Kuinka monta A4 sivua sinun CV on?
Kommentit (589)
Yksi sivu minulla. Jos jonkun cv on useamman sivun mittainen niin se kertoo vain siitä, että kyseinen henkilö ei osaa asettua aloilleen tai sitten hän on v*ttumainen työntekijä ja siksi joutuu vaihtamaan jatkuvasti paikkaa.
Kokonais- CV:ni on 5 sivuinen. Useimmiten käytän tarkoituksiini soveltuvaksi muotoilemaani 1 sivuista versiota!
Max yksi sivu. Jos tulee enemmän, niin otetaan pois esimerkiksi vanhimmat tai sitten epäoleellisemmat.
Yleisesti ottaen jollain noin kolmekymppisellä ei kai saisi sivu ylittyä.
Ihan vinkkinä työhakijoille.
Kun aikanaan Nokialla hakemuksia päivittäin kävin läpi, luin niistä ensimmäiset kolme riviä. Jos siinä vaiheessa ei ollut mielenkiinto herännyt, siirryin seuraavaan.
Näin teki myös kaikki työkaverini.
Eli 1-2 sivua max, Ja jotain mielenkiinnon herättävää ensimmäisille riveille.
En ole omistanut yhtään A4, kun Audia en halua.
En myöskään omista CV, kun en Citroenia halua.
Neljä sivua. 20 vuotta kokemusta, asiantuntijataustalta siirtynyt nykyään ylempään johtoon. Alle puoli vuotta sitten tuolla CV:llä saatiin uusin työpaikka, 100+ miljoonan liikevaihdon yrityksestä, 8 miljoonan budjettivastuu ja ~20 hengen osasto johdettavana.
Yks tietenkin. Ei kukaan jaksa käydä läpi yli sen. Aina jätän vanhimman pois, kun uutta tulee tilalle.
Mä teen aina cv:stä version aina sen mukaan, missä tilanteessa sitä käytän. Saan tärkeimmät kyllä vaikka yhteen sivuun, mutta joissain tilanteissa tarvitaan kaikki ja silloin menee ehkä neljä sivua.
Tiivistäkää kirjoitti:
Ihan vinkkinä työhakijoille.
Kun aikanaan Nokialla hakemuksia päivittäin kävin läpi, luin niistä ensimmäiset kolme riviä. Jos siinä vaiheessa ei ollut mielenkiinto herännyt, siirryin seuraavaan.
Näin teki myös kaikki työkaverini.
Eli 1-2 sivua max, Ja jotain mielenkiinnon herättävää ensimmäisille riveille.
No tämähän riippuu. Jossain vaaditaan esim,kaikki akateemiset julkaisut. Työelämä ei ole vain yksi ja yhdenlainen.
Rekrykonsultit lukee max 10 sekuntia yhtä hakemusta, sen mukaan kannatta tehdä cv.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään kertoa kaiken, eli viisi sivua. Jos ei kiinnosta, jättäkööt lukematta. En ymmärrä sellaista sievistelyä, että joka kerta kamalasti pitäisi muokata.
Ei niitä huvin vuoksi kannatakaan muokata, mutta jos oma osaaminen on hyvin monimuotoista, niin tottakai kannattaa laittaa esiin juuri sen työn kannalta olennainen.
1/4 sivua kun oikein venytän ja listaan kaikki kissanristiäiset.
Mun cv on A3 kun aina sanotaan että on hyvä erottautua muista.
Yksi. Yliopistotutkinto ja siitä suoraan virkaan työpaikkaan, jossa olen ollut nyt 20 vuotta ja josta aion aikanaan jäädä eläkkeelle.
"Aukko CV:ssä" on jotain amerikkalaisista TV-sarjoista poimittua diibadaabaa. Kukaan ei ole kirjaimellisesti koskaan kysynyt mistään "aukoista CV:ssä", enkä ole kuullut että keltään muultakaan olisi kysytty (oikeassa maailmassa, ei Redditissä).