Miksi köyhien pitäisi saada mitään luxusta
En ymmärrä miksi toimeentulotuella olevien kuuluisi saada mitään luxusta elämäänsä. Jos ei saa aikaiseksi mennä töihin tms. Niin on aivan turha siitä vinkua. Riittää ku on soppaa pöyräs ja sänky missä nukkua.
Kommentit (292)
Luxus my ass. AP ei esim koskaan kokenut luxusta. Enkä ite. Jos joku matka kylpyln kusiseen altaaseen on luksusta niin ymmärrän edes vähän
Ruokajaosta saatiin wokkivihanneksia ja muroja, se tuntui luksukselta.
Köyhä saa jotain kivaa uutta kun säästää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä miksi ihminen ei osaa olla tyytyväinen omaan hyvään elintasoonsa, omistusasuntoonsa ja luottokorttiinsa ja työterveyshuoltoon jossa hoidattaa vaivansa vaan vihaa, kadehtii ja haluaa rankaista niiitä jotka ovat heikommilla? Itsestä tämä ilmiö on henkisesti sairas.
On olemassa ihmisiä, jotka eivät voi hyvin ilman päivittäistä viha-annostaan. Se boostaa heidän itsetuntoaan, eikä heitä kiinnosta mitä kustannuksia se boosteri tuottaa. Oikeasti ollaan tilanteessa, jossa ihminen maksaa satasen ilomielin jotta naapuri jää vaille viittäkymppiä.
Ja kannattaa köyhien oppia olemaan suu soukalla näistä pienistä, (puoli)ilmaisista iloistaan, tämän olen saanut omastakin lähipiiristäni oppia, kateutta riittää,kun esim. työtön pääsee vaikka alennuksella jonnekin, kun itse nämä arvon menestyjät eivät muka ikinä ehdi tehdä mitään. Kuitenkin suu vaahdossa kehuskelevat itse olleensa milloin missäkin kalliissa mökeillä, matkoilla, tapahtumissa, ravintoloissa jne.
Ei siinä mitään, mutta vähän (hu)vituttaa se kateellinen, katkera marttyyrimainen narina,ettei muka ikinä ehditä töiden takia minnekään, siis IKINÄ! Jaa, KAIKKI illat, viikonloput, vapaapaäivät ja lomat..?? Ja rahaa on tehdä ja mennä minne huvittaa kateellisella naukujalla, mutta kun ei, kun ei niin ei! Ja jos ehdottaa työtuntien vähentämsitä, että naukuja ehtisi tehdä itsekin, niin ei voi, kun sithän super-ahneen valittajan palkka tippuisi, doh!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on ns. sossupummi. Asuu perheensä kanssa ihan tyytyväisenä asunnossa, missä vuokra on 1390 eur/kk. Komia on asunto. On parkettilattiat ja induktioliedet. Tyylikäs kämppä hyvällä alueella. Kelpaisi minullekin.
Minä asun perheeni kanssa myös vuokralla. Käymme kumpikin töissä ja tulot on sopivasti niin, että omilla tuloilla on vuokra maksettava. Arvatkaapa onko meille mahdollista edes ajatella 1390€/kk vuokra-asuntoa.
Anteeksi vain, mutta pikkuisen on sellainen olo, että maksan nyt toisten luksusta ja omat kakarat asuu kaupungin halvimmassa ikivanhassa kolmiossa huonomaineisella alueella, kun uudehkoon 4h+k+s vuokra-asuntoon ei töissä käyvillä ole varaa.
Reilua?
Sosiaalityöntekijä täällä. On yliopistotutkinto ja raskas työ. Käydään paljon kotikäynneillä. Monesti on asiakkaan koti paljon hulppeampi kuin oma, vaikka kukaan ei ole koskaan sieltä asiakkaan kodista käynyt töissä. Se syö naista.
Ehkä kannattaisi panostaa sitten omaan kotiin? Ei sitä kukaan tule sinun puolestasi hoitamaan, paitsi tietenkin jos maksat siitä. Uskomatonta kateutta siitä että joku köyhä on nähnyt vaivaa sen eteen että kotona on hyvä olla. Suorastaan irvokasta ulinaa vielä muka työssäkäyvältä ihmiseltä.
Tarkkaan ottaen hänhän ei sanonut, että se työssäkäymätön olisi köyhä. Esim. minun exäni luona kävi sossut, ja hän ei käynyt lainkaan töissä, koska oli perinyt paljon rahaa, asunnon ja lisäksi isänsä elätti häntä.
Mietin juuri toissapäivänä näitä suomen köyhiä. Näin sellaisen videon intialaisesta miehestä, joka nukkui poikansa kanssa kadun varressa jonkun hetekan näköisen päällä. Heillä ei ollut kuin vaatteet päällänsä ja itkivät onnesta, kun joku toi heille ruokaa.
Suomessa saat terveydenhuollon, katon pään päälle, ilmaisen koulutuksen, lääkkeet, ruuat, vaatteet, huonekalut, telkkarin jne. mutta valitetaan kun aina pitää ostaa halvinta ja käytettyä? Tulee tosi paha mieli niiden ihmisten puolesta, joilla ei oikeasti ole mitään, eikä mitään ulospääsyä ja täällä kehdataan tämmösistä valittaa? Missä on se kiitollisuus siitä, ettei ole taivasalla ja että on ihmisiä, jotka elättää teidätkin eikä teitä hylätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytin tänään tt-tukirahoistani 2,50€ uuteen kynsilakkaan ja olen suorastaan hävyttömän iloinen siitä luksus-hankinnasta. Harmittaako ap?
No jo oli lapsellinen heitto. En esimerkiksi itse voi sietää sitä, että tt tuella ja yhteiskunnan varassa elävä ruikuttaa kun ei saa uusimpia puhelimia, matkoja ja että aina pitää ostaa halvinta. Ruikutetaan ettei koskaan pääse linnanmäelle perheen kanssa (lapsia 7) jne. Tämä on sellasta ihan överiä, mitä ei todellakaan yhteiskunnan kuulu kustantaa. Jos joutuu turvautumaan yhteiskuntaan niin silloin minimi saa riittää.
En ole ikinä ruikuttanut tuollaisista. En ruikuta edes siitä etten ole edes kolmeakymmentä ja minulla ei kohta ole enää hampaita. Pitäisi ilmeisesti ruikuttaa kun se tuottaa monille tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Lusmut ei oikiasti ansaitse edes mitään. Sen puurolautasen ku saavat ilmaaseksi hengenpitimiksi sais riittää.
Lusmu onkin eri asia kuin köyhä. Monet käy töissä lusmuilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytin tänään tt-tukirahoistani 2,50€ uuteen kynsilakkaan ja olen suorastaan hävyttömän iloinen siitä luksus-hankinnasta. Harmittaako ap?
No jo oli lapsellinen heitto. En esimerkiksi itse voi sietää sitä, että tt tuella ja yhteiskunnan varassa elävä ruikuttaa kun ei saa uusimpia puhelimia, matkoja ja että aina pitää ostaa halvinta. Ruikutetaan ettei koskaan pääse linnanmäelle perheen kanssa (lapsia 7) jne. Tämä on sellasta ihan överiä, mitä ei todellakaan yhteiskunnan kuulu kustantaa. Jos joutuu turvautumaan yhteiskuntaan niin silloin minimi saa riittää.
En ole ikinä ruikuttanut tuollaisista. En ruikuta edes siitä etten ole edes kolmeakymmentä ja minulla ei kohta ole enää hampaita. Pitäisi ilmeisesti ruikuttaa kun se tuottaa monille tulosta.
" mut en mää" taas se henkinen köyhyys paistaa sielläkin. Vaikka sinä et ruikuttaisi, moni ruikuttaa ja esim. media ja yle on täynnä näitä, jotka juuri näistä asioista valittaa. Siitähän tämä aloitus lähti ja tästä ilmiöstä oli tarkoitus puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää miettimään tunnetteko tai edes tiedättekö yhtään yhteiskunnan tuilla elävää henkilökohtaisesti?
Missä te kuulette tätä ruikutusta? Vai onko mielikuva saatu keskustelupalstoilta?
Ehkä näistä työttömien ja tukien varassa elävien haukkumisketjuista?
Olkaapa nyt rehellisiä.
Jos on köyhä on jo esim. koko lapsuuden saanut tyytyä aina johonkin sisarusten vanhoihin, väärän kokoisiin, kuluneisiin ym. nukkavieruihin vaatteisiin ja tavaroihin ja kirppiskamoihin ja nyt aikuisena ostaa RUIKUTTAMATTA ale-myynneistä uutena(kin) vaatteita ja tavaroita, nii npitää tulla moralisoimaan mitne "henkisesti"köyhä on?! Sä et tiedä kuuel elämästäni hevonvittua, että moralisoi vaan kuspää itseäsi ja leiju henkisesti muiden yläpuolella ihan rauhassa kirppiskuteissasi...
Toimeentulotuki ei todellakaan riitä mihinkään telkkuun, autoihin jne. hankintoihin, kuka köyhä tässä on sellaisia pyytänytkään tässäkään ketjussa,itselläsi taitaa löytyä näitä kuitenkin?! Itse voin vai nhaaveilla vaikka ajokortista ja autosta, mutta elänpähän siinä edes ekologisemmin, kun luksusköyhä kehtaanki nostaa alemyyneistä uusia vaatteita peräti;) T
arkoitus oli kritisoida/puolustautua köyhien vaolntoja kyttääviä ja arvostelevia parempiosaisia vastaan joilla ei ole haisuakaan millä kaikella pienelläkin ns. arjen luksuksella köyhä voi yrittää ostaa itselleen esim. elämänhalua taas yhdeksi päiväksi! Ja joojoo, tavarat eivät tuo onnea jne., mutta ihan turha tätä on yrittää selittää edes parempiosaisille joilla on varaa leuhottaa olevansa niin henkistynyt ja hyvä ihminen, kun itse hyväosaisena peräti käyttää kirppareitakin! Voi jumalauta...
Tämä palsta on kyllä syöpä oikeasti, ei pitäisi käydä täällä ikinä ,ku nverenpaine nousee takuulla kaksiataa pykälää ylöspäin kuspäiden kanssa väitellessä ja ei halua astua poterostana enää ikinä ulos vaarana törmätä tämän palstan ylimielisiin kuspäihin jossakin reaalielämässä! Hyvästit siis, ei täällä kestä (nykyään)olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saan netistä tilattua ale-myynneistä muutamlla eurolla vaatteita ja kenkiäkin esim.5-20€ niin miski ihmeessä pitäisi olla oiekus osta avaan kirppareilta jotain hien ym. punttyneitä ja nukkaisia vaatteita ja jalkasilsan kyllästämiä kenkiä?! Ja joo, voi löytää hyvääkin tavaraa, mutta harvemmin ja saati sitten omassa koossaan vielä!
Että ihan vaan koska jos on köyhä, olisi ihan pakko ostaa joku nuhjuinen ja kulunut tavara ihan vaan siksi, että on just köyhä ja JOUTUU elämään TUILLA, niin pitäisi ostaa käytetty eikä uusi vaikka hinta olisi sama tai jopa sen uuden tuotteen eduksi?! Teidän sairaalloisten köyhien kyttääjien, kontrolloijien ja kyykyttäjien kannattaisia hakeutua hoitoon ja keksiä joku harrastus ja elämä itsellenne!
Itse olen hyvätuloinen ja ostan kaikki vaatteet, niin lasten kuin omanikin kirpputorilta. Siellä on kyllä hyvää lähes käyttämätöntä tavaraa vaikka kuinka paljon. Ympäristösyistä toimimme näin. Kaikkein parasta olisi, jos valtiolla olisi sellainen vaatepaikka, mistä varattomat saa käydä hakemassa vaatteita. Ottaisitko mielummin itse 50e lahjakortin uusiin vaatteisiin vai 200e lahjakortin käytettyihin? Itse en miettisi kahta kertaa.
Sun asenteesta ja ajattelusta paljastuu myös sun henkinen köyhyys. Olen itsekin elänyt tt tuella ja sen sijaan, että olisin ruikuttanut, otin sen haasteena saada rahat riittämään mahdollisimman paljon ja kaikkeen. Sillon hain roskalavaryhmistä ja annetaan osioista ilmaisia huonekaluja, jotkut omistan itseasiassa edelleen. Ei köyhyys tarkoita huonoa elämää, mutta ei pidä myöskään kuvitella, että veronmaksajat alkaa kustantaa leffat, vaatteet, konsolit, telkkarit, autot jne. jos ei itse tee töitä.
Mitä veikkaat, käviskö kohta kukaan töissä, jos kaikki saisivat autot, telkkarit, lomat jne maksatettua valtiolla? Niinpä. Siihen päättyisi kenenkään tukien saaminen, kun ei ole niitä tukien maksajia. Sanoisin siis, että on aika kohtuullistaa omat odotukset siitä, mitä on oikeutettu samaan muiden kukkarosta.
Ostatteko myös alusvaatteet ja sukat käytettynä kirpputorilta? Jos kyllä niin entäs käytetyt hammasharjat? Jos kyllä niin minulla olisi sinulle myytävää.
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri toissapäivänä näitä suomen köyhiä. Näin sellaisen videon intialaisesta miehestä, joka nukkui poikansa kanssa kadun varressa jonkun hetekan näköisen päällä. Heillä ei ollut kuin vaatteet päällänsä ja itkivät onnesta, kun joku toi heille ruokaa.
Suomessa saat terveydenhuollon, katon pään päälle, ilmaisen koulutuksen, lääkkeet, ruuat, vaatteet, huonekalut, telkkarin jne. mutta valitetaan kun aina pitää ostaa halvinta ja käytettyä? Tulee tosi paha mieli niiden ihmisten puolesta, joilla ei oikeasti ole mitään, eikä mitään ulospääsyä ja täällä kehdataan tämmösistä valittaa? Missä on se kiitollisuus siitä, ettei ole taivasalla ja että on ihmisiä, jotka elättää teidätkin eikä teitä hylätä?
Kukas nyt on muka valittanut? AP, joka on rikas. Köyhät ovat olleet ihan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saan netistä tilattua ale-myynneistä muutamlla eurolla vaatteita ja kenkiäkin esim.5-20€ niin miski ihmeessä pitäisi olla oiekus osta avaan kirppareilta jotain hien ym. punttyneitä ja nukkaisia vaatteita ja jalkasilsan kyllästämiä kenkiä?! Ja joo, voi löytää hyvääkin tavaraa, mutta harvemmin ja saati sitten omassa koossaan vielä!
Että ihan vaan koska jos on köyhä, olisi ihan pakko ostaa joku nuhjuinen ja kulunut tavara ihan vaan siksi, että on just köyhä ja JOUTUU elämään TUILLA, niin pitäisi ostaa käytetty eikä uusi vaikka hinta olisi sama tai jopa sen uuden tuotteen eduksi?! Teidän sairaalloisten köyhien kyttääjien, kontrolloijien ja kyykyttäjien kannattaisia hakeutua hoitoon ja keksiä joku harrastus ja elämä itsellenne!
Itse olen hyvätuloinen ja ostan kaikki vaatteet, niin lasten kuin omanikin kirpputorilta. Siellä on kyllä hyvää lähes käyttämätöntä tavaraa vaikka kuinka paljon. Ympäristösyistä toimimme näin. Kaikkein parasta olisi, jos valtiolla olisi sellainen vaatepaikka, mistä varattomat saa käydä hakemassa vaatteita. Ottaisitko mielummin itse 50e lahjakortin uusiin vaatteisiin vai 200e lahjakortin käytettyihin? Itse en miettisi kahta kertaa.
Sun asenteesta ja ajattelusta paljastuu myös sun henkinen köyhyys. Olen itsekin elänyt tt tuella ja sen sijaan, että olisin ruikuttanut, otin sen haasteena saada rahat riittämään mahdollisimman paljon ja kaikkeen. Sillon hain roskalavaryhmistä ja annetaan osioista ilmaisia huonekaluja, jotkut omistan itseasiassa edelleen. Ei köyhyys tarkoita huonoa elämää, mutta ei pidä myöskään kuvitella, että veronmaksajat alkaa kustantaa leffat, vaatteet, konsolit, telkkarit, autot jne. jos ei itse tee töitä.
Mitä veikkaat, käviskö kohta kukaan töissä, jos kaikki saisivat autot, telkkarit, lomat jne maksatettua valtiolla? Niinpä. Siihen päättyisi kenenkään tukien saaminen, kun ei ole niitä tukien maksajia. Sanoisin siis, että on aika kohtuullistaa omat odotukset siitä, mitä on oikeutettu samaan muiden kukkarosta.
Ostatteko myös alusvaatteet ja sukat käytettynä kirpputorilta? Jos kyllä niin entäs käytetyt hammasharjat? Jos kyllä niin minulla olisi sinulle myytävää.
Miksi te köyhät olette niin lapsellisia?
Miksi pitäisi ostaa kirppikseltä, kun kaupasta saa samaan hintaan? Kirppikset on aika kalliita nykyään ja tarkoitettu joillekin hifistelijöille.
Tunnnen paljon nimenomaan henkisesti köyhiä, täysin toisen ihmisen (esim. työttömän, sairaan, pitkäaikaisesti köyhän)asemaan asettumaan kyvyttömiä, alkoholisteja, kuspäisiä, ylimielisiä, laiskoja, juoruilevia, muita arvostelevia ja haukkuvia jne. narskuaj jotka porhaltavat työelämässä menestyhjinä ja valittavat iste päivät pitkät "köyhyyttään"ja itseään köyhemmille siis, ihan pokkana!
Suosittelen erakoitumista köyhille, itse elin elämäni onnellisimmat kuukaudet oikeasti silloin koronan aiheuttaman täyssulun aikana, kun kaikki pahimmat narskut pysyivät ihan rajan sulunkin takana ja sai olla rauhassa kerrankin edes hetken kaikilta arvostelijoilta, mollaajilta, syyllistäjiltä jne. ja ihmiset kerrankin, myös ne kermaperceet pelkäsivät itsensä puolesta koronan takia. Sitten alkoi kyllä v***ttaa se, miten kyllä koronaköyhille- ja työttömille löytyyi ihan kaikilta empatiaa, hyysäämistä ja tukia! No, corona (tai muu)opettaa vielä näillekin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistää miettimään tunnetteko tai edes tiedättekö yhtään yhteiskunnan tuilla elävää henkilökohtaisesti?
Missä te kuulette tätä ruikutusta? Vai onko mielikuva saatu keskustelupalstoilta?
Ehkä näistä työttömien ja tukien varassa elävien haukkumisketjuista?
Olkaapa nyt rehellisiä.
Käyppäs kattomassa kuule vaikka yleltä, siellä on paljon tavaraa. Ainakin sellainen oli muistaakseni yksi kuin "hyvä köyhä". Näitä on media pullollaan. En oikein ymmärrä tuota sinunkaan tulokulmaasi, että jos sinä et ole sellainen, etkä tunne sellaisia, tarkoittaako se mielestäsi että ilmiö ei ole todellinen? Kannattaa laajentaa omia näkökulmia ja keskustella erilaisista ilmiöistä, vaikkei se itseä koskettaisikaan.
Juujuu, köyhä ottaa kaikki tuet, haistattelee vidut kaikille porvaripaskoille eli heille jotka tunnollisesti tekevät työt jotta tuon köyhän tapaiset kermaperseet voivat makoilla kotonaan. Kaupanpäälliseksi se roikkuu täällä ylimielisenä päivät pitkät ilmoittamassa että "minä en kyllä sitä rokotetta sitten ota".