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Riippuu mihin olen lÀhettÀmÀssÀ.

Lyhyt työtehtÀviin painottuva yleis-cv on parisivuinen. Laajempi tutkimuspainotteinen on muistaakseni neljÀ tai viisi (koulutukseen liittyvÀt työtehtÀvÀt, akateemiset julkaisut, konferenssit ym) ja nykyinen työ-cv eli referenssilistaus on muistaakseni kymmenkunta sivua, sisÀltÀen mm. tiedot suoritetuista erillispÀtevyyksistÀ.

Vierailija
332/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Työkokemus/ aikaisemmat työpaikat, koulutus, sertifikaatit/diplomat, kurssit, "todistettu" kielitaito...

Ei "aukkoja" /CV...(ikÀ 30 ja risat)

Vierailija
333/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

2 sivua, oon 40v, työkokemusta löytyy ja pelkkÀ koulutuksen nimi ei avaa osaamistani. Kuten eivÀt työpaikkojen tittelitkÀÀn.

Vierailija
334/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koko kysymys on hiukan hassu. CV:n tarkoitus on olla tiivistelmÀ ja tÀten vain yksi sivu.

CV:n tarkoitus on ettÀ rekry-henkilö saa helposti yleiskuvan hakijasta.

Laajentavat/tarkentavat asiat jotka eivÀt mene CV:n yhdelle sivulle, laitetaan työhakemukseen, jossa voi sitten runoilla niin monta sivua kuin kehtaa.

Vierailija
335/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katkeamaton opiskelu -ja työhistoria vuodesta 1994 lÀhtien, jolloin armeijasta pÀÀsin.

M47

Vierailija
336/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oma ansioluetteloni on vain yhden A4 arkin mittainen, mutta sekin on mielestÀni vÀhÀn liikaa.

Voisin tiivistÀÀ A6 paperille oleelliset jutut.

Työkokemus: Jotain pÀtkÀtöitÀ

Koulutus: Sössitty ammattitutkinto huonosti työllistÀvÀltÀ alalta

Kielitaito: Suomi (alkeet)

Vierailija
337/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rekryyn kirjoitti:

Koko kysymys on hiukan hassu. CV:n tarkoitus on olla tiivistelmÀ ja tÀten vain yksi sivu.

CV:n tarkoitus on ettÀ rekry-henkilö saa helposti yleiskuvan hakijasta.

Laajentavat/tarkentavat asiat jotka eivÀt mene CV:n yhdelle sivulle, laitetaan työhakemukseen, jossa voi sitten runoilla niin monta sivua kuin kehtaa.

Riippuu tÀysin hakemastasi paikasta ja alasta, ei ole yleistettÀvissÀ ihan noin vaan.

Vierailija
338/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Henkilötiedot, 2 riviÀ

Koulutus, 2 riviÀ

KesÀtyöt olisiko ollut 4 riviÀ

SillÀ hakemuksella tein 40 vuoden uran, pÀÀllikötasolta jÀin elÀkkeelle, työnantajana kaupunki.

Vierailija
339/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaksi. Yli 20 vuotta työkokemusta ja paljon lisÀkoulutuksia.

Vierailija
340/589 |
28.01.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36 tai 37 v. ja olen ollut aina samassa työpaikassa. CV ei ole kummoinen siis.

Olen 36 tai 37 v. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂