Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhien pitäisi saada mitään luxusta

Vierailija
09.11.2021 |

En ymmärrä miksi toimeentulotuella olevien kuuluisi saada mitään luxusta elämäänsä. Jos ei saa aikaiseksi mennä töihin tms. Niin on aivan turha siitä vinkua. Riittää ku on soppaa pöyräs ja sänky missä nukkua.

Kommentit (292)

Vierailija
121/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta puolestani ei rikkaatkaan tarvii mitään luksusta.

Se luksus se maailman saastuttaa ja hiilidioksit työntää ilmakehään.

Oon vielä kovempi ku sä AP. Mitäs siihen sanot?

Paree se on että ne saastuttaa jotka jotain tianaakin. Mietis millä rahoolla ne ilmastoteot maksetaan?

No rikkaille vielä kovemmat verot, jotta saadaan rahaa käytettäväksi ilmastotekoihin. Nyt on jo saastutettu liikaa.

Kokoomuslaiset olisivat valmiita viemään köyhiltä vaikka oikeuden ostaa kahvia.

Vierailija
122/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisasunto on luksusta. Miksi niin monen työssä käyvän pitää maksaa oma asumisensa kokonaan itse ja samalla kustantaa toimettomalle ikioma privaattikämppä? Toimeton jää aamulla nukkumaan kun samassa rapussa asuva työssäkäyvä lähtee aamulla töihin? Suomalainen asumistukijärjestelmä on täysin järjetön, aikansa elänyt ja kestämätön. Tukia joudutaan makselemaan työssäkäyvillekin koska tuet väääristävät vuokramarkkinat totaalisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että edes teoreettiseen työllistymiseen vaaditaan tietty elintaso, jota ei voi ihan uskottavasti feikata kuin kovimmat koijarit. Jo pelkästään sinkkuus tietyn iän jälkeen ja postinumero vaikuttavat ratkaisevasti. Syrjintä on Suomessa arkipäivää ja on vähintäänkin oikeudenmukaista etttä siitä huvista sitten myös maksetaan sosiaalietuuksien muodossa.

Vierailija
124/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut monta vuotta tiukalla budjetilla.

Tulot ovat löhellä menoja. Oon tehnyt paljon extroja ja oon saanut hyvin säästöön. Mutta en uskalla käyttää rahaa, enkä kaipaakaan mitään.

Hän osti keväällä meille lahjaksi museokortit, niitä käytämme aina, kun vietämme yhdessä viikonlopun.

Miesystäväni on varakas ja hän haluaa viedä minut ulos syömään. En kuitenkaan juo viinejä, tilaa kallista pääruokaa. Hän haluaisi ostaa minulle lahjoja, en halua mitään. Materialismi on hävinnyt.

Asuntolainaa on vuosi jäljellä.

Olen oppinut iloitsemaan ilmaisista asioista, esim petivaatteet ovat påivittäin tuulettumassa.

Minulla on paljon tavoitteita ja kun saan rahaa kokoon extrasta, ostan jotain listaltani

Vierailija
125/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on ns. sossupummi. Asuu perheensä kanssa ihan tyytyväisenä asunnossa, missä vuokra on 1390 eur/kk. Komia on asunto. On parkettilattiat ja induktioliedet. Tyylikäs kämppä hyvällä alueella. Kelpaisi minullekin.

Minä asun perheeni kanssa myös vuokralla. Käymme kumpikin töissä ja tulot on sopivasti niin, että omilla tuloilla on vuokra maksettava. Arvatkaapa onko meille mahdollista edes ajatella 1390€/kk vuokra-asuntoa.

Anteeksi vain, mutta pikkuisen on sellainen olo, että maksan nyt toisten luksusta ja omat kakarat asuu kaupungin halvimmassa ikivanhassa kolmiossa huonomaineisella alueella, kun uudehkoon 4h+k+s vuokra-asuntoon ei töissä käyvillä ole varaa.

Reilua?

Sosiaalityöntekijä täällä. On yliopistotutkinto ja raskas työ. Käydään paljon kotikäynneillä. Monesti on asiakkaan koti paljon hulppeampi kuin oma, vaikka kukaan ei ole koskaan sieltä asiakkaan kodista käynyt töissä. Se syö naista.

Ehkä kannattaisi panostaa sitten omaan kotiin? Ei sitä kukaan tule sinun puolestasi hoitamaan, paitsi tietenkin jos maksat siitä. Uskomatonta kateutta siitä että joku köyhä on nähnyt vaivaa sen eteen että kotona on hyvä olla. Suorastaan irvokasta ulinaa vielä muka työssäkäyvältä ihmiseltä.

Vierailija
126/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on ns. sossupummi. Asuu perheensä kanssa ihan tyytyväisenä asunnossa, missä vuokra on 1390 eur/kk. Komia on asunto. On parkettilattiat ja induktioliedet. Tyylikäs kämppä hyvällä alueella. Kelpaisi minullekin.

Minä asun perheeni kanssa myös vuokralla. Käymme kumpikin töissä ja tulot on sopivasti niin, että omilla tuloilla on vuokra maksettava. Arvatkaapa onko meille mahdollista edes ajatella 1390€/kk vuokra-asuntoa.

Anteeksi vain, mutta pikkuisen on sellainen olo, että maksan nyt toisten luksusta ja omat kakarat asuu kaupungin halvimmassa ikivanhassa kolmiossa huonomaineisella alueella, kun uudehkoon 4h+k+s vuokra-asuntoon ei töissä käyvillä ole varaa.

Reilua?

Sosiaalityöntekijä täällä. On yliopistotutkinto ja raskas työ. Käydään paljon kotikäynneillä. Monesti on asiakkaan koti paljon hulppeampi kuin oma, vaikka kukaan ei ole koskaan sieltä asiakkaan kodista käynyt töissä. Se syö naista.

Ehkä kannattaisi panostaa sitten omaan kotiin? Ei sitä kukaan tule sinun puolestasi hoitamaan, paitsi tietenkin jos maksat siitä. Uskomatonta kateutta siitä että joku köyhä on nähnyt vaivaa sen eteen että kotona on hyvä olla. Suorastaan irvokasta ulinaa vielä muka työssäkäyvältä ihmiseltä.

Sosiaalityöntekijän palkalla ei saa sellaisia koteja kuin mitä sosiaalityöntekijöiden asiakkailla saattaa olla ja ihan yhteiskunnan maksamina 100%. Minusta se jos mikä on irvokasta.

Vierailija
127/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilua?

Sosiaalityöntekijän palkalla ei saa sellaisia koteja kuin mitä sosiaalityöntekijöiden asiakkailla saattaa olla ja ihan yhteiskunnan maksamina 100%. Minusta se jos mikä on irvokasta.

Jos tuntuu että ei ole varaa, niin sitten kannattaa lopettaa nuo hommat ja mennä esim. kierrätyskeskukselle 9€/päivä töihin ja muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon. Se on ihan asenteesta kiinni vaan. Sieltä voi sitten vuosien saatossa ostaa edullisesti parhaat tavart pois päältä. Kaupungin vuokra-asunnot on monesti remontoituja, koska ne on monesti edellisen asukkaan jäljiltä huonossa kunnossa ja yksityiset nyt muutenkin menee sieltä mistä aita on matalin. Eli se on ihan itsestäsi kiinni vaan.

Vierailija
128/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus taas!<3 "Ei saa AIKAISEKSI mentyä töihin" esim. sairauksiensa vuoksi siis?! Ketun idiootti...Ja mites menet, jos et vaikka viidestä tuhannesta hakemuksestasi huolimatta ikinä tule valituksi?! Monenko tuhanne kohdalla sa aluovuttaa työnhaussa, ja tosiaan jos ei terveyttäkään edes olisi. Tosin tän palstan kirjotiuksien perusteellakin melkoiste latvalahot siellä työpaikoilla sa akuitneki ntemmeltää ja tännekin ehtii vielä hyvin kirjoitella päivittäiseet vih apuheet köyhiä kohtaan!

Mikset vain hyppää itse oravanpyörästäsi pois ja ala elää tätä ihana aluksus-elämää, joss ayhteiskunta maksaa kaiken ja on millä mällätä?! Tähän ei saa ikinä vastausta näiltä kateellisilta kuspäiltä, jostakin syystä? Ja varmaan vielä näitä oikein kovia työukkoja/akkoja jotka suuresta loittovoitostakin huolimatta vain jatkaisivat työn ikeessä raataen, koska "moraali"nyt vaan ei anna periksi jäädä sittne kirveelläkään sieltä töistä pois...

Kjeh,kjeh...Takuulla se työpaikan myrkyllisin tyyppi jonka kaikk irukoilevat mielessään jäävän pois asap verukkeella  millä tahansa! Ja todella itsekästä kyllä olisi jatkaa lottovoitto tililläänkin vielä töissään palkallisena, kun niin suuri joukko on ilman töitä kokonaan! Voisihan nämä himotyöläiset jatkaa ilmaiseksi, vapaaehtoistyönä jotain työtä, mutta eihän se kävisi heille;) Ja kun se kaikkeen näillä on oikea syy on ITSEKOROSTUS, MACHIAVELLISMI(hyvän tyypin esittämienn mudien silmissä)ja pohjaton (rahan)AHNEUS!!!!!! Ja näiden samojen tyyppien mieelstä köyhien pitäisi raataa ilmaistöissä vaikka koko ikänsä, sosiaalitukien eteen, hohhoijaa...

Vierailija
129/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä miksi ihminen ei osaa olla tyytyväinen omaan hyvään elintasoonsa, omistusasuntoonsa ja luottokorttiinsa ja työterveyshuoltoon jossa hoidattaa vaivansa vaan vihaa, kadehtii ja haluaa rankaista niiitä jotka ovat heikommilla? Itsestä tämä ilmiö on henkisesti sairas.

Vierailija
130/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se luksus on?

Mä olen iänkaiken ollut köyhä ja mulla on silti mm. Auto ja hevosia. Ja ne on mun mielestä ihan normaalia eikä luksusta.

Mulla ei ole varaa hevoseen (vuosikymmenten haave) vaikka mulla on sijoitusasunto. Tällä hetkellä mulla ei ole varaa edes ratsastustunteihin.

Vierailija
131/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan netistä tilattua ale-myynneistä muutamlla eurolla vaatteita ja kenkiäkin esim.5-20€ niin miski ihmeessä pitäisi olla oiekus osta avaan kirppareilta jotain hien ym. punttyneitä ja nukkaisia vaatteita ja jalkasilsan kyllästämiä kenkiä?! Ja joo, voi löytää hyvääkin tavaraa, mutta harvemmin ja saati sitten omassa koossaan vielä!

Että ihan vaan koska jos on köyhä, olisi ihan pakko ostaa joku nuhjuinen ja kulunut tavara ihan vaan siksi, että on just köyhä ja JOUTUU elämään TUILLA, niin pitäisi ostaa käytetty eikä uusi vaikka hinta olisi sama tai jopa sen uuden tuotteen eduksi?! Teidän sairaalloisten köyhien kyttääjien, kontrolloijien ja kyykyttäjien kannattaisia hakeutua hoitoon ja keksiä joku harrastus ja elämä itsellenne!

Vierailija
132/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisasunto on luksusta. Miksi niin monen työssä käyvän pitää maksaa oma asumisensa kokonaan itse ja samalla kustantaa toimettomalle ikioma privaattikämppä? Toimeton jää aamulla nukkumaan kun samassa rapussa asuva työssäkäyvä lähtee aamulla töihin? Suomalainen asumistukijärjestelmä on täysin järjetön, aikansa elänyt ja kestämätön. Tukia joudutaan makselemaan työssäkäyvillekin koska tuet väääristävät vuokramarkkinat totaalisesti.

Ja asuntosijoittajat ja kansainväliset kiinteistösijoitusyhtiöt kiittävät kun suomalaiset pölhökustaat asuttavat työttömät jokaisen omiin lukaaleihinsa maan kalleimmille asuinseuduille, maksavat näille joutenolosta ja ihmettelevät miksi vuokrat nousevat mutta työllisyys ei.

Järjestelmä on täysin mätä ja totaalisen ääliömäinen.

Vierailija
133/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä asumistuki pois! Ratkaisee monta ongelmaa kerralla.

Vierailija
134/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jotain narsku/sosio/psykopaatejahan nämä näitä köyhien päivittäisiä v ih apuheita kirjottelevat on ,se on selvä se. Itseäki nkyllä ihemtyttää välillä, että ei se niiden "menestyskään" taida kovin kummoista elämää olla ja tuoda onnea, kun on aikaa, tahtoa ja energiaa silti kytätä ja yrittää keksiä kaikenlaista kiusaa.

Ja vahingoniloisena hihkua kaikista köyhille suunnatuista "aktivoinneista"eli rangaistuksista ja kytätä kateellisena rahankäyttöä. Ei voi kovin hyvin sellä nupissa mennä. Kai näitä työssäkäyviä ennemminkin pitäisi alkaa jonkun "sossutädin"seuloa ja haastatella, että millaisias ajatuksia liikkuu päässäsi kanssaihmisiä kohtaan? jne.

Vierailija
135/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan netistä tilattua ale-myynneistä muutamlla eurolla vaatteita ja kenkiäkin esim.5-20€ niin miski ihmeessä pitäisi olla oiekus osta avaan kirppareilta jotain hien ym. punttyneitä ja nukkaisia vaatteita ja jalkasilsan kyllästämiä kenkiä?! Ja joo, voi löytää hyvääkin tavaraa, mutta harvemmin ja saati sitten omassa koossaan vielä!

Että ihan vaan koska jos on köyhä, olisi ihan pakko ostaa joku nuhjuinen ja kulunut tavara ihan vaan siksi, että on just köyhä ja JOUTUU elämään TUILLA, niin pitäisi ostaa käytetty eikä uusi vaikka hinta olisi sama tai jopa sen uuden tuotteen eduksi?! Teidän sairaalloisten köyhien kyttääjien, kontrolloijien ja kyykyttäjien kannattaisia hakeutua hoitoon ja keksiä joku harrastus ja elämä itsellenne!

Aika monessa muussa maassa tonkisit vaatteesi roskiksista ja kierrätyslaatikoista ja olisit onnellinen jos löytäisit jotain. Suomalainen tuilla öllöttelijä haluaa ostaa omansa uutena kaupasta ja valittaa jos pitää kytätä tarjouksia.

Vierailija
136/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä asumistuki pois! Ratkaisee monta ongelmaa kerralla.

Kaikilta muuttovoittoisilta alueilta ja kasvukeskuksista se pitäisi poistaa NYT.

Vierailija
137/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin tänään tt-tukirahoistani 2,50€ uuteen kynsilakkaan ja olen suorastaan hävyttömän iloinen siitä luksus-hankinnasta. Harmittaako ap?

No jo oli lapsellinen heitto. En esimerkiksi itse voi sietää sitä, että tt tuella ja yhteiskunnan varassa elävä ruikuttaa kun ei saa uusimpia puhelimia, matkoja ja että aina pitää ostaa halvinta. Ruikutetaan ettei koskaan pääse linnanmäelle perheen kanssa (lapsia 7) jne. Tämä on sellasta ihan överiä, mitä ei todellakaan yhteiskunnan kuulu kustantaa. Jos joutuu turvautumaan yhteiskuntaan niin silloin minimi saa riittää. 

Vierailija
138/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun omassa maksetussa isossa omakotitalossa. En ole ikinä saanut asumistukea tai toimeentulotukea, ainoastaan työttömyyspäivärahan.

Vierailija
139/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän yhteiskunta on ikävä kyllä opettanut nuorille että selviät ja pärjäät ihan hyvin tekemättä mitään. Siihen tarvitaan vain masennusdiagnoosi joka on helppo saada koska vaan.

Sain tuossa pari viikkoa sitten diagnoosin vaikea-asteisesta masennuksesta (aiemmin ollut keskivaikea) ja en oikein ymmärrä viestiäsi. Kyllä mä tosiaan PÄRJÄÄN, mutta en tekemättä mitään - päinvastoin mulla on jumalaton työsarka työstettävänä itseni kanssa. Ja tekemistä se työkin on, vaikka ihan ruohonjuuritason duunari olenkin (päävioistani johtuen en ikinä tullut miksikään mistä aloista haaveilinkaan).

Joskus pistää miettimään kuin paha teillä on olla jotka vihaatte niin paljon vähäosaisia.

Vierailija
140/292 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Because I'm worth it" :)(vanha mainos- slogan)T: köyhyyyspositiivinen köyhä

Yritän nykyään pitää niitä minimaalisen pieniä tukia ns. sotakorvauksina itselleni lapsuudestani asti jatkuneesta kiusaamisesta kotona ja koulussa(kukaan ei tietenkään mitenkään puuttunut näihinenkä kyllä usklatanut kertoakaan kellekään) , kovin lievä ilmaus kokemuksilleni, kun se on ollut henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa, ja nyt sitten koko yhteiskunnan voimin harjoitettuna yhä pitäisi kestää mm. taloudellista ja psykologista väkivaltaa näistä pienistä rahamäätist syyllsitämällä jne. Haistakaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä