Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?

Vierailija
10.11.2021 |

Yksi sivu itsellä 🤔

Kommentit (589)

Vierailija
301/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla (=0)

Vierailija
302/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sivua ja viimeksi tänään mietin, hyödyttääkö siellä roikottaa jotain 90-luvun työkokemuksia. Mutta kun olen ollut enempi työelämän ulkopuolella kuin työelämässä, niin annoin olla. Ehkä jatkossa mietin viilausta rankalla kädellä, että tulee nopeammin selväksi se, ettei mun CV:ssä oikein ole mitään, mikä puoltaisi haastattelukutsua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sivua, mutta se on kyllä liikaa.

Vierailija
304/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aukko CV:ssä" on jotain amerikkalaisista TV-sarjoista poimittua diibadaabaa. Kukaan ei ole kirjaimellisesti koskaan kysynyt mistään "aukoista CV:ssä", enkä ole kuullut että keltään muultakaan olisi kysytty (oikeassa maailmassa, ei Redditissä).

Valitettavasti Suomi alkaa olla täynnä amerikkalaisista TV-sarjoista ja varsinkin somesta "arvonsa" kopioinut häiriintynyttä porukkaa. 

Minulta on kyllä HR:n täti ja jopa haastettelija tivannut selitystä CV:ssä olleisiin aukkoihin joihin on selityksenä se että olen aina pitänyt talouteni sellaisessa kunnossa että tiedän housujen kestävän työnhakua niin pitkään että pääsen aiemman tason tehtäviin vaaditusta osaamisesta ja kokemuksesta maksettavalla palkalla.

Näin on käynyt 30v työuran kolme kertaa talouskriisien aikana kun osasto tai koko startup on kadonnut alta ja työnhaku venyi joka kerta vuoden mittaiseksi.

Näin jälkeenpäin ajatellen näyttää ilmiselvältä että jos olisin kerrankin heittänyt hanskat tiskiin ja lähtenyt "tilapäisesti" hanttihommiin, olisin jäänyt sille tielle enkä olisi maksanut enää koskaan nettona verotuloja joilla Suomen taloutta pyöritetään. Tuolta lähtötasolta kun olisin kerrankin jäänyt työttömäksi niin olisin tässä kohtaa ollut jo vähintään vuosikymmenen ajan pitkäaikaistyöttömänä.

Olen joka kerta jättänyt tämän selityksen kertomatta koska jo kysymys osoitti että minua ei valittu. Yksikään firma tai tuleva esimies joka minut on palkannut, ei ole kiinnostunut mistään muusta kuin siitä mitä minä olen tehnyt ja mitä osaan. Eivät siitä mitä minä en tehnyt tuossa kohtaa.

Vierailija
305/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka jätätte työpaikkoja pois. Ymmärrän, ettei johonkin työpaikkaan ole merkityksellistä, jos olet ollut kaupan kassana pari vuotta, mutta onko aukko cv:ssä parempi kuin tuollainen työpätkä?

Omani on 2 sivua. Olen 32. 

Mikä ihmeen aukko? Työkokemukset ja koulutukset listataan parhaasta huonoimpaan ja perään kesto. Esim. "Myyjä, Biltema 14 kk". Ei siinä mitään aukkoja synny.

Ainakaan akateemisen ei kannata listailla, että välissä on käyty siivoamassa, jos siis sitä työkokemusta oikeasti on jo useammasta paikasta. 

Vierailija
306/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sivu.

Cv pitää olla kertasilmäyksellä luettavissa. Ei selattavissa.

Minulla olisi työpaikkoja ja cv:ssä mainittavia oleellisia asioita useammallekin sivulle mutta tylysti on pitänyt karsia. Lähinnä vanhimmasta päästä olen tiputtanut pois. Eivät ole kyselleet rekrytessä. Aina olen hakemani työpaikan saanut.

Työnantaja ihmettelee aukkoja cv:ssä. Minulla oli 2 lapsen takia.

Mun CV:ssä on enemmän aukkoja kuin töitä. Hakemukseen sitten kirjoitan, että vasta viime keväänä sain ADHD-diagnoosin ja sitä kautta selvisi itselleni, miksei elämä ole mennyt käsikirjoituksen mukaan.

En sitten tiedä miten mahtavat tuohon suhtautua. Minä ajattelen sen niin, että reisille meni tuo ekat 30 vuotta, mutta yritän tämän uuden tiedon valossa ja lääkityksen ja terapian avulla saada elämääni järjestykseen ja ehkä jopa töitäkin. 

Vierailija
307/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 sivua

Vierailija
308/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sivu. Töissä samalla työnantajalla 29v.

Vierailija
309/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
310/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä sivua. Työkokemusta 14 vuotta monipuolisesti ja useampi koulutus

N31

Vierailija
311/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sivua, jos haen työtä. Koko versio 5 sivua pitkä.

Vierailija
312/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme. Jo pelkästään julkaisuluettelo on yhden sivun.

Jos et hae yliopistolle tai muuten tiedetöihin, julkaisuluettelo kannattaa typistää "27 vertaisarvioitua tieteellistä julkaisua" tms.

Keskiverto rekryhenkilö ei valitettavasti ymmärrä julkaisuista yhtään mitään.

Meillä CV:n luen minä eli tuleva esihenkilö, ei kukaan HR. Ymmärrän julkaisujen päälle, vaikka itse en ole julkaissutkaan. Eka virhe on aliarvioida esihenkilönsä.

Vierailija
313/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sivua. 

Vierailija
314/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seurannu ettei cv:llä ole mitään merkitystä työpaikan saannin suhteen, suhteilla mennnään.

Vierailija
315/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projekti cv asiakkaalle vai oma cv työnhakuun?

Vierailija
316/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 tai 37 v. ja olen ollut aina samassa työpaikassa. CV ei ole kummoinen siis.

Vierailija
317/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 melko täynnä

Vierailija
318/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään moni ei oo täällä vielä kuullut, että CV kannattais pitää yhdessä sivussa. Turhuudet pois, että alan kokemus näkyy. Kukaan ei jaksa eikä ehdi nykyään lukea useita sivuja. Yliopistolla opetettiin näin pari vuotta sitten.

Vierailija
319/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii siinä ole kuin yksi lause joka on hiellä ja verellä kirjoitettu: ajattelen olen siis olemassa.

Vierailija
320/589 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sivua, jos kaikki muotoilut jäisi pois saisi asian helposti yhteen sivuun.