Miksi köyhien pitäisi saada mitään luxusta
En ymmärrä miksi toimeentulotuella olevien kuuluisi saada mitään luxusta elämäänsä. Jos ei saa aikaiseksi mennä töihin tms. Niin on aivan turha siitä vinkua. Riittää ku on soppaa pöyräs ja sänky missä nukkua.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten aloitusten tehtailija haluaisi elää maassa, jossa hän saisi potkiskella kauemmaksi tien sivussa käsi ojossa istuvia kerjäläisiä. Siis sellaisia "oikeita" kerjäläisiä eli langanlaihoja, silminnähden sairaita, likaisia rääsyläisiä.
Suomessa ei työväestöä ja köyhiä työttömiä oikein erota toisistaan ulkonäön perusteella, ja sepä ap:tä harmittaa: hän ei voi tuntea itseään niin paljon paremmaksi kuin haluaisi. Onneksi on tällainen anonyymi keskustelupalsta, jolla ahdistuksen lisäksi voi purkaa toiveitaan äärimmäisestä luokkayhteiskunnasta, jossa itse tietysti olisi pysyvästi vähintään puolivälissä.
Ei ne työttömät koko ajan työttömiä ole, moni on välillä esim. palkkatukitöissä.
Mitä se tähän kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin lapseltani rahahanat koska hänellä ei ole mitään mielenkiintoa tehdä töitä.
Hän myös haki masennusdiagnoosin aivan vain sitä varten että sai sairaspäivärahaa ja hän sen myös avoimesti myönsi ettei diagnoosilla ole muuta virkaa.
Nyt hän elelee tukien varassa ja on vieraantunut täysin elämästä.
Minä lopetin rahallisen tukemisen, koska hän itse on välinpitämätön.
Eikö sinua kiinnosta, miksi lapsesi käyttäytyy noin? Ettei vain olisi niin, että sinä olet se, joka on välinpitämätön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten aloitusten tehtailija haluaisi elää maassa, jossa hän saisi potkiskella kauemmaksi tien sivussa käsi ojossa istuvia kerjäläisiä. Siis sellaisia "oikeita" kerjäläisiä eli langanlaihoja, silminnähden sairaita, likaisia rääsyläisiä.
Suomessa ei työväestöä ja köyhiä työttömiä oikein erota toisistaan ulkonäön perusteella, ja sepä ap:tä harmittaa: hän ei voi tuntea itseään niin paljon paremmaksi kuin haluaisi. Onneksi on tällainen anonyymi keskustelupalsta, jolla ahdistuksen lisäksi voi purkaa toiveitaan äärimmäisestä luokkayhteiskunnasta, jossa itse tietysti olisi pysyvästi vähintään puolivälissä.
Ei ne työttömät koko ajan työttömiä ole, moni on välillä esim. palkkatukitöissä.
Mitä se tähän kuuluu?
No siten, että silloin kun on töissä voi ostaa niitä parempia vaatteita jne., ja vaikka älykännykän.
Ymmärrät sen sitten, kun olet itse köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin lapseltani rahahanat koska hänellä ei ole mitään mielenkiintoa tehdä töitä.
Hän myös haki masennusdiagnoosin aivan vain sitä varten että sai sairaspäivärahaa ja hän sen myös avoimesti myönsi ettei diagnoosilla ole muuta virkaa.
Nyt hän elelee tukien varassa ja on vieraantunut täysin elämästä.
Minä lopetin rahallisen tukemisen, koska hän itse on välinpitämätön.Eikö sinua kiinnosta, miksi lapsesi käyttäytyy noin? Ettei vain olisi niin, että sinä olet se, joka on välinpitämätön?
Kiva syyllistäjä iski jälleen.
Mistä hitosta sinä muka tiedät tuonkin kirjoittajan tarinan taustan tässä asiassa?
On voinut vaikka tehdä kaikkensa asian eteen, mutta lopulta luovuttanut. Yleensä se meneekin niin, mutta aina löytyy syyllistäjiä.
Että vihaan sinunlaisiasi kommentoija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tähän kuuluu?
No siten, että silloin kun on töissä voi ostaa niitä parempia vaatteita jne., ja vaikka älykännykän.
No niin niin. Päälle päin on vaikea sanoa, kuka suomalainen on köyhä ja kuka ei. Ap haluaisi köyhät ja/tai työttömät niin kurjiin oloihin, että heistä näkisi heti, että henki nipin napin pihisee.
Minä olen vakituista asuntoa vailla. Töihin minun ei kannata enää haaveilla, koska edes palkkatuella en pääse; rahatilanne ei siis tule muuttumaan muuhun kuin huonompaan suuntaan. Minulla kuitenkin on entisestä elämästäni loppuiäkseni siistejä vaatteita ja muuta tarpeellista, ja jolleivät esimerkiksi hampaani putoa suusta, kenelläkään ei ole syytä epäillä, että olen rutiköyhä. Älykännykkäkin minulla on, koska eräs tuttu antoi minulle vanhansa.
Ap:n kaltaiset tyypit ovat viime aikoina aktivoituneet tällä palstalla vaatimaan, että tuet pitäisi poistaa ja köyhät ja/tai työttömät asuttaa parakkeihin ja panna pakkotyöhön. Siis luoda juuri sellainen kastijärjestelmä, jossa kaukaa näkisi, kenen päälle saa sylkeä ja kenen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus täällä joku kertoi, että euron mikropopparipussi on turhuutta eikä köyhällä ole oikeutta sellaista ostaa edes lapsilleen.
Keskituloinen ostaa tavallisia popparinjyviä 1,15 eurolla ja paahtaa ne kattilassa. Pussillisesta saa lapsille monta kattilallista.
Tässä on se "köyhän" ja keskituloisen ero ajattelutavassa. Toinen saa samalla rahalla 10x määrän:D
Aivan, kyllä sinä olet sitten hyvä ihminen. Varmaan vessapaperinkin sinä virkkaat itse.
Kolahtiko?
Tässä on se ero millä pelataan, toinen osaa käyttää rahaansa ja toinen ei. Ikinä en tuhlaisi rahojani mihinkään mikropoppareihin (lisäksi ne on epäterveellisempiä).
Ja olin köyhä vuosikausia joten tiedän mistä puhun. Mutta kovalla työllä ja taloudellisella ajattelutavalla olen saanut varallisuutta kartutettua mukavasti.
Mitä teet sillä varallisuudella, jos euron mikropopparitkin on liian suuri investointi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus täällä joku kertoi, että euron mikropopparipussi on turhuutta eikä köyhällä ole oikeutta sellaista ostaa edes lapsilleen.
Keskituloinen ostaa tavallisia popparinjyviä 1,15 eurolla ja paahtaa ne kattilassa. Pussillisesta saa lapsille monta kattilallista.
Tässä on se "köyhän" ja keskituloisen ero ajattelutavassa. Toinen saa samalla rahalla 10x määrän:D
Aivan, kyllä sinä olet sitten hyvä ihminen. Varmaan vessapaperinkin sinä virkkaat itse.
Kolahtiko?
Tässä on se ero millä pelataan, toinen osaa käyttää rahaansa ja toinen ei. Ikinä en tuhlaisi rahojani mihinkään mikropoppareihin (lisäksi ne on epäterveellisempiä).
Ja olin köyhä vuosikausia joten tiedän mistä puhun. Mutta kovalla työllä ja taloudellisella ajattelutavalla olen saanut varallisuutta kartutettua mukavasti.
Mitä teet sillä varallisuudella, jos euron mikropopparitkin on liian suuri investointi?
Tämä keskustelu on hauska. Näen sieluni silmillä tuon varallisuuttaan mukavasti kartuttaneen sädekehä hiuksillansa ravistelemassa popcornkattilaansa ja hänen lastensa kurottelemassa malttamattomina siinä ympärillä: "Kuulkaa, lapset, näitä saa monta kattilallista pussista, nämä ovat terveellisempiäkin, ja pannaan sekaan vain ihan vähän suolaa tuosta kolmen kilon säkistä, koska siinä se köyhän ja keskituloisen ero on."
Minulla on varallisuutta ja teen kovasti sen eteen töitä.
Juuri swn vuoksi halveksin vapaamatkustajia.
Töitä ei niin vain ole. Täällä eletään vain kerran, joten pitäisikö elää kurjasti hautaan asti?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varallisuutta ja teen kovasti sen eteen töitä.
Juuri swn vuoksi halveksin vapaamatkustajia.
Moni tekee mielestään kaiken itse eikä miellä itseään vapaamatkustajaksi. Saattaisi leuka loksahtaa auki, kun kuulisi, miten paljon yhteiskunnalle maksaa kasvattaa ja kouluttaa ihminen vauvasta maisteriksi.
Mitähän alapeukuttaja luulee, että työkkärin tädit tekevät, tes - palkka työt on netissä koko Suomen haettavissa.
Myös ne jotka ovat vakituisissa töissä eivät ole kuulletkaan palkkatukitöistä, ihmettelen.