Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
CV muokataan aina tarkoitukseen sopivaksi.
1 sivu, jossa juuri haettavaan paikkaan liittyvät työt ja koulutus, mutta otan kaikki muutkin todistukset mukaan haastatteluun.
En ole ikinä tehnyt cv:tä kun ei ole ollut mitään tarvetta. Aina on töitä riittänyt.
Mies 40v.
Yksi sivu. Tiivistettynä selkeä.
Yhdelle sivulle pitää mahtua, muuten herää epäilys miksi et viihdy työssäsi.
Kyllä siihen ne kolme maisterintutkintoakin mahtuu, mutta en suosittele. En kutsuisi haastatteluun ylikoulutettua, joka on vaihtamassa paikkaa heti kun löytyy houkuttelevampi paikka.
Kaksi sivuinen. Työkokemusta enemmän kuin muutamalta vuodelta.
Ennemmin lue kahden sivun järkevästi asetellut CVn kuin yhden pikkufontilla kirjoitetun. Mutta kukin tavallaan.
Etanapostissa värilliselle paperille kirjoitettu. Yksi A4. Herättää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?
Omani on 2 sivua. Olen 32.
Ne mitä minä olen jättänyt pois ovat lyhyitä ja merkityksettömiä keikka- ym. töitä opiskeluaikana tai muun työn sivussa. Nyt kun päälle 3-kymppisenä haen koulutusta vastaavia töitä, joku joulupostin lajittelu vuosina 2008 ja 2009 on irrelevanttia. Ei ei aukkoja, mutta turhat silput pois.
Joo turhat totta kai voi jättää pois, mutta itselle kävi niin, kun 40-vuotiaana ajattelin laittaa cv:n lyhyemmäksi ja jätin ensimmäisiä lyhyitä ja mielestäni turhia töitä pois. Sain sen jälkeen pelkkää äitiysloman ihmettelyä, lapsia ei ole ja cv melko pitkä, koska pätkätyöt uran alussa. Laitoin kiltisti turhat takaisin, kun ei jaksa aina selittää, että ei, en ole ollut äitiyslomalla, ei ole lapsia.
Saksalaisten mielestä cv pitää olla mahdollisimman pitkä, 5 sivua mielellään. Sitten keksivät sinne kaikkea jonnin joutavaa.
Haettekos töitä vai työpaikkaa?
Nyt menee monella sekaisin cv ja elämäkerta.
Max 1 sivu, jossa työnantajaa kiinnostavat asiat.
T. HR
Itse tykkään kertoa kaiken, eli viisi sivua. Jos ei kiinnosta, jättäkööt lukematta. En ymmärrä sellaista sievistelyä, että joka kerta kamalasti pitäisi muokata.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään kertoa kaiken, eli viisi sivua. Jos ei kiinnosta, jättäkööt lukematta. En ymmärrä sellaista sievistelyä, että joka kerta kamalasti pitäisi muokata.
Työn kannalta oleellinen kokemus kerrotaan sitten hakemustekstissä kuitenkin. Näin sen itse ajattelen.
16 sivua, enkä työpaikkaa ikinä saanut!
Yksi sivuinen CV-pohja jota sitten räätälöin aina sen työpaikan mukaan jota oon hakemas just sillä hetkellä
1 sivu, jätän alalleni ei-relevantit työkokemukset pois.
12 sivua. Yksi sivu minusta ja 11 sivua siitä, mitä olen tehnyt.
Tasan yksi. Osittain kaksi vierekkäistä kolumnia. En ikinä lähettäisi yli yhden sivun CV:tä. Jos tarvitsevat lisäinfoa niin pyytävät, CV:n tarkoitus on tehdä ensivaikutus ja viedä haastatteluun.
2CV. Tarkoitatko huoltokirjaa?